Photo by Artem Beliaikin on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: “Τσεκούρι” (;) στις δαπάνες από τους Ευρωπαίοι ταξιδιώτες | Η Ελλάδα στην κορυφή των επιλογών τους

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες προσπαθούν να μειώσουν τις δαπάνες εν μέσω του υψηλού κόστους διαβίωσης και του πληθωρισμού, συνεχίζουν, ωστόσο, να δίνουν βάρος σε θέματα βιωσιμότητας, στα bleisure ταξίδια και στα αξιόπιστα brands, ενώ και το 2024 δείχνουν σαφή προτίμηση στην Ελλάδα για τις διακοπές τους, όπως αποκάλυψε νέα έρευνα της Accor.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους (54%) πιστεύουν ότι το 2024 θα έχουν περισσότερα χρήματα για να ξοδέψουν σε ταξίδια από ό,τι πέρυσι, παρά το συνεχιζόμενο υψηλό κόστος διαβίωσης. Ωστόσο, ποσοστό 11% εκτιμούν ότι θα έχουν λιγότερα στη διάθεσή τους για να ξοδέψουν, ενώ στη συντριπτική πλειοψηφία τους (87%) λαμβάνουν μέτρα προκειμένου να μειώσουν το κόστος, όπου αυτό είναι δυνατό.

Από την επιλογή πιο προσιτών καταλυμάτων (27%) έως τη μείωση των χρημάτων που δαπανούν (27%), τα μέτρα εξοικονόμησης κόστους μπορεί να διαμορφώσουν τις ταξιδιωτικές προσφορές το επόμενο έτος, σύμφωνα με την έρευνα.

Μόλις το 12% των ερωτηθέντων εμπνέονται από προορισμούς που έχει δει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης -το ίδιο ποσοστό με εκείνους που επηρεάζονται από συμβουλές ταξιδιωτικών πρακτόρων.

Σε άνοδο τα bleisure ταξίδια

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη μεταξύ 8.000 ταξιδιωτών από επτά ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, αποκαλύπτει ότι ο αριθμός των ταξιδιών αναψυχής στο εξωτερικό που αναμένεται να πραγματοποιήσουν οι ταξιδιώτες είναι ελαφρώς αυξημένος, σε σχέση με πέρυσι, ενώ τα διεθνή ταξίδια “workation” ή “bleisure”, που συνδυάζουν, τόσο την εργασία, όσο και την αναψυχή, θα σημειώσουν επίσης αύξηση.

Ένας στους πέντε Ευρωπαίους ταξιδιώτες (19%) αναμένει να πραγματοποιήσει τουλάχιστον ένα ταξίδι που θα συνδυάζει εργασία και διασκέδαση το 2024, λόγω των πιο ευέλικτων εργασιακών προτύπων.

Κορυφαία επιλογή η Ελλάδα

Η Νότια Ευρώπη εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των προορισμών, με έναν στους τέσσερις (23%) να σχεδιάζει ένα ταξίδι στην Ισπανία φέτος, ακολουθούμενη από την Ιταλία (18%), τη Γαλλία (16%), την Πορτογαλία και την Ελλάδα (13%).

Εκτός Ευρώπης, το 16% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σκοπεύουν να ταξιδέψουν φέτος στη Βόρεια ή Κεντρική Αμερική, ενώ το ίδιο ποσοστό σχεδιάζει ταξίδι στην Ασία.

Η κλιματική αλλαγή συμβάλλει επίσης εν μέρει στην αποφυγή των ταξιδιών κατά την περίοδο αιχμής, με έναν στους τρεις ερωτηθέντες στην Ευρώπη (32%) να δηλώνει ότι θα κάνει σκόπιμα διακοπές εκτός της υψηλής θερινής περιόδου για να μειώσει το κόστος. Ενώ ένας στους πέντε (19%) αναμένει να το κάνει για να αποφύγει την πιθανότητα εκδήλωσης καύσωνα, όπως αυτός που σημειώθηκε πέρυσι το καλοκαίρι στη νότια Ευρώπη. Έτσι, ορισμένοι προορισμοί με θερμό καιρό μπορεί να έχουν μια διευρυμένη τουριστική περίοδο.

Σημείο αναφοράς η βιωσιμότητα

Επτά στους δέκα ταξιδιώτες (71%) δηλώνουν ότι η βιωσιμότητα είναι σημαντική για τις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις. Από τις ευρωπαϊκές χώρες που συμμετείχαν στο δείγμα, οι ταξιδιώτες από την Ιταλία εστιάζουν περισσότερο στα πράσινα ταξίδια, με ποσοστό 82% να δηλώνουν ότι η ύπαρξη βιώσιμων επιλογών είναι σημαντική για τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Επονται η Ισπανία (78%) και η Πολωνία (77%), με τους Βρετανούς ταξιδιώτες να ακολουθούν πιο πίσω (61%).

Τρεις στους τέσσερις ταξιδιώτες (77%) δηλώνουν ότι οι ανησυχίες για το κλίμα θα έχουν πραγματικό αντίκτυπο στη συμπεριφορά τους όσον αφορά τα ταξίδια ή τις κρατήσεις. Οι δράσεις που θα αναλάβουν περιλαμβάνουν λιγότερα ταξίδια (11%), λιγότερες πτήσεις (14%) και την ενεργό αναζήτηση βιώσιμων παρόχων καταλυμάτων ή ταξιδιωτικών πρακτόρων (10%).

Ωστόσο, παρά τις καλές τους προθέσεις, οι ταξιδιώτες αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν εμπόδια που τους αποτρέπουν από το να κάνουν βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των αντικρουόμενων οικονομικών πιέσεων, που αναφέρθηκαν από το 38% των ερωτηθέντων, και της έλλειψης πληροφόρησης (23%).

Το 35 των ταξιδιωτών λαμβάνουν συστάσεις από φίλους και συγγενείς σχετικά με το πού θα πάνε διακοπές, ενώ σε ποσοστό 29% επηρεάζονται από τις διαδικτυακές κριτικές σε ιστότοπους, όπως το TripAdvisor ή ιστοσελίδες ξενοδοχείων.

Οι αξιόπιστες επιχειρήσεις και μάρκες είναι ζωτικής σημασίας για τις επιλογές των ταξιδιωτών, με το 17% να τις αναφέρει ως σημαντικό παράγοντα. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα πιστότητας ενός συγκεκριμένου παρόχου καταλύματος ή ταξιδιωτικού πράκτορα είναι επίσης ζωτικής σημασίας για το 6% των ερωτηθέντων. Ενώ, ένας στους έξι (16%) επηρεάζεται από προορισμούς που έχει δει σε τηλεοπτικά προγράμματα ή ταινίες.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ο Patrick Mendes, διευθύνων σύμβουλος της Accor Ευρώπης και Βόρειας Αφρικής για τα premium, μεσαίας και οικονομικής κατηγορίας ξενοδοχεία, δήλωσε: “Παρά τις συνεχιζόμενες μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις, το 2024 φαίνεται ότι θα είναι μια ισχυρή χρονιά για τα ευρωπαϊκά ταξίδια, καθώς οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα σε αυτά έναντι άλλων μορφών διακριτικών δαπανών. Η έκθεση αυτή ενισχύει διάφορα θέματα, κανένα από τα οποία δεν είναι πιο σημαντικό από την κλιματική κρίση”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τα θέματα βιωσιμότητας και αυτό θα γίνει όλο και πιο σημαντικό για τις ταξιδιωτικές τους επιλογές με την πάροδο του χρόνου.

“Ωστόσο, η έρευνα αναδεικνύει και άλλες κρίσιμες μακροπρόθεσμες τάσεις. Η εστίαση, για παράδειγμα, των καταναλωτών στην ευεξία ήρθε για να μείνει, όπως και ο “ελεύθερος χρόνος”. Οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις πρέπει να έχουν μια στρατηγική για να ανταποκριθούν σε αυτές τις εξελισσόμενες ανάγκες, να κατακτήσουν αυτή τη σημαντική ζήτηση και να παραμείνουν στην κορυφή του ανταγωνισμού”, υπογραμμίζει ο κ. Mendes.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *