eu

“Πονοκέφαλος” για τους tour operators τα πιστοποιητικά εμβολιασμού | Αντιμέτωποι με απάτες

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ισχυρό “πονοκέφαλο” στους τουριστικούς πράκτορες αποτελεί η γνησιότητα των πιστοποιητικών εμβολιασμού των πελατών τους, τη στιγμή που οι ίδιοι, αφενός αντιμετωπίζουν, ήδη, μια τεράστια πρόκληση για τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των πελατών τους εν μέσω της αύξησης των κρουσμάτων Covid, αφετέρου αγωνίζονται να παραμείνουν ένα βήμα μπροστά από εκείνους, που μπορεί ακόμη και να παρουσιάσουν πλαστά πιστοποιητικά προκειμένου να κλείσουν ένα ταξίδι.

Καθώς πολλοί προορισμοί παγκοσμίως άνοιξαν ξανά τα σύνορά τους για τους ταξιδιώτες, τους τελευταίους μήνες, μία από τις προϋποθέσεις για την είσοδο σε πολλές χώρες είναι η απόδειξη πλήρους εμβολιασμού. Κι ενώ ένας μεγάλος αριθμός ταξιδιωτών επέλεξαν να εμβολιαστούν, μονό και μόνο, για να μπορούν να ταξιδέψουν, υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος. Έτσι, το ζήτημα της επαλήθευσης της κατάστασης της υγείας τους αποτελεί… σπαζοκεφαλιά για αρκετές εταιρίες, ειδικά καθώς οι διεθνείς απαιτήσεις ποικίλλουν συχνά. Ενώ, ένα ακόμη πρόβλημα για τους Αμερικανούς tour operators είναι οι αποδείξεις που απαιτεί κάθε χώρα στην Ευρώπη προκειμένου οι ξένοι ταξιδιώτες να πιστοποιούν ότι είναι πλήρως εμβολιασμένοι.

Photo by Anna Shvets on Pexels

“Δεν έχουμε κανέναν τρόπο να επαληθεύσουμε εάν το πιστοποιητικό εμβολιασμού είναι γνήσιο ή όχι”, λέει η Melissa DaSilva, πρόεδρος του Trafalgar Tours στις ΗΠΑ, η οποία ζητάει από όλους τους ενήλικες πελάτες της να είναι πλήρως εμβολιασμένοι κατά του Covid, από την 1η Σεπτεμβρίου.

Οι ταξιδιώτες που επιλέγουν να ταξιδέψουν με ιατρική κάρτα εμβολιασμού διατρέχουν τον κίνδυνο να τους επιβληθεί βαριά ποινή, όπως φυλάκιση πέντε ετών ή πρόστιμο 5.000 δολαρίων, σύμφωνα με το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, για πλαστογράφηση της επίσημης σφραγίδας φορέων όπως το CDC. Η χρήση πλαστών καρτών εμβολιασμού επιφέρει, επίσης, βαριές κυρώσεις, σε πολλές αμερικανικές πολιτείες.

Όσον αφορά το Trafalgar, η πολιτική εμβολίων βασίζεται, σε μεγάλο βαθμό, στο να λαμβάνει υπόψη τα λόγια των πελατών του σχετικά με την κατάσταση εμβολιασμού του -απαιτεί από αυτούς να υπογράψουν μια ταξιδιωτική δήλωση, στην οποία, μεταξύ άλλων, να αναγράφεται ότι είναι εμβολιασμένοι, ότι δεν είχαν πρόσφατη επαφή με κρούσμα Covid ή δεν βρέθηκαν θετικοί στον ιό σε διάστημα 14 ημερών από το ταξίδι. Κατά την άφιξή τους στον προορισμό τους, οι πελάτες παραδίδουν την κάρτα εμβολιασμού τους στον υπεύθυνο, ο οποίος καταγράφει ότι έχει ελεγχθεί. Όμως, σύμφωνα με την DaSilva, δεν διατηρούνται άλλες πληροφορίες.

Ενώ η Globus -μητρική εταιρία τεσσάρων tour operators- ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τα ίδια βήματα με την Trafalgar, ο υπεύθυνος Marketing της εταιρίας, Steve Born, πρόσθεσε ότι στο σημείο ελέγχου υγείας και ασφάλειας ακολουθεί αυτά που ήδη απαιτούνται και διεξάγονται από τις αεροπορικές εταιρίες και τις αρχές στον προορισμό άφιξης του ταξιδιώτη. Αλλά οι αποδείξεις που απαιτούνται για να πιστοποιήσει κάποιος ταξιδιώτης ότι είναι εμβολιασμένος διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των χωρών. Αυτό επιβεβαιώνει και ο Jeff Adams, πρόεδρος του τουριστικού πράκτορα Marathon Tours & Travel, με έδρα τη Μασαχουσέτη, λέγοντας πως αυτή η διαφοροποίηση, ιδιαίτερα από χώρα σε χώρα, στην Ευρώπη, συνιστά μείζον θέμα. Έφερε, μάλιστα, ως παράδειγμα την περίπτωση ενός πελάτη του που ταξίδεψε από τις ΗΠΑ στη Γερμανία, όπου του απαγορεύτηκε η πρόσβαση σε πτήση επειδή ο επικεφαλής ελέγχου στην πύλη της αεροπορικής εταιρίας δεν συνειδητοποίησε ότι η Johnson & Johnson ήταν στη λίστα με τα εγκεκριμένα εμβόλια, καθώς αναφέρεται με το όνομα Janssen.

Τα ζητήματα που σχετίζονται με θέματα ασφάλειας για τον Covid στην Ευρώπη, δεν σταματούν, σύμφωνα με τον ίδιο. Πελάτες του, όπως είπε, που συμμετείχαν στον Μαραθώνιο του Λονδίνου θα μπορούσαν ενδεχομένως να έχουν υποβληθεί σε πέντε τεστ Covid κατά τη διάρκεια του αγώνα, συμπεριλαμβανομένου ενός για να συμμετάσχουν στην έκθεση πριν τον αγώνα και ενός πριν λάβουν μέρος στην εκδήλωση. “Υπάρχει μια σειρά από επίπεδα ταξιδιωτικών πρωτοκόλλων σχετικά με την οργάνωση ταξιδιών σε όλη την Ευρώπη. Είναι σαν να μαθαίνεις μια νέα γλώσσα”, είπε. Σύμφωνα με τον ίδιο, για τους πελάτες του που ταξιδεύουν στην Ευρώπη, πρέπει να προετοιμάσει αρκετά για να διασφαλίσει ότι η εταιρία του δεν παραβιάζει κανέναν κανονισμό.

Στο σύνολό τους οι τουριστικοί πράκτορες συμφωνούν ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερα αγχωτική διαδικασία.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *