ΙΑΤΑ: «Παγωμένο» το 2018 για τις αεροπορικές μεταφορές

ΙΑΤΑ: «Παγωμένο» το 2018 για τις αεροπορικές μεταφορές

Επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης

0

«Μουδιασμένα» ξεκίνησε το 2018 για τις αερομεταφορές -διεθνείς και εγχώριες-, όπως προκύπτει με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία για τον Ιανουάριο της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), οι οποίες κατέγραψαν νέα άνοδο, αλλά με βραδύτερο ρυθμό 4,6%, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2017.

Αυτή ήταν η πιο αργή ετήσια αύξηση εδώ και σχεδόν μία τετραετία, αποτέλεσμα αρκετών, προσωρινών, κυρίως, παραγόντων, όπως ο μετέπειτα εορτασμός του Κινέζικου Νέου Έτους του 2018.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της διεθνούς επιβατικής κίνησης για τον Ιανουάριο, ο δείκτης ASK (μηναία συνολική χωρητικότητα των αεροπορικών επιβατών σε χιλιόμετρα) αυξήθηκε κατά 5,3% και ο συντελεστής φορτίου υποχώρησε κατά μισή ποσοστιαία μονάδα στο 79,6%.

«Παρά την επιβράδυνση, η οικονομική ορμή υποστηρίζει την αύξηση της ζήτησης επιβατών το 2018. Τούτου λεχθέντος, οι ανησυχίες σχετικά με έναν πιθανό εμπορικό πόλεμο στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να επηρεάσουν σοβαρά την εμπιστοσύνη της παγκόσμιας αγοράς, μεταφέροντας τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια», δήλωσε ο Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA.

Η κίνηση ανά χώρα

Η διεθνής ανάπτυξη της ζήτησης επιβατών επιβραδύνθηκε σε 4,4% τον Ιανουάριο, από 6,1% τον Δεκέμβριο, με όλες τις περιφέρειες να καταγράφουν αύξηση, υπό την καθοδήγηση της Λατινικής Αμερικής και της Ευρώπης. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 5,3% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 0,7% στο 79,6%.

Πιο αναλυτικά, οι αερομεταφορείς της Ασίας-Ειρηνικού κατέγραψαν αύξηση της ζήτησης κατά 4,6% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2017. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 6,1% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες στο 80,4%.

Από την άλλη, η διεθνής κίνηση των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων σημείωσε αύξηση 6,0% τον Ιανουάριο σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο, από 5,8% τον Δεκέμβριο του 2017. Η περιοχή ήταν η μόνη που σημειώθηκε επιτάχυνση της κίνησης σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Αυτό υποστηρίζεται από τις έντονες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 5,0% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε οριακά κατά 0,7% στο 80,8%.

Με τη σειρά τους οι αερομεταφορείς στη Μέση Ανατολή σημείωσαν την ασθενέστερη ανάπτυξη, με τη ζήτηση να αυξάνεται μόλις 0,5%, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2017, καταγράφοντας τον πιο αργό ρυθμό από τον Σεπτέμβριο του 2008. Η αγορά προς/από τη Βόρειο Αμερική έχει πληγεί ιδιαίτερα λόγω παραγόντων όπως η προσωρινή απαγόρευση μεγάλων φορητών ηλεκτρονικών, αλλά και εξαιτίας των προτεινόμενων ταξιδιωτικών απαγορεύσεων στις ΗΠΑ από ορισμένες χώρες της περιοχής. Η χωρητικότητα ανήλθε σε 4,6% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 76,8%.

Οι αεροπορικές εταιρίες της Βόρειας Αμερικής παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 3,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 4,3% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 0,7% στο 79,6%. Το σχετικά υγιές οικονομικό περιβάλλον στην περιοχή βοηθά στη στήριξη της εξερχόμενης ζήτησης, αλλά αυτό αντισταθμίζεται εν μέρει από τις αρνητικές επιπτώσεις στην εισερχόμενη κίνηση προς τις ΗΠΑ.

Η κίνηση των αερομεταφορέων της Λατινικής Αμερικής αυξήθηκε κατά 7,3% τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2017, παρουσιάζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξηση μεταξύ των περιφερειών. Ωστόσο, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 8,2% και ο συντελεστής φορτίου υποχώρησε κατά 0,7% στο 82,6%, ποσοστό που ήταν το υψηλότερο μεταξύ των περιφερειών. Οι ισχυρότερες οικονομικές συνθήκες στην Ευρώπη συνέβαλαν στην υποστήριξη της αυξανόμενης ζήτησης ειδικότερα στην αγορά μεταξύ της Ευρώπης και της Νότιας Αμερικής.

Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρίες παρουσίασαν τον Ιανουάριο άνοδο της αεροπορικής κίνηση κατά 4,9%, έναντι ενός μικτού σκηνικού για τις μεγαλύτερες οικονομίες της περιοχής. Έτσι, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 4,2% και ο συντελεστής φορτίου κατά 0,5% σε 70,3%.

Η αεροπορική κίνηση σε εγχώριο επίπεδο

Η εγχώρια κυκλοφορία σημείωσε ετήσια άνοδο κατά 5,1% τον Ιανουάριο και κατά 7% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο. Η επιβράδυνση οφείλεται εξ ολοκλήρου στην μεταγενέστερη περίοδο διακοπών του Σεληνιακού Νέου Έτους του 2018.

Όλες οι αγορές εμφάνισαν ανάπτυξη, με «ηγέτιδα» την Ινδία, η οποία γνώρισε τον 41ο συνεχή μήνα διψήφιων αυξήσεων στην αεροπορική της κίνηση. Η εγχώρια χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 5,3% και ο συντελεστής φορτίου υποχώρησε οριακά, μόλις κατά 0,2%, στο 79,8%.

Οι αερομεταφορές στο εσωτερικό της Κίνας αυξήθηκαν κατά 6,6% τον Ιανουάριο, γεγονός που επιβραδύνθηκε σε σχέση με το 14,1% σε ετήσια βάση τον Δεκέμβριο. Με τη λήξη του Σεληνιακού Νέου Έτους τον Φεβρουάριο, ο μήνας αυτός αναμένεται να σημειώσει μεγάλη άνοδο στην ετήσια αύξηση της αεροπορικής κίνησης.

Από την άλλη, η ρωσική εγχώρια αεροπορική κίνηση αυξήθηκε κατά 7,9% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2017. Η κίνηση υποστηρίζεται από τις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα, που ενισχύονται από τις υψηλότερες τιμές του πετρελαίου.

ΠΗΓΗ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ