“Υπερπαραγωγή” η Γ.Σ. του ΗΑΤΤΑ…

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
… με πολλούς και σημαντικούς προσκεκλημένους 

Γ. Τελώνης: Να “επιταχύνει” το υπουργείο Τουρισμού
– Ελληνογερμανική Συνεργασία για τον Τουρισμό 
– Πρωτόκολλο Συνεργασίας ΗΑΤΤΑ- TURSAB 

Σημαντικές δομικές αλλαγές και κρίσιμα θέματα του τουρισμού αναλύθηκαν στην ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) από εκπροσώπους της Ελληνικής Κυβέρνησης. 
Μεγάλο ενδιαφέρον είχαν επίσης οι συνομιλίες με τους, ομόλογους του ΗΑΤΤΑ, Συνδέσμους DRV (German Travel Association) και TURSAB (Association of Turkish Travel Agencies) ,οι οποίες επικεντρώθηκαν στα νέα πλαίσια συνεργασίας για την ανάπτυξης της γερμανικής και της τουρκικής τουριστικής αγοράς. 
Αναμένουμε ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού ανέφερε στην εναρκτήρια ομιλία του ο Πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, κ. Γιώργος Τελώνης, ο οποίος ζήτησε από τους εκπροσώπους της Κυβέρνησης την επιτάχυνση των διαδικασιών για την απελευθέρωση της τουριστικής αγοράς και την πάταξη της παραοικονομίας στον τουρισμό.

Πιο αναλυτικά:
Τη Γενική Συνέλευση του ΗΑΤΤΑ χαιρέτησαν ο Υπουργός Εξωτερικών κ. Δ. Αβραμόπουλος, ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, κ. Κ. Χατζηδάκης, και ο Γενικός Γραμματέας Τουρισμού κ. Α. Λιάσκος, οι οποίοι αναφέρθηκαν σε θέματα νέων διευκολύνσεων Visa Schengen, οδικών μεταφορών, και ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας του ελληνικού τουρισμού, αντίστοιχα.

Τη Γενική Συνέλευση του ΗΑΤΤΑ τίμησαν με την παρουσίας τους, ο Πρόεδρος του DRV (German Travel Association), κ. J. Buchy, και ο Πρόεδρος του TURSAB (Association of Turkish Travel Agencies), κ. B. Ulusoy. Οι Πρόεδροι των ομολόγων του ΗΑΤΤΑ Συνδέσμων, αναφέρθηκαν στις αγορές που εκπροσωπούν και στις ευκαιρίες συνεργασίας και ανάπτυξης του τουρισμού της Ελλάδας και, αντίστοιχα, της Γερμανίας και της Τουρκίας.

Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης υπογράφτηκε Πρωτόκολλο Συνεργασίας ΗΑΤΤΑ- TURSAB. Το πρωτόκολλο αυτό είναι το τέταρτο που υπογράφουν οι 2 Σύνδεσμοι στην 20ετή συνεργασία τους και έχει σα στόχους:
· την διεύρυνση της μακροχρόνιας συνεργασίας τόσο μεταξύ των δύο Συνδέσμων, όσο και μεταξύ των μελών τους
 · την τόνωση και ανάπτυξη του τουρισμού μεταξύ των δύο χωρών
· την άρση των αντικινήτρων
· τη δραστηριοποίηση του Joint Tourism Board με σκοπό την δημιουργία και προώθηση κοινών τουριστικών πακέτων για υπερπόντιες και αναδυόμενες τουριστικές αγορές

Τη Γενική Συνέλευση του ΗΑΤΤΑ τίμησε με την παρουσία του ο Πρόεδρος της Turkish Airlines, κ. Hamdi Topcu.

O Γιώργος Τελώνης

Στην μεστή ομιλία του ο Γιώργος Τελώνης υπογράμμισε μεταξύ άλλων:

” Σήμερα, επιτρέψτε μου να αλλάξω τον περσινό τίτλο της ομιλίας μου: «Ο Τουρισμός εκπέμπει SOS» γιατί θεωρώ ότι το 2013 «Ήρθε η Ώρα ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού».

Κατά κοινή διαπίστωση όλων μας, ο Τουρισμός μας αναμένεται να έχει σημαντική αύξηση τα επόμενα χρόνια.  Ήδη, το 2013, αναμένουμε 17 εκατομμύρια τουρίστες και σύντομα θα γιορτάσουμε τα 20 εκατομμύρια τουρίστες.
Η κινητοποίηση που υπήρξε το προηγούμενο διάστημα, τόσο από τους συναρμόδιους φορείς της Ελληνικής Πολιτείας όσο και από το σύνολο του τουριστικού κόσμου, και κυρίως το γεγονός ότι άρχισε να βελτιώνεται σημαντικά η εικόνα της χώρας μας στις διεθνείς τουριστικές αγορές, μάς επιτρέπουν να αισιοδοξούμε.
Τώρα είναι η κρίσιμη στιγμή!  Πρέπει να αρπάξουμε -κυριολεκτικά- τη νέα αυτή δυναμική και να τη μετατρέψουμε σε κοσμογονία για τον Ελληνικό εισερχόμενο τουρισμό.  Και πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε.
Επιτρέψτε μου, όμως, να σταθώ σήμερα σε κάποια ιδιαίτερα σημαντικά θέματα που απασχολούν τον Ελληνικό Τουρισμό, και βέβαια τον κλάδο των τουριστικών γραφείων, τον οποίο εκπροσωπούμε.
Στην περσινή μας, και πάλι, Γενική Συνέλευση, είχαμε καταθέσει μία καινοτόμο πρόταση για την άρση του αντικινήτρου της Visa Schengen, για τους τουρίστες τρίτων χωρών που επισκέπτονται τη χώρα μας:  Τη δημιουργία και λειτουργία μιας Ευρωπαϊκής ηλεκτρονικής πλατφόρμας (electronic data base for evisas), στην οποία οι tour operators και τα τουριστικά γραφεία της Ευρώπης θα καταχωρούν τα στοιχεία των πελατών τους, οι οποίοι έχουν αγοράσει εκδρομές και επιθυμούν να επισκεφθούν την Ε.Ε.  Στην πλατφόρμα θα έχουν πρόσβαση όλες οι Πρεσβείες και τα Προξενεία των χωρών μελών της Ε.Ε., στα οποία απευθύνονται οι δυνητικοί τουρίστες, και έτσι θα επαληθεύονται εύκολα και γρήγορα όσοι ταξιδεύουν οργανωμένα, με επιβεβαιωμένες κρατήσεις, μέσω τουριστικών γραφείων.  Η πρόταση αυτή έχει υποβληθεί από το Ευρωπαϊκό μας όργανο, την ECTAA, που είναι συνομιλητής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και το σύνολο των Φίλων Συνδέσμων Τουριστικών Γραφείων όλης της Ευρώπης.
Με χαρά διαπιστώνουμε ότι η πρόταση αυτή υιοθετήθηκε τόσο από την Ελληνική Πολιτεία όσο και από τους ελληνικούς φορείς του τουρισμού.
Εν όψει αναμόρφωσης των ρυθμίσεων για τη Visa Schengen, θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας.
Ο τομέας της κρουαζιέρας το 2012 ήταν αρκετά αυξημένος. Τα ελληνικά λιμάνια επισκέφτηκαν περίπου 5,5 εκατομμύρια τουρίστες, αυξημένες κατά 5%  σε σχέση με το 2010 (το οποίο θεωρούμε έτος βάσης δεδομένου ότι λόγω των γεγονότων στις χώρες της Βορ. Αφρικής και της αλλαγής δρομολογίων τα στοιχεία του 2011 δεν είναι στατιστικά συγκρίσιμα) και αναμένεται ότι το 2013 έχουμε ακόμα καλύτερα νούμερα.
Το θέμα της Visa Schengen αποτελεί και εδώ έναν κρίσιμο παράγοντα, μετά μάλιστα τις εξελίξεις που είχαμε από την αυστηροποίηση των όρων θεωρήσεων, θεωρούμε ότι το Υπουργείο Εξωτερικών και το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη θα εξαντλήσουν κάθε δυνατότητα προκειμένου διευκολύνουν τους τουρίστες μας, και με αγωνία περιμένουμε καλά νέα.
Αισθάνομαι την ανάγκη, στο σημείο αυτό, να ευχαριστήσω θερμά, πέραν του Υπουργείου Τουρισμού, το Υπουργείο Εξωτερικών, όσο και τις κατά τόπους Πρεσβείες και Προξενεία, για τις εξαιρετικές πρωτοβουλίες τους προκειμένου όχι μόνο να διευκολύνουν τον ελληνικό τουρισμό, αλλά και να τον προωθήσουν πολλαπλά, υπερβαίνοντας τις δυνάμεις τους”.
Για το θέμα των αντικινήτρων και της γενικότερης απελευθέρωσης της οικονομίας τόνισε: ”         Πέρυσι, αγαπητοί φίλοι, τον ίδιο καιρό, ζητούσαμε το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων και την άρση των αγκυλώσεων του ελληνικού τουρισμού. Η φωνή μας ήταν “φωνή βοώντος εν τη ερήμω”. Πέρυσι την ίδια μέρα, ο τότε Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επιδοτούσε για άλλη μια φορά τα ΚΤΕΛ με 45 εκατ. ευρώ. Στην Ελλάδα χρήματα υπάρχουν όταν θέλουμε!!!
Όμως από τα τέλη του 2012, ξεκίνησαν κάποιες δομικές αλλαγές οι οποίες συνεχίζονται.
Αναγνωρίζουμε ότι, μετά από μία περίοδο απόλυτου προστατευτισμού και μονοπωλιακών σχημάτων που εξέθρεψε η Ελληνική πολιτεία -με έμφαση στον τομέα των μεταφορών-, η μετάβαση σε ορθολογικά συστήματα πραγματικής απελευθέρωσης σημαντικών τομέων της οικονομίας μας παρουσιάζουν σοβαρές δυσκολίες , λόγω των σθεναρών αντιστάσεων των συντεχνιών.
Δεν πρέπει πια να μένουμε εγκλωβισμένοι σε λογικές που, τελικά, εκτρέφουν, συντηρούν και μονιμοποιούν, στην πράξη, τα προϋπάρχοντα προνομιακά κατεστημένα.
Πρέπει να παραμερίσουμε τις αγκυλώσεις που υπάρχουν και την αντίσταση που προβάλλουν οι συντεχνίες.
Χρειάζεται τόλμη και υπέρβαση των «εσκαμμένων».
Η οικονομία μας χρειάζεται νέα πνοή, πρέπει να ενισχυθεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός και ο πλουραλισμός.
Στον τομέα αυτό, μεγάλο βάρος πέφτει στον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη (που βρίσκεται κοντά μας).  Με αγωνία περιμένουμε να μας ενημερώσει για τις εξελίξεις στον τομέα των οδικών μεταφορών επιβατών”.
Αναφέρόμενος στα μουσεία σημείωσε: ” Την τουριστική περίοδο του 2012, λόγω των οικονομικών προβλημάτων και των εκλογών, βιώσαμε την πλήρη αποδιοργάνωση του θερινού ωραρίου των Μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων. Σε πολλές περιπτώσεις, το θερινό ωράριο λειτουργίας άρχισε τον Αύγουστο!!! Ήταν δηλαδή “δώρον άδωρον”. Φέτος και πάλι έχουμε υστέρηση, μια και τελειώνει ο Μάρτιος. Έχουμε όμως παράλληλα ένα αισιόδοξο μήνυμα που θα αλλάξει τα μέχρι τώρα δεδομένα. Όπως μας διαβεβαίωσε πρόσφατα ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, καταβάλλεται προσπάθεια από φέτος να καθιερωθεί – καταρχήν – σταθερό ωράριο 9.00-17.00, για όλο το χρόνο, ώστε να είναι πλέον ευχερής ο προγραμματισμός μας .
Η πρότασή μας εξάλλου να γίνει κλιμάκωσητου ωραρίου, δηλαδή οι σημαντικοί Χώροινα ξεκινούν τη λειτουργία τους στις 8.00και τα Μουσεία στις 9.00, με αντίστοιχη κλιμάκωση τις απογευματινές ώρες, έχει γίνει καταρχήν αποδεκτή. Δώσαμε αναλυτικά στοιχεία για όλους τους χώρους μετά από εξαντλητική έρευνα της αγοράς. Έτσι θα εξυπηρετηθούν συγκεκριμένες ανάγκες – των κρουαζιερόπλοιων, των κλασσικών γύρων, των organisers κλπ. – δεν θα δημιουργείται συνωστισμός και βέβαια θα υπάρξει προσαρμογή στις θερινές κλιματολογικές συνθήκες.
Το Υπουργείο έχει δεσμευθεί ότι θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια. (Θα ήθελα να παρακαλέσω να μη γίνονται διάφορες αδόκιμες παρεμβάσεις, όπως πέρυσι, που είχαν τελικά αντίθετα αποτελέσματα.)
Μια και ο αρμόδιος Υπουργός λείπει στο εξωτερικό, επιτρέψτε μου να ανακοινώσω εγώ, ότι λύθηκε επιτέλους η νομική εμπλοκή που υπήρχε για την “κατ’ εξαίρεση” λειτουργία Μουσείων και αρχαιολογικών χώρων εκτός ωραρίου, και αναμένεται η σχετική ανακοίνωση εντός των ημερών”.
Και κατέληξε: ” Πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις βρίσκονται σε πιο δυσχερή θέση απ’ όλους, ακόμα και από τους εργαζόμενους, γιατί όχι μόνο φυτοζωούν αλλά και γιατί «σέρνουν» φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις, στις οποίες η συντριπτική πλειοψηφία δεν μπορεί να ανταποκριθεί.
Παράλληλα, ο τουρισμός γενικότερα και ειδικότερα ο κλάδος μας, έχουν μια σημαντική ιδιαιτερότητα σε σχέση με άλλους κλάδους. Λειτουργεί 7 μέρες την εβδομάδα επί 24 ώρες την ημέρα χωρίς σταματημό. Η ευελιξία στη λειτουργία μας και τις εργασιακές σχέσεις αποτελεί ανάγκη άμεσα συνδεδεμένη με την επιβίωσή μας και πρέπει να βρεθούν πρόσφοροι τρόποι για να την πετύχουμε.
Για πολλά θέματά μας, όπως είναι γνωστό, υπάρχει συναρμοδιότητα δύο ή περισσότερων Υπουργείων.
Να αναφερθώ σε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα:
Πάγιο αίτημά μας, εδώ και πολλά χρόνια ήταν η θεσμοθέτηση της δυνατότητας προμήθειας mini van και οχημάτων 4x4 προκειμένου να αποτελέσουν εργαλείο της δουλειάς μας. Η νομοθετική διάταξη , όπως υιοθετήθηκε στα πλαίσια τυ μεσοπρόθεσμου είναι λανθασμένη και τελικά, αν δεν τροποποιηθεί θα παραμείνει απλώς στα χαρτιά.
Για εμάς, η τροποποίηση και ο εξορθολογισμός των διατάξεων για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα με οδηγό από τα τουριστικά γραφεία, αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.
Δεν μπορεί να προχωρήσει ο Τουρισμός αν δεν εμπλουτίσουμε το τουριστικό μας προϊόν, όπως συμβαίνει σε άλλα κράτη, προκειμένου να γίνει ανταγωνιστικός.
 Ας έρθουμε τώρα στα του οίκου μας, μια και το σπίτι μας είναι  το Υπουργείο Τουρισμού.
Θέλουμε το Υπουργείο μας να προχωρήσει με πιο γοργά βήματα , να αφουγκραστεί τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς μας και να κάνει τομές.
Εμείς θα είμαστε κοντά του.
Παράλληλα, θέλουμε το Υπουργείο Τουρισμού αρωγό μας σε σημαντικά θέματα που μας ταλανίζουν.
Πιστεύουμε όι η συνεργασία μας θα πρέπει να βελτιωθεί. Πολλά θέματα, θεσμικού, κυρίως, χαρακτήρα περιμένουν την επίλυσή τους, εδώ και πολύ καιρό. Δεν πρέπει να αιφνιδιαζόμαστε, εμείς οι φορείς του τουρισμού και να καλούμαστε, στο τελευταίο στάδιο επεξεργασίας των ρυθμίσεων – στη διαβούλευση- να τοποθετηθούμε και να σχολιάσουμε τελικές προτάσεις. Η συνεργασία μας πρέπει να είναι δομική από την πρώτη, μέχρι την τελευταία στιγμή.
Βασικές προτεραιότητές μας είναι η εξυγίανση και αναβάθμιση του κλάδου μας και η θωράκιση των διατάξεων για την πάταξη των παράνομων τουριστικών δραστηριοτήτων, που έχουν σαν αποτέλεσμα, πέρα από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, τη φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή.
Η Τουριστική μας νομοθεσία έχει επίσης, μεταξύ άλλων, κατάλοιπα του παρελθόντος και μονομερείς δεσμεύσεις σε βάρος μόνο των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων.
Ξέρετε, αξιότιμοι κύριοι, ότι υπάρχει ακόμα υπουργική απόφαση του 1980 (!!!) που προβλέπει ότι κάθε τουριστικό λεωφορείο που μεταβαίνει στο εξωτερικό πρέπει να έχει δεύτερο οδηγό και ότι δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 650 χιλ. την ημέρα;
Ø      Αγνοούμε ότι υπάρχει ευρωπαϊκός κανονισμός που ρυθμίζει τους χρόνους οδήγησης και αναπαύσεως των οδηγών;
Ø      Αγνοούμε ότι ζούμε σε έναν απελευθερωμένο ευρωπαϊκό χώρο και ότι υπάρχει ευρωπαϊκή νομοθεσία και κοινές ρυθμίσεις για όλες τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις;
Θα επανέλθω, εξ’ άλλου, για άλλη μία φορά στο κρίσιμο θέμα της εποχικότηταςτου Τουρισμού μας.
Η συρρίκνωση της τουριστικής μας περιόδου είναι, τα τελευταία χρόνια, εντυπωσιακή. Έχουμε φτάσει να έχουμε τουριστική περίοδο τεσσάρων μηνών (να θυμίσω ότι παλαιότερα η τουριστική περίοδος επεκτεινόταν στους 7 μήνες, από 15 Μαρτίου έως 15 Οκτωβρίου).
Κάποιοι πίστεψαν ότι το πρόβλημα θα λυνόταν με την επιδότηση ευκαιριακών εταιρειών “low cost carriers”, και κινήθηκαν μονομερώς προς αυτήν την κατεύθυνση χωρίς να λάβουν υπόψη την εμπειρία άλλων κρατών και την «αποδιοργάνωση» της οργανωμένης τουριστικής αγοράς. Δεν πρέπει να αγνοούμε την πραγματικότητα και την ανάγκη αξιοποίησης όλων των δυνάμεων της αγοράς. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πολυπόθητη ανάπτυξη των θεματικών, ειδικών, εναλλακτικών μορφών τουρισμού που θα βοηθήσει στην άμβλυνση της εποχικότητας, μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη συνεργασία της «οργανωμένης» τουριστικής αγοράς, μέσω των τουριστικών γραφείων και την παροχή κινήτρων – όπως η συνδιαφήμιση – ή/και την άρση των αντικινήτρων.
Αυτό αποτέλεσε και ένα από τα βασικά θέματα που συζητήσαμε χθες με τον Πρόεδρο και την Αντιπροσωπεία της DRV, ομόλογου φορέα με το ΗΑΤΤΑ.
Κύριο θέμα της (χθεσινής) συνάντησης ήταν η μεθόδευση και η διεύρυνση της ελληνογερμανικης συνεργασίας, μεταξύ των εκπροσώπων των τουριστικών γραφείων των δύο χωρών. Αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, η διοργάνωση κοινής εκδήλωσης από τον ΗΑΤΤΑ και τον DRV, στις 13-14 Ιουνίου 2013 στο Βερολίνο, για τον ελληνικό τουρισμό και την βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της γερμανικής αγοράς.
Θεωρώ ότι το θέμα αυτό πρέπει να αποτελέσει από τις πρώτες μας προτεραιότητες, όχι μόνο για τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών από τον τουρισμό μας, αλλά και προκειμένου να ενισχύσουμε την απασχόληση στον τουριστικό τομέα και την αειφορία στον ελληνικό τουρισμό.
Η διείσδυση στις διεθνείς τουριστικές αγορές, με έμφαση στις αναπτυσσόμενες τουριστικές αγορές της Ασίας, πρέπει επίσης να μπει πολύ ψηλά στην agenda της πολιτικής μας.
Από την πλευρά μας, ο ΗΑΤΤΑ και ο αδελφός σύνδεσμος TURSAB, έχουμε συγκροτήσει δύο ομάδες εργασίας και σύντομα θα ξεκινήσουμε την πιλοτική εφαρμογή προγραμμάτων 2 center holidays, από βασικές αγορές της Ασίας (Κίνα, Ινδίες) και θα επεκταθούμε και σε άλλες αγορές.
Η Ελληνική Πολιτεία και το σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων πρέπει να έρθουν αρωγοί, προκειμένου να προσφέρουμε ποιότητα υπηρεσιών και ανταγωνιστικές τιμές.
Κλείνοντας, θέλω να καταθέσω τις θέσεις του κλάδου που εκπροσωπούμε σχετικά με μία θετική πρωτοβουλία, αυτή της δημιουργίας της εταιρείας Marketing Greece A.E.
Πρόκειται για ένα σημαντικό εγχείρημα. Ο ΗΑΤΤΑ από την αρχή στάθηκε θετικός σε μια τέτοια εξέλιξη. Έθεσε όμως κάποιες βασικές αρχές:
·        Η εταιρεία δεν πρέπει να υποκαταστήσει και να στρεβλώσει τη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς.
·        Η μετοχική της σύνθεση δεν θα πρέπει να αλλοιωθεί με τη μετατροπή ονομαστικών μετοχών σε ανώνυμες.
·        Οι δράσεις της εταιρείας δεν πρέπει να είναι ανταγωνιστικές στους κλάδους του τουρισμού που εκπροσωπούνται.
·        Θα πρέπει οι εταιρείες που συμμετέχουν με άμεσο ή έμμεσο τρόπο και οι online travel agentsνα είναι αποκλειστικά ελληνικών συμφερόντων, τόσο λόγω της ύπαρξης θεσμικής συνεργασίας με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, όσο και λόγω της ανάγκης διαφύλαξης της ελληνικότητας του όλου εγχειρήματος.
Θέλω να πιστεύω, εξ’άλλου, ότι θα τηρηθεί η δέσμευση σύμφωνα με την οποία θα δημιουργηθεί πλατφόρμα για τα ελληνικά τουριστικά γραφεία και ότι θα διαφυλαχθεί η ελληνικότητα του όλου εγχειρήματος.
Θα ήθελα σε αυτό το σημείο να ευχαριστήσω θερμά τους πάγιους χορηγούς του ΗΑΤΤΑ, τον μεγάλο χορηγό μας, την Aegean Airlines, τον χορηγό Olympic Air και τον χορηγό επικοινωνίας GTP, γιατί μας δίνουν ώθηση και δύναμη να συνεχίσουμε το έργο μας και συνεισφέρουν σημαντικά στις δραστηριότητες του Συνδέσμου, που φέτος διανύει το 86ο χρόνο από την ίδρυσή του”.