tui
Φωτό: TUI Group

TUI: Στα προ-πανδημικά επίπεδα ο αριθμός των ταξιδιωτών | Υψηλή ρευστότητα και διευρυμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

-Τα έσοδα του ομίλου TUI σχεδόν τετραπλασιάστηκαν στο σύνολο του 2022 στα 16,55 δισ. ευρώ (προηγούμενο έτος: 4,73 δισ. ευρώ) και το υποκείμενο EBIT σημαντικά θετικό στα 409 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: -2,08 δισ. ευρώ) TUI

-Δυναμικό καλοκαίρι με συνολικά 13,7 εκατ. επισκέπτες εξασφαλίζει θετική συνεισφορά στα κέρδη σε όλους τους τομείς – Ο αριθμός των επισκεπτών το 4ο τρίμηνο φτάνει τα 7,6 εκατ. επισκέπτες, στο 93% του επιπέδου του 4ου τριμήνου 2019

-Το 4ο τρίμηνο τα έσοδα υπερδιπλασιάστηκαν σε 7,61 δισ. ευρώ (προηγούμενο έτος: 3,37 δισ. ευρώ) – Υποκείμενα EBIT 1,04 δισ. ευρώ, εξαιρουμένου του κόστους των πρόσθετων διαταραχών των πτήσεων, τα υποκείμενα EBIT φτάνουν τα 1,1 δισ. ευρώ

-Οι σταθερές λειτουργικές ταμειακές ροές στο 4ο τρίμηνο υποστηρίζουν λειτουργικές ταμειακές ροές ύψους 1,7 δισ. ευρώ για το σύνολο του έτους 2022

-Υψηλή ρευστότητα: 3,7 δισ. ευρώ για τον εποχικά τυπικά ασθενέστερο χειμώνα

-Holiday Experiences με ισχυρή ανάπτυξη: υποκείμενα EBIT 433 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: 64 εκατ. ευρώ), Hotels & Resorts με πέμπτο συνεχόμενο θετικό τρίμηνο και πάνω από το επίπεδο του 2019, όπως και στο προηγούμενο τρίμηνο, Κρουαζιέρες και TUI Musement επίσης με ισχυρή βελτίωση των κερδών

-Markets & Airlines: στα 612 εκατ. ευρώ, πρώτο θετικό αποτέλεσμα από την έναρξη της πανδημίας (προηγούμενο έτος: -138 εκατ. ευρώ)

-Οι κρατήσεις για τον Χειμώνα 2022/23 είναι σταθερές, συνεχίζοντας την τάση προς τις βραχυπρόθεσμες κρατήσεις

Με τον αριθμό των ταξιδιωτών να επιστρέφει στα προ-πανδημικά επίπεδα το φετινό καλοκαίρι, φτάνοντας τα 13,7 εκατομμύρια, ο όμιλος TUI τετραπλασίασε τα έσοδά του φτάνοντας στα 16,55 δισ. ευρώ για το σύνολο του 2022, από 4,73 δισ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός όμιλος της Ευρώπης πέτυχε θετικά κέρδη κατά το κορυφαίο θερινό τρίμηνο, για πρώτη φορά μετά την πανδημική κρίση.

Ο αριθμός των πελατών που ταξίδεψαν με τον όμιλο το φετινό καλοκαίρι έφτασε στο 93% των επιπέδων που είχαν επιτευχθεί πριν από την πανδημία.

Τα υποκείμενα κέρδη [ebitda] για το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου ανήλθαν σε πάνω από 1 δισ. ευρώ, εξαιρουμένης της επίπτωσης ύψους 58 εκατ. ευρώ από το πρόσθετο κόστος διακοπής των πτήσεων.

tuiΣε δηλώσεις του ο Sebastian Ebel, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου TUI, είπε: “Είχαμε ένα δυνατό καλοκαίρι, ένα πολύ καλό τρίμηνο και πετύχαμε τον ανακοινωθέντα στόχο για σημαντικά θετικό υποκείμενο EBIT. Ο τουρισμός παραμένει ένας μακροπρόθεσμος και ελκυστικός τομέας ανάπτυξης. Όλα τα θεμελιώδη δεδομένα καταδεικνύουν αυτό, και οι μακροπρόθεσμες μεγατάσεις από τις οποίες ο κλάδος μας επωφελείται ιδιαίτερα, παραμένουν αναλλοίωτες. Αναμένουμε επίσης ότι το 2023 θα είναι μια σταθερή και καλή χρονιά, αλλά έχουμε μεγάλη επίγνωση των εξωτερικών παραγόντων της αγοράς. Με την ισχυρή επωνυμία μας, το ανθεκτικό επιχειρηματικό μοντέλο, την αυξημένη ευελιξία και τις αφοσιωμένες ομάδες μας, είμαστε σε πολύ καλή θέση για να επωφεληθούμε από τις ευκαιρίες της αγοράς κατά το τρέχον οικονομικό έτος και πέραν αυτού. Η στρατηγική μας εστίαση είναι σε μια ευρύτερη προσφορά προϊόντων που θα μας επιτρέψει να προσελκύσουμε νέους πελάτες – σε συνδυασμό με τις αξίες του εμπορικού σήματος που αναμένονται από την TUI: σταθερά υψηλή ποιότητα, ευελιξία και εστίαση στον πελάτη. Η συνταγή μας για τη δημιουργία της βάσης για μελλοντική κερδοφόρα ανάπτυξη του Ομίλου είναι εν ολίγοις: νέα προϊόντα, νέοι πελάτες, μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς”.

Στρατηγική ανάπτυξης: νέα προϊόντα, νέοι πελάτες, μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς

Η TUI σκοπεύει να διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της, καθιστώντας το παραδοσιακό οργανωμένο ταξίδι πολύ πιο ευέλικτο και εξατομικευμένο και, ως εκ τούτου, πιο δυναμικό. Οι πελάτες θα είναι σε θέση να συνδυάζουν τα ξενοδοχεία με τις πτήσεις, σύμφωνα με τις επιθυμίες τους. Αυτό θα δημιουργήσει νέες και πρόσθετες προσφορές, όπως τα city breaks, με τις οποίες ο Όμιλος θα μπορεί επίσης να προσελκύσει νέους πελάτες.

Επιπλέον, τα ταξιδιωτικά στοιχεία, όπως η διαμονή σε ξενοδοχείο και οι πτήσεις, ή οι πρόσθετες υπηρεσίες, όπως η ενοικίαση αυτοκινήτων ή οι εκδρομές, θα προσφέρονται στο μέλλον χωριστά και μεμονωμένα σε όλο τον Όμιλο. Οι στρατηγικές ανάπτυξης που έχουν ήδη δρομολογηθεί για τα εμπορικά σήματα του Ομίλου στον τομέα Holiday Experiences θα συνεχιστούν. Η TUI σκοπεύει να επεκτείνει περαιτέρω την προσφορά της σε ξενοδοχεία και ξενοδοχειακές μάρκες και να αυξήσει την παρουσία της στην αγορά.

Στον τομέα Hotels & Resorts, η στρατηγική του περιουσιακού δικαιώματος, η οποία ξεκίνησε ήδη το 2019, θα συνεχίσει να εφαρμόζεται. Στο χαρτοφυλάκιο θα προστεθούν νέα ακίνητα σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τα οποία η TUI δεν είναι απαραίτητα ιδιοκτήτρια του ακινήτου, αλλά αναπτύσσει και σχεδιάζει η ίδια την ξενοδοχειακή εμπειρία με τα δικά της εμπορικά σήματα και, για παράδειγμα, μέσω συμβάσεων διαχείρισης ή κοινοπραξιών. Το χαρτοφυλάκιο των ξενοδοχείων πρόκειται επίσης να επεκταθεί μέσω του TUI Global Hotel Fund, το οποίο εγκαινιάστηκε πρόσφατα.

Στον τομέα της κρουαζιέρας, η επιτυχημένη κοινοπραξία TUI Cruises πρόκειται να παραδώσει τρία νέα κρουαζιερόπλοια που είχαν ήδη τεθεί σε λειτουργία πριν από την πανδημία.

Ο στρατηγικά σημαντικός και ιδιαίτερα ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας TUI Musement θα διευρύνει επίσης σημαντικά το φάσμα των προϊόντων και υπηρεσιών του. Για παράδειγμα, πρόσφατα εγκαινιάστηκε η νέα πλατφόρμα για την ατομική κατάρτιση κυκλικών ταξιδιών. Η προσφορά “TUI Tours” θα εφαρμοστεί αρχικά πιλοτικά στους Βέλγους επισκέπτες και θα προσφέρεται και σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, από το 2023. Επιπλέον, ο τομέας αναπτύσσεται επίσης με μεγαλύτερη ζήτηση από τους tour operators στις αγορές.

Τα μεγέθη ανά τομέα

Στον βασικό τομέα Holiday Experiences με τα ξενοδοχεία και τα θέρετρα, τις κρουαζιέρες και τις δραστηριότητες TUI Musement, το υποκείμενο EBIT για τον τομέα έφτασε τα 433 εκατομμύρια ευρώ, κατά το τέταρτο τρίμηνο, έναντι 64 εκατομμυρίων ευρώ το προηγούμενο τρίμηνο.

Η ισχυρή εξέλιξη οφείλεται ιδίως στον τομέα Hotels & Resorts, ο οποίος κατέγραψε το πέμπτο κατά σειρά θετικό τριμηνιαίο αποτέλεσμα. Στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, 344 ξενοδοχεία ήταν σε λειτουργία, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 97% του χαρτοφυλακίου των 353 ιδιόκτητων ξενοδοχείων του Ομίλου. Το υποκείμενο EBIT αυξήθηκε σε ετήσια βάση σε 291 εκατ. ευρώ (προηγούμενο έτος: 116 εκατ. ευρώ). Πρόκειται επίσης για το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο με κέρδη πάνω από το προ κρίσης επίπεδο το 2019. Η αξιοποίηση της δυναμικότητας βελτιώθηκε κατά 27 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση σε 92%. Η μέση τιμή ανά κλίνη, ανά διανυκτέρευση, αυξήθηκε κατά 10% στα 80 ευρώ.

Ο τομέας της Κρουαζιέρας, που περιλαμβάνει τις TUI Cruises, Hapag-Lloyd Cruises και Marella Cruises, δρομολόγησε ολόκληρο τον στόλο των 16 πλοίων του το τέταρτο τρίμηνο και ανακοίνωσε ισχυρή αύξηση του υποκείμενου EBIT στα 103 εκατομμύρια ευρώ, μετά από ζημία το προηγούμενο έτος (-43 εκατομμύρια ευρώ). Η σημαντική βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος υποστηρίζεται από το γεγονός ότι όλα τα πλοία του στόλου ήταν σε λειτουργία. Η TUI Cruises πέτυχε επίσης το δεύτερο θετικό της τρίμηνο όσον αφορά τα κέρδη μετά από φόρους (66 εκατ. ευρώ). Στα 2,4 εκατομμύρια, ο αριθμός των διαθέσιμων ημερών επιβατών αυξήθηκε κατά 30% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι συντελεστές πληρότητας βελτιώθηκαν επίσης, κυμαινόμενοι από 80 έως 93% σε όλες τις μάρκες κρουαζιέρας, έναντι 39 έως 53% την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι τιμές αυξήθηκαν επίσης σημαντικά, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ο τομέας Tours & Activities της TUI Musement επωφελήθηκε ιδιαίτερα από την ανάκαμψη του τομέα Markets & Airlines κατά την εξεταζόμενη περίοδο, καταγράφοντας σημαντικά υψηλότερο αριθμό ταξιδιωτών που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της TUI Musement το καλοκαίρι.

Το τέταρτο τρίμηνο, το υποκείμενο EBIT ήταν θετικό στα 39 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με ζημία 9 εκατομμυρίων ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα. Η αύξηση αντανακλά τα οφέλη του ολοκληρωμένου μοντέλου της TUI και την ανάπτυξη της διανομής από τρίτους μέσω της πλατφόρμας TUI Musement.

Η TUI Musement πραγματοποίησε 11 εκατομμύρια μεταφορές πελατών σε προορισμούς, σε σύγκριση με 5 εκατομμύρια το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Επιπλέον, το υπό εξέταση τρίμηνο πωλήθηκαν 3,2 εκατομμύρια εμπειρίες, αριθμός υπερτριπλάσιος από το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους (1,0 εκατομμύρια).

Ο τομέας Markets & Airlines κατέγραψε ισχυρές επιχειρηματικές επιδόσεις σε όλες τις αγορές. Για πρώτη φορά μετά την πανδημία, όλες οι περιφέρειες συνέβαλαν σε θετικό υποκείμενο EBIT. Ο τομέας πέτυχε βελτίωση του υποκείμενου EBIT στα 612 εκατ. ευρώ το 4ο τρίμηνο, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο το προηγούμενο έτος (-138 εκατ. ευρώ). Το αποτέλεσμα περιλαμβάνει επίσης δαπάνες ύψους 58 εκατ. ευρώ, που προέκυψαν λόγω των επιπτώσεων των εξωτερικά προκαλούμενων διαταραχών των πτήσεων, καθώς και εξοικονομήσεις που επιτεύχθηκαν μέσω του παγκόσμιου προγράμματος αναπροσαρμογής σε όλες τις αγορές.

Στα προ-πανδημικά επίπεδα το πρόγραμμα για τον χειμώνα 2022/23

Το επιχειρηματικό περιβάλλον παραμένει δύσκολο τον τρέχοντα χειμώνα 2022/23, κυρίως λόγω εξωτερικών παραγόντων. Ειδικότερα, οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και οι συνεχιζόμενες επιπτώσεις της πανδημίας συνυπολογίζονται στις προοπτικές, μαζί με τον πληθωρισμό, τις υψηλές τιμές της ενέργειας και τις διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες της TUI (Markets & Airlines) σχεδιάζουν ένα πρόγραμμα για τον τρέχοντα χειμώνα 2022/23, το οποίο κινείται περίπου στα προ κρίσης επίπεδα. Ωστόσο, ο Όμιλος διατηρεί το δικαίωμα να προσαρμόζει με ευελιξία τη χωρητικότητα στη ζήτηση των πελατών.

Επί του παρόντος, έχουν ληφθεί 2,7 εκατομμύρια κρατήσεις για τη χειμερινή περίοδο 2022/23 και το 52% του προγράμματος έχει πωληθεί. Ως αποτέλεσμα, οι σωρευτικές κρατήσεις ανέρχονται στο 134% της προηγούμενης χειμερινής περιόδου 2021/22 και στο 84% της χειμερινής περιόδου 2018/19, με 1,4 εκατομμύρια κρατήσεις να έχουν προστεθεί από την ενημέρωση κρατήσεων του Σεπτεμβρίου.

Το Ηνωμένο Βασίλειο προπορεύεται σε επίπεδο κρατήσεων κατά 5% και μέσες τιμές στο +23%, σε σύγκριση με τον χειμώνα 2018/19. Η τάση προς ένα υψηλότερο ποσοστό βραχυπρόθεσμων κρατήσεων, η οποία είναι ήδη διαδεδομένη από το καλοκαίρι, συνεχίζεται και τον χειμώνα, με τον συνολικό όγκο των τελευταίων τεσσάρων εβδομάδων στο -4%, σχεδόν το ίδιο με το χειμώνα 2018/19.

Οι μέσες τιμές είναι 28% υψηλότερες από τον χειμώνα 2018/19 και 7% υψηλότερες από τον χειμώνα 2021/22, γεγονός που θα συμβάλει στην άμβλυνση των επιπτώσεων της μεταβλητότητας των συναλλαγματικών ισοτιμιών και του υψηλότερου πληθωρισμού.

Για το οικονομικό έτος 2023, ο Όμιλος αναμένει ισχυρή αύξηση των εσόδων και σημαντική αύξηση του υποκείμενου EBIT.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *