Apollo Blue Ρόδος | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αντιμέτωπα με “κύμα” απευθείας κρατήσεων τα ξενοδοχεία | Πέντε τάσεις του φετινού καλοκαιριού

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Παρά το δυσμενές, σημερινό, οικονομικό τοπίο, η αλματώδης αύξηση των ταξιδιών εκδίκησης το καλοκαίρι του 2023 συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς. Αλλά παρόλο που η ταξιδιωτική ζήτηση δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, οι καταναλωτές αλλάζουν τον τρόπο που ταξιδεύουν για να ανταποκριθούν στις τρέχουσες συνθήκες.

Η τάση για υπεύθυνα ταξίδια, η οποία εμφανίστηκε μετά την πανδημία, συνεχίζει να αποτελεί κρίσιμο παράγοντα κατά την κράτηση διακοπών για τους Αμερικανούς. Κι ενώ η τιμολόγηση στα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία παραμένει σε υψηλότερα επίπεδα από τα προ-πανδημικά, στα αμερικανικά ξενοδοχεία κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της GuestCentric Systems, Pedro Colaco, τα ξενοδοχεία αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωπα  με πέντε τάσεις κατά τη διάρκεια της υψηλής τουριστικής περιόδου του 2023, οι οποίες είναι:

1. Η ταξιδιωτική ζήτηση αυξάνεται το φετινό καλοκαίρι

Τα δεδομένα που παράγονται από το χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων της Guestcentric δείχνουν ότι η ταξιδιωτική ζήτηση είναι ισχυρή για την περίοδο από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο του 2023. Σύμφωνα με σχετική ανάλυση, η αύξηση τον Ιούνιο διαμορφώνεται στο 23%, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2022. Οι κρατήσεις ξενοδοχείων για τον Ιούλιο αντιπροσωπεύουν σήμερα το 87% των επιπέδων του 2022, ενώ οι κρατήσεις για τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο  συνεχίζουν να επιταχύνονται.

Επιπλέον, τα στοιχεία για τους καταναλωτές που δημοσίευσε πρόσφατα η Real Research δείχνουν ότι το 87% των ανθρώπων παγκοσμίως σχεδιάζουν να ταξιδέψουν αυτό το καλοκαίρι. Οι αναζητήσεις πτήσεων είναι επίσης αυξημένες κατά 25%, σύμφωνα με την Expedia, ενώ η Airbnb ανακοίνωσε ότι οι επισκέπτες της έχουν ήδη προγραμματίσει διαμονή σε περισσότερες από 72.000 πόλεις και κωμοπόλεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Όλα αυτά δείχνουν ότι η τάση των ταξιδιών εκδίκησης διατηρείται ισχυρή και αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους. Οι καταναλωτές φαίνεται ότι εξακολουθούν να αναπληρώνουν τον χαμένο χρόνο των διακοπών και τα ξενοδοχεία θα πρέπει να είναι προετοιμασμένα να προσαρμοστούν ανάλογα.

2. Στα επίπεδα του 2022 οι άμεσες κρατήσεις το φετινό καλοκαίρι

Το 2022, οι άμεσες κρατήσεις αυξήθηκαν κατά ένα εντυπωσιακό ποσοστό 50%, σε σχέση με τα προ-πανδημικά επίπεδα (συγκριτικά με το 2019). Τα πιο πρόσφατα στοιχεία της αγοράς (που δημιουργήθηκαν τον Ιούνιο) δείχνουν ότι οι απευθείας κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2023 ευθυγραμμίζονται με τα επίπεδα του 2022, αλλά συνεχίζουν να ξεπερνούν σημαντικά όλα τα άλλα κανάλια, συμπεριλαμβανομένων των Booking και Expedia. Οι επισκέπτες εξακολουθούν να απευθύνονται απευθείας στα ξενοδοχεία, και ως εκ τούτου, τα ξενοδοχεία έχουν την ευκαιρία να μετατρέψουν τα ερωτήματα σε εισπράξεις.

3. Η Πορτογαλία από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς, με ιδιαίτερη έμφαση στις Αζόρες

Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη Travel Industry Trends 2023, που δημοσιεύθηκε από το Mastercard Economics Institute, η Πορτογαλία είναι ο όγδοος προτιμώμενος προορισμός για τους Ευρωπαίους τουρίστες το 2023. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι Ευρωπαίοι τουρίστες επιλέγουν κοντινούς προορισμούς, γεγονός που μπορεί να οφείλεται στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία.

Ο αριθμός των Αμερικανών επισκεπτών στην Πορτογαλία έχει επίσης αυξηθεί σημαντικά, και σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται, οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν σήμερα την τέταρτη σημαντικότερη αγορά της Πορτογαλίας το 2023. Κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών του 2023, η αύξηση των επισκεπτών από τις ΗΠΑ στην Πορτογαλία συνεχίστηκε με αμείωτο ρυθμό. Μόνο για το διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, ο αριθμός των Αμερικανών επισκεπτών στην Πορτογαλία αυξήθηκε κατά 26%, σε σχέση με τα στοιχεία του 2019.

Από τις περιοχές που αναμένεται να έχουν τις περισσότερες επισκέψεις αυτή τη σεζόν, οι Αζόρες εξελίσσονται γρήγορα σε καλοκαιρινό προορισμό. Επί του παρόντος, οι κρατήσεις για τον Ιούλιο έχουν διπλασιαστεί, σε σύγκριση με τον Μάιο του 2023, με την υψηλότερη αύξηση στον δείκτης της μέσης ημερήσιας τιμής δωματίου (ADR) να διαμορφώνεται στο 33%.

Άλλες περιοχές με σημαντικά καλύτερες επιδόσεις, σε σύγκριση με το 2022 είναι η Λισαβόνα και η Κεντρική Πορτογαλία. Το Αλγκάρβε, το οποίο θεωρείται εδώ και καιρό παγκόσμιο hot-spot για τουρίστες σε όλο τον κόσμο, παρουσίασε επίσης ισχυρές επιδόσεις τον Ιούνιο του 2023, σε σύγκριση με το 2022, με 12% αύξηση στην πληρότητα και 3% αύξηση στο ADR.

4. Αύξηση του ADR στην Ευρώπη και μείωση στις ΗΠΑ

Οι μέσες ημερήσιες τιμές (ADR) και η τιμολόγηση έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ το 2022, ιδίως στην Ευρώπη. Σύμφωνα με στοιχεία από το χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων της Guestcentric, που δημοσιεύθηκαν τον Ιούνιο του 2023, το ADR για τα ξενοδοχεία σε όλη την Ευρώπη είναι σήμερα 13% πάνω από τα επίπεδα του 2022. Ωστόσο, στις ΗΠΑ το ADR παρουσιάζει πτώση 5% έναντι των επιπέδων του 2022.

5. Τα βιώσιμα ταξίδια θα συνεχίσουν να είναι σημαντικα το καλοκαίρι του 2023

Τα τελευταία χρόνια συνεχίζει να ενισχύεται η σημασία των βιώσιμων ταξιδιών, όχι μόνο για τους μεμονωμένους ταξιδιώτες, αλλά, κυρίως, για εκείνους που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς σκοπούς. Όπως αποκάλυψε έρευνα της Great Hotels of the World, σε όλες τις περιπτώσεις όπου εταιρικοί πελάτες απέρριψαν προτάσεις από ξενοδοχεία, ο πρώτος λόγος που δόθηκε ήταν η μη συμμόρφωση με τα κριτήρια αειφορίας του πελάτη, σε αντίθεση με άλλους κρίσιμους παράγοντες όπως η τιμή, η διαθεσιμότητα ή οι ανεπαρκείς περίοδοι τιμολόγησης.

Στην Ευρώπη, οι μεγάλες εταιρίες και οι ΜΜΕ υποχρεούνται ήδη να συγκεντρώνουν στοιχεία προκειμένου να υποβάλλουν εκθέσεις σχετικά με τις πρωτοβουλίες τους για τη βιωσιμότητα από το 2024 και μετά, καθορίζοντας τους δείκτες απόδοσης (KPIs) και τον τρόπο με τον οποίο αυτοί αποδίδουν από έτος σε έτος. Η αλυσίδα εφοδιασμού -συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχείων- πρέπει να ακολουθήσει, αποδεικνύοντας ότι και τα ξενοδοχεία εργάζονται ενεργά για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και τη βελτίωση της ευημερίας των κοινοτήτων και των εργαζομένων τους. Ως εκ τούτου, τα ξενοδοχεία πρέπει να αποδείξουν στις εταιρείες αυτές ότι είναι οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά βιώσιμα.

Όλα αυτά δείχνουν ότι η βιωσιμότητα δεν είναι πλέον ένα προαιρετική για τα ξενοδοχεία, αλλά ένας κρίσιμος παράγοντας που θα επηρεάσει άμεσα την κερδοφορία  τους.

Έτσι θα μπορέσουν τα ξενοδοχεία να μεγιστοποιήσουν τη φετινή, καλοκαιρινή ζήτηση

Δεδομένου ότι οι απευθείας κρατήσεις εξακολουθούν να έχουν καλές επιδόσεις και να προτιμώνται από τους επισκέπτες, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να συνεχίσουν να δίνουν προτεραιότητα και να επενδύουν στη βελτίωση των καναλιών απευθείας κρατήσεων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη στον ιστότοπό τους ή με την προσφορά αποκλειστικών προνομίων ή εκπτώσεων στις απευθείας κρατήσεις.

Με την αυξανόμενη σημασία των βιώσιμων ταξιδιών, τα ξενοδοχεία πρέπει να επιδεικνύουν τη δέσμευσή τους σε πρακτικές βιωσιμότητας. Αυτό περιλαμβάνει την εφαρμογή φιλικών προς το περιβάλλον πρωτοβουλιών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και νερού, η μείωση των αποβλήτων και η προώθηση τοπικών και βιολογικών προϊόντων. Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να επικοινωνούν με διαφάνεια τις προσπάθειές τους για βιωσιμότητα μέσω της ιστοσελίδας τους, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του ενημερωτικού υλικού στα δωμάτια.

Αυτές οι βέλτιστες πρακτικές θα επιτρέψουν στα ξενοδοχεία να επωφεληθούν από την τρέχουσα ταξιδιωτική ζήτηση, να ανταποκριθούν στις προτιμήσεις των επισκεπτών και να ευθυγραμμιστούν με τις τάσεις της αειφορίας. Με την προσαρμογή σε αυτές τις τάσεις, τα ξενοδοχεία μπορούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να τοποθετηθούν ως προτιμώμενες επιλογές μεταξύ των ταξιδιωτών το καλοκαίρι.

Tagged

1 σχόλιο στο “Αντιμέτωπα με “κύμα” απευθείας κρατήσεων τα ξενοδοχεία | Πέντε τάσεις του φετινού καλοκαιριού

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *