Photo by Shoval Zonnis on Pexels

Κουνάει το… δάκτυλο στην Boeing το NTSB | Κυρώσεις για αποκαλύψεις στοιχείων εν μέσω έρευνας

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Boeing υπέστη κυρώσεις από τον κορυφαίο ερευνητή ατυχημάτων στις ΗΠΑ, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB), επειδή παραβίασε “κατάφωρα” τους κανονισμούς, αποκαλύπτοντας απόρρητες πληροφορίες στα μέσα ενημέρωσης και κάνοντας εικασίες σχετικά με το τι προκάλεσε τον Ιανουάριο την αποκόλληση ενός πάνελ σε ένα ολοκαίνουργιο αεροσκάφος της Alaska Airlines.

Το NTSB δήλωσε ότι συνεργάζεται με το υπουργείο Δικαιοσύνης, το οποίο θα αποφασίσει αν θα ασκήσει δίωξη κατά της Boeing, αφού είπε ότι παραβίασε συμβιβασμό σχετικά με δύο θανατηφόρα δυστυχήματα το 2018 και το 2019.

Μετά το συμβάν σε ένα 737 Max 9 λίγο μετά την απογείωσή του από το Πόρτλαντ του Όρεγκον, εξαιτίας του οποίου το πλήρωμα της Alaska Airlines πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση, το NTSB ξεκίνησε έρευνα, όπου διαπίστωσε ότι από το πάνελ φαινόταν να λείπουν τέσσερα βασικά βύσματα.

Σε μια επικριτική δήλωση την Πέμπτη, το NTSB ανέφερε ότι η Boeing παραβίασε τους κανονισμούς και μια υπογεγραμμένη συμφωνία που έχει υπογράψει ο οργανισμός με την εταιρία, παρέχοντας “απόρρητες ερευνητικές πληροφορίες” και “εικασίες σχετικά με πιθανά αίτια του περιστατικού του Ιανουαρίου κατά τη διάρκεια μιας ενημέρωσης των μέσων ενημέρωσης”.

“Ως μέρος πολλών ερευνών του NTSB τις τελευταίες δεκαετίες, λίγοι γνωρίζουν τους κανόνες καλύτερα από την Boeing”, δήλωσε το NTSB. Σύμφωνα με τους νέους περιορισμούς και τις κυρώσεις που επέβαλε η αρχή, η Boeing δεν θα έχει πλέον πρόσβαση στις πληροφορίες που παράγει το NTSB, καθώς συνεχίζει την έρευνά του.

Η Boeing πραγματοποίησε ενημέρωση για τα μέσα την Τρίτη, στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των ρυθμιστικών αρχών, των αεροπορικών εταιριών και των επιβατών σχετικά με την ποιότητα και την ασφάλεια στη γραμμή παραγωγής της.

Όμως, ένα στέλεχος της εταιρίας “παρείχε πληροφορίες για την έρευνα και ανέλυσε τις πληροφορίες που είχαν προηγουμένως δημοσιοποιηθεί”, ανέφερε το NTSB. Και οι δύο ενέργειες απαγορεύονται με βάση τη συμφωνία της Boeing με την αρχή, η οποία υπογράφηκε κατά την έναρξη της έρευνας για την υπόθεση της Alaska Airlines.

Το NTSB επισήμανε ότι η Boeing είχε παρουσιάσει την έρευνα του οργανισμού “ως αναζήτηση για τον εντοπισμό του ατόμου που ήταν υπεύθυνο για τα βύσματα της πόρτας” κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης. Αυτό δεν ισχύει, διευκρίνισε: “Το NTSB επικεντρώνεται αντίθετα στην πιθανή αιτία του ατυχήματος, χωρίς να επιρρίπτει ευθύνες σε κάποιο άτομο ή να αξιολογεί την ευθύνη”.

Αφού πληροφορήθηκε για την ενημέρωση, το NTSB απαίτησε πρόσθετες πληροφορίες από την Boeing, η οποία παρείχε ένα αντίγραφο που, σύμφωνα με την αρχή, αποδείκνυε την αποκάλυψη ανεπιβεβαίωτων και μη εξουσιοδοτημένων πληροφοριών. “Επιπλέον, η Boeing προσέφερε απόψεις και αναλύσεις σχετικά με τους παράγοντες που πρότεινε ως αιτίες για το ατύχημα”, επισήμανε η αμερικανική ρυθμιστική αρχή .

Το NTSB δήλωσε ότι “σχεδιάζει να παράσχει λεπτομέρειες για το περιστατικό στο τμήμα απάτης του υπουργείου Δικαιοσύνης”.

Εκπρόσωπος της Boeing είπε: “Καθώς συνεχίζουμε να αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας και να εργαζόμαστε με διαφάνεια, πραγματοποιήσαμε μια λεπτομερή ενημέρωση σχετικά με το σχέδιο ασφάλειας και ποιότητας και μοιραστήκαμε το πλαίσιο των διδαγμάτων που πήραμε από το ατύχημα της 5ης Ιανουαρίου. Λυπούμαστε βαθύτατα για το γεγονός ότι ορισμένα από τα σχόλιά μας, που είχαν ως στόχο να καταστήσουν σαφή την ευθύνη μας για το ατύχημα και να εξηγήσουν τις ενέργειες που αναλαμβάνουμε, υπερέβησαν τον ρόλο του NTSB ως πηγή πληροφοριών για τη διαδικασία έρευνας. Ζητούμε συγγνώμη από το NTSB και είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε σε οποιεσδήποτε ερωτήσεις καθώς η αρχή συνεχίζει την έρευνά της”.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *