©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ – Κώστας Κουμής: «Εμπλουτίζουμε το τουριστικό προϊόν, υλοποιούμε στρατηγικές επενδύσεις»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Με επείγουσα και άμεση προτεραιότητα τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος του νησιού, αλλά και με «προίκα» την εξαιρετική πορεία του 2023, ο Κώστας Κουμής, υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου, «ανοίγει τα χαρτιά» του στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.

Λίγες ημέρες μετά την έκθεση του Βερολίνου ο Κώστας Κουμής, προαναγγέλλει νέα τουριστική στρατηγική με ορίζοντα το 2035, ενίσχυση της εξωστρέφειας των τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και υλοποίηση μιας σειράς σημαντικών επενδύσεων.

Παράλληλα ο υφυπουργός Τουρισμού, εκφράζει την αισιοδοξία του για την επικείμενη τουριστική περίοδο, όσο και για αυτή του 2025, επισημαίνοντας ωστόσο το πρόβλημα με τις αεροπορικές συνδέσεις, από τις οποίες εξαρτάται απολύτως το νησί.

Επιπροσθέτως υπογραμμίζει την πολιτική βούληση για ενίσχυση του Τουρισμού στον ορεινό όγκο της Κύπρου.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υφυπουργού Τουρισμού της Κύπρου Κώστα Κουμή στον εκδότη του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Κωνσταντίνο Στ. Δεριζιώτη, έχει ως εξής:

Η συνέντευξη

Ποια είναι τα συμπεράσματά σας από την συμμετοχή στην εφετινή έκθεση ITB; Εισπράξατε και εσείς ένα κλίμα αισιοδοξίας;

Καταρχάς καλημέρα σας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη συνέντευξη και να σας συγχαρώ για την εξαιρετική δουλειά που κάνετε ως δημοσιογραφικός οργανισμός. Από κει και πέρα σε σχέση με τα μηνύματα που λαμβάνουμε από την έκθεση του Βερολίνου θα έλεγα ότι είναι εξαιρετικά αισιόδοξα. Εμείς ήρθαμε εδώ με σκοπό και στόχο να διατηρήσουμε τα κεκτημένα του περυσινού έτους, σε σχέση πάντοτε με τις προηγούμενες αποδόσεις της γερμανικής αγοράς. Απ’ ότι φαίνεται ο στόχος μας θα επιτευχθεί και φέτος, θα ξεπεράσουμε τις 200.000 αφίξεις από τη γερμανική αγορά και είναι κάτι που μας ικανοποιεί.

Και το ’23 πήγε πάρα πολύ καλά και για την Κύπρο και για τη γερμανική αγορά στο νησί, σωστά;

Η γερμανική αγορά το 2023 ξεπέρασε μετά από πάρα πολλά χρόνια τις 200.000 αφίξεις, και γι’ αυτό ανέφερα ότι στόχος μας είναι η διατήρηση των κεκτημένων από τη γερμανική αγορά, το οποίο όπως έχω αναφέρει αναμένεται να επιτευχθεί. Θα ήθελα να προσθέσω ότι λαμβάνουμε θετικά μηνύματα και για το 2025. Θα έλεγα ότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για το 2025 από τη γερμανική αγορά και αυτό που απομένει είναι, εφόσον γίνουν οι απαραίτητες συζητήσεις με τις αεροπορικές εταιρείες που εξυπηρετούν τη γερμανική αγορά, να επιτύχουμε αύξηση στις προσφερόμενες αεροπορικές θέσεις. Οπότε μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα το 2025.

Για την τρέχουσα χρονιά, που πράγματι τα μηνύματα είναι θετικά, θα ήθελα να ακούσω και την εξήγησή σας σε ένα περιβάλλον που δεν είναι το καλύτερο δυνατό, και είναι γνωστό ότι οι Γερμανοί είναι πάρα πολύ ευαίσθητοι στους εξωγενείς παράγοντες, πως εξηγείτε την τόσο καλή πορεία της γερμανικής αγοράς και τι περιμένετε φέτος;

Κατ’ αρχήν να αναφέρω ότι για την Κύπρο, καταγράφονται μια σειρά από αντιξοότητες σχετικά με την τρέχουσα φετινή περίοδο, που δεν αφορούν μόνο στη γερμανική αγορά. Είναι οι γεωστρατηγικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου που δυστυχώς σε κάποιο ευτυχώς μικρό βαθμό μας επηρεάζουν, είναι η κρίση στον τομέα αεροπλοΐας που επίσης μας επηρεάζει, να μην ξεχνάμε ότι εμείς είμαστε ένας νησιωτικός προορισμός και εξαρτόμαστε 100% από την αεροπορική σύνδεση της χώρας μας. Είμαστε όμως αισιόδοξοι όπως έχουμε αναφέρει, κι αυτά είναι και τα μηνύματα που λαμβάνουμε ότι παρά τις όποιες αντιξοότητες, τόσο η γερμανική αγορά θα κινηθεί σε καλύτερους ρυθμούς, όπως έχω ήδη αναφέρει, όσο και ευρύτερα οι άλλες κεντρικές αγορές. Για μας το πιο μεγάλο πρόβλημα αυτή τη στιγμή ως τουριστικός προορισμός που είμαστε, είναι η κρίση στον τομέα της αεροπλοΐας, είναι ένα σημείο που μας επηρεάζει, όμως σε γενικές γραμμές αναμένουμε ότι ο στόχος που είναι η διατήρηση των κεκτημένων της περυσινής περιόδου, θα επιτευχθεί.

Πιο είναι το πλάνο σχετικά με τις επενδύσεις στο νησί; Υπάρχει αύξηση των ιδιωτικών επενδύσεων. Ο τουρισμός είναι ένας πολύ βασικός τομέας για την Κύπρο, βλέπετε να γίνονται κάποιες κινήσεις και από Κυπρίους και από ξένους;

Καταρχάς να αναφέρω ότι ο τουρισμός στην Κύπρο, σε σχέση με άλλες χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, ξεκίνησε σχετικά νωρίς. Είχαμε, θα έλεγα για την εποχή, αξιόλογες αφίξεις από το 1971. Κάναμε μια εξαιρετική πορεία, επικεντρωμένη στο προϊόν «Ήλιος & Θάλασσα» μέχρι το 2000, ίσως και λίγο πιο μετά. Το λάθος μας ως Πολιτεία ήταν ότι δεν επενδύσαμε από τότε, τότε που ξεχωρίζαμε, τότε που πρωταγωνιστούσαμε στον Τουρισμό, σε επίπεδο πάντοτε γεωγραφικής περιοχής, σε άλλους τομείς. Ξεκάθαρα εντοπίσαμε την αδυναμία και μέσα από μια σειρά πολιτικών αποφάσεων αποδόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος, μέσα από την υλοποίηση μεγάλων έργων. Τα τελευταία χρόνια έχουν σχεδιαστεί κι έχουν υλοποιηθεί κάποια μεγάλα έργα στη χώρα μας. Για παράδειγμα τον περασμένο Ιούλιο παραδόθηκε στο κοινό το πρώτο Καζίνο Resort της χώρας, που είναι και το πιο μεγάλο στην Ευρώπη, καθώς επίσης παραδόθηκε πριν λίγα χρόνια η μαρίνα της Αγίας Νάπας καθώς και η μαρίνα της Λεμεσού. Είναι ακόμη υπό κατασκευή μία μαρίνα στον Πρωταρά  και η μαρίνα της Λάρνακας. Την ίδια στιγμή, κι αποτελεί αρμοδιότητα του υφυπουργείου Τουρισμού, είναι σε φάση σχεδιασμού και η μαρίνα της Πάφου.

Επίσης, να αναφέρω ότι τα προηγούμενα χρόνια παραδόθηκαν στο ευρύ κοινό 4 γήπεδα γκολφ. Γενικότερα ως χώρα προχωρούμε προς αυτή την κατεύθυνση, έχοντας αντιληφθεί τόσο προσωπικά, όσο και συλλογικά, ότι τα έργα αυτού του επιπέδου ενισχύουν πραγματικά το τουριστικό προϊόν της χώρας μας και λειτουργούν ευεργετικά προς τον τομέα του Τουρισμού γενικότερα. Να προσθέσω ότι δεν επικεντρωνόμαστε μόνο στα μεγάλα έργα, επικεντρωνόμαστε ως υφυπουργείο και σε άλλους τομείς, στις ειδικές μορφές τουρισμού που επίσης ενισχύουν το τουριστικό προϊόν και γι’ αυτό το λόγο δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση σε κάποια events, ιδιαίτερα στα αθλητικά γεγονότα. Την ίδια στιγμή προσπαθούμε να ενισχύσουμε και τα πολιτιστικά γεγονότα, προκειμένου ο επισκέπτης να είναι σε θέση να απολαύσει μία σειρά εμπειριών, κάθε φορά που επισκέπτεται τη χώρα μας, αλλά και προκειμένου να είμαστε ελκυστικοί στην ευρύτερη τουριστική αγορά.

Ο ορεινός όγκος μπορεί να προσελκύσει διεθνή τουρισμό;

Αποτελεί ένα ιδιαίτερο κομμάτι της στρατηγικής μας, στην προσπάθειά μας να αποδώσουμε και οφέλη προς τις ορεινές περιοχές της χώρα μας, και εννοείται και στους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας που διαμένουν σε αυτές τις περιοχές. Να αναφέρω ότι είναι η περιοχή από την οποία ξεκίνησε ο Τουρισμός, πολύ παλαιότερα, επικεντρωμένος σε ένα διαφορετικό μοντέλο, την δεκαετία του ’30.

Η απόλυτη αλήθεια είναι ότι εδώ και κάποιες δεκαετίες η συγκεκριμένη περιοχή έχει περιέλθει σε μία φάση παρακμής, αυτή ειδικά την περίοδο όμως γίνεται μία τεράστια προσπάθεια να αναβιώσει και να ανακάμψει και εμείς ως υφυπουργείο Τουρισμού έχουμε εξαγγείλει σχέδια κινήτρων, που σκοπό έχουν να βοηθήσουν, τόσο τις τοπικές αρχές της περιοχής, όσο και τις τουριστικές επιχειρήσεις, να αναβαθμίσουν το προϊόν τους. Και την ίδια στιγμή χαιρετίζουμε και τις επενδύσεις που γίνονται στη συγκεκριμένη περιοχή, οι οποίες είναι αρκετές.

Κλείνοντας θα θέλαμε να μας πείτε δυο λόγια για τη στρατηγική της Κυπριακής κυβέρνησης στο κομμάτι του Τουρισμού. Είναι ένας τομέας που κινείται θετικά γιατί το νησί έχει φυσικές καλλονές, αλλά και γιατί σχεδιάζει στρατηγικά η κυβέρνηση. Σε ποιο επίπεδο βρίσκεστε;

Είναι ένας τομέας, που οπωσδήποτε εμείς ως κυβέρνηση, προσεγγίζουμε στρατηγικά. Να αναφέρω ότι είχαμε παραλάβει μια στρατηγική με ορίζοντα το 2030 και θεωρήσαμε ορθό να προχωρήσουμε σε επικαιροποίηση αυτής της στρατηγικής, με ορίζοντα πλέον το 2035. Κι έχουμε αποφασίσει ταυτόχρονα να επικεντρωθούμε σε κάποιους τομείς που κατά την άποψή μας πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στη νέα στρατηγική, σε κάθε περίπτωση. Κατά συνέπεια, η νέα μας στρατηγική η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί πολύ σύντομα, θα είναι επικεντρωμένη στην πράσινη μετάβαση, στον ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά και στην ευρύτερη ανάγκη για την ενίσχυση των υποδομών γενικότερα, αλλά και ειδικότερα των υποδομών προσβασιμότητας.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

-Θα υπάρξει αλλαγή στο μίγμα των προορισμών; Έχετε κάποιους νέους προορισμούς στον προγραμματισμό σας;

-Στοχεύουμε να επενδύσουμε σε κάποιες συγκεκριμένες γεωγραφικές αγορές. Κι αυτό αναμένεται να αποτελέσει ένα σημείο στη νέα επικαιροποιημένη στρατηγική, το οποίο θα μας επιτρέψετε να ανακοινώσουμε όταν είμαστε έτοιμοι.

Με άλλα λόγια ουσιαστικά η στρατηγική του νησιού είναι να εισχωρήσει σε νέες αγορές;

Ουσιαστικά θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε λίγο τα δεδομένα, να μπούμε σε κάποιες αγορές με πιο υψηλή κατά κεφαλή δαπάνη.

Λίγη υπομονή όμως και θα τα δείτε…

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

-Η στρατηγική σας αναφορικά με τους Tour Operators, αλλά και του μεμονωμένου ταξιδιώτη, ποια είναι;

Η δική μας προσπάθεια είναι επικεντρωμένη στις τουριστικές επιχειρήσεις να μπορέσουν να αναβαθμιστούν τεχνολογικά, ψηφιακά. Άρα να είναι σε θέση από μόνες τους να γίνουν πιο ανταγωνιστικές. Αυτό καταλήγει στο να προσελκύουν μεμονωμένους επισκέπτες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα συνεχιστεί η  εξαιρετική συνεργασία με τους tour operators, οι οποίοι αυτή τη στιγμή έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη χώρα μας και σε κάποιες αγορές μάλιστα το μερίδιο είναι πολύ σημαντικό. Εμείς από την πλευρά μας αντιλαμβανόμαστε τις ανάγκες της εποχής και δίνουμε αυτό που χρειάζεται στους επαγγελματίες της χώρας μας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *