Η Αττάλεια η μεγάλη «χαμένη» από την πτώση του τουρκικού τουρισμού

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

H Αττάλεια, o κορυφαίος προορισμός διακοπών της Τουρκίας, επλήγη περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη περιοχή στη χώρα από τη δραματική μείωση που καταγράφηκε πέρυσι στις αφίξεις επισκεπτών, με την πτώση στις διεθνείς αφίξεις να αγγίζει το 45%, σύμφωνα με νέα στοιχεία της Turizmdatabank.

Ο συνολικός αριθμός επισκεπτών στην Τουρκία μειώθηκε κατά 30% σε 25,3 εκατ. πέρυσι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Package Tour Market Report της τουρκικής ερευνητικής εταιρίας Turizmdatabank. Η περιοχή της Τουρκικής Ριβιέρας γύρω από την Αττάλεια «χτυπήθηκε» χειρότερα, με 45% πτώση στις ξένες αφίξεις. Παράλληλα, περιοχές όπως η Σμύρνη (-44%), η Mugla (-43%) και το Kusadasi (-39%) παρουσίασαν επίσης σημαντική πτώση, ενώ πιο μικρή ήταν η μείωση των αφίξεων στην Κωνσταντινούπολη, η οποία ανήλθε στο 26%.

Σχεδόν όλες οι μεγάλες αγορές-πηγές τουριστών στην Τουρκία εμφάνισαν μεγάλες μειώσεις. Έτσι, ο αριθμός των Γερμανών επισκεπτών μειώθηκε κατά 30% σε 3,9 εκατομμύρια, αν και η Γερμανία παρέμεινε μακράν η μεγαλύτερη αγορά τουριστών για τη χώρα. Ο αριθμός των Βρετανών επισκεπτών μειώθηκε κατά 32% σε 1,7 εκατομμύρια και ο αριθμός των Ολλανδών τουριστών μειώθηκε κατά 26% σε 0,9 εκατομμύρια. Η μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των μεγάλων αγορών, ωστόσο, σημειώθηκε από τη Ρωσία, λόγω της απαγόρευσης της κυβέρνησης των πτήσεων τσάρτερ στην Τουρκία πέρυσι. Ο αριθμός των Ρώσων επισκεπτών υποχώρησε κατά 76% σε μόλις 0,87 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Turizmdatabank. Ως αποτέλεσμα, η Ρωσία έπεσε από τη δεύτερη στην όγδοη θέση στον πίνακα των τουριστικών αγορών για την Τουρκία. Μεγάλες μειώσεις παρατηρήθηκαν επίσης από την Πολωνία (9%), την Ιταλία (-58%) και τη Σουηδία (-49%).

Και αυξήσεις με Γεωργία και Βουλγαρία “ψηλά”

Στον αντίποδα, ορισμένες χώρες κατέγραψαν αύξηση. Έτσι, οι επισκέπτες από τη Γεωργία αυξήθηκαν κατά 15% στα 2,2 εκατομμύρια, τοποθετώντας τη χώρα δεύτερη στην κατάταξη των τουριστικών αγορών-πηγών. Η Βουλγαρία (4η) αυξήθηκε κατά 7% σε 1,7 εκατομμύρια και η Ουκρανία (6η) αυξήθηκε κατά 48% σε 1,05 εκατομμύρια. Επίσης, αύξηση κατά 31% υπήρξε στον αριθμό των Ισραηλινών επισκεπτών.

Επιπλέον, η έκθεση Turizmdatabank περιλαμβάνει αριθμητικά στοιχεία πελατών για τους κύριους τουρκικούς οργανισμούς εισερχόμενου τουρισμού και τα μερίδια αγοράς των ταξιδιωτικών πρακτόρων. Συνολικά, ο μεγαλύτερος τουρκικός οργανισμός εισερχόμενου τουρισμού παραμένει ο συνεργάτης του TUI Group, Tantur (13,6%), μπροστά από τον συνεργάτη του Thomas Cook Group, Diana Travel (13,1%) και την θυγατρική του FTI Group, Meeting Point (9,3%).

Από την άποψη του αριθμού των Γερμανών πελατών τους, ωστόσο, η εικόνα είναι διαφορετική. Το Meeting Point (FTI) αυξήθηκε αρχικά, με μερίδιο αγοράς 22,5%, από τρίτο το 2015 (όταν είχε μερίδιο αγοράς 16,8%). Το Diana Travel (Thomas Cook) παρέμεινε στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 17,8% (up 0.1pp) και το Tantur (TUI) έπεσε από την πρώτη στην τρίτη θέση, με μερίδιο 17,7% (έναντι 18,8% το 2015). Ακολουθούν το DER Touristik DTS (9,4%) και το MTS Globe (6,2%).

Η έκθεση Turizmdatabank καταρτίζεται από επίσημα στοιχεία επισκεπτών, τα οποία αναλύονται ως προς τα τμήματα επισκεπτών και από έρευνες εισερχόμενων οργανισμών.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *