ΕΡΕΥΝΑ: Κερδίζουν… έδαφος τα ατομικά ταξίδια στη γερμανική αγορά

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα οργανωμένα ταξίδια συνεχίζουν τη δυναμική τους πορεία λόγω των περισσότερων ταξιδιών που διοργανώνονται στο εξωτερικό και των κρουαζιέρων, όμως, τα ατομικά ταξίδια, τα οποία κέρδισαν σημαντικό μερίδιο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εξακολουθούν να καταγράφουν υψηλότερες πωλήσεις, σύμφωνα με νέα στοιχεία του Συνδέσμου Γερμανών Τουριστικών Πρακτόρων (DRV) και της εταιρίας ερευνών GfK.

Ο τουρισμός στις γερμανόφωνες χώρες σημείωσε μεγάλη αύξηση κατά το τουριστικό έτος 2022/23 (που έληξε στις 31 Οκτωβρίου) και ξεπέρασε το προ-πανδημικό έτος 2019 από πλευράς πωλήσεων. Το σύνολο της γερμανικής τουριστικής ταξιδιωτικής αγοράς (προκρατημένες διακοπές και ταξίδια αναψυχής με τουλάχιστον μία διανυκτέρευση χωρίς δαπάνες στον προορισμό) αυξήθηκε κατά 26,8%, φτάνοντας τα 79 δισ. ευρώ το 2023, όπως αναφέρει το FVW.

Αυτό υπολογίστηκε από τον DRV, με βάση το GfK Mobility Panel, το οποίο στηρίζεται σε εκτεταμένες έρευνες σε νοικοκυριά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των DRV/ GfK, τα οργανωμένα ταξίδια αυξήθηκαν κατά 30,8%, έναντι 23,7% των ατομικών, λόγω της αύξησης των ταξιδιών εξωτερικού που κλείνονται μέσω των ταξιδιωτικών πρακτόρων και της ανάκαμψης των κρουαζιέρων.

Οι δραστηριότητες των business ταξιδιωτών αντιπροσώπευαν το 47% των συνολικών δαπανών πέρυσι, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από ό,τι την τριετία 2020 – 2022, που χαρακτηρίζονταν από το υψηλό ποσοστό των ατομικών ταξιδιών στη Γερμανία και τις γειτονικές χώρες, λόγω της πανδημίας. Ωστόσο, τα ποσοστά του 2019, όταν τα οργανωμένα και τα ατομικά ταξίδια αντιπροσώπευαν ίσα μερίδια των πωλήσεων, δεν έχουν επιτευχθεί ξανά. Τα οργανωμένα ταξίδια περιλαμβάνουν επίσης μη εμπορικά ομαδικά ταξίδια, που διοργανώνονται από εκκλησιαστικούς, κοινωνικούς φορείς και ενώσεις, με εκτιμώμενο όγκο 2 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Όπως προκύπτει με βάση τα στοιχεία των DRV/GfK, ο κύκλος εργασιών των οργανωμένων ταξιδιών το 2023 ξεπέρασε το 2019 κατά 5,1%.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια, κυρίως λόγω της απότομης αύξησης των τιμών, αλλά και επειδή οι παραθεριστές προτίμησανν υψηλότερης ποιότητας κατηγορίες ξενοδοχείων ή διακοπές all inclusive. Σύμφωνα με ανάλυση της Holidaycheck, οι διακοπές στην Ισπανία, την Ελλάδα και την Πορτογαλία ήταν κατά 20 έως 30% ακριβότερες το καλοκαίρι του 2023, σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019, ενώ σε προορισμούς όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και η Τυνησία η αύξηση των τιμών διαμορφώθηκε ακόμη υψηλότερα, μεταξύ 35 και 50%.

Το 2022/23, τα έσοδα των τουριστικών-ταξιδιωτικών επιχειρήσεων στη γερμανική αγορά αυξήθηκαν κατά 23,4%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά ο αριθμός των ταξιδιωτών αυξήθηκε μόνο κατά 6%. Μάλιστα, σε σύγκριση με το 2019, ο αριθμός των ταξιδιωτών μειώθηκε κατά 21%. Ειδικότερα, τα νοικοκυριά και οι οικογένειες με χαμηλότερο εισόδημα έδειξαν να απαρνιούνται τα οργανωμένα πακέτα διακοπών ή επέλεξαν ατομικά ταξίδια.

“Τα οργανωμένα ταξίδια έχουν ανακάμψει, αλλά έχουν χάσει 15 έως 20% των πελατών τους λόγω των αυξήσεων των τιμών”, λέει ο Werner Sülberg, λέκτορας πανεπιστημίου και μέλος της επιτροπής έρευνας αγοράς του DRV.

Από την άλλη, ο αριθμός των ταξιδιών διακοπών (πέντε ή περισσότερες ημέρες) που πραγματοποιούν οι Γερμανοί συνολικά έχει επανέλθει σχεδόν στο επίπεδο του 2019.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *