staikouras

Πρόστιμα έως 100.000 ευρώ για παραβάσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις|Τι ζητούν οι ξενοδόχοι|UPD

ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Πρόστιμα προς τους διαχειριστές ψηφιακών πλατφορμών βραχυχρόνιων μισθώσεων, όταν δεν παρέχουν πληροφορίες που τους ζητούνται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων, σχετικά με ιδιοκτήτες ακινήτων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για τη βραχυχρόνια μίσθωση του ακινήτου τους, προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή από το Υπουργείο Οικονομικών. Το νομοσχέδιο αναμένεται να εισαχθεί έως το τέλος της εβδομάδας στην αρμόδια επιτροπή Οικονομικών για επεξεργασία.

Ειδικότερα, πρόστιμα ύψους 5.000-100.000 ευρώ προβλέπονται για τους διαχειριστές ψηφιακής πλατφόρμας βραχυχρόνιων μισθώσεων, στην περίπτωση που δεν παρέχουν τις πληροφορίες που τους ζητά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων ΑΑΔΕ σχετικά με ιδιοκτήτες ακινήτων, οι οποίοι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για την βραχυχρόνια μίσθωση του ακινήτου τους.

Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται η δυνατότητα της Φορολογικής Διοίκησης να ζητά εντός προθεσμίας, με έγγραφο ή ηλεκτρονικό αίτημα, από κάθε διαχειριστή ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία δραστηριοποιείται στην οικονομία του διαμοιρασμού, ανεξάρτητα από το εάν αυτή έχει μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα ή όχι, οποιαδήποτε πληροφορία ή στοιχείο σχετικά με πρόσωπα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα ως πωλητές (ιδιοκτήτες ακινήτων), για τα οποία προκύπτουν ή μπορεί να προκύψουν φορολογικές υποχρεώσεις στην Ελλάδα.

money tourism copyright photo IMG_3427
money tourism copyright photo

Όπως διευκρινίζεται στο νομοσχέδιο, τα πρόστιμα στην περίπτωση μη συμμόρφωσης μπορούν να ανέλθουν από 30.000 μέχρι και 100.000 ευρώ για τον πάροχο υπηρεσιών διαδικτύου.

Για άλλες κατηγορίες, όπως ιδιοκτήτες ακινήτων, φυσικά ή νομικά πρόσωπα που ενοικιάζουν ακίνητα μέσω βραχυχρόνιων μισθώσεων τύπου Aibnb, εφόσον δεν παρέχουν πληροφορίες που τους ζητά η ΑΑΔΕ, προβλέπονται πρόστιμα από 5.000 έως και 30.000 ευρώ.

Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο

Στον τομέα της φορολογικής ελάφρυνσης των φυσικών προσώπων και των επιχειρήσεων, οι κυριότερες φορολογικές ελαφρύνσεις περιλαμβάνουν:

• Μείωση του συντελεστή φορολογίας εισοδήματος των επιχειρήσεων από το 28% που είναι σήμερα στο 24% για το 2019, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, ενώ συνεχίζει να ισχύει η μείωση κατά 50% του φορολογικού συντελεστή του πρώτου κλιμακίου της για τις νεοφυείς επιχειρήσεις για τα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας τους. Επισημαίνεται ότι σταθερή βούληση αποτελεί η περαιτέρω μείωση του συντελεστή της φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων κατά τα επόμενα έτη, με σκοπό η ελληνική οικονομία να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητά της πιο δυναμικά στο ευρωπαϊκό και διεθνές οικονομικό περιβάλλον.

• Καθιέρωση χαμηλού φορολογικού συντελεστή 10% για τα αγροτικά συνεταιριστικά σχήματα με στόχο την ελάφρυνση τους από τα φορολογικά βάρη και την ταυτόχρονη δυνατότητα ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα της ελληνικής οικονομίας, μέσω της σύστασης νέων αγροτικών σχημάτων.

• Καθιέρωση εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή 9% για φυσικά πρόσωπα, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, μισθωτούς και συνταξιούχους, από 22% που είναι σήμερα. Με τη μείωση αυτή αναμένεται να ευνοηθούν όχι μόνο όσοι έχουν εισόδημα κάτω των 10.000 ευρώ, αλλά το σύνολο των φορολογουμένων, αφού το εισόδημά τους φορολογείται κλιμακωτά. Επιπλέον, μειώνονται κατά μία ποσοστιαία μονάδα και οι συντελεστές για τα υψηλότερα εισοδήματα.

• Μείωση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος στο 95% του φόρου που προκύπτει για τα νομικά πρόσωπα (για το 2018).
Συγκαταλέγονται κίνητρα για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων και κεφαλαίων.

Αναλυτικά 

Με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων, αποσαφηνίζεται και απλουστεύεται η νομοθεσία για τη φορολογική κατοικία, ενώ παράλληλα θεσπίζεται εναλλακτικός τρόπος φορολόγησης των εισοδημάτων αλλοδαπής προέλευσης με πληρωμή ετήσιου κατ’αποκοπή φόρου στις περιπτώσεις επενδύσεων άνω των 500.000 ευρώ.

Επίσης, ρυθμίζεται η αγορά για τις ναυλώτριες εταιρείες γυμνών πλοίων (bareboat chartering) και πλοίων υπό χρηματοδοτική μίσθωση, όπως και θέματα φορολογίας ρυμουλκών, αλιευτικών πλοίων και πλοίων δεύτερης κατηγορίας.

Παράλληλα, μειώνεται ο συντελεστής φορολόγησης των μερισμάτων από 10% σε 5% και θεσπίζεται η υπό όρους απαλλαγή νομικών προσώπων που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας από το φόρο υπεραξίας μεταβίβασης τίτλων συμμετοχής και προβλέπεται απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος και την εισφορά αλληλεγγύης των τόκων εταιρικών ομολόγων εισηγμένων σε οργανωμένη αγορά.

Μέτρα για την αναζωπύρωση της Οικονομίας, με τον ΦΠΑ στον… πάγο

Μια σειρά από μέτρα εισάγονται για την επανεκκίνηση της οικονομίας σε σημαντικούς κλάδους, με συνεισφορά στο ΑΕΠ της χώρας, οι οποίοι έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση.

Πιο συγκεκριμένα:

• Αναστέλλεται η επιβολή ΦΠΑ στις οικοδομές με άδεια από 1-1-2006 και εφεξής, ενώ η αναστολή του ΦΠΑ καταλαμβάνει και την αντιπαροχή.

• Αναστέλλεται η επιβολή του φόρου υπεραξίας στη μεταβίβαση ακινήτων για τρία χρόνια.

• Μειώνεται το μίσθωμα για την εκμίσθωση δημόσιων ιχθυοτρόφων υδάτων σε αλιευτικούς συνεταιρισμούς από 10% σε 5% επί της αξίας των αλιευμάτων.

• Εισάγονται κίνητρα για την πραγματοποίηση δαπανών που θα πραγματοποιηθούν για τη λήψη υπηρεσιών που σχετίζονται με την ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων, με τη χορήγηση έκπτωσης φόρου 40% για δαπάνες των σχετικών εργασιών, με συνολικό ύψος δαπάνης τις 16.000 ευρώ, ισόποσα κατανεμημένες σε περίοδο 4 ετών.

• Αυξάνεται ο μέγιστος αριθμός των δόσεων της πάγιας ρύθμισης οφειλών από 12 σε 24 και σε ειδικές περιπτώσεις έκτακτων οφειλών από 24 σε 48. Παρέχεται η δυνατότητα ένταξης των ίδιων οφειλών από τον ίδιο οφειλέτη για δεύτερη φορά εάν η ρύθμιση απολεσθεί για οποιοδήποτε λόγο που αφορά σε υπαιτιότητά του.

Δράσεις για την ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης

Μια σειρά από δράσεις και μέτρα στόχο έχουν τη βιώσιμη ανάπτυξη. Ανάμεσά τους προβλέπεται:

Η ενίσχυση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και των παροχών στους εργαζόμενους, προσφέροντας:

a. έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων για τις δαπάνες που αφορούν σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης,κάρτες απεριορίστων διαδρομών στα ΜΜΜ χωρίς αυτές να αποτελούν εισόδημα για τον εργαζόμενο,

b. ενίσχυση της παροχής δωρεών σε χρήμα και σε είδος από ιδρύματα προς το Δημόσιο, μέσω της έκπτωσης από το εισόδημα των δαπανών για δωρεές σε χρήμα ή σε είδος προς το Ελληνικό Δημόσιο και τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.

Επίσης, η εισαγωγή δέσμης μέτρων για την προώθηση χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, παρακολουθώντας βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών-μελών. Πιο συγκεκριμένα, δε λογίζεται ως παροχή σε είδος η χορήγηση αυτοκινήτου οχήματος χαμηλών ή μηδενικών ρύπων.

Επιπλέον, χορηγείται στην επιχείρηση η δυνατότητα υπερέκπτωσης κατά 30% της δαπάνης για τη μίσθωση αυτοκινήτου μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, ενώ και για τη δαπάνη αγοράς, εγκατάστασης και λειτουργίας δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων χορηγείται στην επιχείρηση η δυνατότητα υπερέκπτωσης κατά 30% της ανωτέρω δαπάνης. Τέλος, χορηγείται στην επιχείρηση η δυνατότητα υπεραποσβέσεων με αυξημένους συντελεστές έναντι των υφιστάμενων για την απόκτηση επιβατικών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων τα οποία είναι χαμηλών ή μηδενικών ρύπων.

Στο επίκεντρο η φοροδιαφυγή

Σημαντική παρέμβαση στην κατεύθυνση της διαφάνειας και του περιορισμού της φοροδιαφυγής είναι οι ρυθμίσεις για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Στην κατεύθυνση αυτή προβλέπονται τα ακόλουθα:

• Οι μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και εισοδηματίες θα πρέπει να πραγματοποιούν δαπάνες ίσες με το 30% του πραγματικού τους εισοδήματος με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.

• Στον υπολογισμό του πραγματικού εισοδήματος δεν περιλαμβάνεται το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης, καθώς και το ποσό της διατροφής διαζευγμένου συζύγου ή τέκνου.

• Σε περίπτωση που έχουν πραγματοποιηθεί δαπάνες που αφορούν καταβολές φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και ΕΝΦΙΑ, δανειακές υποχρεώσεις προς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και ενοίκια, οι οποίες υπερβαίνουν το 60% του πραγματικού εισοδήματος, το απαιτούμενο ποσοστό δαπανών περιορίζεται από το 30% στο 20% του πραγματικού τους εισοδήματος

• Στον φορολογούμενο του οποίου έχει κατασχεθεί ο λογαριασμός, το όριο δαπανών περιορίζεται στις 5.000 ευρώ.

• Προβλέπονται εξαιρέσεις για φορολογούμενους που έχουν αντικειμενικές δυσκολίες χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής.

• Γίνεται εφάπαξ διαγραφή οφειλών φυσικών και νομικών προσώπων συνολικής αξίας έως 10 ευρώ ανά φορολογούμενο. Με αυτό τον τρόπο, αφενός αποφορτίζεται η Φορολογική Διοίκηση από το γραφειοκρατικό κόστος για την παρακολούθηση των οφειλών αυτών, ενώ πάνω από 500.000 φορολογούμενοι θα αποκτήσουν και πάλι τη δυνατότητα έκδοσης φορολογικής ενημερότητας, με ότι θετικό αυτό συνεπάγεται για την οικονομική δραστηριότητά τους.

• Εφαρμόζεται η περιοδική διαγραφή μικροοφειλών συνολικής αξίας έως 1 ευρώ ανά φορολογούμενο, προκειμένου και με αυτό τον τρόπο να αποφορτιστεί η λειτουργία της Φορολογικής Διοίκησης.

• Δίνεται στις επιχειρήσεις η δυνατότητα να διαγράφουν ποσά ληξιπρόθεσμων οφειλών από πελάτες τους, συνολικού ύψους έως 300 ευρώ ανά οφειλέτη, χωρίς να χρειάζεται να έχουν εξασκήσει προηγουμένως όλες τις νόμιμες διαδικασίες για την είσπραξή τους, δεδομένου ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων το κόστος της διαδικασίας είναι υψηλότερο από το ύψος της οφειλής.

• Γίνονται παρεμβάσεις για την μείωση του γραφειοκρατικού φόρτου της Φορολογικής Διοίκησης και των επιχειρήσεων, με ταυτόχρονη ωφέλεια των φορολογουμένων.

• Τέλος, επιστρέφεται ή διαγράφεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης ΕΦΚ που βεβαιώθηκε για κρασιά τα οποία μέχρι και την τελευταία ημέρα ισχύος του ΕΦΚ κρασιού (31.12.2018) δεν είχαν διατεθεί στην κατανάλωση.

Τι ζητούν οι ξενοδόχοι

Με επιστολή της η ΠΟΞ, θέτει μια σειρά ζητημάτων που πρέπει να αντιμετωπιστούν από την κυβέρνηση, στο πλαίσιο του φορολογικού νομοσχεδίου.

Η επιστολή, προς τον κ. Χρήστο Σταϊκούρα, Υπουργό Οικονομικών, που κοινοποιείται στον  κ. Χάρη Θεοχάρη, έχει ως εξής:

“Θέμα: Παρατηρήσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών με τίτλο: «ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ».

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Οι επιχειρήσεις μέλη μας βίωσαν τα τελευταία χρόνια μια πρωτοφανή φοροεπιδρομή, η οποία συνεχίζει να πλήττει ευθέως την ανταγωνιστικότητά τους. Παράλληλα βλέπουν ακριβώς δίπλα τους μη αδειοδοτημένα καταλύματα να λειτουργούν επί της ουσίας χωρίς έλεγχο σε βάρος των νόμιμων επιχειρήσεων και της ελληνικής οικονομίας.
Η μείωση της φορολογίας στα επίπεδα του ανταγωνισμού και η δίκαιη και αναλογική κατανομή των φορολογικών βαρών είναι απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου η χώρα μας να μπορέσει να επανέλθει στην ανάπτυξη και να προσελκύσει νέες ποιοτικές επενδύσεις που θα συμβάλουν στη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος, την αύξηση των δημοσίων εσόδων και την ενίσχυση της απασχόλησης και δεν θα έχουν ως στόχο την, ας μας επιτραπεί η έκφραση, «αρπαχτή».
Από το κείμενο του υπό διαβούλευση νομοσχέδιου διαφαίνεται η βούληση της κυβέρνησης να κινηθεί στη σωστή κατεύθυνση.
Όμως υπάρχουν πολλές κινήσεις ακόμα που πρέπει να γίνουν – πολλά κακώς κείμενα που πρέπει να διορθωθούν και συγκεκριμένα:
• Μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του ανταγωνισμού. Στη χώρα μας ο ΦΠΑ στη διαμονή ανέρχεται σήμερα σε 13% (από 6,5% που ήταν προ κρίσης) και στην εστίαση σε 13 και 24%. Οι αντίστοιχοι συντελεστές στις ανταγωνίστριες χώρες είναι σαφώς χαμηλότεροι (για παράδειγμα στη Κύπρο και οι δύο συντελεστές ανέρχονται στο 9%).
• ΕΝΦΙΑ. Τα ξενοδοχειακά ακίνητα παρουσιάζουν την ιδιαιτερότητα πως είναι τα “εργαλεία” της δουλειάς των επιχειρήσεων, αποτελούν το «πωλούμενο προϊόν» και επόμενο είναι να έχουν εξαιρετικά υψηλές αντικειμενικές αξίες, με αποτέλεσμα η επιβάρυνση από το συγκεκριμένο φόρο να καθίσταται πράγματι υπέρμετρη. Η αύξηση που επήλθε στον ΕΝΦΙΑ που τα μέλη μας υποχρεούνται να καταβάλουν μετά από την κατάργηση και της απαλλαγής από τον συμπληρωματικό φόρο που προβλεπόταν για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα υπερβαίνει σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και το 200%! Θα πρέπει, λοιπόν, άμεσα να επανέλθει τουλάχιστον σε ισχύ η ανωτέρω απαλλαγή. Επιβάλλεται όμως επίσης αυτή να επεκταθεί και στα ακίνητα των ατομικών επιχειρήσεων, οι οποίες είναι στη μεγάλη πλειοψηφία τους μικρές επιχειρήσεις που χρειάζονται στήριξη για να επιβιώσουν, καλούμενες να λειτουργήσουν μέσα σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον.
• Παράνομα καταλύματα – Βραχυχρόνιες μισθώσεις. Ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι πλέον μετά και την επέκταση της εκσσε για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις όλης της χώρας ο πιο «ρυθμισμένος» κλάδος της ελληνικής οικονομίας. Δυστυχώς όμως τα μέλη μας υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό, τόσο από τα ακίνητα που μισθώνονται βραχυχρόνια, όσο και από τα παράνομα καταλύματα (παραξενοδοχία). Δεν ζητάμε την απαγόρευση της βραχυχρόνιας μίσθωσης, απαιτούμε όμως να υπάρχουν και κυρίως να εφαρμόζονται και για αυτή συγκεκριμένοι κανόνες με προτεραιότητα στα ζητήματα φορολόγησης (ΦΠΑ, φόρος εισοδήματος, δημοτικά τέλη επαγγελματικής στέγης κ.λ.π.) και υγιεινής και ασφάλειας. Για τα παράνομα καταλύματα τώρα η θέση μας είναι απόλυτη. Εντοπισμός των παράνομων καταλυμάτων και επιβολή όλων των προβλεπόμενων κυρώσεων (πρόστιμα, σφράγιση κλπ) και αυτό ανεξάρτητα από το αν ορισμένα τέτοια καταλύματα προσπαθούν να «παρουσιάζονται» ως ακίνητα που εκμισθώνονται βραχυχρόνια για να αποφύγουν την εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας.
• Φόρος διαμονής. Πρόκειται για έναν άδικο φόρο που πλήττει ευθέως την ανταγωνιστικότητα των μελών μας. Μάλιστα πρόκειται και για έναν φόρο που στη σύλληψή του αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία και αυτό διότι σε όσες ευρωπαϊκές χώρες έχει επιβληθεί ανάλογος φόρος, αυτός έχει την μορφή του τέλους διανυκτέρευσης, αποδίδεται στην τοπική αυτοδιοίκηση και έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα (προβολή, marketing, καθαριότητα κ.λ.π.). Με τέτοιου είδους τέλος επιβαρύνονται ήδη από ετών τα μέλη μας (πρόκειται για το τέλος διαμονής παρεπιδημούντων).
• Διπλασιασμός του χρόνου συμψηφισμού των ζημιών από την 5ετία στη 10ετία. Λόγω της μακράς περιόδου οικονομικής κρίσης που βιώσαμε, οι επιχειρήσεις που εμφάνισαν σε ορισμένες χρήσεις σημαντικές ζημιές δεν μπορούν να τις συμψηφίσουν στο χρονικό όριο της 5ετίας, καθώς η όποια κερδοφορία εμφάνισαν στη συνέχεια ήταν εξαιτίας των οικονομικών συνθηκών εξαιρετικά περιορισμένη. Επιβάλλεται, λοιπόν, ο χρόνος συμψηφισμού των ζημιών να αυξηθεί στα δέκα έτη. Η ρύθμιση αυτή θα βοηθήσει σημαντικά τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που δοκιμάστηκαν κατά τη διάρκεια της πολυετούς κρίσης και κατάφεραν να παραμείνουν όρθιες στηρίζοντας την ελληνική οικονομία, αλλά παράλληλα θα συμβάλει ουσιαστικά στη ταχύτερη ανάπτυξη της χώρας, στη προσέλκυση νέων επενδύσεων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας τώρα που η οικονομία ανακάμπτει.
• Αποσβέσεις: Θα πρέπει να προβλεφθούν αυξημένες αποσβέσεις στις εξής περιπτώσεις: α. Δαπάνες βελτίωσης και εκσυγχρονισμού Ξενοδοχειακών Μονάδων: 25% ετησίως και β. Δαπάνες που αφορούν τη λήψη υπηρεσιών για ενεργειακή και λειτουργική αναβάθμιση: 40% ετησίως.
• Μείωση του συντελεστή φορολογίας – προκαταβολής φόρου εισοδήματος: α. Ο συντελεστής φορολογίας εισοδήματος για τα φορολογικά έτη 2020 και επόμενα θα πρέπει να μειωθεί σε 20% και β. θα πρέπει να προβλεφθεί η σταδιακή μείωση της προκαταβολής φόρου ως εξής: 75% για τη χρήση 2019 και 50% για τη χρήση 2020.
• Διαγραφή επισφαλών απαιτήσεων ποσών μικρού ύψους: Τα προβλεπόμενα στο άρθρο 15 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου όρια για τη διαγραφή επισφαλών απαιτήσεων ποσών μικρού ύψους θα πρέπει να αυξηθούν σε α. μέχρι 1.000,00 Ευρώ ετησίως ανά αντισυμβαλλόμενο και β. ποσοστό 20% επί του συνόλου του οφειλόμενου υπολοίπου των απαιτήσεων στο τέλος της χρήσης.
• Επισφάλειες – Ανείσπρακτος ΦΠΑ: Επ΄ ευκαιρία του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου θέλουμε να επαναφέρουμε για μια ακόμα φορά το αίτημα μας σχετικά με τις ρυθμίσεις που θα έπρεπε ήδη να έχουν υιοθετηθεί σε συνέχεια της πτώχευσης της Thomas Cook προκειμένου οι επιχειρήσεις να μη φορολογηθούν για χρήματα τα οποία δεν θα εισπράξουν
και να μη αποδώσουν ΦΠΑ, τον οποίο ομοίως δε θα λάβουν. Για τη μεν έκπτωση των επισφαλών απαιτήσεων είχε εκδοθεί το έτος 2015 η ΠΟΛ
1170 (εν μέσω μάλιστα capital controls), η οποία τότε επέλυσε αντίστοιχο ζήτημα που είχε προκύψει από την πτώχευση αλλοδαπών τουριστικών πρακτορείων (αντί για πρόβλεψη, λοιπόν, νομοθετικής ρύθμισης αντίστοιχης αυτής του άρθρου 14 του ν.2459/1997, θα αρκούσε και η επανάληψή της παραπάνω ΠΟΛ), αναφορικά δε με τη μη απόδοση του ανείσπρακτου (λόγω της πτώχευσης της Thomas Cook) ΦΠΑ πρόσφατα εκδόθηκε σχετικά η με αριθμό 355/2019 απόφαση του ΣτΕ, η οποία αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα (μη είσπραξη ΦΠΑ λόγω εμπορικής αφερεγγυότητας του αντισυμβαλλομένου -πτώχευση, εξυγίανση, θέση σε ειδική
διαχείριση), βάσει δε της παραπάνω νομολογίας έχουν εκδοθεί και σχετικές
αποφάσεις της διεύθυνσης επίλυσης διαφορών της ΑΑΔΕ.
• Τέλος θα θέλαμε να εκφράσουμε τις αντιρρήσεις μας και αναφορικά με το άρθρο 13 του προωθούμενου νομοσχεδίου με το οποίο μειώνεται περαιτέρω στα 300,00 Ευρώ το όριο των συναλλαγών που πρέπει να πραγματοποιούνται με μετρητά. Μεγάλο μέρος της πελατείας μας, κυρίως των ξενοδοχείων που βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα, είναι οδικοί τουρίστες ιδιαίτερα από τις βαλκανικές χώρες, οι οποίοι στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν φέρουν μαζί τους πιστωτικές κάρτες, ούτε ασφαλώς μπλοκ επιταγών, εξοφλούν δε τον λογαριασμό τους κατά την αναχώρησή τους από το ξενοδοχείο, πράγμα που σημαίνει πως δεν μπορούμε και πρακτικά να τους υποχρεώσουμε να μεταβούν σε μια τράπεζα η οποία δεν θα βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το κατάλυμα, προκειμένου να καταθέσουν το σχετικό ποσό. Μάλιστα πέραν του γεγονότος πως πολλές κρατήσεις γίνονται την τελευταία στιγμή, δηλαδή την ημέρα της άφιξης στο ξενοδοχείο, οι σχετικές χρεώσεις δεν μπορούν να καθορισθούν εκ των προτέρων γιατί δεν μπορεί ούτε η επιχείρηση, ούτε ο πελάτης να γνωρίζει πριν την άφιξή του τη χρήση των διαφόρων υπηρεσιών του ξενοδοχείου στην οποία αυτός θα προβεί. Σημειώνεται πως το ποσό των 300,00 Ευρώ είναι εξαιρετικά χαμηλό ως όριο με δεδομένο πως, σε αντίθεση με τις άλλες επιχειρήσεις (εστιατόρια κ.λ.π.), στην περίπτωση των ξενοδοχείων το ίδιο φορολογικό στοιχείο εκδίδεται για περισσότερες από μία υπηρεσίες. Ενόψει των ανωτέρω ζητούμε ειδικά για οι υπηρεσίες που παρέχονται από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις προς αλλοδαπούς να εξαιρεθούν από την παραπάνω ρύθμιση”.

Tagged

3 σχόλια στο “Πρόστιμα έως 100.000 ευρώ για παραβάσεις στις βραχυχρόνιες μισθώσεις|Τι ζητούν οι ξενοδόχοι|UPD

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *