ryanair

Ryanair: Σε κίνδυνο η ανάκαμψη του Τουρισμού από Covid και πόλεμο…

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι νέες μεταλλάξεις του Covid-19, αλλά και άλλες απροσδόκητες καταστάσεις, όπως η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, «δείχνουν πόσο εύθραυστη παραμένει η αγορά αεροπορικών ταξιδιών» και κινδυνεύουν να σταματήσουν την ανάκαμψη των ταξιδιών από την πανδημία, προειδοποίησε η Ryanair.

Η πρόβλεψη του αερομεταφορέα χαμηλού κόστους έγινε καθώς κατέγραψε κέρδη 170 εκατομμυρίων ευρώ το τρίμηνο έως τις 30 Ιουνίου (1ο τρίμηνο), μια διακύμανση 443 εκατομμυρίων ευρώ από έτος σε έτος από τη ζημιά των 273 εκατομμυρίων ευρώ στο πρώτο τρίμηνο που ανέφερε πριν από ένα χρόνο, αν και είναι χαμηλότερα από τα κέρδη των €243 εκατ. που κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Η Ryanair μετέφερε 45,5 εκατομμύρια επιβάτες το πρώτο τρίμηνο του 2022 με συντελεστή φόρτωσης 92%, από 8,1 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του 2021 όταν ο συντελεστής φορτίου ήταν 73%. Οι μεταφορές ήταν επίσης 9% υψηλότερες από τα επίπεδα πριν από την Covid για το τρίμηνο πριν από το Καλοκαίρι, παρά το γεγονός ότι οι κρατήσεις και οι ναύλοι του Πάσχα είχαν «μειωθεί πολύ» από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Michael O’Leary, εν τω μεταξύ, δήλωσε ότι η απόφαση της Ryanair να συνεργαστεί με τα συνδικάτα που εκπροσωπούν το προσωπικό και το πλήρωμα καμπίνας κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να συμφωνήσουν μειώσεις μισθών και να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες θέσεων εργασίας είχε «δικαιωθεί» τους τελευταίους μήνες με τον τομέα της αεροπορίας να δυσκολεύεται πλέον να βρει προσωπικό, για να καλύψει τη ζήτηση.

«Η Ryanair είναι “μειοψηφία” μεταξύ των μεγάλων αεροπορικών εταιρειών της ΕΕ το Καλοκαίρι του 2022, καθώς δεν έχουμε ελλείψεις στα πληρώματα, παρά το γεγονός ότι λειτουργούμε στο 115% της χωρητικότητάς μας πριν από την Covid», δήλωσε ο O’Leary. Πρόσθεσε ότι παρά τις «άνευ προηγουμένου καθυστερήσεις στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας και στα αεροδρόμια», η Ryanair ήταν σίγουρη ότι θα πραγματοποιήσει «σχεδόν το 100% των προγραμματισμένων πτήσεων», ενώ παράλληλα θα ελαχιστοποιήσει τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις.

Όσον αφορά την πανδημία και άλλα παγκόσμια ζητήματα, ο O’Leary είπε ότι η Ryanair «παραμένει αισιόδοξη» ότι τα υψηλά επίπεδα εμβολιασμού στην Ευρώπη θα επιτρέψουν στην αεροπορική και τουριστική βιομηχανία να ανακάμψουν «και τελικά να αφήσουν πίσω μας τον Covid». Ωστόσο, τόνισε: «Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τον κίνδυνο νέων παραλλαγών του Covid το Φθινόπωρο του 2022.

«Η εμπειρία μας με την Omicron τον περασμένο Νοέμβριο και την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο δείχνει πόσο εύθραυστη παραμένει η αγορά αεροπορικών ταξιδιών και η ισχύς οποιασδήποτε ανάκαμψης θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το να μην υπάρξουν δυσμενείς ή απροσδόκητες εξελίξεις κατά το υπόλοιπο του έτους».

Η Ryanair είπε ότι ενώ υπήρχαν σαφείς ενδείξεις περιορισμένης ζήτησης ταξιδιών, οι χρόνοι προκαταβολής στις κρατήσεις παρέμειναν μικρότεροι από ό,τι πριν από τον Covid για αυτήν την εποχή του χρόνου.

«Αυτή τη στιγμή, οι μέσοι ναύλοι του δεύτερου τριμήνου (τρεις μήνες έως τις 30 Σεπτεμβρίου) παρακολουθούνται εν όψει των επιπέδων αιχμής του καλοκαιριού με χαμηλό διψήφιο ποσοστό», αποκάλυψε ο O’Leary, προσθέτοντας ότι η Ryanair σχεδιάζει να αυξήσει την δυναμικότητα για ολόκληρο το έτος στα 165 εκατομμύρια – αυξήθηκε κατά 11% σε σχέση με τα προ-Covid επίπεδα.

Οι προκλήσεις, ωστόσο, περιλαμβάνουν τις υψηλές τιμές καυσίμων που η Ryanair είπε ότι θα οδηγούσαν σε «αυξημένο κόστος» στο 20% των καυσίμων που δεν έχει αντισταθμίσει για το υπόλοιπο του πλήρους έτους 2022/23. Άλλες προκλήσεις που τόνισε ο O’ Leary περιελάμβαναν το μεταγενέστερο προφίλ κρατήσεων της Ryanair, την έλλειψη δυνατότητας προβλέψεων, τις ασταθείς τιμές του πετρελαίου και τους πιθανούς κινδύνους σε Covid, γεωπολιτικούς παράγοντες και εφοδιαστική αλυσίδα.

Στέλιος Κων. Δεριζιώτης

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *