To skiplagging δεν είναι πιθανό να σταματήσει σύντομα, ακόμα κι αν οι αεροπορικές εταιρείες το επιχειρήσουν είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει εκτενές ρεπορτάζ του έγκριτου PhocusWire.
Το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, σε ρεπορτάζ του πριν λίγες ημέρες ανέδειξε το θέμα, και το Skiplagging είναι για άλλη μια φορά ένα από τα πιο hot θέματα στον κόσμο των αεροπορικών εταιρειών, χάρη στην πρόσφατη ανάληψη νομικών ενεργειών από την American Airlines κατά μιας πλατφόρμας που το διευκολύνει, την Skiplagged, και την πασίγνωστη υπόθεση ενός 17χρονου που προσπάθησε να χρησιμοποιήσει την τακτική ως φθηνότερο τρόπο φτάσει στον προορισμό του στο Charlotte της Νέας Υόρκης και η εταιρία ακύρωσε το εισιτήριό του.
Γνωστό και ως hidden city ticketing, το skiplagging είναι η κράτηση εισιτηρίου με σκοπό την αποβίβαση σε ενδιάμεσο αεροδρόμιο, μεταξύ του αεροδρομίου αναχώρησης και του τελικού προορισμού.
Η Skiplagged ιδρύθηκε το 2013 και υποστηρίζει ότι σκοπός της είναι να βοηθήσει τους ταξιδιώτες «να βρείτε πτήσεις που οι αεροπορικές εταιρείες δεν θέλουν να δείτε». Η αγωγή από την American Airlines δεν είναι η πρώτη που αντιμετωπίζει η πλατφόρμα. Ένας δικαστής απέρριψε μια υπόθεση που κατέθεσε η United εναντίον της εταιρείας το 2015, βάσει κάποιων τεχνικών στοιχείων.
Στην αγωγή της, η American Airlines ισχυρίστηκε ότι η Skiplagged χρησιμοποιεί μη εξουσιοδοτημένες και παραπλανητικές πρακτικές έκδοσης εισιτηρίων και υποστηρίζει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις οι ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα πληρώνουν περισσότερα από ό,τι θα έκαναν κάνοντας απευθείας κράτηση με την American Airlines, σύμφωνα με στοιχεία που έστειλε η αεροπορική εταιρεία στο PhocusWire.
Η αεροπορική εταιρεία πρόσθεσε: «Κάθε εισιτήριο που εκδίδεται από την Skiplagged κινδυνεύει να ακυρωθεί», καθώς η American Airlines μπορεί να ακυρώσει οποιοδήποτε εισιτήριο μόλις αντιληφθεί ότι εκδόθηκε από την Skiplagged.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Skiplagged Aktarer Zaman δεν απάντησε στο αίτημα του PhocusWire για σχόλιο, αλλά υποστήριξε την “χρησιμότητα” της εταιρείας του με μια δήλωση στην Washington Post τον Αύγουστο, σύμφωνα με την οποία, «Οι εκατομμύρια χρήστες μας επιστρέφουν συνεχώς και μιλούν ξεκάθαρα για το πόση αξία προσφέρουμε στην ταξιδιωτική βιομηχανία, σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς της American Airlines».
Η American Airlines πρόσθεσε σε ανακοίνωσή της ότι η πρακτική αυτή απαγορεύεται στο πλαίσιο των “προϋποθέσεων μεταφοράς και των συμφωνιών αντιπροσώπευσης”.
Και πρόσθεσε: “Σε ορισμένες περιπτώσεις, υπάρχουν οντότητες που ενεργούν ως διαπιστευμένοι πράκτορες της American Airlines, αποκτούν δόλια το περιεχόμενο της American Airlines και παραποιούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εις βάρος του ταξιδιωτικού κοινού. Εάν ένας πελάτης εν γνώσει του ή εν αγνοία του, αγοράσει ένα εισιτήριο και δεν πετάξει σε όλα τα τμήματα του δρομολογίου του, μπορεί να οδηγήσει σε λειτουργικά προβλήματα με τις αποσκευές και να εμποδίσει άλλους πελάτες να κάνουν κράτηση θέσης όταν μπορεί να έχουν επείγουσα ανάγκη να ταξιδέψουν. Η σκόπιμη δημιουργία μιας άδειας θέσης που θα μπορούσε να είχε χρησιμοποιηθεί από άλλο πελάτη ή μέλος της ομάδας είναι μια γενικά μη θεμιτή επιλογή”.
Αλλά η τελευταία αγωγή της αεροπορικής εταιρείας — ή οποιαδήποτε άλλη προκύψει — δεν είναι πιθανό να λύσει το βασικό πρόβλημα που “αντιπροσωπεύει” αυτή η τακτική, ανεξάρτητα από το αν η American Airlines νικήσει.
Ο Robert Cole, ανώτερος αναλυτής ερευνών της Phocuswright για διαμονή και ταξίδια αναψυχής, είπε ότι ακόμη και αν η American Airlines ή άλλη αεροπορική εταιρεία, κερδίσουν μια δίκη εναντίον ενός προμηθευτή skiplagging, η τακτική δεν είναι πιθανό να εξαφανιστεί αμέσως.
«Οι μεμονωμένοι ταξιδιώτες μπορούν να το κάνουν αυτό μόνοι τους», είπε ο Cole, σημειώνοντας ότι μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από ό,τι αν ένας ταξιδιώτης χρησιμοποιούσε έναν ιστότοπο όπως το Skiplagged, αλλά είναι ακόμα δυνατό.
Ο Brett Snyder του ιστολογίου της αεροπορικής βιομηχανίας Cranky Flier και η εταιρεία παροχής βοήθειας αεροπορικών ταξιδιών Cranky Concierge συμφώνησαν.
«Δεν νομίζω ότι μπορεί ποτέ να σταματήσει εντελώς», είπε ο Snyder.
Ο Eric Leopold, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Threedot, μιας συμβουλευτικής εταιρείας για τον ταξιδιωτικό κλάδο, αποκαλεί το skiplagging έναν «αμφιλεγόμενο τρόπο» εξοικονόμησης για τους ταξιδιώτες στα αεροπορικά ταξίδια που συμβαίνει εδώ και δεκαετίες.
Και στο ερώτημα γιατί οι πτήσεις με ενδιάμεσους σταθμούς προς περαιτέρω προορισμούς κοστίζουν λιγότερο από τις απευθείας πτήσεις προς πιο κοντινούς γεωγραφικούς προορισμούς; «Οι συνθήκες της αγοράς», είπε ο Cole.
Ο Snyder πρόσθεσε ότι οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες ορίζουν τους ναύλους τους με βάση την προέλευση και τον προορισμό και όχι το άθροισμα συγκεκριμένων τμημάτων πτήσης.
Τα αεροπορικά εισιτήρια, είπε ο Snyder, μπορεί να διαφέρουν πολύ ανάλογα με το πού ξεκινούν και τελειώνουν τα ταξίδια οι άνθρωποι. Όλα βασίζονται στη ζήτηση, τον ανταγωνισμό και πολλά άλλα.
Ο αγώνας των αεροπορικών εταιρειών, ως ένα βαθμό, δεν είναι μόνο εναντίον του Skiplagged ή εταιρειών σαν αυτό, αλλά ενάντια στην τακτική του hidden city ticketing που είναι στην πραγματικότητα ένα παραθυράκι της δικής τους δημιουργίας.
“Το πρόβλημα είναι ότι το δημιούργησαν οι ίδιοι μέσω της στρατηγικής τιμολόγησης τους”, είπε ο Cole. «Είναι ένα πρόβλημα που δημιούργησαν οι ίδιοι».
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν τη δύναμη να σταματήσουν το πρόβλημα, αλλά λόγω του τρόπου με τον οποίο βελτιστοποιούν τους ναύλους προς όφελός τους, δεν είναι πιθανό να το κάνουν, είπε ο Cole.
“Αξίζει πραγματικά να ανατρέξετε σε όλες τις στρατηγικές τιμολόγησης σε ολόκληρο το δίκτυό σας μόνο και μόνο για να προσπαθήσετε να εντοπίσετε αυτό το μικρό εξειδικευμένο κενό που έχουν δημιουργήσει οι στρατηγικές τιμολόγησης σας” είπε ο Coles. «Εάν οι αεροπορικές εταιρείες εντείνουν την επιβολή τους ενάντια σε αυτή την τακτική, οι άνθρωποι θα σταματήσουν τελικά να το κάνουν από φόβο μήπως τιμωρηθούν», είπε ο Snyder.
«Θέλουν πραγματικά να βγουν έξω και να αρχίσουν να προβάλλουν ευρέως ότι αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα;» είπε. “Αρχίζουν να φαίνονται δρακόντειες. Και ακόμη και μέσω αυτής της διαδικασίας, συστήνουν το skipladding σε άλλους ανθρώπους”.
Ο Cole είπε ότι εάν οι αεροπορικές εταιρείες γίνουν πιο αυστηρές σχετικά με αυτό, οι επιβάτες μπορεί απλώς να στραφούν σε έναν άλλο αερομεταφορέα που είναι πιο χαλαρός.
«Έχουν πολλά πράγματα που μπορούν να κάνουν, αλλά θα ήταν ευκολότερο να προσπαθήσουν να κλείσουν το κενό από την πλευρά των τιμών;» είπε ο Cole. “Και ναι, θα μπορούσαν να κλείσουν το κενό από την πλευρά της τιμολόγησης, αλλά αυτό μπορεί να είναι λιγότερο κερδοφόρο για αυτούς. Μπορεί να έχει επιζήμια επίδραση στη βελτιστοποίηση της τιμολόγησης του δικτύου τους.”
«Δεν γνωρίζω στατιστικά στοιχεία σχετικά με τον αντίκτυπο στις αεροπορικές εταιρείες», είπε ο Leopold. “Οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους δεν επηρεάζονται επειδή πωλούν μόνο πτήσεις από σημείο σε σημείο”.
Ο Cole είπε ότι είναι πραγματικά μια υποθετική απώλεια για τις αεροπορικές εταιρείες, επειδή οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να πληρώνονται για τον τελικό ναύλο, ακόμα κι αν ένας πελάτης τελειώσει το ταξίδι του στο αεροδρόμιο ανταπόκρισης. «Η αεροπορική εταιρεία ορίζει τον ναύλο», είπε. «Πλήρωσαν ό,τι ζήτησε η αεροπορική εταιρεία, απλώς δεν χρησιμοποίησαν ολόκληρο το προϊόν».
Ο Snyder δεν συμφώνησε.
«Αυτή δεν είναι μια υποθετική απώλεια για μια αεροπορική εταιρεία», είπε. “Είναι μια πραγματική απώλεια αφού το άτομο δεν πληρώνει τον ναύλο που χρεώνεται για τη διαδρομή που θέλει να πετάξει.”
Είτε οι ταξιδιώτες έχουν κάνει κράτηση με τη βοήθεια μιας πλατφόρμας όπως το Skiplagged είτε έχουν κάνει απευθείας κράτηση μόνοι τους, οι ειδικοί δεν συνιστούν να χρησιμοποιούν αυτήν τη τακτική.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να αντιμετωπίσουν το skiplag που θα επηρεάσει τους πελάτες, σύμφωνα με τον Leopold.
Ένας τρόπος για να γίνει είναι με γραπτούς όρους, είπε. «Αν σταματήσετε κατά τη διάρκεια ενός δρομολογίου, θα σας χρεώσουμε για το δρομολόγιο που πετάξατε».
Στην τελική, οι αεροπορικές εταιρείες καθορίζουν το πώς θέλουν να τιμολογούν τα εισιτήρια και θεσπίζουν κανόνες σύμφωνα με τους οποίους οι πελάτες δεν επιτρέπεται να κάνουν ορισμένα πράγματα, όπως το hidden city ticketing, είπε ο Snyder. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι πελάτες θα σταματήσουν να το κάνουν, αλλά αν τους πιάσουν, θα αντιμετωπίσουν τις συνέπειες.
Στην πρόσφατη υπόθεση που αφορούσε τον έφηβο που σκόπευε να αποβιβαστεί στο Charlotte, η αεροπορική εταιρεία ανακάλυψε το σχέδιό του πριν επιβιβαστεί στην πτήση του στη Φλόριντα και στη συνέχεια ακύρωσε το εισιτήριό του.
1 σχόλιο στο “Skiplagging και αεροπορικές: Δύσκολο να ανακοπεί το “κόλπο” με την αποβίβαση σε ενδιάμεσο αεροδρόμιο | Τι λένε οι ειδικοί”