pafos

Η Πάφος γλίτωσε από τον «τουρισμό των αποζημιώσεων»

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Οι πολύ ανησυχητικές διαστάσεις που είχε προσλάβει τα προηγούμενα χρόνια η πρακτική επιτήδειων που ασχολούνται με παρεμφερείς με τον τουρισμό δραστηριότητες και η οποία προκαλούσε ζημιές εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στα ξενοδοχεία της Κύπρου, έχουν πλέον μετριασθεί κατά πολύ και οδεύουν προς πλήρη εξαφάνιση.
Ο λόγος για μια πρακτική που ακολουθείται σχεδόν αποκλειστικά από Βρετανούς παράγοντες και τουρίστες και που χαρακτηρίζεται από ξενοδόχους της Πάφου ως «τουρισμός των αποζημιώσεων».
Όπως αποκάλυψε στον «Φ» το μέλος του ΠΑΣΥΞΕ Πάφου, Μάριος Βασιλείου, χιλιάδες Βρετανοί τουρίστες που επέστρεφαν στη χώρα τους μετά τις διακοπές τους στην Κύπρο ή σε άλλους προορισμούς, κατέφευγαν με την παρότρυνση και τις συμβουλές επιτήδειων παραγόντων, σε απαιτήσεις (claims) εναντίον των ξενοδοχείων όπου έκαναν διακοπές, προβάλλοντας επιχειρήματα για προβλήματα ιατρικής κυρίως φύσης που δήθεν αντιμετώπισαν κατά την παραμονή τους στην Κύπρο.
«Γύρω από τη βιομηχανία που είχε στηθεί για απαίτηση αποζημιώσεων», τονίζει ο κ. Βασιλείου, « βρίσκονταν κάποιοι που αποκαλούνται «ambulance lawyers», δηλαδή «δικηγόροι των ασθενοφόρων», επειδή καθοδηγούν τους ανθρώπους να υποβάλουν παράπονα απαιτώντας αποζημιώσεις. Και η δική τους αμοιβή είναι συνάρτηση του αν ο τουρίστας λάβει αποζημίωση και πόση.
Συνηθέστατα οι τουρίστες επικαλούνταν, όταν επέστρεφαν στην πατρίδα τους, ιατρικό πρόβλημα που δεν μπορεί να αποδειχθεί, κυρίως γαστροεντερικά προβλήματα που ισχυρίζονταν ότι υπέστησαν λόγω του φαγητού στο ξενοδοχείο».
Το στέλεχος του ΠΑΣΥΞΕ Πάφου επισημαίνει ότι επί της ουσίας τα χέρια των ξενοδόχων ήταν δεμένα, αφού σχεδόν στην ολότητα τους τα ξενοδοχεία της Κύπρου είχαν αναγκαστεί τα τελευταία χρόνια να αποδεχθούν υπογραφή συμβολαίων με βρετανικούς και άλλους τουριστικούς κολοσσούς για έλευση τουρισμού. Και στα συμβόλαια αυτά, τονίζει, δυστυχώς περιέχεται και πρόνοια ότι αν πελάτης τους απαιτήσει αποζημίωση για κάτι που υπέστη κατά τις διακοπές του, το ξενοδοχείο υποχρεούται άμεσα στην αποζημίωση του.
«Μέσω των δικηγόρων αυτών, επομένως», τονίζει ο Μάριος Βασιλείου, « τα claims των τουριστών αποστέλλονταν στους οργανωτές ταξιδίων και αυτοί με τη σειρά τους τα προωθούσαν στα ξενοδοχεία, απαιτώντας αποζημίωσεις, ασχέτως αν δεν αποδεικνύεται ότι κάτι τέτοιο είναι αληθές.
Δυστυχώς, τα περιθώρια αντιδράσεων μας ήταν μηδαμινά. Από τη στιγμή που οι κολοσσοί της διακίνησης τουριστών καλύπτουν τις πληρότητες των μονάδων μας σε ποσοστά 70 ή 90%, δεν μπορείς να τους πεις το παραμικρό».
Το πρόβλημα, επισημαίνει ο κ. Βασιλείου, είχε αποκτήσει δραματικές διαστάσεις και στην Κύπρο τα προηγούμενα χρόνια, με πολλά ξενοδοχεία της Πάφου και άλλων τουριστικών περιοχών να έχουν εξαναγκαστεί σε ικανοποίηση απαιτήσεων πελατών τους ύψους εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Οι ολοένα και εντεινόμενες αυτές απαιτήσεις, ωστόσο, ανάγκασε τους φορείς της Δημοκρατίας και της τουριστικής βιομηχανίας σε μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος, με αποτέλεσμα οι συνέπειες για τους τουρίστες που προβάλλουν ψευδώς τέτοιες αιτιάσεις να μην είναι πλέον αμελητέες.
Συνεπεία της αντίδρασης αυτής, φαίνεται εμφανώς το τελευταίο διάστημα μια κάθετη πτώση στην εκμετάλλευση των κενών που υπήρχαν και σήμερα η κατάσταση τείνει να ομαλοποιηθεί.
ΠΗΓΗ,  Ντόρα Χριστοδούλου   
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *