Αναπόσπαστο και αναγκαίο κομμάτι στον τομέα του τουρισμού και των ταξιδιών αποτελούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με έναν στους πέντε νέους σε ηλικία ταξιδιώτες να εμπνέονται από τους influencers για τα ταξίδια τους, ωστόσο η επιρροή αυτή μειώνεται σημαντικά στους πιο μεγάλους σε ηλικία καταναλωτές.
Σε δημοσκόπηση που διενεργήθηκε για την World Travel Market του Λονδίνου, διαπιστώθηκε ότι το 19,7% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών έλαβαν πληροφορίες για προορισμούς διακοπών από influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το ποσοστό αυτό μειώθηκε σε όλες τις ηλικιακές κατηγορίες, πέφτοντας στο 10,6% για τις ηλικίες 25-34 ετών, στο 8,9% για την ηλικιακή ομάδα 35-44 ετών και στο 7,1% για τις ηλικίες 45-54 ετών.
Το ποσοστό μειώθηκε σε μόλις 1,7% για την ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών και σε μόλις 0,6% για όσους είναι ηλικίας 65 ετών και άνω.
Από τα στοιχεία αυτά φαίνεται ότι, οι ταξιδιωτικές αποφάσεις της γενιάς Gen Z -όσοι γεννήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και το 2000- επηρεάζονται πολύ περισσότερο από πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok, σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρθηκαν ως παράγοντες επιρροής απέναντι στα ταξίδια από το 7,8% των 2.000 ενηλίκων που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση, με πιο δημοφιλείς επιλογές το διαδίκτυο (36,4%) και τις ιστοσελίδες (22,1%).
Οι πληροφορίες από φίλους, μέλη της οικογένειας και συναδέλφους αναφέρθηκαν από το 15,4%, ενώ τα παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία προτιμήθηκαν από το 8,4%, τοποθετώντας τα ακριβώς μπροστά από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Χαμηλότερα στην κατάταξη βρίσκονταν τα φυλλάδια (4,2%), οι εφημερίδες (2,9%) και τα περιοδικά (1,9%).
Ωστόσο, αναφορικά με την κράτηση διακοπών, τα άτομα ηλικίας 18-24 ετών εμφανίστηκαν πιο πιθανό να κάνουν κράτηση σε ταξιδιωτικό γραφείο (αναφέρθηκε από το 25,4%), ενώ τα άτομα ηλικίας 65+ ήταν λιγότερο πιθανό (11%).
Περισσότερο από το ένα τρίτο του συνόλου των ερωτηθέντων (37,5%) δήλωσε ότι δεν έχει κάνει ακόμη κράτηση για διακοπές, και ένα παρόμοιο ποσοστό (35,4%) ότι έκανε κράτηση μόνο του, χρησιμοποιώντας διαδικτυακά εργαλεία.
Η κράτηση μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων αναφέρθηκε από το 16,7%, παρότι στην πλειοψηφία τους (έξι στους δέκα ή 59,6%) οι συμμετέχοντες στη δημοσκόπηση της WTM δήλωσαν ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες κάνουν καλή δουλειά, έναντι του 26,1% που απάντησε “δεν ξέρω” (26,1%) και του 14,4% που απάντησε “όχι”.