Lufthansa
Lufthansa Group LAC

Προς έγκριση από την ΕΕ ο “γάμος” ITA – Lufthansa

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μία ανάσα, κυριολεκτικά, βρισκόμαστε από την ολοκλήρωση του μεγάλου deal της εξαγοράς της ITA από την Lufthansa, με την Κομισιόν να δίνει το “πράσινο φως”.

Μετά από μήνες συζητήσεων και ζυμώσεων η Αντιμονοπωλιακή Επιτροπή της ΕΕ ετοιμάζεται να δώσει στο ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και τη Lufthansa την έγκριση για τη σχεδιαζόμενη συμμετοχή της στην ιταλική κρατική ITA Airways. Ωστόσο, κατά την Corriere υπολείπεται ακόμη η ρύθμιση κάποιων τεχνικών ζητημάτων και διευκρινίσεις και τίποτα δεν είναι οριστικό.

Αλλά σε σύγκριση με πριν από μερικές εβδομάδες -όταν οι Βρυξέλλες είχαν εγείρει το ενδεχόμενο του βέτο- οι πιο πρόσφατες παραχωρήσεις, ιδίως από τη Lufthansa, έχουν επιλύσει το μεγαλύτερο μέρος του τελευταίου εναπομείναντος ζητήματος, αυτό των πτήσεων μεταξύ Ιταλίας και Βόρειας Αμερικής.

Από τις Βρυξέλλες, τη Φρανκφούρτη και τη Ρώμη τα στόματα παραμένουν αυστηρά… κλειστά. Τόσο το υπουργείο Οικονομικών (με την Ita), όσο και η Lufthansa συνέχισαν να απαντούν σε διευκρινιστικές ερωτήσεις της Αντιμονοπωλιακής Αρχής της ΕΕ σχετικά με τη συμφωνία, η οποία προβλέπει την είσοδο των Γερμανών στην Ita αρχικά με ποσοστό 41% (για 325 εκατ. ευρώ) και στη συνέχεια θα γίνει αύξηση στο 90 και στο 100% για συνολική αύξηση δεσμευμένου κεφαλαίου 729 εκατ. ευρώ συν άλλα 100 εκατ. ευρώ που θα καταβληθούν στο MEF με την επίτευξη ορισμένων ενδιάμεσων αποτελεσμάτων.

Ο Matteo Salvini, αναπληρωτής πρωθυπουργός της Ιταλίας, είχε χαρακτηρίσει κάθε πιθανή απαγόρευση συγχώνευσης ως “σοβαρή επίθεση στην Ιταλία, vw εχθρική πράξη”.

Η Ιταλία άσκησε σκληρή πίεση για την έγκριση της συμφωνίας, με την Ιταλίδα πρωθυπουργό, Giorgia Meloni, να δηλώνει τον Σεπτέμβριο ότι η Επιτροπή εμποδίζει τη λύση που είχε προτείνει η κυβέρνησή της. Η ίδια ανέφερε ότι το ζήτημα “τέθηκε επίσης υπόψη” του Ευρωπαίου Επιτρόπου Οικονομίας Paolo Gentiloni, ο οποίος είναι Ιταλός.

Ο επικεφαλής της Lufthansa, Carsten Spohr, πίεσε σκληρά για να εγκριθεί η συμφωνία, επισημαίνοντας ότι πολλοί παρατηρητές πιστεύουν ότι η ITA δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τη συμφωνία.

Η επικεφαλής της ΕΕ για θέματα ανταγωνισμού Margrethe Vestager προειδοποίησε τις εταιρείες τον Μάιο ότι οι αξιωματούχοι δεν θα μπορούσαν να εγκρίνουν τη συμφωνία “εάν δεν μπορούν να επιλυθούν σοβαρά ζητήματα ανταγωνισμού”.

Η Lufthansa είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Ευρώπης βάσει εσόδων, αφού εξαγόρασε τρεις μικρότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες τα τελευταία 20 χρόνια. Αυτό έχει αφήσει μια πικρή κληρονομιά: Στην εξαγορά της Brussels Airlines, δεν υπήρχαν ενδιαφερόμενοι για την προσφορά της Lufthansa για χρονοθυρίδες απογείωσης και προσγείωσης σε αεροδρόμια, σύμφωνα με το Politico.

Η Επιτροπή έχει έκτοτε ανεβάσει τον πήχη των συμφωνιών με τις αεροπορικές εταιρίες, προειδοποιώντας ότι η παραχώρηση χρονοθυρίδων δεν είναι αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων, ιδίως τώρα που οι αεροπορικές εταιρίες που πλήττονται από την πανδημία είναι απρόθυμες να εισέλθουν σε νέα δρομολόγια.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *