santo maris

Αν. Μεταξάς: Στο DNA μας η κοινωνική συνεισφορά|24,8 εκατ. € η προσφορά του ομίλου στην Κοινωνία το 2018

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Βασικό πυλώνα της επιχειρηματικής του λειτουργίας αποτελεί η κοινωνική συνεισφορά και η βιωσιμότητα, για το Metaxa Hospitality Group, το οποίο δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιωσιμότητας για το 2018.

Πρόκειται για τον πρώτο ενοποιημένο Απολογισμό, ο οποίος αποτυπώνει τις δράσεις βιωσιμότητας  των τριών ξενοδοχείων του Ομίλου: Creta Maris Beach Resort και TUI Magic Life Candia Maris στην Κρήτη και Santo Maris Luxury Suites & Spa στη Σαντορίνη, με δυναμικό 1.023 δωμάτια (με 396.650 διανυκτερεύσεις το 2018) και 669 εργαζόμενους.

metaxas
Ο κ. Ανδρέας Μεταξάς |money tourism photo

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Metaxa Hospitality Group, κ. Ανδρέας Μεταξάς, δήλωσε σχετικά: «Με περηφάνια παρουσιάζουμε τον πρώτο ενοποιημένο Απολογισμό Βιωσιμότητας του Ομίλου μας. Για όλους εμάς στο Metaxa Hospitality Group η έννοια της Βιωσιμότητας είναι στο DNA.  Ενσωματώνεται  οριζόντια τόσο σε όλη τη δραστηριότητα των ξενοδοχείων μας, κάθε μέρα, κάθε λεπτό,  όσο και σε κάθε έκφανση της επενδυτικής στρατηγικής μας.  Δεσμεύομαι προσωπικά ότι με αυτόν ακριβώς τον τρόπο θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε και στο μέλλον, συνεισφέροντας με όλες μας τις δυνάμεις στη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Για τους Ανθρώπους μας, τους Επισκέπτες μας, τους Συνεργάτες – Προμηθευτές μας,  την Κοινωνία και το Περιβάλλον.”.  

maris
Ο γενικός διευθυντής του Santo Maris κ. Μάνος Μπορμπουδάκης |money tourism photo

Εκφράζοντας τη φιλοσοφία του Ομίλου  πως  η διατήρηση βιώσιμων προορισμών, αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για τη μακροχρόνια τουριστική ανάπτυξη και με κεντρικό μήνυμα “Λειτουργώντας Βιώσιμα Δημιουργούμε Αξία για Όλους”, ο Απολογισμός διαρθρώνεται σε πέντε (5) στρατηγικούς άξονες:

  • Αξία για τους Ανθρώπους μας.
  • Αξία για τους Επισκέπτες μας.
  • Αξία για τους Συνεργάτες – Προμηθευτές μας.
  • Αξία για την Κοινωνία.
  • Αξία για το Περιβάλλον.

Όπως υπογραμμίζει ο κ. Μεταξάς, “…στις σελίδες του απολογισμού, αποτυπώνονται τα συναισθήματα, οι πεποιθήσεις και η αποφασιστικότητα καθενός ξεχωριστά και όλων μαζί των 600 και πλέον εργαζομένων του Ομίλου μας στη Κρήτη και στη Σαντορίνη. Όλων αυτών που καθημερινά δίνουν την ψυχή τους για να προσφέρουν στις μοναδικές τοποθεσίες των ξενοδοχείων μας, αυθεντικές εμπειρίες μπολιασμένες με τον πολιτισμό, τα έθιμα και την ιστορία του κάθε τόπου, με όρους Βιωσιμότητας και Κοινωνικής Υπευθυνότητας”.
Και καταλήγει: “Δεσμεύομαι προσωπικά ότι με αυτόν ακριβώς τον τρόπο θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε στο μέλλον: Δημιουργώντας Αξία για τους Ανθρώπους μας, την Κοινωνία τους Επισκέπτες μας, το Περιβάλλον και τους Συνεργάτες/Προμηθευτές”.

Σε αριθμούς…

Σε αριθμούς ο απολογισμός βιωσιμότητας του ομίλου πέρυσι, ο οποίος λειτουργεί τρία πολυτελή ξενοδοχεία, τα Creta Maris Beach Resort και TUI Magic Life Candia Maris στην Κρήτη και το Santo Maris Luxury Suites & Spa στη Σαντορίνη, αποτυπώνει τα εξής:

  • Η κοινωνική συνεισφορά ανήλθε σε 24,86 εκατ. ευρώ, που κατανέμονται σε 5,99 εκατ. € στο προσωπικό, 753 χιλ. € στο Δημόσιο, 3,44 εκατ. € σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, 368 χιλ. € σε ΟΤΑ, και 14,3 εκατ. € σε ενδοεπιχειρησιακές παραμέτρους (επενδύσεις, αποσβέσεις κ.λπ.).
  • Το 2018 διατέθηκαν περίπου 2,24 εκατ. € για την προμήθεια τοπικών προϊόντων, καθώς το 70% των πρώτων υλών και προϊόντων τα ξενοδοχεία του ομίλου , είναι από την τοπική αγορά στην Κρήτη και τη Σαντορίνη.

Δείτε ΕΔΩ, την παρουσίαση του πρώτου ενοποιημένου Απολογισμού Βιωσιμότητας του ομίλου.

Με οδηγό τον Παγκόσμιο Κώδικα Ηθικών Αρχών για τον Τουρισμό
maris
Ο κ. Κ. Μπουγιούρης | money tourism photo

Οι 10 αρχές του Κώδικα Δεοντολογίας που εφαρμόζει ο Όμιλος, είναι οι ακόλουθες:

Άρθρο 1ο: Η συμβολή του τουρισμού στην αμοιβαία κατανόηση και το σεβασμό ανάμεσα στους λαούς και τις κοινωνίες
Άρθρο 2ο: Ο τουρισμός ως ένα όχημα για την ατομική και τη συλλογική ολοκλήρωση
Άρθρο 3ο: Τουρισμός, ως παράγοντας για βιώσιμη ανάπτυξη
Άρθρο 4ο: Τουρισμός, ως χρήστης της πολιτιστικής κληρονομιάς της ανθρωπότητας και ένας συντελεστής για την αναβάθμισή της
Άρθρο 5ο: Τουρισμός, μια επωφελής δραστηριότητα για τις χώρες και τις κοινότητες υποδοχής
Άρθρο 6ο: Υποχρεώσεις των φορέων του τουρισμού στην τουριστική ανάπτυξη
Άρθρο 7ο: Δικαίωμα στον τουρισμό
Άρθρο 8ο: Η ελευθερία της τουριστικής διακίνησης
Άρθρο 9ο: Δικαιώματα των εργαζομένων και των επιχειρηματιών στην τουριστική βιομηχανία
Άρθρο 10ο: Εφαρμογή των αρχών του Παγκόσμιου Κώδικα Ηθικών Αρχών για τον Τουρισμό

Πρωταγωνιστές οι επισκέπτες

Ο Όμιλος θέλοντας να ανταποδώσει στους Επισκέπτες, την εμπιστοσύνη που του δείχνουν, προσφέρει υψηλής ποιότητας εμπειρίες διακοπών που “μυρίζουν Ελλάδα”. Εμπειρίες μοναδικές, με έντονο τοπικό “χρώμα”, πάντοτε σε επωφελή σχέση ποιότητας-τιμής ενσωματώνοντας στη λειτουργία των ξενοδοχείων, τις διεθνώς καλύτερες πρακτικές και τάσεις στον κλάδο της φιλοξενίας.
metaxa metaxaΠαράλληλα, ο Όμιλος υλοποιεί εκ των προτέρων όλες τις απαραίτητες ενέργειες, έτσι ώστε οι επισκέπτες να απολαμβάνουν ποιοτικές υπηρεσίες με τις υψηλότερες διεθνείς προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας.

Ο όμιλος προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες φιλοξενίας με έμφαση στον πολιτισμό, τα έθιμα, την ιστορία και την κουλτούρα του κάθε προορισμού. Δίνει τον καλύτερο εαυτό του, για να κάνει τους επισκέπτες μας να παίρνουν στις αποσκευές τους “το καλύτερο κομμάτι της Ελλάδας μας’’.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ακολουθεί μαζί με άλλες τουριστικές επιχειρήσεις τo καινοτόμο πρόγραμμα We do local, το οποίο προβάλλει τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και τη φιλοξενία κάθε προορισμού, εκφράζοντας παράλληλα τη φιλοσοφία  για σεβασμό στο περιβάλλον.

metaxaΕμπνεόμενοι από τη φιλοσοφία του προγράμματος We do local, οι άνθρωποι του Ομίλου, υλοποιούν σειρά διαδραστικών εκδηλώσεων, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο στους επισκέπτες την ευκαιρία να βιώσουν στιγμές από τη καθημερινότητα της Κρήτης και της Σαντορίνης, όπως την ζουν οι ντόπιοι, με:
1. Διαδραστικά μαθήματα μαγειρικής
2. Μαθήματα ελληνικής γλώσσας
3. Συμμετοχή στον παραδοσιακό Κρητικό Τρύγο
4. Συμμετοχή στις παραδοσιακές Κουρές προβάτων
5. Διαδραστικά μαθήματα παραδοσιακής ζαχαροπλαστικής (σουτζούκια ή κρεμανταλιές, Οψιγιάς)

Εξοικονόμηση Ενέργειας

Το Metaxa Hospitality Group στοχεύει στην αποδοτική χρήση της ενέργειας, μειώνοντας την κατανάλωσή συμβατικών πηγών ενέργειας και αυξάνοντας τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

money tourism photo
Santo Maris|money tourism photo

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Όμιλος έχει προχωρήσει στις εξής ενέργειες:
•Εγκατάσταση ηλιακών συλλεκτών για τη θέρμανση του νερού. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η ετήσια εξοικονόμηση, σε περίοδο λειτουργίας 6 μηνών, ανέρχεται σε 3.319.000 kWh/περίοδο, που αντιστοιχεί περίπου σε 318.000 lt υγραερίου.
•Εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από τα συστήματα κλιματισμού και εξαερισμού των κοινόχρηστων χώρων με στόχο την θέρμανση ή την ψύξη αντίστοιχα του νερού κοινής χρήσης.
•Αντικατάσταση του ηλεκτρικού ρεύματος από υγρό προπάνιο (γκάζι) σε όλες τις κουζίνες και τα κύρια πλυντήρια.
•Αντικατάσταση λαμπτήρων πυρακτώσεως και οικονομίας με λαμπτήρες LED.
•Εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος αυτοματισμού Building Energy Management System (BEMS), που ελέγχει όλες τις πλέον σημαντικές παραμέτρους λειτουργίας με στόχο τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών και τον καλύτερο έλεγχο ιδιαίτερα των ενεργειακών καταναλώσεων.
•Χρήση υγραερίου LPG αντί της ηλεκτρικής ενέργειας στην κουζίνα μας.
•Χρήση υγραερίου LPG για τη λειτουργία του καυστήρα μόνο ως βοηθητικής πηγής ενέργειας.
•Εγκατάσταση συστήματος ελέγχου του κεντρικού φωτισμού στους κοινόχρηστους χώρους και σε όλες τις εγκαταστάσεις που λειτουργούν αυτόματα, όταν υπάρχει πραγματική ανάγκη.
•Βελτιστοποίηση του σχεδίου κατανομής δωματίων, ώστε να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι κλιματικές μεταβολές και οι ανάγκες κατανάλωσης ενέργειας.
•Εγκατάσταση κλιματιστικών μονάδων COP 3.2–3.8.
•Ρύθμιση των μονάδων κλιματισμού Fan Coil Units (FCU) σε θερμοκρασία που εξασφαλίζει μέγιστη άνεση και ταυτόχρονα βέλτιστη κατανάλωση ενέργειας.
•Εγκατάσταση κεντρικού ελέγχου της θερμοκρασίας του κλιματισμού στα υπνοδωμάτια Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες π.χ. τα κλιματιστικά λειτουργούν αποκλειστικά στους 23 βαθμούς κελσίου.
•Μαγνητική Κάρτα σε όλες τις σουίτες και τις βίλες, που εξασφαλίζει την απενεργοποίηση όλων των ηλεκτρικών συσκευών (εκτός από τον κλιματισμό και τα ψυγεία), όταν οι πελάτες αναχωρούν από το δωμάτιο τους.
•Ενεργειακά αποδοτικά παράθυρα και κουφώματα.
•Εγκατάσταση ενεργειακού αποδοτικού ηλεκτρικού εξοπλισμού σε όλους τους χώρους, όπως συστήματα κλιματισμού A +++, ψυγεία, υπολογιστές, φωτοτυπικά μηχανήματα.
•Καθιερωμένες διαδικασίες σχετικά με τη συντήρηση και τον ορθό καθαρισμό όλων των ενεργειακών εγκαταστάσεων.
•Εκπαίδευση των εργαζομένων σχετικά με την εξοικονόμηση και αποδοτική χρήση της ενέργειας π.χ. το προσωπικό κουζίνας φροντίζει για τους ελάχιστους χρόνους προθέρμανσης, τη διατήρηση των ψυγείων και των θυρών καταψύκτη κλειστών, τη χρήση εξοπλισμού σωστού μεγέθους και την απενεργοποίηση των συσκευών κουζίνας, όταν δεν είναι σε χρήση και του ηλεκτρικού φωτισμού.

Βιώσιμη Χρήση Υδάτινων Πόρων – Εξοικονόμηση Νερού

Η βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων, με έμφαση στην εξοικονόμηση του νερού, συνιστά υψηλή προτεραιότητα στη στρατηγική βιωσιμότητας του Ομίλου. Δεδομένης της σημαντικότητας του νερού, ειδικά κατά τους θερινούς μήνες στη νησιωτική χώρα, ο Όμιλος επενδύει σταθερά σε συστήματα και τεχνολογικές λύσεις που συνδυαστικά στοχεύουν στην αυτάρκεια των ξενοδοχειακών μονάδων μας.

santoΠαράλληλα, ακολουθούνται μια σειρά δράσεων εξοικονόμησης όπως:

•Αυτόματο νυχτερινό πότισμα των εκτάσεων πρασίνου του ξενοδοχειακού πρασίνου, με στόχο να αποφευχθεί το γεγονός ότι το νερό εξατμίζεται κατά 30% τις πρωινές ώρες με ηλιοφάνεια.
•Εφαρμογή συστημάτων άρδευσης βασισμένα σε συστήματα σταγόνων (drips), ενώ το πότισμα γίνεται με λάστιχο netafim, το οποίο ελαχιστοποιεί την επίδραση των υψηλών θερμοκρασιών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
•Έχουν τοποθετηθεί εκ κατασκευής φίλτρα μείωσης ροής του νερού σε όλες τις βρύσες του ξενοδοχείου.
•Εφαρμογή της πολιτικής «Wash on Demand» στην υπηρεσία καθαριότητας του ξενοδοχείου. Οι πετσέτες του επισκέπτη αντικαθίστανται μόνο αν τις έχει αφήσει στο πάτωμα και τα σεντόνια μόνο όταν βάλει το καρτελάκι με την ειδική σήμανση πάνω σε αυτά, συμβάλλοντας στην ενημέρωση των πελατών για την αναγκαιότητα της μείωσης της κατανάλωσης του νερού.
•Έλεγχος και διατήρηση της ποιότητας του νερού σε κάθε σημείο που χρησιμοποιείται. (Πιστοποιημένο με ISO: 22000)
•Καθαρισμός των πισίνων με ρομπότ και με χειρωνακτικές μεθόδους, με στόχο την αποφυγή της συχνής αντικατάστασης του φρέσκου νερού.
•Εγκατάσταση αυτόματου συστήματος υπόδειξης των διαρροών και ζημιών για τη διασφάλιση της βέλτιστης απόδοσης και της λειτουργίας όλων των υδραυλικών εγκαταστάσεων.
•Οδηγίες για τη χρήση των πλυντηρίων πιάτων με ορθολογική κατανάλωση.
•Εκπαιδευτικά σεμινάρια στους υπαλλήλους, σχετικά με την αξία της εξοικονόμησης.

Πολιτική διάθεσης «υπολοίπων» τροφίμων
Maris
TUI Magic Life Candia Maris

Καθώς τα ξενοδοχεία του Ομίλου λειτουργούν σε εποχιακή βάση, οι ποσότητες πρώτων υλών που προμηθεύονται είναι συγκεκριμένες ώστε να μη δημιουργείται περίσσευμα και να μην πετιούνται ποτέ πρώτες ύλες.

MarisΜε το τέλος της τουριστικής περιόδου, όλες οι κλειστές συσκευασίες που ενδεχομένως περισσέψουν, διατίθενται για δωρεά σε υπηρεσίες συλλογής τροφίμων για ανθρώπους που έχουν ανάγκη.
Μαγειρεμένα τρόφιμα που δεν έχουν έλαια, διαχωρίζονται και δίδονται σε καθημερινή βάση για την δημιουργία οργανικού λιπάσματος (κομποστοποίηση).
Καθημερινή διαχείριση με γνώμονα την περιβαλλοντική προστασία
•Κάθε αγορά καλύπτει μια πραγματική ανάγκη και δεν πραγματοποιούνται αλόγιστες αγορές για την επίτευξη καλύτερου κόστους. Πραγματοποιούνται αγορές των ποσοτήτων που πραγματικά χρειάζονται (demand based).
•Αγορά προϊόντων σε οικονομικές συσκευασίες με το λιγότερο δυνατό υλικό συσκευασίας.
•Το τμήμα Προμηθειών σε κάθε διαπραγμάτευση με προμηθευτές ενημερώνει πως ο Όμιλος λειτουργεί φιλικά προς το περιβάλλον και ζητά από τον προμηθευτή να ενημερώσει για τα διάφορα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα σε προσφορά.
•Δίνεται προτεραιότητα σε προϊόντα από την τοπική αγορά.
•Δίνεται προτεραιότητα σε προϊόντα με ανακυκλώσιμα υλικά και επιστρεφόμενες συσκευασίες, καθώς και εκείνων που προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά (κυρίως χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί, πλαστικό) χωρίς υπερβολική πολλαπλή συσκευασία.
•Η αγορά των αντικειμένων μιας χρήσης, όπως διακοσμήσεις κοκτέιλ, τμήματος πρωινού, γυαλιά, κλπ. αποφεύγεται και όπου η χρήση τους είναι αναγκαία προτιμώνται βιοαποικοδομήσιμα προϊόντα.
SANTOΌσον αφορά στην αγορά εξοπλισμού, δίνεται προτεραιότητα στα προϊόντα που καταναλώνουν λιγότερο νερό, ενέργεια και καύσιμα και δεν περιέχουν τα CFC .
•Αποφεύγεται η χρήση υλικών που περιέχουν ουσίες επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον (όπως οι οργανικοί διαλύτες, αμίαντος, μόλυβδος, πολυουρεθάνη, κ.λπ.) κατά την κατασκευή των κτηρίων, την κατασκευή των επίπλων, μόνωσης και διακόσμηση κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης.
•Ανακύκλωση υλικών σε όλα τα τμήματα των ξενοδοχείων.
•Μείωση κατανάλωσης χαρτιού με την κατάργηση της έντυπης ενημέρωσης των πελατών (Service Directory δωματίου) και τη δημιουργία ηλεκτρονικών προγραμμάτων ενημέρωσης μέσω της τηλεόρασης.
•Κατανάλωση χαρτιού με την ένδειξη FSC για τις εκτυπώσεις εντύπων του Ομίλου. Η ένδειξη FSC προσδιορίζει ότι τα προϊόντα ξυλείας που προέρχονται από δάση που διαχειρίζονται με βάση τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης και είναι σύμφωνα με τα ακριβή περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά πρότυπα.

Maris
Το Creta Maris

 

Tagged

1 σχόλιο στο “Αν. Μεταξάς: Στο DNA μας η κοινωνική συνεισφορά|24,8 εκατ. € η προσφορά του ομίλου στην Κοινωνία το 2018

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *