Photo by Kelly on Pexels

“Κόκκινη κάρτα” στην κυβέρνηση Biden από τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρίες

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Στην αντεπίθεση περνούν οι αεροπορικές εταιρίες στις ΗΠΑ για τον νέο κανόνα που εφαρμόζει το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών (USDOT), σύμφωνα με τον οποίο απαιτείται εκ προοιμίου γνωστοποίηση των αεροπορικών χρεώσεων, που αποτελεί και το πιο πρόσφατο, “μελανό” σημείο μεταξύ των αερομεταφορέων και της κυβέρνησης Biden.

Σύμφωνα με το Reuters.com, η Airlines for America (A4A) κατέθεσε αγωγή κατα του USDOT στο Πέμπτο Εφετείο των ΗΠΑ την περασμένη Παρασκευή, με την υποστήριξη μεγάλων αεροπορικών εταιριών, συμπεριλαμβανομένων των Alaska, American, Delta, Hawaiian, JetBlue και United.

Το USDOT εξέδωσε τον περασμένο μήνα έναν νέο κανονισμό, που απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρίες και τα πρακτορεία εισιτηρίων να αναφέρουν τις χρεώσεις υπηρεσιών μαζί με το αεροπορικό εισιτήριο, λέγοντας ότι αυτό θα βοηθήσει τους καταναλωτές να αποφύγουν περιττές ή απροσδόκητες χρεώσεις.

Η A4A επισημαίνει σε χθεσινή δήλωσή της ότι ο κανόνας του υπουργείου θα προκαλέσει σύγχυση στους καταναλωτές και ότι η “προσπάθειά του να ρυθμίσει τις ιδιωτικές επιχειρηματικές δραστηριότητες σε μια ακμάζουσα αγορά υπερβαίνει τις αρμοδιότητές του”.

Η αγωγή των αεροπορικών εταιριών χαρακτηρίζει τον κανόνα “αυθαίρετο, ιδιόρρυθμο, καταχρηστικό και αντίθετο με τον νόμο”.

Το USDOT δήλωσε ότι “θα υπερασπιστεί σθεναρά τον κανόνα, που προστατεύει τους ανθρώπους από κρυφές χρεώσεις και διασφαλίζει ότι οι ταξιδιώτες μπορούν να δουν την πλήρη τιμή μιας πτήσης πριν αγοράσουν ένα εισιτήριο”. Όπως ανέφερε το USDOT τον περασμένο μήνα, “ο νέος κανόνας θα έχει ως αποτέλεσμα πολλοί καταναλωτές να πληρώνουν λιγότερα τέλη όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς”.

Σύμφωνα με το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών, οι καταναλωτές πληρώνουν ετησίως 543 εκατομμύρια δολάρια σε τέλη και οι αεροπορικές εταιρίες εισπράττουν αυτά τα πρόσθετα έσοδα από τους καταναλωτές που εκπλήσσονται από τις χρεώσεις και “στη συνέχεια πρέπει να πληρώσουν υψηλότερο τέλος στο αεροδρόμιο για να παραδώσουν μια αποσκευή”.

Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες χρεώνουν υψηλότερα τέλη για τον έλεγχο των αποσκευών, εάν οι ταξιδιώτες δεν πληρώσουν εκ των προτέρων ή δεν περιμένουν μέχρι την ώρα της πτήσης. Νωρίτερα φέτος, πολλές μεγάλες αεροπορικές εταιρίες στις ΗΠΑ αύξησαν τα τέλη για τις παραδοτέες αποσκευές.

Το USDOT δήλωσε ότι τα τέλη για τις αποσκευές ή τις αλλαγές πτήσεων “πρέπει να γνωστοποιούνται ξεχωριστά την πρώτη φορά που παρέχονται πληροφορίες για τους ναύλους και τα δρομολόγια στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της αεροπορικής εταιρίας και δεν μπορούν να εμφανίζονται μέσω υπερσυνδέσμου”.

Επίσης, δήλωσε ότι ο κανόνας θα θέσει ένα τέλος στις “τακτικές παραπλάνησης που χρησιμοποιούν ορισμένες αεροπορικές εταιρίες για να αποκρύψουν το πραγματικό κόστος των φθηνών πτήσεων”. Απαγορεύει δε στις αεροπορικές εταιρίες να διαφημίζουν προωθητικές εκπτώσεις από έναν “χαμηλό βασικό ναύλο που δεν περιλαμβάνει όλα τα υποχρεωτικά τέλη που επιβάλλει ο αερομεταφορέας”.

Η ομάδα αεροπορικών εταιριών χαρακτήρισε τον κανόνα “κακή λύση σε αναζήτηση προβλήματος”. Υποστήριξε, μάλιστα, ότι οι αεροπορικές εταιρίες παρέχουν ήδη στους καταναλωτές πλήρη ενημέρωση για το σύνολο των χρεώσεων που σχετίζονται με τα αεροπορικά ταξίδια πριν την αγορά του εισιτηρίου.

Η Southwest Airlines (LUV.N), η οποία εξέφρασε την υποστήριξή της στις διατάξεις της πρότασης του USDOT, δεν συμμετείχε στην αγωγή.

Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρίες εισέπραξαν σχεδόν 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια από χρεώσεις για αποσκευές το 2022 και 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια τους πρώτους εννέα μήνες του 2023.

Εν τω μεταξύ, ο νέος κανόνας απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρίες να ενημερώνουν τους καταναλωτές ότι οι αεροπορικές θέσεις είναι εξασφαλισμένες και ότι δεν χρειάζεται να πληρώσουν επιπλέον χρήματα. Όπως αναφέρει, οι αεροπορικές εταιρίες πρέπει να παρέχουν την ακόλουθη ενημέρωση: “Η θέση περιλαμβάνεται στον ναύλο σας. Δεν απαιτείται να αγοράσετε μια θέση για να ταξιδέψετε”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι αεροπορικές εταιρίες δεν αμφισβήτησαν έναν άλλο κανόνα που οριστικοποιήθηκε τον περασμένο μήνα από το USDOT, σύμφωνα με τον οποίο απαιτείται αυτόματη επιστροφή χρημάτων σε μετρητά για ακυρωμένες πτήσεις, όταν οι επιβάτες επιλέγουν να μην επιβιβαστούν σε νέα πτήση.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *