iata

Νέα έρευνα της IATA για τις ανησυχίες των επιβατών, για τα ταξίδια, στην εποχή του Κορωνοϊού

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΦΟΡΕΙΣ

Νέα έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) καταδεικνύει τις ανησυχίες των επιβατών για τον κίνδυνο μετάδοσης της πανδημίας κατά την διάρκεια των πτήσεων.

Σχετικά με τα προληπτικά μέτρα που λαμβάνει το επιβατικό κοινό προκύπτει πως το 77% πλένει πιο συχνά τα χέρια του, το 71% αποφεύγει τις μεγάλες συναθροίσεις, το 67% χρησιμοποιεί μάσκες σε δημόσιους χώρους. Το 58% αποφεύγει τις εναέριες μετακινήσεις και το 33% θα αποφύγει τα ταξίδια στο μέλλον για να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης.

Οι κορυφαίες 3 ανησυχίες των ταξιδιωτών διαμορφώνονται ως εξής:

Στο Αεροδρόμιο 

  1. Ο συγχρωτισμός στα τρένα/λεωφορεία για το αεροσκάφος (59%)
  2. Οι ουρές αναμονής στα σημεία check-in, ελέγχου ασφαλείας, συνοριακών ελέγχων και επιβίβασης (42%)
  3. Χρήση τουαλετών στα αεροδρόμια (38%).

Στο αεροσκάφος

  1. Να κάθονται δίπλα σε κάποιον που ίσως έχει τον ιό (65%)
  2. Χρήση τουαλέτας (42%)
  3. Εισπνοή  αέρα στο αεροσκάφος (37%).

Τα τρία κορυφαία μέτρα ασφαλείας είναι ο έλεγχος στα αεροδρόμια αναχώρησης (37%), η υποχρεωτική χρήση μάσκας (34%), η εφαρμογή μέτρων κοινωνικής απόστασης στο αεροσκάφος (33%).

Οι επιβάτες θέλουν να συμβάλουν στην ασφάλεια των πτήσεων μέσω:

  1. Της συμμετοχής σε ελέγχους θερμοκρασίας (43%)
  2. Της χρήσης μάσκας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (42%)
  3. On-line Check-In για τον περιορισμό της διάδρασης στο αεροδρόμιο (40%)
  4. Πραγματοποίηση τεστ για τον Κορωνοϊό πριν το ταξίδι (39%)
  5. Απολύμανση της θέσης (38%).

Μερικά σημεία-κλειδιά ως προς την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού είναι:

Η ποιότητα του αέρα εντός καμπίνας: Το 57% θεωρεί ότι είναι επικίνδυνος και το 55% κατανοεί πως είναι τόσο καθαρός όσο αυτός σε μία αίθουσα χειρουργείου. Τα σύγχρονα αεροσκάφη διαθέτουν τα ειδικά φίλτρα HEPA μέσω των οποίων ο αέρας εντός της καμπίνας ανανεώνεται κάθε 2-3 λεπτά και εγκλωβίζεται το 99.999% των βακτηριδίων, συμπεριλαμβανομένου και του Κορωνοϊού.

Κοινωνική απόσταση: Στα αεροσκάφη η πιθανότητα μετάδοσης του Κορωνοϊού είναι ελάχιστη λόγω της κίνησης του αέρα από τα πίσω προς τα μπρος, καθώς και της διαρρύθμισης των θέσεων (αποφυγή διάδρασης των επιβατών), του γεγονότος ότι τα καθίσματα αποτελούν από μόνα τους “φράγματα” και της περιορισμένης κίνησης των επιβατών εντός καμπίνας. Μερικές αεροπορικές αρχές, όπως η FAA στις ΗΠΑ, η EASA και ο ICAO κρίνουν πως δεν είναι απαραίτητη η εφαρμογή μέτρων κοινωνικής απόστασης εντός των αεροσκαφών.

ksd
adv

Η έρευνα δείχνει πως δεν έχει χαθεί η διάθεση για ταξίδια, αλλά υπάρχουν μερικά εμπόδια για την επιστροφή στα επίπεδα προ-κρίσης:

  • Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θα ταξιδέψουν για να επισκεφθούν την οικογένειά και τους φίλους τους (57%), για διακοπές (56%) ή για λόγους εργασίας (55%) το συντομότερο δυνατόν με την υποχώρηση της πανδημίας
  • Το 66% θα ταξιδέψει λιγότερο για λόγους αναψυχής
  • Το 64% θα αναβάλει τα ταξίδια του μέχρι να βελτιωθεί η προσωπική αλλά και η γενικότερη οικονομική κατάσταση.

Μερικά από τα μεγαλύτερα εμπόδια για την ανάκαμψη του κλάδου προέρχονται από την εφαρμογή της καραντίνας. Το 85% των ταξιδιωτών ανησυχούν μήπως τεθούν σε καραντίνα και το 84% μήπως νοσήσουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ μόνο το 17% είναι πρόθυμοι να μπουν σε καραντίνα.

Ο Γενικός Διευθυντής και CEO της ΙΑΤΑ, Alexandre de Juniac, αναφέρθηκε στις ανησυχίες των επιβατών, αλλά τους διαβεβαιώνει πως μέσω της εφαρμογής μέτρων από τις κυβερνήσεις και την τήρηση των πρωτοκόλλων του ICAO ο κίνδυνος μειώνεται. Τονίζει πως ο κλάδος κινείται προς μία σωστή κατεύθυνση, αλλά θα χρειαστεί καιρός για να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη στα ταξίδια και είναι απαραίτητη η παγκόσμια εφαρμογή των μέτρων από το σύνολο των κυβερνήσεων.

Σχετικά με τα αεροσκάφη και τον κίνδυνο μετάδοσης επισημαίνει πως τα μέτρα που εφαρμόζονται υπό την καθοδήγηση του ICAO και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας τα καθιστούν πιο ασφαλή από όλα τα περιβάλλοντα, χωρίς ωστόσο να εκμηδενίζεται ο κίνδυνος μετάδοσης.

Επίσης, αναφέρει πως θα πάρει καιρό για να επιστρέψουν οι επιβάτες στις παλιές τους “συνήθειες” και οι αεροπορικές εταιρίες προβλέπουν πως η ζήτηση θα επαναφερθεί στα επίπεδα του 2019 κατά το 2023 ή το 2024, ενώ κρίνει απαραίτητη την παροχή κρατικής στήριξης και της συμμετοχής των κυβερνήσεων.

Εν κατακλείδι δηλώνει πως τα μέτρα καραντίνας στις διεθνείς αφίξεις “σκοτώνουν” τη ζήτηση και προκαλούν δυσκολίες όχι μόνο για τις αεροπορικές εταιρίες αλλά και για το σύνολο της οικονομίας. Οι κυβερνήσεις καλούνται να εφαρμόσουν τα μέτρα που προτείνει ο ICAO και οι αεροπορικές εταιρίες βοηθούν μέσω της παροχής ευέλικτων πολιτικών αλλαγής των κρατήσεων.

ksd
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *