500.000 περισσότερες αφίξεις και η παρέμβαση του πρωθυπουργού!!!

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
– 188.000 περισσότερες αφίξεις τον Μάϊο!!! 
Εδώ τα στοιχεία

Princess Andriana, Ρόδος

Με την Αθήνα να επιβεβαιώνει το σενάριο για δυναμικό come back στις διεθνείς τουριστικές αγορές και τον αριθμό των αφίξεων στα περισσότερα ελληνικά αεροδρόμια να αυξάνεται με διψήφια ποσοστά, φθάσαμε στα τέλη Μαϊου, στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαίου, να έχουμε συνολικά 500.000 περισσότερες αφίξεις από το αντίστοιχο περυσινό, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάζεται ο ΣΕΤΕ. 

Η συνολική αύξηση στο πεντάμηνο είναι της τάξης του 20,4%, γεγονός που σύμφωνα με τον Σύνδεσμο ενισχύει την εκτίμηση της επίτευξης του στόχου για 19 εκατ. διεθνείς αφίξεις το 2014. Ενδιαφέρον έχει η επισήμανση του ΣΕΤΕ, σχετικά με τη συζήτηση που υπάρχει για τις τιμές των ξενοδοχείων, πως εξαιρώντας μεμονωμένες περιπτώσεις, η αύξηση της μέσης τιμής δωματίου παραμένει, στο σύνολο του κλάδου, οριακή παρά την θεαματικά αυξημένη ζήτηση, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σχετικά με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, Μαΐου 2014. 
Και αυτό με δεδομένη την χθεσινή παρέμβαση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά προς τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ Ανδρέα Ανδρεάδη για αυτοσυγκράτηση στις τιμές. 
Παρέμβαση που μάλλον εντάσσεται στην “στροφή” της κυβέρνησης επί το “λαϊκότερον”, όπως άλλωστε φάνηκε και με τον ανασχηματισμό, αφού τα 700 ευρώ το βράδυ στη Μύκονο, όπου υπάρχουν, δεν είναι ο ελληνικός Τουρισμός…
Ούτε ο εσωτερικός τουρισμός, είναι πελάτης των ξενοδοχείων αυτών και των τιμών αυτών.
Εκτός αν έχουν κυκλοφορήσει ξανά διακοποδάνεια και δεν τα πήραμε είδηση!!!
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ η Αθήνα εξακολουθεί και τον Μάιο, την εντυπωσιακή της πορεία, καθώς η αύξηση τον συγκεκριμένο μήνα φθάνει στο 30,4% και για το πεντάμηνο, στο 34,4% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2013. Ωστόσο, τα στοιχεία του ΣΕΤΕ για την Αθήνα, διαφέρουν από τα αντίστοιχα του Αεροδρομίου Αθηνών. 
Σύμφωνα με τον ΔΑΑ, ο αριθμός των ξένων επισκεπτών που είχαν ως αποκλειστικό προορισμό την Αθήνα, στο πεντάμηνο, εμφανίζει αύξηση 38% και τον Μάιο, κατά 35%. Κατά τον ΣΕΤΕ, στην ενίσχυση της θετικής εικόνας της Αθήνας, έχουν συμβάλλει οι δράσεις του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ. Επιπλέον, ο ΣΕΤΕ τους τελευταίους 3 μήνες, μέσω της Marketing Greece, έχει υλοποιήσει ενέργειες στοχευμένης δημοσιότητας σε βασικές αγορές στόχους όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ρωσία καθώς και η ευρύτερη Ευρώπη και η Αμερική, με θετική κάλυψη της Αθήνας από υψηλής αξίας ΜΜΕ όπως Τhe New York Times, The Wall Street Journal, The Financial Times, Forbes, The Sunday Times Travel Magazine και The Independent. Είναι επίσης σημαντικό το γεγονός ότι η Marketing Greece έχει υλοποιήσει εκτενές πλάνο φιλοξενίας ξένων δημοσιογράφων και bloggers, παρουσιάζοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η Αθήνα σε επίπεδο MICE, κοντινών προορισμών «ήλιου & θάλασσας» και προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών. 
Στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, η αύξηση των αφίξεων στο 5μηνο και το Μάιο, αντίστοιχα, είναι: Θεσσαλονίκη 15,2% και 7%, Ρόδος 12% και 10,2%, Κως 8,6% και 8%, Ηράκλειο 11,3% και 6,5%, Χανιά 26,6% και 9%, Κέρκυρα 9,1% και 11,2%, Ζάκυνθος 18% και 18,1% , Κεφαλονιά 1,6% και 11,5%, Σαντορίνη 34,2% και 27,2%, Καλαμάτα 53,3% και 55,3%, Σάμος 25,7% και 25,9%, Σκιάθος 16,2% και 16,3%, Καβάλα 3,5% και 2,2%. 
Μείωση αφίξεων είχε μόνο το αεροδρόμιο Αράξου με 8,1% στο 5μηνο και 15% το Μάιο. 
Μία πρώτη γενική παρατήρηση, από πλευράς μας, είναι ότι στους κύριους τουριστικούς προορισμούς, ο Μάιος δείχνει μία επιβράδυνση – ή μήπως να την πούμε,”διόρθωση”- του ρυθμού ανάπτυξης που παρουσιάζουν συνολικά στο πεντάμηνο, πλην Κέρκυρας και Κεφαλονιάς, όπου τα ποσοστά του Μαίου είναι υψηλότερα του μέσου όρου του πενταμήνου. 
Αυτό δείχνει και το ποσοστό αύξησης του Μαίου, της τάξης του 13,4% (περίπου 188.000 περισσότερες αφίξεις) το οποίο είναι και το χαμηλότερο από το αντίστοιχο των άλλων μηνών, αν τους δούμε μεμονωμένα. 
Μία άλλη επισήμανση, είναι ότι όσο μπαίνουμε στους μήνες αιχμής, τα συγκεκριμένα ποσοστά θα αντιπροσωπεύουν και αρκετά μεγαλύτερους πραγματικούς αριθμούς αφίξεων. 
Όσον αφορά την άποψή μας για τις αυξήσεις των τιμών, μας καλύπτει απόλυτα αυτό που έγραψε ο φίλος μας ο λομπίστας, που τονίζει:
“Σελίδες ολόκληρες μπορεί να γράψει κανείς σχολιάζοντας την “ανησυχία” του πρωθυπουργού για τις τιμές στις υπηρεσίες του τουρισμού, η οποία, όπως αναφέρουν οι σχετικές διαρροές, εκφράστηκε σε επικοινωνία του με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ Α. Ανδρεάδη. Ας μείνουμε σε ορισμένα απλά και στοιχειώδη. Για αρχή, η παρέμβαση Σαμαρά… …φαίνεται να προκλήθηκε από σειρά δημοσιευμάτων των τελευταίων ημερών, για υπερβολικές αυξήσεις τιμών ξενοδοχείων – “έως και 100%”, όπως ανέφεραν οι τίτλοι – τα περισσότερα από τα οποία βασίζονταν στην γνωστή μας έρευνα του διαδικτυακού portal σύγκρισης τιμών trivago και σε ορισμένες περιπτώσεις σε πρόχειρες έρευνες αγοράς που έγιναν από συγκεκριμένα media. Είχαμε δηλαδή μία παρέμβαση πρωθυπουργού, βασιζόμενη σε μία έρευνα και σε δημοσιεύματα, εστιασμένα μόνον στις τιμές των ξενοδοχείων. Η ίδια η έρευνα της trivago βέβαια, δείχνει αύξηση τον Ιούνιο, κατά μέσο όρο, 21% και αυτό το 100% που έπαιξε παντού, αφορά μόνον το Ημεροβίγλι, στη Σαντορίνη. Στην Κρήτη για παράδειγμα, ο μέσος όρος αύξησης είναι γύρω στο 25%, ενώ στη Ρόδο είναι 7% και στην Κέρκυρα, μόλις 2%. “Σας φαίνεται λογικό;”, επομένως, κατά πως λέει και η διαφήμιση; Το θέμα των τιμών των ξενοδοχείων, ξεκινάει από πέρυσι. Όταν τα περισσότερα συμβόλαια που κλείστηκαν με τους tour operators για τη φετινή περίοδο, είχαν μία μέση αύξηση μεταξύ 3%-5%, απολύτως λογική φυσικά, ύστερα από πέντε χρόνια μεγάλων μειώσεων και μηδενικών αυξήσεων. Το αντίστοιχο των tour operators για τους Έλληνες, είναι τα τουριστικά γραφεία, που και αυτά έχουν εξασφαλίσει δωμάτια σε ξενοδοχεία σε καλύτερες τιμές. Όπως ισχύει παγκοσμίως στις ελεύθερες αγορές, ο αριθμός των διαθέσιμων δωματίων στα ξενοδοχεία για φέτος, καθορίζει και τις τιμές προσφοράς τους. Κάθε επιχείρηση αξιολογεί, υπολογίζει και προσφέρει τιμές, τις οποίες, έλληνες και ξένοι, βλέπουμε στο internet, είτε μέσω των portals κρατήσεων, είτε απευθείας στα sites των ξενοδοχείων. Και εκεί, αν ψάξει κανείς προσεκτικά, θα βρει τιμές… “τέρατα” παραλογισμού (όπως σχολιάζαμε και εμείς προ ημερών) σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, αλλά θα βρει και τιμές αρκετά πιο λογικές, στους ίδιους προορισμούς. Είναι σαφές και στον πλέον αδαή, όμως, ότι όποιος θέλει να πάει διακοπές φέτος σε αυτούς τους προορισμούς, τους πιο προβεβλημένους και δημοφιλείς για τη φετινή περίοδο, δεν μπορεί να περιμένει ότι θα πετύχει και πολλές ευκαιρίες. Ειδικά όταν αρχίζουμε να ψάχνουμε Ιούλιο για να ταξιδέψουμε Αύγουστο. Μία πιο πραγματική εικόνα, που προφανώς διέφυγε αυτών που ενημέρωσαν τον πρωθυπουργό, είναι ότι υπάρχουν περιοχές ολόκληρες της χώρας, στις οποίες οι τιμές καταγράφουν οριακές διακυμάνσεις και μικρές αυξήσεις, σε σχέση με πέρυσι. Φυσικά, πάντα θα υπάρχουν εκείνοι που προσπαθούν να εκμεταλλευθούν μία κατάσταση, επιχειρώντας να βγάλουν πολλαπλάσιο κέρδος, γρήγορα και εύκολα, παίζοντας με τη διαθεσιμότητα των μονάδων τους. Αυτό πάντα γινόταν και πάντα θα γίνεται, γιατί πρακτικά, δεν υπάρχει τρόπος να ελεγχθούν όσοι ακολουθούν αυτήν την πεπατημένη, ειδικά όταν είναι προφανές, ότι αυτούς τους επιχειρηματίες δεν τους απασχολεί το αύριο αλλά το τώρα. Μόνο που εκτός του αυθόρμητου “κακό της κεφαλής τους”, ζημιώνουν, βέβαια και συνολικά τον προορισμό. Ειδικά για την περίπτωση της Αθήνας, όπως παραδέχονται όλοι, καταγράφεται σημαντική αύξηση τιμών, που σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, είναι κατά μέσο όρο συνολικά για την περίοδο 10% και σύμφωνα με την trivago, τον Ιούνιο πάντα, είναι στο 35%.”

Δείτε τη συνέχεια εδώ