money tourism copyright photo
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ETC: Η Ευρώπη “μαγνήτης” για τους ταξιδιώτες από μακρινούς προορισμούς | Μαζική “επέλαση” των Κινέζων | Αυξημένο ενδιαφέρον Αμερικανών και Καναδών

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Ευρώπη “ψηφίζουν” οι ταξιδιώτες από μακρινούς προορισμούς, ανάμεσά τους Κινέζοι, Αμερικανοί και Καναδοί, το τελευταίο τετράμηνο του έτους, παρά τα “φουσκωμένα” αεροπορικά εισιτήρια και το αυξημένο συνολικό κόστος ταξιδιού, σύμφωνα με τα ευρήματα του τελευταίου Βαρόμετρου μακρινών ταξιδιών (LHTB) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC).

Το LHTB, που διενεργήθηκε σε συνεργασία με την Eurail BV, το οποίο μελετά τις προθέσεις των ταξιδιωτών από έξι βασικές αγορές μεγάλων αποστάσεων -Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Ιαπωνία και Ηνωμένες Πολιτείες- κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2023, αποκαλύπτει:

Το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ευρώπη είναι ιδιαίτερα αυξημένο στην Κίνα, με το 74% των Κινέζων που συμμετείχαν στην έρευνα να σκοπεύει να επισκεφθεί έναν ευρωπαϊκό προορισμό μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου 2023. Αυτό αντιπροσωπεύει μια αξιοσημείωτη αύξηση 10%, σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι και μια αύξηση 9%, σε σύγκριση με το φθινόπωρο του 2019, την τελευταία ταξιδιωτική περίοδο πριν η Κίνα κλείσει τα σύνορά της για τα ταξίδια.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Εν τω μεταξύ αυξημένο ενδιαφέρον για την Ευρώπη καταγράφεται σε δύο ακόμη μακρινές αγορές, στις ΗΠΑ (+3%) και στον Καναδά (+2%), παρά την αύξηση του πληθωρισμού.

Στην Αυστραλία και τη Βραζιλία παρατηρείται ελαφριά μείωση 3% του ενδιαφέροντος για ταξίδια στην Ευρώπη εφέτος, σε σύγκριση με πέρυσι. Όσον αφορά την Αυστραλία το ενδιαφέρον είναι μειωμένο πιθανώς λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος για άλλους προορισμούς και της καλοκαιρινής περιόδου στο νότιο ημισφαίριο, που καθιστά τα εγχώρια ταξίδια πιο ελκυστικά. Στη Βραζιλία, παρά τη μείωση του ενδιαφέροντος πάνω από τους μισούς (52%) Βραζιλιάνους εξέφρασαν την επιθυμία να ταξιδέψουν στην Ευρώπη.

Οι Ιάπωνες παρουσίασαν σημαντική αύξηση στην πρόθεση ταξιδιού στην Ευρώπη, κατά 12%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022. Ωστόσο, παρά τη θετική τάση, η Ιαπωνία παραμένει η πιο επιφυλακτική μεταξύ όλων των αγορών που συμμετείχαν στην έρευνα, καθώς μόνο το 25% των ερωτηθέντων προτίθεται να επισκεφθεί την Ευρώπη τους επόμενους μήνες.

Αποτρεπτικός παράγοντας για ταξίδια στην Ευρώπη οι υψηλές τιμές

Αν και η επιθυμία να ταξιδέψουν στην Ευρώπη παραμένει συνολικά ισχυρή, οι υποψήφιοι ταξιδιώτες και στις έξι αγορές αναφέρουν τις υψηλές τιμές ως τον κύριο αποτρεπτικό παράγοντα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τη Βραζιλία και την Αυστραλία, όπου το 45% και το 40% των ταξιδιωτών αντίστοιχα αισθάνονται ότι αποτρέπονται από τις διακοπές στην Ευρώπη λόγω του υψηλού κόστους. Κατά συνέπεια, ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών σε όλες τις αγορές δίνει μεγαλύτερη σημασία στην προσιτότητα των υπηρεσιών και των εμπειριών στον προορισμό (32%), σε σύγκριση με πέρυσι (28%).

Νέες στρατηγικές εφαρμόζουν οι ταξιδιώτες

Εν μέσω της αύξησης του κόστους που σχετίζεται με τα ταξίδια, οι τουρίστες υιοθετούν νέες στρατηγικές για να μεγιστοποιήσουν την εμπειρία τους και ταυτόχρονα να ανταποκριθούν στον διαθέσιμο προϋπολογισμό τους. Η πιο δημοφιλής τακτική είναι η μείωση των εξόδων για ψώνια (35%), μια προσέγγιση που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής μεταξύ των ερωτηθέντων από τον Καναδά, την Αυστραλία και την Ιαπωνία.

Επίσης, οι ταξιδιώτες σε ποσοστό 30% επιλέγουν προγράμματα επιβράβευσης και προσιτά πακέτα all-inclusive, τα οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στη Βραζιλία και την Κίνα.

Έμφαση στην ιστορία, τον πολιτισμό και τα αργά ταξίδια

Ο πολιτισμός και η ιστορία αναφέρονται ως τα μεγαλύτερα θέλγητρα της Ευρώπης για τους ταξιδιώτες σε 5 από τις 6 αγορές που εξετάστηκαν. Εξαίρεση αποτελεί η Κίνα, όπου το έντονο ενδιαφέρον των ταξιδιωτών για τον πολιτισμό και την ιστορία έπεται των γαστρονομικών εμπειριών και των ταξιδιών πόλης.

Εν τω μεταξύ, αυξάνεται το συνολικό ενδιαφέρον για τα αργά ταξίδια αυτό το φθινόπωρο (+7% σε σύγκριση με το 2022), ιδίως μεταξύ των τουριστών από την Ιαπωνία, την Αυστραλία, τον Καναδά και τις ΗΠΑ.

Δημοφιλή αξιοθέατα και καιρικές συνθήκες στο επίκεντρο

Ένας αυξανόμενος αριθμός ερωτηθέντων (+6%) δήλωσε ότι ενδιαφέρεται περισσότερο να επισκεφθεί προορισμούς που φιλοξενούν εμβληματικά μνημεία της Ευρώπης, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022.

Οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες είναι ένας άλλος βασικός καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού, με τους Κινέζους ταξιδιώτες να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις κλιματολογικές συνθήκες (39%), ενώ έπονται Αυστραλοί και οι Βραζιλιάνοι (και οι δύο με 34%).

Ενδιαφέρον για σιδηροδρομικές μεταφορές και οικονομικές πτήσεις

Οι ταξιδιώτες δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση τελευταία στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις και τις οικονομικές πτήσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών προορισμών.

Για τους Αυστραλούς ταξιδιώτες ενώ τα αεροπορικά ταξίδια παραμένουν η κυρίαρχη επιλογή, παρατηρείται αξιοσημείωτη αύξηση (+8%) του ενδιαφέροντος για τα σιδηροδρομικά ταξίδια και μια μικρή άνοδος στα ταξίδια με λεωφορείο (+2%).

Όσον αφορά τους Καναδούς τουρίστες, τα σιδηροδρομικά ταξίδια συνεχίζουν να κατέχουν την πρώτη θέση ως προτιμώμενο μέσο μεταφοράς, με το 34% των ερωτηθέντων να είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν ένα σιδηροδρομικό  εισιτήριο και το 32% να ενδιαφέρονται για τουλάχιστον ένα απλό εισιτήριο τρένου. Οι Αμερικανοί, από την άλλη, έλκονται επίσης από την προσιτή τιμή των σιδηροδρομικών μεταφορών και την αποτελεσματικότητα των χρόνων ταξιδιού, παρά το γεγονός ότι παραδοσιακά προτιμούν τα αεροπορικά ταξίδια.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *