Η Lufthansa αναμένει ταξιδιωτική “έκρηξη” το φετινό Καλοκαίρι | Ο όμιλος διακίνησε 22 εκατ. επιβάτες το α’ 3μηνο 2023

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Χάρη στην ισχυρή ζήτηση από τους ταξιδιώτες αναψυχής και τις υψηλές τιμές των εισιτηρίων, η Lufthansa άφησε πίσω τις απώλειες της πανδημικής κρίσης κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Με τα έσοδα να αυξάνονται κατά 40% σε επτά δισεκατομμύρια ευρώ, οι συνήθεις εποχικές λειτουργικές ζημίες από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο μειώθηκαν στο μισό σε 273 εκατομμύρια ευρώ, όπως ανακοίνωσε η εταιρία. Αυτό ήταν αντίστοιχο με τις προσδοκίες των αναλυτών, όπως αυτές διατυπώθηκαν από τη Lufthansa.

Η καθαρή ζημία μειώθηκε κατά ένα πέμπτο, σε σχέση με το περυσινό αδύναμο τρίμηνο, αλλά στα 467 εκατ. ευρώ ήταν πολύ υψηλότερη από ό,τι ανέμενε η αγορά. Η Lufthansa την αιτιολόγησε με το κόστος για την αναβάθμιση της λειτουργίας των σταθερών πτήσεων το καλοκαίρι και τις απεργίες του προσωπικού εδάφους στα αεροδρόμια, που οδήγησαν σε πολλές ακυρώσεις. Η αποτίμηση της πωληθείσας επιχειρηματικής δραστηριότητας διεθνούς τροφοδοσίας επιβάρυνε επίσης.

Αύξηση της επιβατικής κίνησης

Κατά το πρώτο τρίμηνο οι αεροπορικές εταιρίες του ομίλου Lufthansa μετέφεραν περίπου 22 εκατομμύρια επιβάτες, περίπου 70% περισσότερους από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα. Εκείνη την περίοδο η πανδημία του κορωνοϊού εξακολουθούσε να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τη ζήτηση.

Στον τομέα των επιβατικών μεταφορών, ο όμιλος κατάφερε να μειώσει περισσότερο από το ήμισυ τις προσαρμοσμένες λειτουργικές ζημίες του σε 512 εκατομμύρια ευρώ. Από την άλλη πλευρά, η θυγατρική εταιρία εμπορευματικών μεταφορών Lufthansa Cargo υπέστη πτώση των κερδών της: Στα 151 εκατ. ευρώ, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη της ήταν περίπου 70% χαμηλότερα από ό,τι στο τρίμηνο ρεκόρ στις αρχές του 2022, λόγω της πτώσης των ναύλων παγκοσμίως και της εξομάλυνσης των αλυσίδων εφοδιασμού. Τα αποτελέσματα του τομέα συντήρησης βελτιώθηκαν, καθώς η αύξηση της αεροπορικής κίνησης ενίσχυσε τη ζήτηση για επισκευές και άλλες υπηρεσίες.

Εν τω μεταξύ, το Εκτελεστικό Συμβούλιο με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο της Lufthansa, Carsten Spohr, βλέπει τον όμιλο σε πορεία να ξεπεράσει σημαντικά το λειτουργικό κέρδος του 1,5 δισ. ευρώ του 2022 κατά το τρέχον έτος, όπως έχει προγραμματιστεί. “Η αδιάλειπτα ισχυρή ζήτηση μας κάνει να αισιοδοξούμε για τους επόμενους μήνες”, εξήγησε ο Οικονομικός διευθυντής του αερομεταφορέα, Remco Steenbergen.

Οι μέσες αποδόσεις, ένα μέτρο της εξέλιξης των τιμών, ήταν κατά το πρώτο τρίμηνο κατά ένα πέμπτο υψηλότερες από ό,τι πριν από την πανδημική κρίση του 2019 και αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω. Καθώς η χωρητικότητα των πτήσεων παραμένει περιορισμένη, η Lufthansa είναι σε θέση να προωθήσει υψηλότερες τιμές, ιδίως στις ακριβές κατηγορίες κράτησης.

Με ισχυρές κρατήσεις το πρώτο τρίμηνο, ο όμιλος αεροπορικών εταιριών, ο οποίος εκτός από τη Lufthansa και τη Eurowings περιλαμβάνει επίσης τις Swiss Air, Austrian Airlines και Brussels Airlines, αναμένει και πάλι ταξιδιωτική “έκρηξη” το καλοκαίρι του 2023.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *