Photo by Ivan Shimkoon Unsplash

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Υπέρ των αεροπορικών εταιριών για αποζημίωση λόγω καθυστέρησης

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Η έλλειψη προσωπικού διαχείρισης αποσκευών στα αεροδρόμια μπορεί να αποτελεί “εξαιρετική περίσταση” που περιορίζει το δικαίωμα των επιβατών να ζητήσουν αποζημίωση για καθυστέρηση πτήσης, σύμφωνα με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (ECJ).

Η απόφαση που εκδόθηκε πρόσφατα και αφορά υπόθεση που εκδικάστηκε βάσει του κανονισμού 261 της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, ελήφθη μετά την παραπομπή από γερμανικό περιφερειακό δικαστήριο της προσφυγής που υπέβαλε η εταιρία Flightright -υπεύθυνη για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων- για λογαριασμό επιβατών πτήσης από την Κολωνία στην Κω, η οποία καθυστέρησε περισσότερο από τρεις ώρες.

Σύμφωνα με τον κανονισμό 261, ο οποίος ισχύει στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια αεροπορική εταιρία πρέπει να αποζημιώνει τους επιβάτες για καθυστερήσεις άνω των τριών ωρών, εκτός εάν η καθυστέρηση οφείλεται σε “εξαιρετικές περιστάσεις” που δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν “ακόμη και με τη λήψη όλων των εύλογων μέτρων”.

Η πτήση που εκτελούσε η Tourist Aviation Services (TAS) καθυστέρησε κατά τρεις ώρες και 49 λεπτά εξαιτίας ενός συνδυασμού παραγόντων -μιας προγενέστερης καθυστέρησης πτήσης μιας ώρας και 17 λεπτών λόγω έλλειψης προσωπικού στο check-in, μιας καθυστέρησης δύο ωρών και 13 λεπτών λόγω έλλειψης χειριστών αποσκευών και μιας καθυστέρησης 19 λεπτών λόγω καιρού.

Η Flightright κέρδισε την αγωγή σε τοπικό δικαστήριο, αλλά η TAS άσκησε έφεση με το σκεπτικό ότι ο φορέας εκμετάλλευσης του αεροδρομίου απασχολούσε το προσωπικό για τις αποσκευές, με αποτέλεσμα αυτό το μέρος της καθυστέρησης να οφείλεται σε “έκτακτη περίσταση” επί της οποίας ο αερομεταφορέας δεν είχε κανέναν έλεγχο. Το ανώτερο, γερμανικό, περιφερειακό δικαστήριο ζήτησε την έκδοση απόφασης του ECJ.

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επιβεβαίωσε ότι εναπόκειται στο εθνικό δικαστήριο να αποφανθεί επί των πραγματικών περιστατικών της υπόθεσης. Σημείωσε, όμως, ότι για να οφείλεται μια καθυστέρηση σε “εξαιρετικές περιστάσεις”: “Το εν λόγω γεγονός πρέπει να βρίσκεται εκτός του πραγματικού ελέγχου του αερομεταφορέα που εκτελεί το δρομολόγιο . . . [που οφείλεται] σε φυσικό γεγονός ή σε πράξη τρίτου. Στην προκειμένη περίπτωση, η φόρτωση των αποσκευών επιβραδύνθηκε λόγω της έλλειψης προσωπικού που διέθεσε ο φορέας εκμετάλλευσης του αεροδρομίου της Κολωνίας Βόννης”.

Το ECJ αποφάνθηκε: “Το γεγονός της ανεπάρκειας του προσωπικού του φορέα εκμετάλλευσης του αεροδρομίου που είναι αρμόδιο για τις εργασίες φόρτωσης των αποσκευών… μπορεί να συνιστά “έκτακτη περίσταση”.

Ωστόσο,πρόσθεσε: “Ο αερομεταφορέας οφείλει να αποδείξει ότι οι συγκεκριμένες καταστάσεις δεν θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί”.

Η απόφαση αυτή ήταν η τρίτη που εξέδωσε το ECJ υπέρ των αεροπορικών εταιριών και κατά των αιτήσεων επιστροφής χρημάτων και αποζημίωσης των επιβατών που υποβλήθηκαν από εταιρίες διεκδίκησης αποζημιώσεων μέχρι στιγμής φέτος.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *