Photo by Ron Lach on Pexels

MABRIAN: Σε άνοδο τα βιωματικά ταξίδια | Κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις και προορισμοί για το 2024

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παγκόσμια αύξηση των βιωματικών ταξιδιών, η οποία αντανακλάται ιδιαίτερα στην Ευρώπη, κυρίως στον τουρισμό δραστηριοτήτων και στον τουρισμό στη φύση, διαπιστώνει η Mabrian στην τελευταία της ανάλυση για τις μεταβαλλόμενες ταξιδιωτικές τάσεις στην Ευρώπη και τους προορισμούς που παρουσιάζουν τις καλύτερες προοπτικές για το επόμενο έτος.

Σύμφωνα με την κορυφαία εταιρία ταξιδιωτικών πληροφοριών, οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης ηγούνται αυτής της αλλαγής και παρουσιάζονται ως εκείνες που είναι καλύτερα προετοιμασμένες για να επωφεληθούν από αυτές τις νέες τάσεις στη ζήτηση. Η Ιταλία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των πιθανών προορισμών αυτού του είδους για το 2024, ακολουθούμενη από τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Η περιοχή του Πιεμόντε στην Ιταλία, η Νέα Ακουιτανία στη Γαλλία και η Ανατολική Αγγλία ξεχωρίζουν ως οι τρεις κορυφαίοι προορισμοί, με έμφαση στο ενδιαφέρον για ένα μείγμα πολιτιστικών, φυσικών και γαστρονομικών αξιοθέατων με ισχυρή αεροπορική συνδεσιμότητα.

Βασικά συμπεράσματα 

Ορισμένα από τα βασικά συμπεράσματα της ανάλυσης της Mabrian επικεντρώνονται στην παγκόσμια αύξηση των βιωματικών ταξιδιών στους ευρωπαϊκούς προορισμούς, παρέχοντας ένα νέο τοπίο για τα ταξίδια:

– Βιωματικά ταξίδια: Η ανάλυση της Mabrian δείχνει μια παγκόσμια τάση προς πιο βιωματικά και λιγότερο συμβατικά ταξίδια, με αύξηση 8% στα βιωματικά ταξίδια από το 2019. Ο βιωματικός τουρισμός περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως γαστρονομικές εμπειρίες, εμπειρίες στη φύση, δραστηριότητες και εμπειρίες ευεξίας, ενώ ο συμβατικός τουρισμός περιλαμβάνει τον πολιτισμό, τον ήλιο και την παραλία, τις οικογενειακές δραστηριότητες, τη νυχτερινή ζωή και τα ψώνια.

– Νέες ευρωπαϊκές τάσεις που αντικατοπτρίζουν τις παγκόσμιες αλλαγές: Στην Ευρώπη παρατηρείται ανάλογη αύξηση κατά 8% στις βιωματικές δραστηριότητες από το 2019 έως το 2023, μειώνοντας την εξέχουσα θέση των συμβατικών κινήτρων. Ο τουρισμός δραστηριοτήτων και ο φυσιολατρικός τουρισμός αναδεικνύονται ως οι ταχύτερα αναπτυσσόμενοι, κερδίζοντας 5 και 3 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα.

– Οι χώρες που υπερέχουν στον βιωματικό τουρισμό: Οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Ισλανδίας, της Νορβηγίας, της Φινλανδίας, της Σλοβενίας και της Ελβετίας, βρίσκονται σε καλύτερη θέση για να αξιοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση για βιωματικές δραστηριότητες, με μερίδιο άνω του 60% στο ενδιαφέρον των επισκεπτών.

– Πιθανοί προορισμοί για το 2024: Η Mabrian εντοπίζει την Ιταλία ως την πρώτη χώρα με τους περισσότερους δυνητικούς προορισμούς για βιωματικά ταξίδια (τέσσερις), ακολουθούμενη από τη Γαλλία και τη Γερμανία με δύο η καθεμία. Στις 10 κορυφαίες αναπτυσσόμενες περιοχές για το 2024 περιλαμβάνονται επίσης το Ηνωμένο Βασίλειο και η Πορτογαλία.

 

Οι τρεις πιο δημοφιλείς προορισμοί

– Περιοχή Πιεμόντε, Ιταλία: Διαθέτοντας προορισμούς όπως το Τορίνο, η Στρέσα και η Άλμπα, το Πιεμόντε ξεχωρίζει με την ισορροπία των πολιτιστικών και φυσικών προσφορών. Οι γαστρονομικές εμπειρίες κατέχουν εξέχουσα θέση μεταξύ των βιωματικών κινήτρων, σε συνδυασμό με τις θετικές τάσεις στην αεροπορική προσβασιμότητα.

– Νέα Ακουιτανία, Γαλλία: Με προορισμούς όπως το Μπορντό, το Μπιαρίτζ και η Λιμόζ, η περιοχή αυτή ξεχωρίζει για τα οινολογικά και γαστρονομικά προϊόντα της παράλληλα με τον τουρισμό δραστηριοτήτων. Η περιοχή διαθέτει, επίσης, καλή και σταθερή αεροπορική συνδεσιμότητα.

– Ανατολική Αγγλία, Ηνωμένο Βασίλειο: Περιλαμβάνοντας το Κέιμπριτζ, το Έσσεξ και το Νόρφολκ, η περιοχή αυτή επιτυγχάνει ισορροπία μεταξύ πολιτιστικών και φυσικών προσφορών, τοποθετώντας την ως έναν αναπτυσσόμενο προορισμό. Η σταθερή και αξιόπιστη συνδεσιμότητα ενισχύει περαιτέρω την ελκυστικότητά της.

Το Top 10 των δημοφιλών προορισμών για βιωματικά ταξίδια συμπληρώνουν οι κάτωθι περιοχές: Οξιτανία (Γαλλία), Καμπανία (Ιταλία), Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία (Γερμανία), Λομβαρδία (Ιταλία), Εμίλια-Ρομάνια (Ιταλία), η επαρχία του Αμβούργου (Γερμανία) και η επαρχία της Λισαβόνας (Πορτογαλία).

Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο Carlos Cendra, CMO της Mabrian, λέει: “Αν και είναι δύσκολο να γενικεύσουμε τις τάσεις σήμερα, δεδομένης της ανομοιογένειας των τμημάτων και των ενδιαφερόντων, είναι ζωτικής σημασίας να εντοπίσουμε την παγκόσμια και διαρθρωτική μετατόπιση των ταξιδιωτικών κινήτρων, ιδίως μεταξύ των νέων γενεών. Κάθε προορισμός διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά και μια ξεχωριστή τουριστική προσφορά, αλλά όλοι πρέπει να δώσουν προσοχή στην εξέλιξη των κινήτρων των ταξιδιωτών και να προσπαθήσουν να προσαρμόσουν τις προσφορές τους όσο το δυνατόν με μεγαλύτερη ευελιξία, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός είναι παγκόσμιος και αυξανόμενος”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *