Β. Κικίλιας: «Μόνο οι επαγγελματίες του τουρισμού μπορούν να φέρουν αποτελέσματα στον τουρισμό»

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η νέα εποχή στην οποία περνάει ο ελληνικός τουρισμός, τα αισιόδοξα δεδομένα για τη σεζόν του 2022, το rebranding της Ελλάδας που εγγυάται επιτυχίες στον τουρισμό καθώς και η ανανεωμένη στρατηγική του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων για τον κλάδο των Ελληνικών τουριστικών γραφείων, τέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων κατά την Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του ΗΑΤΤΑ που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 11 Μαϊου, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Τη γενική συνέλευση, η οποία πραγματοποιήθηκε σε υβριδική μορφή, δια ζώσης και διαδικτυακά, παρακολούθησε πλήθος εκπροσώπων ελληνικών τουριστικών γραφείων από όλη την Ελλάδα, και τις εργασίες άνοιξε ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, κ. Νικόλας Κελαϊδίτης.

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας, ο υπουργός Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, κ. Ολυμπία Αναστασοπούλου, ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Δήμου Αθηναίων, κ. Βαγγέλης Βλάχος και η Γενική Διευθύντρια Λιανικής της Εθνικής Τράπεζας, κ. Χριστίνα Θεοφιλίδη.

Τη γενική συνέλευση παρακολούθησαν επίσης, ο πρόεδρος της FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, ο Γενικός Γραμματέας του ΣΕΤΕ, κ. Γιώργος Βερνίκος, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λήμνου, κ. Στέλος Μάντζαρης, η κα Σίσσυ Λυγνού, πρόεδρος HAPCO, και η κα Ειρήνη Τόλη, επίτιμη πρόεδρος του HAPCO – καθώς και εκπρόσωποι φορέων οργανωμένου τουρισμού από την ECTAA, την Ολλανδία, τη Δανία, τη Γαλλία και την Πολωνία, οι οποίοι στη συνέχεια μετείχαν στην ημερίδα του ΗΑΤΤΑ «Re-Ally Tourism. The Hellenic and European Travel Agents Initiative» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης.

Ανοίγοντας τη γενική συνέλευση, ο κ. Κελαϊδίτης παρουσίασε το ανανεωμένο λογότυπο του ΗΑΤΤΑ όπου συμβολικά απεικονίζεται μια κολώνα στήριξης για ολόκληρο τον κλάδο των τουριστικών γραφείων στην Ελλάδα, την οποία αντιπροσωπεύει ο Σύνδεσμος, ενώ προστέθηκε και η χρονολογία ίδρυσής του (1927) υπενθυμίζοντας ότι πρόκειται για έναν από τους παλαιότερους Συνδέσμους στον ελληνικό τουρισμό.

Επιπλέον, έγινε απολογισμός της προηγούμενης χρονιάς, δόθηκε έμφαση στη διευρυμένη συμμετοχή μελών στο δίκτυο του ΗΑΤΤΑ και παρουσιάστηκε η νέα, χρηστική ιστοσελίδα του Συνδέσμου που θα εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες ενημέρωσης των ταξιδιωτικών γραφείων-μελών του.

Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ αποκάλυψε ότι, στο πλαίσιο των ενεργειών για την περαιτέρω ανάτυξη του Αθηναϊκού τουρισμού, τις προηγούμενες ημέρες υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών καθώς και τις επόμενες ημέρες θα υπογραφεί αντίστοιχο μνημόνιο με τον δήμο Αθηναίων.

Το επιτυχημένο rebranding και διαχείριση της υγειονομικής κρίσης από την Ελλάδα, αποτελούν την εγγύηση ότι ο ελληνικός τουρισμός βαδίζει σε ανοδική πορεία, δήλωσε κατά τον χαιρετισμό του ο κ. Κικίλιας, τονίζοντας ότι ο ΗΑΤΤΑ αποτελεί ισχυρό συνεργάτη του υπουργείου.

Ο υπουργός Τουρισμού υπογράμμισε ότι τα τουριστικά γραφεία είναι η κύρια δύναμη που μπορεί να φέρει αποτελέσματα στον ελληνικό τουρισμό. Πρόθεση του υπουργείου είναι η στρατηγική για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, την προσφορά μοναδικών εμπειριών, την επέκταση της σεζόν και «όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς εσάς», τόνισε ο κ. Κικίλιας, καθώς μόνο οι επαγγελματίες του ελληνικού τουρισμού φέρνουν τους επισκέπτες και πάλι στην Ελλάδα.

Για τη σεζόν του 2022 ο κ. Κικίλιας δήλωσε ότι υπάρχουν ισχυρά σημάδια για θετική πορεία του ελληνικού τουρισμού και η προσπάθεια θα είναι συλλογική ώστε να αντιμετωπισθούν οι αβεβαιότητες και οι προκλήσεις. «Υπάρχουν πολλοί προορισμοί; Ναι. Σαν την Ελλάδα; Όχι», είπε χαρακτηριστικά και κάλεσε τους εκπροσώπους των ευρωπαϊκών φορέων οργανωμένου τουρισμού που παρακολούθησαν τη γενική συνέλευση να φέρνουν τουρίστες στην Ελλάδα όχι μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες αλλά και το Φθινόπωρο και την Άνοιξη καθώς η χώρα μας διαθέτει πλούτο προορισμών και εμπειριών.

Ο τουρισμός είναι ομαδικό σπορ και σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, με ισχυρές συνέργειες με τον κλάδο, μπορούμε να τα καταφέρουμε. Άλλωστε αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή εισοδήματος για την Ελλάδα. «Ετοιμαστείτε για το 2023, γιατί θα έχουμε πολύ δουλειά», τόνισε ο υπουργός.

Πιστεύουμε ότι το 2022 θα είναι μια από τις καλύτερες τουριστικές σεζόν που είχαμε ποτέ, παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία, δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Γεωργιάδης. Η κυβέρνηση, τόνισε, έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στα τουριστικά γραφεία γιατί «χωρίς εσάς ο τουρισμός παραμένει ένα μικρό κομμάτι της οικονομίας, το οποίο μόνο εσείς οι επαγγελματίες μπορείτε να το μεγεθύνετε».

Ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε στα ειδικά χρηματοδοτικά εργαλεία και την Αναπτυξιακή Τράπεζα που καλύπτουν τις εξειδικευμένες ανάγκες των τουριστικών γραφείων, ενώ η κυβέρνηση διερευνά τρόπους αντιμετώπισης της ζημιάς που προκλήθηκε στα τουριστικά γραφεία που δραστηριοποιούνταν στις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας.

Τέλος, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε στην προσέλκυση πολλών μεγάλων αλυσίδων ξενοδοχείων στην Ελλάδα οι οποίες ανοίγουν δυνατότητες για προσέλκυση πιο ποιοτικού τουρισμού και, όπως είπε, «αν προσελκύσουμε επισκέπτες υψηλότερου εισοδήματος και διευρύνουμε την τουριστική περίοδο, θα έχουμε κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα προς τα εμπρός».

Για αισιόδοξες ενδείξεις στον ελληνικό τουρισμό μίλησε και η κ. Αναστασοπούλου. Όπως είπε, στα ελληνικά αεροδρόμια έχουν προστεθεί 43 νέα δρομολόγια, 6 νέες αεροπορικές εταιρίες και 8 νέοι προορισμοί για αυτό το καλοκαίρι, ενώ η Ελλάδα προετοιμάζεται για πτήσεις-ρεκόρ από τις ΗΠΑ μέχρι και τον Οκτώβριο. «Στις κρίσεις, υπάρχουν σπόροι ευκαιριών, και οι πρόσφατες κρίσεις μας βοήθησαν να προβούμε σε διεθνείς συμμαχίες, να κάνουμε τον τουρισμό υπεύθυνο, ανθεκτικό και βιώσιμο για την Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Βλάχος ευχαρίστησε τον ΗΑΤΤΑ για την αποτελεσματική συνεργασία του με την ΕΑΤΑ και ανέδειξε την ανάγκη η Αθήνα να κτίσει νέες συνέργειες και να επανεκκινήσει στον τουρισμό της με διαφορετικό τρόπο, προσελκύοντας επισκέπτες οι οποίοι θα μπορούν να ανακαλύψουν περισσότερα σημεία ενδιαφέροντος σε αυτήν.
Επιπλέον, η κ. Θεοφιλίδη αποκάλυψε ότι η Εθνική Τράπεζα ανανεώνει για άλλη μια χρονιά το ειδικό προϊόν–συνεργασία της Ομοσπονδίας και της Εθνικής Τράπεζας, για τραπεζικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (FedHATTA – National Bank Pack) για τα ελληνικά τουριστικά γραφεία.

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *