money tourism copyright photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αυτές είναι οι διακοπές που προτιμούν οι Γερμανοί, σύμφωνα με έρευνα ITB – Statista

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

H ITB Berlin NOW και η Statista, πραγματοποίησαν έρευνα σχετικά με το μέλλον της γερμανικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας, η οποία ανέδειξε ότι οι Γερμανοί δείχνουν τάσεις προτιμήσεις σε ταξίδια στη φύση, στον βιώσιμο τουρισμό και στα εξατομικευμένα ταξίδια, μαζί όμως με τα ταξίδια παραλίας, ήλιου και θάλασσας που παραμένουν μακράν τα πιο δημοφιλή, με αυξανόμενα μάλιστα ποσοστά.

Η πανδημία του κορονοϊού μαζί με τα μέτρα κλειδώματος και η συνεχιζόμενη συζήτηση σχετικά με το πώς να αντιμετωπιστούν επαρκώς οι τελευταίες εξελίξεις, εξακολουθούν να είναι πανταχού παρόντα στις αρχές του 2021. Ωστόσο, η διάθεση εμβολιασμού και η άφιξη της άνοιξης και του καλοκαιριού προσφέρουν ελπίδα ότι η κανονικότητα μπορεί να επιστρέψει σύντομα. Για πολλούς ανθρώπους οι διακοπές και τα ταξίδια έχουν γίνει ξανά ένα ενδιαφέρον και επίκαιρο θέμα.

Μετά την πανδημία αναμένεται έντονη ανάκαμψη στον ταξιδιωτικό κλάδο.

Η ITB Berlin και η Statista εξετάζουν τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο και, μεταξύ άλλων, εξετάζουν προσεκτικά τα βιώσιμα ταξίδια, τα οποία αποκτούν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο. Επίσηςη, εστιάζουν στις παραδοσιακές και ολοένα και πιο δημοφιλείς διακοπές στην παραλία, και το αποτέλεσμα είναι μια ευρεία επισκόπηση του μέλλοντος της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.

Μεταξύ των Γερμανών, οι διακοπές στην παραλία είναι μακράν ο πιο δημοφιλής τύπος διακοπών, ενώ μεσούσης της πανδημίας έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον  για διακοπές στην φύση και στις υπαίθριες δραστηριότητες.

Τα δεδομένα από την Παγκόσμια Έρευνα Καταναλωτών της Statista (GCS), μία από τις μεγαλύτερες έρευνες καταναλωτών στον κόσμο, δείχνουν ότι οι προτιμήσεις των Γερμανών για δημοφιλείς τύπους διακοπών παρέμειναν λίγο πολύ σταθερές κατά τη διάρκεια της κρίσης. Έτσι, το 2018 περισσότεροι από τους μισούς Γερμανούς πολίτες που ρωτήθηκαν μεταξύ 18 και 64 ετών δήλωσαν ότι προτιμούσαν τις διακοπές στην παραλία, οι οποίες αναδείχθηκαν οι πιο δημοφιλείς, μεταξύ των διαφόρων τύπων διακοπών. Η επίσκεψη στην οικογένεια και τους φίλους, τα ταξίδια του Σαββατοκύριακου και η διαμονή σε all-inclusive θέρετρα κατέλαβαν τη δεύτερη, τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Το 2020, όλα τα στοιχεία των διακοπών υπέστησαν απότομη πτώση, καθώς και ο κύκλο εργασιών στον τουριστικό τομέα.

ksd Γερμανοί
adv Γερμανοί

Αυτό που είναι συναρπαστικό είναι ότι ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις η κατάταξη της δημοτικότητας παρέμεινε σταθερή, οι διακοπές σε ορεινές και με λίμνες περιοχές, μαζί με εμπειρίες από τη φύση και υπαίθριες δραστηριότητες, καθώς και οι διακοπές σε κάμπινγκ, έχουν αυξηθεί σε δημοτικότητα (βουνά και λίμνες από έκτη σε πέμπτη θέση, κάμπινγκ διακοπές από ένατη έως έβδομη). Δραστηριότητες που σχετίζονται συνήθως με τον τουρισμό της πόλης, όπως τα αξιοθέατα και τα ταξίδια για ψώνια έχουν χάσει θέσεις, (αξιοθέατα από πέμπτο σε έκτο, ταξίδια από έβδομο έως όγδοο), ενώ οι διακοπές στην παραλία ήταν μακράν οι πιο δημοφιλείς ξανά το 2020.

Η τάση για διακοπές στη φύση στη Γερμανία, η οποία έχει αυξηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, αντικατοπτρίζεται σε σχετικά συχνές αναζητήσεις στο Google με ορισμένες βασικές λέξεις. Το Καλοκαίρι του 2020 οι αναζητήσεις για «πεζοπορία» και «περιηγήσεις με ποδήλατο» ήταν πολύ συχνότερες από ότι το 2019. Αυτή η τάση για διακοπές στη φύση επιβεβαιώνεται επίσης από τις επισκέψεις στους πιο δημοφιλείς ιστότοπους της Γερμανίας για υπαίθριες δραστηριότητες, οι οποίες επίσης κατέγραψαν ένα μεγάλο αύξηση των επισκεπτών το 2020. Η Komoot, για παράδειγμα, ένας γερμανικός ιστότοπος για προγραμματισμό υπαίθριων δραστηριοτήτων, κατέγραψε 8,5 εκατομμύρια επισκέψεις τον Ιούλιο του 2020, σε σύγκριση με λιγότερους από τους μισούς (περίπου τέσσερα εκατομμύρια) τον Ιούλιο του 2019.

Τα βιώσιμα ταξίδια είναι ένα όλο και πιο σημαντικό θέμα για την τουριστική βιομηχανία

Τα δεδομένα από την Rascasse GmbH, μια πλατφόρμα που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη (AI) και προσφέρει πληροφορίες για τη συμπεριφορά των καταναλωτών, αναφέρουν επί του παρόντος ότι περισσότεροι από δύο εκατομμύρια Γερμανοί ενδιαφέρονται για πεζοπορία, εκ των οποίων περίπου το 58% είναι γυναίκες και το 42% είναι άνδρες με μέση ηλικία περίπου 32 ετών. Αυτό το κοινό-στόχος λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την κλιματική αλλαγή.

Το ενδιαφέρον για πεζοπορία φαίνεται να είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στη νότια Γερμανία. Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι ότι σε εθνικό επίπεδο το υψηλότερο ενδιαφέρον για βιώσιμα ταξίδια βρίσκεται επίσης στην ίδια περιοχή. Συνολικά, τα βιώσιμα ταξίδια που επιλέγουν οι Γερμανοί, φαίνεται να είναι ένα όλο και πιο σημαντικό θέμα για την τουριστική βιομηχανία.

Η Rascasse εντοπίζει σήμερα ένα κοινό-στόχο περίπου 3,1 εκατομμυρίων Γερμανών, περίπου το διπλάσιο του αριθμού για το 2018.

Εκτός από τους λάτρεις των υπαίθριων δραστηριοτήτων, ενδιαφέρονται για τη βιώσιμη παραγωγή ενδυμάτων, blog μόδας και την πλατφόρμα κοινωνικών μέσων Instagram.

Τα ευρήματα του Statista’s GCS επιβεβαιώνουν επίσης την τάση για βιώσιμο τουρισμό που δείχνουν οι Γερμανοί. Από το 2018 το ποσοστό των ερωτηθέντων που συμφωνούν με τη δήλωση «Η βιωσιμότητα είναι μια σημαντική πτυχή για μένα όταν ταξιδεύω» έχει αυξηθεί από 10,8 σε 17,8%. Επίσης, το 2020, το 39,1% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι χρησιμοποίησαν το smartphone τους ως ταξιδιωτικό οδηγό όταν ήταν σε διακοπές – το 2018 το ποσοστό αυτό ήταν 26,6%.

Επιπλέον, σύμφωνα με το GCS, οι χαμηλές τιμές έχουν γίνει όλο και πιο σημαντικές για την επιλογή των διακοπών. Το 2020, το 35% των ερωτηθέντων συμφώνησαν με την ακόλουθη δήλωση: «Αναζητώ πάντα τη φθηνότερη προσφορά όταν ταξιδεύω», σε σύγκριση με μόλις το 29% το 2018.

Οι νεοσύστατες επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται τοπικές τάσεις – απότομη αύξηση των νεοσύστατων επιχειρήσεων για αειφόρο τουρισμό, προσαρμοσμένα ταξίδια και VR στη δεκαετία του 2010.
Μέσα στον τουριστικό κλάδο, αυτές οι τάσεις και άλλες εκμεταλλεύονται ευρέως τις νεοσύστατες επιχειρήσεις και επηρεάζονται από νέα προϊόντα. Η δεκαετία του 2010 γνώρισε τεράστια αύξηση στις νεοσύστατες επιχειρήσεις, ιδίως σε ορισμένες αγορές. Μεταξύ 2000 και 2009, η τουριστική βιομηχανία γνώρισε συνολικά 38 νέες εταιρείες των οποίων η εστίαση ήταν στα βιώσιμα ταξίδια. Μεταξύ 2010 και 2019 ο αριθμός ήταν 175. Μια παρόμοια αύξηση στις νεοσύστατες εταιρείες μπορεί να παρατηρηθεί στις αγορές ταξιδιού και εικονικής πραγματικότητας. Στη δεκαετία του 2000, οι νέες εταιρείες ήταν 48 και 11 αντίστοιχα, σε σύγκριση με 336 και 139 το 2010. Σύμφωνα με ειδικούς, φαίνεται πιθανή μια περαιτέρω αύξηση αυτή τη δεκαετίας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *