Ιταλία – Cinque Terre | Φωτό: Ι. Γκιτσάκης

ΕΡΕΥΝΑ: Η Ιταλία κερδίζει τα “σκήπτρα” ως κορυφαίος ταξιδιωτικός προορισμός στην Ευρώπη

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ιταλία αναδεικνύεται σε κορυφαία επιλογή για διακοπές στην Ευρώπη, τόσο για Ευρωπαίους, όσο και για Αμερικάνους, αλλά και Βραζιλιάνους ταξιδιώτες, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Piepoli για λογαριασμό της Confcommercio, με τα δυνατά σημεία της να είναι το φαγητό, ο πολιτισμός και η φιλοξενία, ενώ στα αρνητικά συγκαταλέγεται η έλλειψη καθαριότητας και υποδομών.

Ειδικότερα, η χώρα προσελκύει τους περισσότερους υπερπόντιους ταξιδιώτες, με το 75% των Αμερικανών και ακόμη περισσότερο και το 88% των Βραζιλιάνων να την αναφέρουν ως τον προτιμώμενο προορισμό μεταξύ εκείνων της γηραιάς ηπείρου.

Μεταξύ των Ευρωπαίων, οι Γάλλοι (74%) είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν στην Ιταλία, ακολουθούμενοι από τους Γερμανούς (70%) και τους Βρετανούς (65%).

Οι ξένοι που επιλέγουν τη χώρα την περιγράφουν ως “ενδιαφέρουσα, φιλόξενη και ασφαλή”.

Τα στοιχεία που λειτουργούν ως “μαγνήτης” και τα οποία υποδεικνύουν όσοι έχουν ήδη επισκεφθεί την Ιταλία τα τελευταία 5 χρόνια είναι το φαγητό, ο πολιτισμός και η φιλοξενία, που ωστόσο, μαζί με το κόστος ταξιδιού και τα πολιτιστικά αξιοθέατα, θεωρείται συνάμα ως αρνητικό στοιχείο.

Μεταξύ των στοιχείων που πρέπει να βελτιωθούν είναι επίσης οι υποδομές και ο καθαρισμός, με την προσοχή να εφιστάται στις μεγάλες πόλεις της τέχνης, όπως η Ρώμη, η Φλωρεντία, η Βενετία, η Πίζα, αλλά και το Μιλάνο, η Νάπολη και τουριστικοί προορισμοί όπως η Σικελία, η ακτή Αμάλφι, η λίμνη Κόμο και η λίμνη Γκάρντα, προσελκύουν το ενδιαφέρον.

Μεταξύ εκείνων που, από την άλλη πλευρά, δεν επιλέγουν την Ιταλία ως ταξιδιωτικό προορισμό, παρόλο που σχεδιάζουν ένα ταξίδι στην Ευρώπη, ο λόγος είναι ότι σκέφτονται να επισκεφθούν την Ιταλία στο μέλλον, είχαν ήδη επισκεφθεί τη χώρα στο παρελθόν ή τη θεωρούν ακριβό προορισμό. Το τελευταίο αφορά ιδίως η νεότερη ομάδα- στόχο (18-34 ετών).

Σχολιάζοντας τα στοιχεία της μελέτης του Ινστιτούτου Piepoli, ο πρόεδρος της Confcommercio τόνισε ότι πρόκειται για ένα πολύ θετικό ισοζύγιο για τον τουρισμό, χάρη κυρίως στην επιστροφή των ξένων, έστω και αν δεν είναι στα προ-κοβιδικά επίπεδα. “Το ανεξέλεγκτο κόστος των υψηλών τιμών ενέργειας, ωστόσο, κινδυνεύει να αφανίσει τη χειμερινή περίοδο. Χρειαζόμαστε άμεση ευρωπαϊκή παρέμβαση για να στηρίξουμε τις εταιρείες που έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες συνέπειες και να επιταχύνουμε την ενίσχυση των συνδέσεων και των υποδομών των αεροδρομίων στη χώρα μας”, είπε.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα Αμερικανών, Βραζιλιάνων, Γερμανών, Γάλλων και Βρετανών ταξιδιωτών, οι οποίοι μαζί πραγματοποίησαν, πριν από την πανδημία, πάνω από το 42% των αφίξεων και το 50% των δαπανών των ξένων τουριστών στη χώρα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *