cyan

MANΩΛΗΣ ΜΑΝΟΥΣΟΣ: Όχι σε «τσουνάμι» προσφορών

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Συνέντευξη στον Κωνσταντίνο Στ. Δεριζιώτη

Για πρόσκαιρη υποτονικότητα, που δεν θα πρέπει να «σπείρει» τον πανικό και να προσανατολίσει τους ξενοδόχους σε «τσουνάμι» προσφορών, που κάθε άλλο παρά θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, μιλάει στο τεύχος Αυγούστου του «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος του ξενοδοχειακού ομίλου Cyan Group of Hotels, κ. Μανώλης Μανούσος, δίνοντας το στίγμα της φετινής τουριστικής περιόδου, που βρίσκεται σε εξέλιξη, στη χώρα μας.

Ο ίδιος καλεί τους συναδέλφους του ξενοδόχους να μην αλλάξουν «γραμμή πλεύσης», αλλά να παραμείνουν πιστοί και σταθεροί στις προσπάθειες να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό τουριστικό προϊόν. Ενώ ζητάει από τη νέα κυβέρνηση να επανεξετάσει το θέμα της υπερφορολόγης των ξενοδοχείων, που συνιστά τεράστια «πληγή» για τη βιωσιμότητά τους.xrhma

  • Πως εξελίσσεται η φετινή τουριστική σεζόν στην Κρήτη, τόσο σε επίπεδο αφίξεων, όσο και εσόδων;

Στην αρχή της φετινής τουριστικής σεζόν, τον μήνα Μάιο, παρατηρήθηκε σημαντική υστέρηση, η οποία ενώ φάνηκε να περιορίζεται, δυστυχώς, πληροφορούμαστε ότι υπάρχουν προβλήματα με τις πληρότητες των ξενοδοχείων ακόμα και τον Αύγουστο! Αναμφίβολα, η φετινή χρονιά μας παραπέμπει στα νούμερα του 2017, που δεν ήταν κακή τουριστική χρονιά, απλά το 2018 με το οποίο γίνεται η σύγκριση ήταν καλύτερη χρονιά για τον ελληνικό Τουρισμό.

  • Ποιο κατά τη γνώμη σας είναι το χαρακτηριστικό της φετινής τουριστικής σεζόν και ποιες είναι οι προοπτικές της Κρήτης, αλλά και της Ελλάδας συνολικά στον Τουρισμό;

Επ’ ουδενί μια μικρή ή μεσαία διόρθωση δεν θα πρέπει να φέρει την καταστροφή ή την αλλαγή πλεύσης. Όσον αφορά την Κρήτη, εμείς οι επαγγελματίες του Τουρισμού και της Φιλοξενίας, οφείλουμε να συνεχίσουμε με το ίδιο κέφι και την ίδια προοπτική, προσφέροντας το καλύτερο τουριστικό προϊόν σε όλη την Ελλάδα. Σε συνδυασμό με την παραδοσιακή Κρητική φιλοξενία, που θα πρέπει να διαφυλάξουμε ως κόρην οφθαλμού, τα επιτυχή αποτελέσματα είναι προδιαγεγραμμένα.

Ο ελληνικός τουρισμός δεν έχει τίποτα να ζηλέψει ή να φοβηθεί από την πρόσκαιρη υποτονικότητα, δεδομένου ότι το θέμα δεν αφορά αποκλειστικά την Ελλάδα, αλλά συνολικά τους μεσογειακούς, τουριστικούς προορισμούς. Εμείς, πολύ σωστά, προσπαθούμε να διαφυλάξουμε το μερίδιο της αγοράς που μας αντιστοιχεί, με σωστές και συνετές κινήσεις και όχι με πανικό και «τσουνάμι» προσφορών, που δεν θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

  • Σε τι επίπεδο διαμορφώνονται σήμερα οι πληρότητες στα ξενοδοχεία σας και πόσο έχει επηρεάσει τις κρατήσεις η υστέρηση που παρατηρείται από τη γερμανική και τη βρετανική αγορά;

Τα τρία ξενοδοχεία της εταιρίας μας, σε γενικές γραμμές, εμφανίζουν καλές πληρότητες, όμως δεν εφησυχάζουμε λόγω των παρατηρούμενων stop sales, ήδη από τον Ιανουάριο, όπως πέρυσι! Είμαστε επί «ποδός πολέμου» και «παλεύουμε» μέρα-μέρα, διανυκτέρευση-διανυκτέρευση, για να φέρουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

cyanΌσον αφορά την υστέρηση στη Γερμανική αγορά είναι γενικό φαινόμενο, δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Οι λόγοι που μπορούμε να αναφέρουμε είναι πολλοί, όπως η γενικότερη οικονομική κατάσταση στην Ευρώπη, η απουσία διακοπών για τις οικογένειες τον Μάιο, λόγω του ότι το καθολικό Πάσχα ήταν στις 21/4 (άρα οι διακοπές της πεντηκοστής ήταν τον Ιούνιο), ενώ οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν κατηύθυναν τους Γερμανούς στις λίμνες και στη βόρεια θάλασσα για διακοπές.

  • Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την επόμενη χρονιά και σε τι επίπεδα διαμορφώνονται τα συμβόλαια που υπογράφονται με τους tour operators;

cyan Κάθε χρονιά είναι μια καινούργια πρόκληση και αυτή είναι η γοητεία του τουρισμού. οι επαγγελματίες του χώρου δεν βαλτώνουμε, το προϊόν είναι τόσο ευαίσθητο και μπορεί να αλλάξει οποιαδήποτε στιγμή προς το καλό, που θα απολαύσεις, ή το κακό, που θα παλέψεις για να ξεπεράσεις. Όποιος πει πως ξέρει πως θα πάει η χρονιά στον Τουρισμό, μάλλον πρέπει να το ξανασκεφτεί.

Τα συμβόλαια για την επόμενη χρονιά, τουλάχιστον στην Κρήτη, που μπορώ να γνωρίζω, κυμαίνονται από μηδενικές αυξήσεις έως αυξήσεις 3%, φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις.

  • Μετά από μια εξαετία έντονης αύξησης των μεγεθών του ελληνικού Τουρισμού, τι προβλέπεται από εδώ και στο εξής;

Αν κρατήσουμε το επίπεδο των υπηρεσιών μας σε πολύ υψηλό επίπεδο και το βελτιώνουμε, όπου είναι εφικτό, αν διατηρήσουμε την ταυτότητά μας και την Ελληνική φιλοξενία, αν συντηρούμε και εκσυγχρονίζουμε τα ξενοδοχεία και δίνουμε στην πελατεία μας αυτό που προστάζουν οι καιροί από πλευράς τεχνολογίας και κουλτούρας, τότε θα έχουμε μια απλή διόρθωση και θα συνεχίσουμε την ανοδική μας πορεία.

  • Ποια κατά τη γνώμη σας είναι τα στοιχεία εκείνα τα οποία λείπουν από το ελληνικό τουριστικό προϊόν για να είναι ανταγωνιστικό και ποιες οι προτάσεις σας;

Το ελληνικό τουριστικό προϊόν δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις ανταγωνιστικές χώρες της λεκάνης της Μεσογείου. Εκεί που ως χώρα χωλαίνουμε, δυστυχώς, είναι η διαθεσιμότητα στελεχών όλων των βαθμίδων. Κάτι που επιλύεται αρκεί να επανεξετάσουμε με σοβαρότητα το θέμα της εκπαίδευσης, λειτουργώντας ξανά, όπως παλιά, τις σχολές τουριστικών επαγγελμάτων, ώστε να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες στον Τουρισμό και να υπάρξουν καταρτισμένα στελέχη, που θα στηρίξουν τον ελληνικό Τουρισμό.

  • Η υπερφορολόγηση του τουριστικού-ξενοδοχειακού κλάδου σε συνδυασμό με τη «γιγάντωση» του φαινομένου Airbnb δυσχεραίνουν τη λειτουργία του ελληνικού ξενοδοχείου. Ποιο είναι το σχόλιό σας, πως βιώνετε αυτή τη νέα πραγματικότητα ως ξενοδόχος και τι πρέπει να γίνει για να αλλάξει;

Η υπερφορολόγηση, η προκαταβολή φόρου, οι τεράστιες ασφαλιστικές εισφορές, το κόστος χρήματος που είναι τελείως δυσανάλογο με αυτό των ανταγωνιστών χωρών, όπως άλλωστε και ο ΦΠΑ, ο ΕΝΦΙΑ, κ.λπ., είναι τα εμπόδια που καλείται να αντιμετωπίσει κάθε Έλληνας επιχειρηματίας. Σε αυτά πιστεύω πως πρέπει να επικεντρώσει την προσοχή της η νέα κυβέρνηση, προκειμένου να βρει ο ελληνικός τουρισμός τη θέση που πραγματικά αξίζει.

  • Υπάρχει κάποιο επενδυτικό πλάνο στο μυαλό σας;

Πάντα, αλλά δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για να μπούμε σε λεπτομέρειες επ’ αυτού…

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *