money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κόντρα Κικίλια – Νοτοπούλου για την Κρουαζιέρα στην Θεσσαλονίκη | 3πλάσιες αφίξεις υπόσχεται ο υπουργός

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Οι σχεδόν υπερτριπλάσιες επιβεβαιωμένες αφίξεις στη Θεσσαλονίκη για το 2022, δικαιώνουν τη στρατηγική μας για την κρουαζιέρα, αναφέρει σε δήλωσή του ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας. Από την πλευρά της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχης Τουρισμού Κατερίνα Νοτοπούλου αναφέρει τις πολύ χαμηλές κρατήσεις που βιώνει η πόλη και ζητάει άμεσα μέτρα στήριξης.

Πιο αναλυτικά, στην δήλωσή του ο κ. Κικίλιας, αναφέρει τα εξής: «Στρατηγική μας επιδίωξη στο Υπουργείο Τουρισμού είναι ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη, όπως είχα ήδη ανακοινώσει από τη ΔΕΘ, στόχος είναι το λιμάνι της πόλης να καταστεί home port και hub για τον τουρισμό κρουαζιέρας.

Αυτό σημαίνει ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών, κάτι που θα τονώσει την τοπική οικονομία, με σημαντικό αντίκτυπο στον ξενοδοχειακό κλάδο, αλλά και στο εμπόριο, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τη μεταποίηση κ.α., παράγοντας εισόδημα για την πόλη και τους κατοίκους της.

Ο συνδυασμός του νέου διεθνούς αερολιμένα και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αλλάζει το χάρτη στον τουρισμό κρουαζιέρας. Τα οφέλη από αυτή την αύξηση δεν θα είναι μόνο η μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην ίδια την πόλη, αλλά και η ενίσχυση της τουριστικής δυναμικής της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας, προσφέροντας μια τουριστική εμπειρία που θα ενσωματώνει όλες τις μορφές τουρισμού.

Μόλις χθες, η ΟΛΘ Α.Ε. ανακοίνωσε ότι οι επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη για το 2022 καταγράφονται ήδη σχεδόν υπερτριπλάσιες, καθώς από 17 φέτος, διαμορφώνονται σε τουλάχιστον 49 για την επόμενη χρονιά (αύξηση 189%) και μάλιστα από 10 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας και 12 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια.

Τα δρομολόγια είναι προγραμματισμένα να ξεκινήσουν στις 6 Μαρτίου 2022, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά και μάλιστα, το 60% των δρομολογίων του 2022 θα είναι τύπου «home port», κάτι που θα συνεχιστεί με αυξημένο ρυθμό και το 2023.

Τα στοιχεία αυτά δικαιώνουν τη στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού, μας γεμίζουν αισιοδοξία και ευθύνη και αποτελούν μια μεγάλη ευκαιρία για τη Θεσσαλονίκη μας.

Με οργανωμένο σχέδιο, σκληρή δουλειά και συνεργασία με τους φορείς της πόλης, θα αξιοποιήσουμε την ευκαιρία αυτή προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας μας».

Από την πλευρά της η τομεάρχης Τουρισμού και βουλευτής Α Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου σχολίασε στο Twitter τις δηλώσεις του υπ. Τουρισμού σχετικά με την κρουαζιέρα στην Θεσσαλονίκη ως εξής: “Καλοδεχούμενη η κρουαζιέρα για τη Θεσσαλονίκη, αλλά επειδή πλησιάζουν Χριστούγεννα με μηδενικές διανυκτερεύσεις, πώς θα υποστηρίξετε εδώ και τώρα τους επιχειρηματίες του κλάδου στη Θεσσαλονίκη; Χρειάζονται άμεσες λύσεις, σε άμεσα προβλήματα!”.

Σε νέα τοποθέτησή της η κα. Νοτοπούλου, υπογραμμίζει: “Ο Υπουργός Τουρισμού, για άλλη μια φορά, σπεύδει να θριαμβολογήσει εκ των προτέρων για την αύξηση της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη. Διεκδικεί τα εύσημα ξεχνώντας ότι η ανάπτυξη του λιμένα και του αεροδρομίου, αλλά και η γενικότερη αναβάθμιση του ρόλου της Θεσσαλονίκης ως κεντρική πύλη στη ΝΑ Ευρώπη, είναι αποτέλεσμα της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας όμως, πέρα από την ανάπτυξη των υποδομών, χρειάζεται ένα ολιστικό σχέδιο για την αποτελεσματική διαχείριση των τουριστικών ροών και κυρίως για την αλληλεπίδραση τους με την τοπική οικονομία και τις γειτονικές περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος, ώστε να μεγιστοποιήσει τα οφέλη για τον προορισμό.

Οι Θεσσαλονικείς επιχειρηματίες του τουρισμού ωστόσο, βρίσκονται αυτή τη στιγμή υπό τη δαμόκλειο σπάθη μιας δεύτερης αναιμικής χειμερινής σεζόν, που θέτει σοβαρούς κινδύνους για τη βιωσιμότητά τους.

Καλοδεχούμενη λοιπόν η κρουαζιέρα για τη Θεσσαλονίκη, αλλά επειδή πλησιάζουν Χριστούγεννα με μηδενικές διανυκτερεύσεις, πώς σκοπεύει το Υπουργείο Τουρισμού να υποστηρίξει – εδώ και τώρα – τους επιχειρηματίες του κλάδου στη Θεσσαλονίκη;

Χρειάζονται άμεσες λύσεις, σε άμεσα προβλήματα!”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *