Ο γερμανικός όμιλος αεροπορικών εταιριών Lufthansa φέρεται να παίρνει το προβάδισμα στην “κούρσα” για την απόκτηση μειοψηφικού πακέτου μετοχών στην ισπανική αεροπορική εταιρία Air Europa.
Σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα el Economista, η Globalia, ιδιοκτήτρια της Air Europe, είναι κοντά στο κλείσιμο συμφωνίας με τη γερμανική αεροπορική εταιρία για την εξαγορά του 20% του ισπανικού αερομεταφορέα, ποσοστό που αποτελεί το όριο για μια συμφωνία ώστε να μην χρειαστεί να περάσει από ρυθμιστικές εγκρίσεις. Παράλληλα, εξασφαλίζει στην Air Europa τα απαραίτητα κεφάλαια για να αποπληρώσει ένα ανεξόφλητο πακέτο δανείων, συνολικού ύψους 475 εκατ. ευρώ (491,8 εκατ. δολάρια), που της χορήγησε η ισπανική κυβέρνηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η οικογένεια Hidalgo, η οποία κατέχει το 80% του κεφαλαίου της αεροπορικής εταιρίας μέσω της Globalia, βολιδοσκοπεί εδώ και μήνες την αγορά, αναζητώντας έναν εταίρο που θα ενισχύσει το οικονομικό της προφίλ, το οποίο έχει πληγεί σοβαρά από την πανδημία, και ταυτόχρονα θα διευκολύνει την επέκτασή της σε όλο τον κόσμο χωρίς να χάσει τον έλεγχο της εταιρίας.
Η ισπανική, αεροπορική εταιρία επρόκειτο να εξαγοραστεί από την IAG, η οποία ανακοίνωσε τον Νοέμβριο του 2019 ότι ήταν διατεθειμένη να καταβάλει το ποσό του 1 δισ. ευρώ προκειμένου η Air Europaνα περάσει στα… χέρια της. Η πανδημία Covid-19, ωστόσο, ανέστειλε τις διαπραγματεύσεις, με τη συμφωνία να “ναυαγεί” τον Δεκέμβριο του 2021, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας και των κανονιστικών περιορισμών.
Το επόμενο έτος, η IAG απέκτησε το 20% της Air Europa και σκόπευε να αναλάβει τον έλεγχό της έναντι 400 εκατ. ευρώ το 2023. Ωστόσο, τον Αύγουστο του 2024 ο όμιλος τερμάτισε οριστικά τα σχέδιά του.
Έκτοτε, η Globalia αναζητά άλλον εταίρο για τον αερομεταφορέα. Τον περασμένο Νοέμβριο, η Air France-KLM εμφανίστηκε ως το φαβορί για την απόκτηση του 20% της Air Europa, αλλά οι συνομιλίες δεν προχώρησαν.
Η Lufthansa, με τη σειρά της, μόλις απέκτησε το 41% της ιταλικής, αεροπορικής εταιρία ITA Airways. Ο όμιλος είναι, επίσης, ένας από τους πλέον ενδιαφερόμενους για την ιδιωτικοποίηση της TAP Air Portugal, η οποία σήμερα ελέγχεται από το πορτογαλικό κράτος.
Η Air Europa έκλεισε το 2024 με έσοδα 2,9 δισ. ευρώ, 6% υψηλότερα από το 2023, και είδε την αγοραστική της αξία να αυξάνεται κατά 30% από το τέλος του 2022.