Μαργαρίτα Καραμολέγκου: Στα “σκαριά” η ανάπτυξη του ομίλου και εκτός της Σαντορίνης

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Η επέτειος των 50 χρόνων επιτυχημένης δραστηριότητας του ξενοδοχειακού ομίλου Γ&Ε ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ ΑΞΤΕΕ στην ελληνική, ξενοδοχειακή βιομηχανία σηματοδοτεί τη μετονομασία του σε KORD HOTELS και το “άνοιγμα” μιας νέας “σελίδας” για τον όμιλο, για την οποία μιλάει στο “ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ” η διευθύνουσα σύμβουλός του, κα. Μαργαρίτα Καραμολέγκου.

Η κα. Καραμολέγκου επισημαίνει τη συμβολή του ομίλου στην τουριστική ανάπτυξη της Σαντορίνης, στην οποία, πλέον, δραστηριοποιείται με 4 ξενοδοχεία, αναφέρεται στα “κακώς κείμενα” του ελληνικού τουρισμού και δίνει σημαντικές πληροφορίες για τα επενδυτικά και επιχειρηματικά σχέδια του ομίλου, με πιο σημαντική την ανάπτυξή του και εκτός Σαντορίνης.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:

Ποια είναι τα ορόσημα και τα στοιχεία εκείνα που χαρακτηρίζουν την πορεία του ομίλου στην ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία, που εφέτος συμπληρώνει 50 χρόνια λειτουργίας;

Σίγουρα, η απίθανη πρωτοβουλία των Γεωργίου και Ειρήνης Καραμολέγκου να προβούν στην έκδοση άδειας ανέγερσης της ξενοδοχειακής μονάδας Kamari Beach, πίσω στο μακρινό 1968. Το ξενοδοχείο ολοκληρώθηκε το 1972, οπότε και άνοιξε στις 13 Ιουλίου της ίδιας χρονιάς. Ήταν ορόσημο, όχι μόνο για την πορεία της οικογένειάς μας, αλλά και για το ίδιο το νησί. Το πρώτο resort hotel της Σαντορίνης, που δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από τα αντίστοιχα των υπόλοιπων, ανεπτυγμένων στην Ελλάδα, τουριστικών προορισμών, ήταν γεγονός.

Ποια είναι η στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου, με βάση και τις διεθνείς τάσεις στον τουρισμό; Ποιες είναι οι βασικές σας προτεραιότητες και ο προγραμματισμός σας για την επόμενη ημέρα;

Απευθυνόμαστε σε όλες τις αγορές και καλύπτουμε, μέσω των τεσσάρων πια ξενοδοχείων, όλες τις απαιτήσεις της αγοράς. Προτεραιότητά μας είναι ο επισκέπτης -το τιμώμενο πρόσωπο. Η μακρόχρονη εμπειρία, ο άσβεστος ενθουσιασμός μας και η αξιοπιστία της εταιρίας μας στην αγορά είναι οι δυνάμεις, που μας βοηθούν να διατηρούμε το μερίδιο μας. Στην ευαίσθητη στους οποιουσδήποτε κλυδωνισμούς τουριστική αγορά, αντιδρούμε με ταχύτητα και προσαρμοστικότητα και είμαστε προσεκτικοί.

Ποια είναι η μέχρι σήμερα επενδυτική σας δραστηριότητα και ποια τα επόμενα επενδυτικά και επιχειρηματικά σας σχέδια;

Ο όμιλος έχει 4 πλέον ξενοδοχεία στην Σαντορίνη και σταθερά αυξάνεται η περιουσιακή του κατάσταση. Ταυτόχρονα, φροντίζει μέσα από συνεχείς βελτιώσεις εκλεπτυσμένης αισθητικής να προωθεί σύγχρονη και αναβαθμισμένη ποιότητα εγκαταστάσεων, προϊόντων και υπηρεσιών. Η ανάπτυξη του ομίλου και εκτός Σαντορίνης έχει μπει στα “σκαριά”. Ελπίζουμε να συντελούμε στη διαμόρφωση πολιτισμού στον τομέα της φιλοξενίας στο νησί.

Τι σηματοδοτεί η μετονομασία του ομίλου από Γ&Ε ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ ΑΞΤΕΕ σε KORD HOTELS;

Η επέτειος των 50 χρόνων θεωρήσαμε ότι είναι για εμάς ορόσημο. Η μετονομασία του ομίλου συνηγορεί σε αυτό και ταυτόχρονα αποδίδει φόρο τιμής στον ιδρυτή της, Γεώργιο Καραμολέγκο, καθώς το “Κ” στο νέο μας λογότυπο είναι το δικό του χειρόγραφο Κ και η ονομασία KORD HOTELS πηγάζει από το παρωνύμιο Κόρδας, με το οποίο ήταν ευρύτερα γνωστός στο νησί.

Μετά από δύο σεζόν με πανδημία, πόσο ανθεκτική είναι η τουριστική βιομηχανία στη Σαντορίνη;

Η πανδημία ήταν μια δοκιμασία πράγματι. Υπογράμμισε πόσο ευαίσθητη είναι η βιομηχανία του τουρισμού για άλλη μια φορά. Από την άλλη, η Σαντορίνη άντεξε διότι έχει τοποθετηθεί στον παγκόσμιο “χάρτη” σαν “must do travel” για τους επισκέπτες, επομένως ανέκαμψε γρήγορα. Οπωσδήποτε, διάφορες παράμετροι χρήζουν μεγάλης προσοχής γιατί τέτοια φαινόμενα είναι πολύ πιθανό να εμφανιστούν και στο μέλλον. Η “οχύρωση” του τομέα υγείας στο νησί των 150.000 επισκεπτών ημερησίως πρέπει να μπει στην κορυφή της ατζέντας.

Εφέτος, μία ακόμη πραγματικότητα με την οποία είναι αντιμέτωποι οι επιχειρηματίες στον τουρισμό και την ξενοδοχία είναι η έλλειψη προσωπικού. Ποιο είναι το σχόλιό σας, συναντάτε κάτι ανάλογο στο νησί και ποιες οι προτάσεις σας για την αντιμετώπιση του φαινομένου;

Πρόκειται για ένα φαινόμενο που ξεπερνάει τα σύνορα της χώρας μας. Η ανάπτυξη του κλάδου είναι τεράστια και απαιτεί εργατικό δυναμικό σε τεράστιους αριθμούς. Ταυτόχρονα, θέλω να δώσω δυο παραμέτρους που διογκώνουν περαιτέρω το πρόβλημα. Η πρώτη είναι πως ακόμη τα ξενοδοχειακά και τουριστικά επαγγέλματα δεν είναι επαγγέλματα καριέρας, άλλα στην πλειοψηφία τους ευκαιριακά και σε αυτό συντείνει και ο μικρός αριθμός σχολών και αποφοίτων. Η δεύτερη παράμετρος θεωρώ είναι η αδυναμία εγκατάστασης των συνεργατών μας στους τουριστικούς προορισμούς, λόγω της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης της βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων.

Επομένως, καταλαβαίνουμε εδώ την ανάγκη πολιτικής πρωτοβουλίας, προκειμένου αφενός να στραφεί το ενδιαφέρον προς τα ξενοδοχειακά επαγγέλματα και, αφετέρου, να οριοθετηθεί το πλαίσιο των βραχυχρόνιων μισθώσεων, μέσω των οποίων έχει διαρραγεί και ο κοινωνικός ιστός, εκτός των άλλων.

Το πρόβλημα ταλανίζει όλη την Ευρώπη και αναμένεται μέχρι τον Δεκέμβριο να κατατεθεί στην ΕΕ σχετική πρόταση.

Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια διεθνή ενεργειακή κρίση, που, βεβαίως, έχει οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των καυσίμων και συνολικά του κόστους ζωής. Ποιες είναι οι συνέπειες στη λειτουργία των ξενοδοχείων, τι κάνετε για να τις αντιμετωπίσετε και τι περιμένετε από την πολιτεία;

Δυστυχώς, δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά. Είναι ανελαστικά κόστη, τα οποία βαρύνουν εμάς μειώνοντας σημαντικά την κερδοφορία των επιχειρήσεων. Οι δε επισκέπτες παρατηρούμε ότι, είναι περισσότερο προσεκτικοί στις δαπάνες τους. Το τελευταίο, βέβαια, έμμεσα ωθεί το τουριστικό προϊόν σε βελτιώσεις.

Ποια είναι η γνώμη σας για την ακολουθούμενη, εθνική, τουριστική πολιτική, και ποιο θεωρείται ως το ιδανικό τουριστικό μοντέλο, που θα μπορούσε να διασφαλίσει ένα βιώσιμο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον για την ελληνική, ξενοδοχειακή βιομηχανία και, εν γένει, τον ελληνικό Τουρισμό;

Μετά από τόσα χρόνια, και λυπάμαι που το λέω ακόμη, “πάει μόνος του” ο τουρισμός, με ελάχιστο, εκσυγχρονιστικό πολιτικό σχεδιασμό.

Η πανέμορφη χώρα μας, η πρωτοβουλία σε επιχειρηματικό επίπεδο, η πηγαία φιλοξενία των Ελλήνων έχουν κάνει το “θαύμα” τους. Ο τουρισμός, όμως, είναι ένα οικονομικό, εθνικό, “υπερόπλο” και θέλει μεγαλύτερη προσοχή. Εκτός των άλλων, είναι ισχυρότατο διπλωματικό μας “όπλο”. Η αγάπη και η εκτίμηση που έχει ο πλανήτης για τη χώρα μας μέσω του τουρισμού είναι συγκινητική.

Η προστασία του περιβάλλοντος, η τουριστική εκπαίδευση, οι μεταφορές και πλήθος άλλων παραμέτρων φαντάζουν να έχουν τελευταίες θέσεις όμως στον σχεδιασμό. Η διαχείριση απορριμάτων, το πόσιμο νερό, η απρόσκοπη και ασφαλής οδική κυκλοφορία, η παροχή δημόσιας υγείας, είναι μερικά άλυτα προβλήματα ακόμη στην Ελλάδα και, ειδικά, στους μικρούς, αλλά εξαιρετικά δημοφιλείς προορισμούς και, φυσικά, στη Σαντορίνη.

Καμιά φορά σκέφτομαι ότι η λύση για όλα αυτά είναι back to basics…

Συμφωνείτε με την άποψη ότι η φετινή τουριστική σεζόν στη χώρα μας είναι ανάλογη εκείνης του 2019, που ήταν χρονιά-ρεκόρ, τόσο από πλευράς αφίξεων, όσο και εσόδων για τον ελληνικό τουρισμό; Βλέπετε να ισχύει κάτι τέτοιο στην περίπτωση της Σαντορίνης και πως πιστεύετε πως θα εξελιχθεί στο σύνολό της η φετινή τουριστική σεζόν στο νησί;

Ναι, η φετινή τουριστική περίοδος θα είναι πράγματι πολύ επιτυχημένη. Θεωρώ, όμως, ότι χρειάζεται σύνεση, καθώς ο κόσμος μας βρίσκεται σε μια μετάβαση γεωπολιτική, οικονομική, ενεργειακή και οι προβλέψεις είναι επισφαλείς.

Στη Σαντορίνη δε, απαιτείται άμεσα γενναία παρέμβαση έτσι ώστε να μην πέσει από το βάθρο του κορυφαίου, ελληνικού προορισμού και να συνεχίσει να αποτελεί για τη χώρα μια υψηλότατη πηγή εσόδων, να δημιουργεί θέσεις εργασίας, να μας κάνει περήφανους.

Tagged

1 σχόλιο στο “Μαργαρίτα Καραμολέγκου: Στα “σκαριά” η ανάπτυξη του ομίλου και εκτός της Σαντορίνης

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *