©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τουλάχιστον 15% η αύξηση των προκρατήσεων για Ελλάδα στη Βρετανία | Ξεκινά σήμερα η WTM στο Λονδίνο | ΦΩΤΟ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με υψηλό διψήφιο ποσοστό “τρέχει” η αύξηση των προκρατήσεων (early bookings) την περίοδο αυτή για την Ελλάδα, το 2025, στην βρετανική αγορά, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ενόψει της σημερινής έναρξης της εφετινής WTM, μίλησε με μεγάλους “παίχτες” της αγοράς, Έλληνες και Βρετανούς, οι οποίοι δηλώνουν “ιδιαίτερα ικανοποιημένοι” από την εξέλιξη των προκρατήσεων στη βρετανική αγορά για την Ελλάδα, ιδιαίτερα μάλιστα στη σημερινή συγκυρία, με την οικονομική κρίση να αποτελεί καθημερινότητα, πολέμους στην Ευρώπη και πέριξ αυτής να βρίσκονται σε εξέλιξη και γενικότερα να επικρατεί αστάθεια.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πιο αναλυτικά, η αύξηση των προκρατήσεων για Ελλάδα στην βρετανική αγορά ξεπερνά το 15%, σε κάποιους δε tour operators, η αύξηση αυτή “αγγίζει” και το 20%.

Αναφορικά με τις τάσεις, παράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι:

-οι μεγάλες αγορές της Ελλάδας, Ρόδος, Κρήτη και Κέρκυρα, σημειώνουν τα υψηλότερα ποσοστά αύξησης των προκρατήσεων, σε σύγκριση με άλλους προορισμούς
-οι πολυτελείς διακοπές, τα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων και τα προνομιούχα καταλύματα (σουίτες, ιδιωτική πισίνα, κ.λπ.), βρίσκονται εππίσης στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των Άγγλων τουριστών.
-και βέβαια το all inclusive, αποτελεί τον “πρωταγωνιστή” των προκρατήσεων.

Όπως έλεγε χαρακτηριστικά στο Χ&Τ γνωστός ξενοδόχος με παρουσία σε πολλούς ελληνικούς προορισμούς σε ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών, “οι μεγάλοι προορισμοί γίνονται μεγαλύτεροι και πρωταγωνιστούν, οι υπόλοιποι γνωστοί προορισμοί ακολουθούν ασθμαίνοντας και οι υπόλοιποι, απλώς υπάρχουν”…

Στην εφετινή WTM, που είναι η μεγαλύτερη όλων των εποχών και η Ελλάδα στρατηγικός συνεργάτης και χορηγός, θα συμμετάσχει η Ελληνίδα υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και ο γενικός γραμματέας ΕΟΤ Ανδρέας Φιορεντίνος, αλλά και ο μεγαλύτερος αριθμός των επιχειρηματιών του Τουρισμού.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η εξέλιξη των προκρατήσεων από την αγγλική αγορά είναι κρίσιμης σημασίας για το 2025, καθώς η γερμανική αγορά εμφανίζει έντονο προβληματισμό και για τις νέες επιβαρύνσεις που επιβάλλει η ελληνική κυβέρνηση.

Εισπράξεις και αφίξεις των Άγγλων τουριστών

Τον Αύγουστο του 2024, οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, διαμορφώθηκαν στα 647,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 14% σε σύγκριση με τον περυσινό Αύγουστο, ενώ την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2024, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από το ΗΒ εμφάνισαν  άνοδο κατά 2,8% και διαμορφώθηκαν στα 2.375,6 εκατ. ευρώ.

Εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση

Η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση τον Αύγουστο του 2024 διαμορφώθηκε σε 6.908,0 χιλ. ταξιδιώτες, αυξημένη κατά 6,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 8,8% έναντι του Αυγούστου του 2023 και αυτή μέσω οδικών συνοριακών σταθμών κατά 3,0%. Η άνοδος της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης προήλθε από την αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης τόσο από τις χώρες της ΕΕ-27 κατά 8,1% όσο και από τις λοιπές χώρες κατά 4,1%.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αναλυτικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ζώνης του ευρώ διαμορφώθηκε σε 2.838,6 χιλ. ταξιδιώτες, αυξημένη κατά 12,7%, ενώ αυξημένη κατά 0,7% ήταν και η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-27 εκτός της ζώνης του ευρώ, η οποία διαμορφώθηκε σε 1.600,5 χιλ. ταξιδιώτες. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία παρουσίασε αύξηση κατά 31,3% και διαμορφώθηκε σε 1.008,5 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά 14,1% σε 454,0 χιλ. ταξιδιώτες. Αύξηση κατά 6,0% εμφάνισε και η ταξιδιωτική κίνηση από την Ιταλία, η οποία διαμορφώθηκε σε 553,2 χιλ. ταξιδιώτες. Αναφορικά με τις λοιπές χώρες, η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκε κατά 5,3% και διαμορφώθηκε σε 870,8 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 13,7% σε 227,7 χιλ. ταξιδιώτες. Τέλος, δεν σημειώθηκε ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία.

Την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2024, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση κατέγραψε άνοδο κατά 9,9% και διαμορφώθηκε σε 24.890,6 χιλ. ταξιδιώτες, έναντι 22. 649,1 χιλ. ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 11,1% και αυτή μέσω οδικών συνοριακών σταθμών κατά 7,7%. Κατά την επισκοπούμενη περίοδο, η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-27 διαμορφώθηκε σε 15.255,5 χιλ. ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 10,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τις λοιπές χώρες αυξήθηκε κατά 9,2% και διαμορφώθηκε σε 9.635,1 χιλ. ταξιδιώτες.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ζώνης του ευρώ αυξήθηκε κατά 13,4% και η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της ΕΕ-27 εκτός της ζώνης του ευρώ κατά 4,8%. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία παρουσίασε αύξηση κατά 17,7% και διαμορφώθηκε σε 3.613,1 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά 7,7% και διαμορφώθηκε σε 1.518,5 χιλ. ταξιδιώτες. Άνοδο κατά 10,9% σημείωσε επίσης η ταξιδιωτική κίνηση από την Ιταλία, η οποία διαμορφώθηκε σε 1.543,9 χιλ. ταξιδιώτες. Αναφορικά με τις λοιπές χώρες, η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 4,0% και διαμορφώθηκε σε 3.136,9 χιλ. ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 8,4% σε 1.016,3 χιλ. ταξιδιώτες. Τέλος, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία μειώθηκε κατά 64,9% και διαμορφώθηκε σε 9,0 χιλ. ταξιδιώτες.

Η WTM

Η World Travel Market του Λονδίνου, είναι η δεύτερη πιο σημαντική έκθεση Τουρισμού στην Ευρώπη για την ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία και αναμένεται να συνεισφέρει περίπου 200 εκατομμύρια λίρες στην οικονομία του Λονδίνου σε μόλις μία εβδομάδα. Πραγματοποιείται στο Excel του Λονδίνου (5-7 Νοεμβρίου) και πάνω από 40.000 επαγγελματίες του ταξιδιωτικού κλάδου πρόκειται να παρακολουθήσουν την 44η διοοργάνωση.

Η WTM London, η οποία θα φιλοξενήσει τους περισσότερους εκθέτες που έχει δει ποτέ η έκθεση, ανακοίνωσε αύξηση 7% στον αριθμό των εκθετών φέτος, με πάνω από 4.000 παγκόσμιους οργανισμούς τουρισμού, ξενοδόχους, υπηρεσίες μεταφορών, τεχνολογικές μάρκες, ενώσεις και εμπειρίες που θα βρεθούν στις αίθουσες του Excel London για τρεις ημέρες δουλειάς. Εκτιμάται ότι στην εκδήλωση θα υπογραφούν φέτος επιχειρηματικές συμφωνίες αξίας άνω των 2,2 δισεκατομμυρίων λιρών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του VisitBritain, οι διεθνείς εκπρόσωποι που επισκέπτονται το Ηνωμένο Βασίλειο για μια εμπορική έκθεση ξοδεύουν κατά μέσο όρο 352 λίρες ανά ημέρα, γεγονός που εκτιμά ότι η συνολική δαπάνη των επισκεπτών ανέρχεται σε 71.215.218 λίρες. Σε μια πρόσφατη έκθεση της Deloitte, πρότειναν ότι για κάθε 1.000 λίρες που ξοδεύονται, δημιουργούνται επιπλέον 1.800 λίρες σε άμεση ακαθάριστη αξία του τουρισμού, συνολικά μια εντυπωσιακή ένεση 200 εκατομμυρίων λιρών από την WTM London στην οικονομία.

Η WTM London εκτιμά ότι το 82% των συμμετεχόντων είναι διεθνείς επισκέπτες που ξοδεύουν χρήματα για μεταφορά, διαμονή και διασκέδαση κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην πόλη. Το 40% των επισκεπτών περνούν τρεις ημέρες στο Λονδίνο για την εκδήλωση, το 33% περνούν τουλάχιστον επτά ημέρες στην πόλη και το 9% των διεθνών επισκεπτών μένουν στην πρωτεύουσα για τουλάχιστον εννέα ημέρες.

Η Juliette Losardo, Διευθύντρια Εκθετών της WTM London, σχολιάζει: «Η WTM London είναι μια από τις σημαντικότερες διοργανώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο: «Ενώ το ταξιδιωτικό εμπόριο είναι απασχολημένο με την επιμέλεια των ταξιδιωτικών και τουριστικών συμφωνιών αξίας 2,2 δισεκατομμυρίων λιρών κατά τη διάρκεια της World Travel Market, είμαστε υπερήφανοι που η WTM έχει επίσης τόσο σημαντικό αντίκτυπο στην πόλη που μας φιλοξενεί, το Λονδίνο. Το εύρος των καταλυμάτων, η εστίαση παγκόσμιας κλάσης και ο πλούτος των αξιοθέατων που έχει να προσφέρει η πόλη, αποτελούν πραγματικό πόλο έλξης για τους επισκέπτες μας, πολλοί από τους οποίους χρησιμοποιούν την WTM London ως ευκαιρία να σημειώσουν ημέρες αναψυχής και, με τον τρόπο αυτό, να ενισχύσουν τις δαπάνες για την οικονομία».

Η Παγκόσμια Τουριστική Αγορά του Λονδίνου ανακοίνωσε τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) ως τον Πρώτο Συνεργάτη της, προβάλλοντας τις δυναμικές πολιτιστικές εμπειρίες και τις ατελείωτες ευκαιρίες του προορισμού όλο το χρόνο. Η υψηλού κύρους συνεργασία θα εξασφαλίσει θετική παγκόσμια προβολή για την Ελλάδα στο απαράμιλλο διεθνές κοινό της WTM – δείχνοντας πώς η χώρα επενδύει σημαντικά για να διασφαλίσει ότι θα παραμείνει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς αναψυχής στον κόσμο.

Η WTM London αποτελεί την ιδανική πλατφόρμα για την Ελλάδα προκειμένου να δείξει πώς η τουριστική της στρατηγική εξισορροπεί με επιτυχία τα οφέλη του τουρισμού με τις ανάγκες των τοπικών οικονομιών και κοινοτήτων, προστατεύοντας παράλληλα το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Παράλληλα με τις πολιτικές για τη διαφοροποίηση των προσφορών, την άμβλυνση της εποχικότητας, την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και την ενίσχυση της συνεργασίας με τις τοπικές κοινότητες, έχουν εισαχθεί εργαλεία για την ολοκληρωμένη και συστηματική συλλογή δεδομένων και τη ροή πληροφοριών στον τουρισμό.

Όσον αφορά την ιστορία της τεράστιας αυτής έκθεσης, η WTM του Λονδίνου έχει μεγαλώσει απίστευτα τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες. 40 χώρες, 221 εκθέτες και 9.000 εμπορικοί επισκέπτες έλαβαν μέρος στην πρώτη WTM στο Olympia του Λονδίνου το 1980. Δύο μετακινήσεις (Earls Court το 1992 και ExCeL το 2002) και 40 χρόνια αργότερα, τώρα η WTM London επιτυγχάνει συμφωνίες ύψους 2,8 δισεκατομμυρίων λιρών σε συμφωνίες και έχει περίπου 5.000 εκθέτες από 182 χώρες και περιοχές και περισσότερους από 51.000 συμμετέχοντες.

Το 1980 ήταν η πρώτη χρονιά που πραγματοποιήθηκε η έκθεση ενώ το 1981 συμμετείχε στην έναρξή της η πριγκίπισσα Αλεξάνδρα και το 1985 η πριγκίπισσα Νταιάνα. To 1992 πραγματοποιήθηκε η έναρξη του WTM Meridian Club, το οποίο αφορά ανώτερους αγοραστές ταξιδιών του κλάδου. Το 1994 ξεκίνησε η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. To 2007 η WTM London φιλοξένησε πρώτη σύνοδο κορυφής υπουργών του UNWTO για τον τουρισμό και την κλιματική αλλαγή και το 2006 η έκθεση ξεκίνησε να έχει διάρκεια 3 ημέρες.

Η World Travel Market διαθέτει ένα επίσημο μητρώο συνεργατών σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι αποτελούν το WTM Media and Association Charter.

Τα μέλη του WTM Media and Association Charter αντιπροσωπεύουν καθορισμένες περιοχές και υποτομείς του κόσμου. Τα μέλη επιλέγονται προσεκτικά για τον καθοριστικό τους ρόλο στον τουρισμό αναψυχής.

Είναι σημαντικό το δίκτυο του WTM να παραμένει ολοκληρωμένο και ευρύ και να αντλεί επιρροή από μια διαφορετική ομάδα συντελεστών.
Τα μέλη του WTM Media and Association Charter συνεργάζονται με την ομάδα της World Travel Market για να δημιουργήσουν μια εμπειρία εκδήλωσης που υποστηρίζει τον ταξιδιωτικό τομέα στις μελλοντικές του προσπάθειες. Η ομάδα συνεργατών εργάζεται για να αναδείξει επίκαιρα θέματα, να συμβάλει στα εκπαιδευτικά προγράμματα της WTM, καθώς και να θέσει επί τάπητος τις περιφερειακές προκλήσεις για να διασφαλίσει ότι όλες οι κάθετες και γεωγραφικές κατηγορίες ταξιδιών έχουν θέση στο τραπέζι.

Η έκθεση αυτή εδώ και χρόνια ενώνει τους ανθρώπους που νοιάζονται και ασχολούνται με τον τουρισμό ώστε να μπορέσει ο τουρισμός να αναπτυχθεί και να ισχυροποιηθεί σε νέες αγορές με νέους ανθρώπους και τομείς.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *