©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι ταξιδιώτες έχουν αλλάξει τον ορισμό της “πολυτέλειας” | Καθηλωτικές εμπειρίες και όχι υλικά αγαθά στο επίκεντρο | Το παράδειγμα της Ρόδου

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Με τους σύγχρονους ταξιδιώτες να επικεντρώνονται λιγότερο στα υλικά αγαθά και περισσότερο στις εμπειρίες, ο  ορισμός της “πολυτέλειας” διαφοροποιείται στις μέρες μας.

Όπως είπε η αντιπρόεδρος των Small Luxury Hotels (SLH) of the World για τις παγκόσμιες δημόσιες σχέσεις και την επικοινωνία, Pegi Amarteifio, μιλώντας στο Διεθνές Φόρουμ για τις Γυναίκες στα Ταξίδια και τον Τουρισμό, υπήρξε μια αξιοσημείωτη αλλαγή τα τελευταία χρόνια.

“[Η πολυτέλεια] δεν αφορά πλέον τόσο πολύ τις χρυσές βρύσες. Τώρα σχετίζεται περισσότερο με το να εκφράζεις ποιος είσαι ως άτομο. Οι άνθρωποι θέλουν καθηλωτικές εμπειρίες και αλληλεπιδράσεις με τις τοπικές κοινότητες”, ανέφερε.

Φέρνοντας ως παράδειγμα τα ξενοδοχεία που είναι υπό την “ομπρέλα” της SLH, είπε ότι τείνουν να προσλαμβάνουν σε μεγάλο βαθμό προσωπικό από τις γύρω περιοχές και προσπαθούν να συνεργαστούν με τους ντόπιους.

“Τα ξενοδοχεία μας σέβονται οτιδήποτε βρίσκεται στο κατώφλι τους και προσπαθούν πραγματικά να ενσωματωθούν και αυτό με τη σειρά του βοηθά την τοπική κοινότητα”, επισήμανε.

Η κα. Amarteifio ήταν μεταξύ των ομιλητών κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης με τίτλο: “Διαφοροποιώντας το ταξιδιωτικό σας προϊόν – άνθρωποι, τόποι, προοπτικές”.

Από την πλευρά της η επικεφαλής της ΤUI για τις εμπειρίες πόλεων, Klaudija Janzelj, σημείωσε ότι τα στοιχεία βιωσιμότητας ενσωματώνονται όλο και περισσότερο στα ταξίδια.

Ανέφερε το παράδειγμα της Ρόδου, όπου οι επισκέπτες καλούνται να κολυμπήσουν με ένα κοπάδι ψάρια, γεγονός που δίνει την ευκαιρία να συζητήσουν για τις ιχθυοκαλλιέργειες και τα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Απαριθμώντας άλλες τάσεις που είχε εντοπίσει, ανέφερε ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο προσωποποιημένα δρομολόγια, προορισμούς εκτός της πεπατημένης και αυθεντικές, καθηλωτικές εμπειρίες.

Σύμφωνα με την ίδια, η ευκολία παραμένει σημαντικός παράγοντας για τους ταξιδιώτες όταν αξιολογούν τους tour operators. Πρόσθεσε δε, ότι θέλουν να μπορούν να κάνουν κράτηση, να αλλάζουν ή να ακυρώνουν ταξίδια με ευκολία.

Η Patricia Bergler, επικεφαλής του τμήματος Marketing του TourRadar, συνέστησε στους tour operators να αναζητούν όσο το δυνατόν περισσότερες απόψεις κατά τον σχεδιασμό των ταξιδιών.

“Λαμβάνοντας υπόψη όσο το δυνατόν περισσότερους εμπλεκόμενους φορείς μπορείτε, αυτό θα σας βοηθήσει να αποτυπώσετε όλες τις διαφορετικές οπτικές γωνίες από τις οποίες μπορεί να εκτιμηθεί ένα ταξιδιωτικό προϊόν. Όλοι έχουμε εντελώς διαφορετικές ανάγκες”, πρόσθεσε, σημειώνοντας διαφορές σχετικά με την προτιμώμενη εποχή για να ταξιδέψει κανείς και με τα άτομα με τα οποία επιθυμεί να ταξιδέψει.

Μεταξύ των πρόσφατων τάσεων που αναγνώρισε είναι ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιών που δημιουργούνται για σόλο γυναίκες, καθώς και μια τάση για περισσότερα ταξίδια στις ενδιάμεσες περιόδους.

Η ίδια δήλωσε: “Θέλουμε να κάνουμε προορισμούς να είναι επισκέψιμοι όλο τον χρόνο. Αυτή είναι μια όμορφη πρόκληση και έχει επίσης μια ορισμένη πτυχή βιωσιμότητας. Έτσι, η κίνηση κατανέμεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους αντί να υπάρχει μια εισροή που κατακλύζει ολόκληρο το σύστημα”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *