©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Amadeus: Ο συναυλιακός Τουρισμός και ο ρόλος του στην ενίσχυση των κρατήσεων στην Αθήνα | Influencers και AI στις ταξιδιωτικές τάσεις για το 2024

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο συναυλιακός τουρισμός κινεί τη ζήτηση, οι influencers αναλαμβάνουν τον ρόλο των ταξιδιωτικών πρακτόρων και η τεχνητή νοημοσύνη έχει θέση – “κλειδί” στα ταξίδια το 2024, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της Amadeus, με βάση τα ευρήματα της οποίας ο συναυλιακός τουρισμός ενισχύει τις κρατήσεις για την Αθήνα το επόμενο έτος.

Στη μελέτη αναλύονται οι πέντε κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις για το επόμενο έτος, οι οποίες έxουν ως εξής:

1. Συναυλιακός τουρισμός

Μετά την κοινωνική απομόνωση της πανδημίας, όταν συγκροτήματα και μουσικοί έμειναν καθηλωμένοι για μήνες, μια “έκρηξη” συναυλιών και φεστιβάλ αξιοποίησε φέτος την επιθυμία για επικοινωνία. Η τάση αυτή αναμένεται να επιταχυνθεί το 2024.

Για τις συναυλίες του βρετανικού ροκ συγκροτήματος Coldplay που έχουν ανακοινωθεί στη Ρουμανία και την Ελλάδα για το καλοκαίρι του 2024, οι αναζητήσεις πτήσεων για την Αθήνα αυξήθηκαν κατά 62% και για τη Ρουμανία 91%, την εβδομάδα που ανακοινώθηκαν οι συναυλίες, σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Όταν η Taylor Swift ολοκληρώσει τις 146 συναυλίες της, θα δημιουργήσει 1,4 δισ. δολάρια πωλήσεις εισιτηρίων, ενώ χάρη σε αυτές οι κρατήσεις πτήσεων για Αυστραλία είναι αυξημένες κατά 446% και οι αναζητήσεις για πτήσεις σε Σιγκαπούρη και Ιαπωνία έχουν αυξηθεί κατά 25% και 15% αντίστοιχα.

Η Taylor Swift θα συνεχίσει την περιοδεία της και το 2024, επηρεάζοντας τα παγκόσμια ταξίδια. Χάρη, μάλιστα,, στις συναυλίες στη Μελβούρνη και το Σίδνεϊ, τον Φεβρουάριο του 2024, ο όγκος των κρατήσεων για την Αυστραλία, έχει “εκτιναχθεί κατά 446%.

2. Ταξιδιωτικοί πράκτορες με επιρροή

Αντί οι influencers να αποτελούν αποκλειστικά την πηγή έμπνευσης για διακοπές για τις κοινότητές τους, λειτουργούν πλέον ως διαμεσολαβητές απευθείας κρατήσεων μέσω των ποικίλων καναλιών τους. Οι influencers, όπως η Ana Hernández Sárria, ο ταξιδιωτικός φωτογράφος Rafael Fernandez Caballero, η travel blogger the Blonde Abroad, η προπονήτρια γιόγκα και κίνησης Sjana Elise και η ταξιδιώτης πλήρους απασχόλησης και δημιουργός περιεχομένου Alyssa Ramos, σχεδιάζουν και διοργανώνουν τα δικά τους ομαδικά ταξίδια.

Η άνοδος των λεγόμενων “πρακτόρων επιρροής” διευκολύνεται από τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Thatch, η Luxury Travel Hackers και η TrovaTrip.

3. Πτήσεις με ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη

Καθώς οι πόλεις είναι πιο πυκνοδομημένες και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι πιο διαδεδομένη, μια πιθανή λύση για τις μεταφορές είναι τα ιπτάμενα ταξί, τα αεροσκάφη κατακόρυφης ηλεκτρικής απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL), που θα διασφαλίζουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Μπορεί να φαίνεται πολύ φουτουριστικό, αλλά η γερμανική εταιρία κατασκευής αεροσκαφών Volocopter σχεδιάζει να διαθέσει έναν στόλο ηλεκτρικών VoloCity eVTOL για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού το 2024, καθιστώντας το ένα από τα πρώτα δίκτυα ηλεκτρικών αεροταξί. Την ίδια στιγμή, ο Dale Vince, ιδρυτής της εταιρίας πράσινης ενέργειας Ecotricity, σχεδιάζει το ντεμπούτο της ηλεκτρικής αεροπορικής εταιρίας Ecocity στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία θα κινείται με πράσινο υδρογόνο. Επίσης, η Toff Mobility, η πρώτη εταιρία ηλεκτρικών αεροσκαφών στην Ασία, εργάζεται για το ντεμπούτο ηλεκτρικών αεροσκαφών το 2024 στη Νότια Κορέα, ενώ η Surcar Airlines επέλεξε τη Zeroavia για την παροχή υδρογονοηλεκτρικών κινητήρων για τα υδροπλάνα της στα Κανάρια Νησιά.

Στις ΗΠΑ, η Joby Aviation σκοπεύει να ξεκινήσει εμπορικές πτήσεις eVTOL από το 2025 και έχει υπογράψει συμφωνίες συνεργασίας με την Delta Air Lines και την ιαπωνική αεροπορική εταιρία ANA, η οποία θέλει να πραγματοποιήσει πτήσεις με e-taxi κατά τη διάρκεια της Expo 2025 στην Οσάκα.

Τέλος, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Virgin Atlantic έχει επενδύσει σε έναν στόλο eVTOL της Vertical Aerospace που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει ένα δίκτυο Electric Skyways από πόλη σε πόλη ήδη από το 2025.

4. Έξυπνος θυρωρός

Η Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη (GAI) προσθέτει τεράστια αξία στην εμπειρία του online ταξιδιωτικού προγραμματισμού για τους καταναλωτές, καθώς η αναζήτηση και οι συμβουλές γίνονται υπερ-εξατομικευμένες και πιο διαισθητικές. Αντί να επιλέγουν φίλτρα για να τελειοποιήσουν μια αναζήτηση σε έναν ιστότοπο μετα-αναζήτησης ή σε ένα online ταξιδιωτικό γραφείο (OTA), οι ταξιδιώτες μπορούν απλώς να παρέχουν μια σύντομη περιγραφή σε ένα chatbot με τον ίδιο τρόπο που θα έκαναν σε έναν ανθρώπινο σύμβουλο.

Για παράδειγμα, ένα νέο πρόσθετο ChatGPT από την Expedia ενεργεί σαν εικονικός ταξιδιωτικός βοηθός, ακούγοντας τις ανάγκες των πελατών και παρέχοντας άμεσες συστάσεις ξενοδοχείων και δρομολογίων, με συνδέσμους για κράτηση.

Το ChatGPT ξεκίνησε μόλις τον Νοέμβριο του 2022, αλλά αυτή η πρωτοποριακή πλατφόρμα “Generative AI” (GAI): συγκέντρωσε 1,6 δισεκατομμύρια επισκέψεις στον ιστότοπο τον Ιούνιο του 2023, ενώ έφτασε τα 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες τον Ιανουάριο του ίδιου έτους.

Η επόμενη γενιά εξυπηρέτησης πελατών με τη βοήθεια GAI θα παρέχεται με μεγαλύτερη υπομονή και ενσυναίσθηση, μειώνοντας τον φόρτο εργασίας των υπαλλήλων που πρέπει να ασχολούνται με το μεγαλύτερο μέρος της εξυπηρέτησης μετά την πώληση και τη διαχείριση των αξιολογήσεων των πελατών.

5. Business luxe-lite ταξίδια

Με όλο και περισσότερους ταξιδιώτες να θέλουν να πετάξουν στην πρώτη θέση του αεροπλάνου, υπάρχει η ευκαιρία να προσφερθούν πιο προσιτοί και προσβάσιμοι ναύλοι business class.

Το 2019, η Emirates ήταν μία από τις πρώτες αεροπορικές εταιρείες που λάνσαρε “ειδικά” εισιτήρια business class, χωρίς πρόσβαση σε σαλόνια αναμονής, με περιορισμένη επιλογή θέσεων και χωρίς δυνατότητες αναβάθμισης. Η Qatar Airways ακολούθησε, παρουσιάζοντας έναν ναύλο Business Class Lite, με τους επιβάτες να καλούνται να πληρώσουν επιπλέον για πρόσβαση σε σαλόνια και αλλαγές ημερομηνίας ή διαδρομής, ενώ κερδίζουν επίσης λιγότερα Avios/Qmiles.

Με την τάση να αποκτά δυναμική, η ιαπωνική Zipair και η Finnair άρχισαν να προσφέρουν βασικά εισιτήρια business το 2021, ενώ η Air France και η KLM πρόσθεσαν ναύλους Business Class Light το 2023.

Στο άλλο άκρο της κλίμακας, οι αεροπορικές εταιρείες εγκαθιστούν επίσης πιο ευρύχωρα “πολυτελή” καθίσματα business class στην πρώτη σειρά, τα οποία είναι διαθέσιμα μόνο σε περιορισμένο αριθμό ατόμων. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν τη νέα σουίτα Upper Class Retreat Suite της Virgin Atlantic, το κάθισμα Prime Business Class της Condor, τα καθίσματα με διαχωριστικό τοίχωμα της Air France στα αναδιαμορφωμένα αεροσκάφη B777-300ER και το Mint Studio της JetBlue στο A321LR.

Απόδειξη ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί μέχρι το 2024 είναι ότι η Air New Zealand θα προσθέσει είτε τέσσερις είτε οκτώ σειρές ενός πρωτοεμφανιζόμενου προϊόντος Business Premier Luxe, ενώ η Lufthansa θα προσφέρει επτά τύπους Business Class Allegris από το 2024 σε διαφορετικές τιμές με διαφορετικά προνόμια.

Σημειώνεται ότι, το 75% των κερδών των αεροπορικών εταιριών παράγεται από την επιχειρηματική θέση, οπότε η προσφορά περισσότερων επιλογών business class είναι σημαντικό για τις αεροπορικές εταιρίες.

Επίσης, σύμφωνα με τους New York Times, οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρίες αυξάνουν την ποσότητα των premium θέσεων στις πτήσεις, με αλλαγές που επιτρέπουν: 25% έως 75 % περισσότερες επιλογές premium-economy, business-class και πρώτης θέσης.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *