money
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, κ. Γιώργος Ματσίγκος | money tourism copyright photo

«Μια “γλυκόπικρη γεύση” αφήνει πίσω της η φετινή τουριστική σεζόν»…

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

«Γλυκόπικρη» γεύση φαίνεται να αφήνει η φετινή τουριστική σεζόν για την Ρόδο, η οποία βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Μπορεί οι ξένοι επισκέπτες μας να φαίνεται ότι ήταν περισσότεροι, τα νούμερα όμως μαρτυρούν την αλήθεια.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσίγκος:
«Φέτος ήρθε αρκετός κόσμος. Πιστεύω ότι και τον Αύγουστο σημειώθηκε μια σημαντική αύξηση στις αφίξεις ξένων τουριστών –χωρίς να έχουμε αυτή την στιγμή ακριβείς αριθμούς. Αυτό οφείλεται στις πολλές νέες κλίνες που εμφανίσθηκαν φέτος τόσο από τα νέα πεντάστερα ξενοδοχεία όσο και από ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικά καταλύματα, κατοικίες, βίλες, διαμερίσματα που διατέθηκαν μέσω του Airbnb και του Booking. Δυστυχώς, αυτά δεν μπορούμε να τα καταγράψουμε επαρκώς καθώς δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος κρατικός οργανισμός για να μάς δώσει ακριβή στοιχεία. Από δικές μας έρευνες που έχουμε κάνει στις ιστοσελίδες, η Ρόδος υπολογίζεται ότι διαθέτει μεταξύ 2.500 και 3.000 καταλύματα μόνον από το Airbnb. Γι αυτό λέμε ότι η αύξηση στις αφίξεις της τάξης του 4,5% που σημειώθηκε στην Ρόδο τον περασμένο Ιούλιο δεν ήταν αρκετή. Για να καλύψει τις ανάγκες σε κλίνες η Ρόδος χρειάζεται μια αύξηση της τάξης του 15%. Γι αυτό βλέπουμε πολύ κόσμο να κυκλοφορεί στην πόλη. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος όγκος των τουριστών μετακινήθηκε προς τη Νότια Ρόδου –όπου άνοιξαν τα νέα μεγάλα ξενοδοχεία ενώ σε αυτή την περιοχή λειτουργούν τα περισσότερα καταλύματα που είναι συμβεβλημένα με το Airbnb και το Booking».

Η κατάσταση πάντως, ήταν αναμενόμενη. Από τον περασμένο Νοέμβριο όπως λέει ο κ. Ματσίγκος, μέσω των Τουρ Οπερέιτορ, οι εκτιμήσεις μιλούσαν για αυξήσεις της τάξης των επιπλέον 100.000 αφίξεων για τα ξενοδοχεία:
«Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 4 – 5%. Η Ρόδος όμως χρειάζεται 15% για να είναι σε θέση να πει ότι ‘πάμε καλά’. Μία ακόμη παράμετρος ήταν εξ αρχής, η ζήτηση σε αεροπορικές θέσεις οι οποίες είναι περιορισμένες. Συνεπώς οι εκτιμήσεις ήταν συγκρατημένες και μιλούσαν για έναν διψήφιο αριθμό αλλά μόνον έως το 10%, με μειωμένες διανυκτερεύσεις και μεγάλο ανταγωνισμό» όπως αναφέρει.

Σε ερώτηση σχετικά με τις αγορές, το μοντέλο για την Ρόδο παραμένει το ίδιο όσον αφορά τους παραδοσιακούς της πελάτες: η Αγγλία, η Γερμανία, η Σουηδία και το Ισραήλ είχαν και φέτος δυναμική παρουσία. Η Πολωνία έκανε την…. έκπληξη με μεγάλα νούμερα που προϊδεάζουν ότι στα επόμενα χρόνια θα την φέρει στην τρίτη θέση για το νησί, ενώ το μεγάλο πλήγμα ήρθε από την Ρωσία που επέλεξε άλλες αγορές όπως η Τουρκία, η Τυνησία και η Αίγυπτος. «Σε γενικές γραμμές, οι υπόλοιπες αγορές κινήθηκαν σε ικανοποιητικά νούμερα. Όσον αφορά την μείωση από την Ρωσία, ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια ενώ παλαιότερα είχαμε και καλύτερης οικονομικής στάθμης πελάτες. Τώρα τελευταία, έπεσε και η ποιότητα διότι ταξιδεύει μεγαλύτερος όγκος που αναζητά είτε φτηνότερες διακοπές, είτε καταλύματα κ.λπ.» λέει ο κ. Ματσίγκος.

Απέδωσε η επιμήκυνση και τι αναμένουμε για το 2019;

Όσον αφορά την περιβόητη και πολυσυζητημένη «επιμήκυνση», ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου ήταν κατηγορηματικός:
«Η σεζόν εξελίσσεται ανάλογα με το Πάσχα των Καθολικών. Όταν έχουμε νωρίς το Πάσχα των Καθολικών τότε ανοίγουν νωρίτερα τα ξενοδοχεία και ξεκινάει η σεζόν. Το Πάσχα των Καθολικών όμως για το 2019 δεν θα είναι τόσο νωρίς. Θα είναι στις 20 Απριλίου, οπότε οι περισσότεροι Τουρ Οπερέιτορ έχουν προγραμματίσει να ξεκινήσουν μεταξύ 11 και 15 Απριλίου τις αφίξεις –πλην κάποιων εξαιρέσεων από την Αγγλία και Σκανδιναβικά κράτη, που θα ξεκινήσουν στις 31 Μαρτίου 2019. Όσον αφορά τα συμβόλαια, έχουν ήδη ξεκινήσει (Αγγλία, Γερμανία) να υπογράφονται από πολλές αγορές εκτός από την Ρωσία και το Ισραήλ. Οι υπόλοιποι έχουν ξεκινήσει να ‘πουλάνε’ την Ρόδο από τώρα».

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *