©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Mastercard: Τις ενδιάμεσες περιόδους επιλέγουν οι ταξιδιώτες για τις διακοπές τους στην Ευρώπη | Στις χώρες που επηρεάζονται η Ελλάδα | Στην κορυφή των προτιμήσεων η Κέρκυρα

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι τουρίστες που κάνουν διακοπές στην Ευρώπη επιλέγουν ολοένα και περισσότερο ταξίδια κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων περιόδων και όχι την υψηλή καλοκαιρινή περίοδο Ιουλίου-Αυγούστου, με την Ελλάδα να περιλαμβάνεται στις χώρες που οι ταξιδιώτες δείχνουν να την προτιμούν εκτός περιόδου αιχμής, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα. Ενώ, το νησί της Κέρκυρα αναδεικνύεται στα hotspots του φετινού καλοκαιριού.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση Travel Trends του Mastercard Economics Institute, οι χώρες με τη μεγαλύτερη μετατόπιση από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού είναι δημοφιλή μεσογειακά τουριστικά θέρετρα, που εκτός από την Ελλάδα περιλαμβάνουν την Κροατία, την Πορτογαλία και την Ιταλία.

Ωστόσο, ακόμη και σε πιο βόρειες χώρες όπως η Δανία, η Σουηδία, η Φινλανδία και η Ολλανδία παρατηρείται μεταστροφή από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού.

“Αυτό υποδηλώνει ότι δεν είναι μόνο τα θερμότερα καλοκαίρια που οδηγούν σε αυτή την αλλαγή. Δύο σημαντικές δημογραφικές μετατοπίσεις είναι επίσης πιθανό να παίζουν ρόλο: περισσότεροι συνταξιούχοι (απαλλαγμένοι από τις εργασιακές υποχρεώσεις) και περισσότερα νοικοκυριά χωρίς παιδιά (απαλλαγμένα από τα σχολικά προγράμματα)”, αναφέρει η έκθεση.

Η έκθεση βασίζεται σε ανάλυση συγκεντρωτικών και ανώνυμων δεδομένων συναλλαγών, συμπεριλαμβανομένου του Mastercard Spending Pulse, και πηγών δεδομένων τρίτων.

Αυξημένες οι διανυκτερεύσεις στην Ευρώπη

Σύμφωνα με την έκθεση, το μερίδιο των διανυκτερεύσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης περιόδου (Μάιος-Ιούνιος και Σεπτέμβριος-Οκτώβριος) έχει αυξηθεί κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες την τελευταία δεκαετία.

“Αυτή η μετατόπιση καθιστά δυνατή τη συνεχή αύξηση των ευρωπαϊκών ταξιδιών, καθώς η αιχμή του καλοκαιριού συναντά περιορισμούς στη χωρητικότητα”, σημειώνεται στην έκθεση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο αριθμός των διανυκτερεύσεων στην Ευρώπη ανήλθε συνολικά σε 2,91 δισεκατομμύρια το 2023, έναντι 2,88 δισεκατομμυρίων το 2019. Η σημασία των Αμερικανών τουριστών έχει επίσης αυξηθεί στην Ευρώπη: το μερίδιο των ΗΠΑ στις αφίξεις στην Ισπανία αυξήθηκε από 4% το 2019 σε 5% το 2023, στην Πορτογαλία από 6% σε 9%, στο Ηνωμένο Βασίλειο από 13% σε 16%.

Η Natalia Lechmanova, επικεφαλής οικονομολόγος για την Ευρώπη στο Mastercard Economics Institute, σχολίασε: “Οι παρατηρήσεις μας αποκαλύπτουν μια αξιοσημείωτη μετατόπιση προς τις “ώριμες” εποχές, καθώς οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες επιλέγουν τους ηπιότερους μήνες Μάιο-Ιούνιο και Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, απομακρυνόμενοι από την πολυσύχναστη περίοδο αιχμής του καλοκαιριού. Επιπλέον, η ευρωπαϊκή οικονομία της εμπειρίας πρόκειται να ξεπηδήσει, καθώς υπάρχει σαφής τάση μεταξύ των Ευρωπαίων τουριστών να δίνουν προτεραιότητα σε εμπειρίες που καθηλώνουν και να επιλέγουν προορισμούς που παρέχουν τόσο αξία όσο και αυθεντικότητα”.

Εμπειρίες έναντι αγαθών επιλέγουν οι καταναλωτές

Με τους καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στις ουσιαστικές εμπειρίες έναντι των υλικών αγαθών, ακόμη και όταν ταξιδεύουν,οι δαπάνες για εμπειρίες ανήλθαν συνολικά στο 12% των τουριστικών πωλήσεων, σύμφωνα με το Spending Pulse Destinations, το οποίο μετρά τις λιανικές πωλήσεις σε καταστήματα και στο διαδίκτυο με όλες τις μορφές πληρωμής -το υψηλότερο σημείο των τελευταίων τουλάχιστον πέντε ετών.

Οι ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου τείνουν να ξοδεύουν ένα από κάθε έξι δολάρια σε εμπειρίες και νυχτερινή ζωή, σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο, ο οποίος είναι πιο κοντά στο ένα στα 10 δολάρια.

Εν τω μεταξύ, η έκθεση διαπίστωσε πως οι τουρίστες στην Ευρώπη έχουν περάσει δύο επιπλέον ημέρες σε διακοπές κατά μέσο όρο – που είναι υψηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο μιας επιπλέον ημέρας ανά ταξίδι- με την τάση να οφείλεται στις προσιτές τιμές και στα θερμότερα κλίματα. “Για κάθε επιπλέον 6 βαθμούς Κελσίου θερμοκρασίας, η εκτιμώμενη αύξηση της διάρκειας παραμονής είναι περίπου 1 ημέρα”, αναφέρεται στην έκθεση.

Η έκθεση σημειώνει πως ο τουρισμός συνεχίζει να έχει καλύτερες επιδόσεις στις ευρωπαϊκές χώρες, εν μέρει καθοδηγούμενος από τους Αμερικανούς ταξιδιώτες. Η ταξιδιωτική βιομηχανία στην Ευρώπη “λάμπει” ως ένας από τους πιο ανθεκτικούς τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας, με τη ζήτηση για ταξίδια να παραμένει ισχυρή παρά τον πληθωρισμό και τα υψηλότερα επιτόκια μετά την πανδημία.

Οι κορυφαίοι ευρωπαϊκοί προορισμοί το φετινό καλοκαίρι και οι πιο… τσιμπημένοι

Στην Ευρώπη, το Μόναχο κατατάσσεται ως ο κορυφαίος δημοφιλής προορισμός για αυτό το καλοκαίρι (Ιούνιος-Αύγουστος 2024), καθώς η πόλη πρόκειται να φιλοξενήσει ένα σημαντικό παγκόσμιο αθλητικό γεγονός τον Ιούνιο. Ακολουθούν τα Τίρανα (Αλβανία), η Νίκαια (Γαλλία), η Κέρκυρα (Ελλάδα) και η Κωνσταντινούπολη (Τουρκία).

Το 2024, οι φθηνότεροι παραθαλάσσιοι προορισμοί της Αλβανίας, της Κροατίας και της Τουρκίας καταγράφουν από τις υψηλότερες αυξήσεις στην αεροπορική κίνηση. Ο τουρισμός στην Αλβανία αναπτύσσεται ιδιαίτερα έντονα, με τον αριθμό των αεροπορικών δρομολογίων να διπλασιάζεται από το 2019 και τις αφίξεις τουριστών να αυξάνονται από 12 εκατομμύρια το 2019 σε 17 εκατομμύρια το 2023.

Περισσότεροι από τους μισούς από τους 20 ακριβότερους καλοκαιρινούς προορισμούς στην Ευρώπη βρίσκονται στην Ιταλία, κατά μήκος της Αδριατικής Θάλασσας,  όπως η Ταορμίνα, το Ρίμινι, αλλά και παραθαλάσσιες πόλεις κοντά στη Βενετία, όπως το Σαν Μικέλε αλ Ταγκλαμέντο, το Τζέσολο, το Καόρλε ή το Λινιάνο. Επίσης, γαλλικά χωριά στην Κυανή Ακτή (Ραματουέλ, Σαιν Τροπέ και Κάννες) έχουν κερδίσει θέσεις στους 20 κορυφαίους πολυτελείς προορισμούς. Ενώ οι “πιο προσιτοί” προορισμοί στη Γηραιά ήπειρο είναι πρωτεύουσες όπως το Βουκουρέστι, η Βαρσοβία, η Βουδαπέστη και η Πράγα καθώς και ισπανικά παραθαλάσσια θέρετρα, όπως τα Κόστα Μπράβα και Κόστα ντελ Σολ.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *