Ταξίδια πόλεων σε μεσογειακούς προορισμούς επιλέγουν οι Γερμανοί

ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα ταξίδια πόλεων αποτελούν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα της διεθνούς αγοράς ταξιδιών αναψυχής, κατέχοντας σήμερα το 22% του συνόλου των εξερχόμενων ταξιδιών διακοπών σε όλο τον κόσμο. Την ίδια στιγμή οι Γερμανοί πραγματοποιούν περίπου 25 εκατομμύρια ταξίδια τον χρόνο σε πόλεις, τόσο στο εσωτερικό της χώρας τους, όσο και στο εξωτερικό, όπως έδειξε το World Travel Monitor από τους ερευνητές της IPK International.

Στη «μάχη» της διεκδίκησης Γερμανών τουριστών μπαίνουν πλέον και πόλεις της Μεσογείου, με τους τουριστικούς πράκτορες να προσφέρουν πακέτα που περιλαμβάνουν όχι μόνο μεταφορά και διαμονή, αλλά ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων στον προορισμό, όπως περιηγήσεις, εκδρομές και εκδηλώσεις (κυρίως μιούζικαλ).
Στις κορυφαίες επιλογές των Γερμανών για ταξίδια στο εσωτερικό της χώρας τους είναι το Βερολίνο, το Αμβούργο και το Μόναχο, ενώ όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό επιλέγουν το Λονδίνο, το Παρίσι, το Άμστερνταμ, τη Βιέννη, τη Βαρκελώνη και την Πράγα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας Reiseanalyse για τις τάσεις της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς.
Οι επικεφαλής της TUI, δηλώνουν ικανοποιημένοι από την πορεία του τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών πόλεων, ενώ το ίδιο υπογραμμίζει και ο διευθυντής του τομέα των ταξιδιών πόλεων της Dertour, Frank Götze, σημειώνοντας ότι «τα ταξίδια στη Λισσαβόνα και το Άμστερνταμ αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς σε διψήφιο ποσοστό», κάτι με το οποίο συμφωνεί και ο Olaf Kistenmacher της FTI.
Δύο πόλεις θα βρεθούν στο επίκεντρο το 2016, το Βρότσλαβ στην Πολωνία και το Σαν Σεμπαστιάν στην Ισπανία, οι κοινές Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης. Και στις δύο πόλεις κατά τη διάρκεια του έτους θα λάβουν χώρα ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις, εκθέσεις και άλλες δραστηριότητες.
Εν τω μεταξύ, διάφορες μεσογειακές παράκτιες πόλεις προσπαθούν να αντιγράψουν την επιτυχία της Βαρκελώνης και τη θέση της ως αυτόνομος προορισμός ταξιδιών πόλης, αντί να λειτουργούν ως προορισμός εκδρομών για τους τουρίστες. Βαλέτα, Πάλμα, Αττάλεια και Τύνιδα, για παράδειγμα, αναπτύσσουν προϊόντα και αξιοθέατα για να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες εκτός εποχής.
Η πρωτεύουσα της Μάλτας ελπίζει να επωφεληθεί από την επικείμενη θέση της ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2018. Προς το παρόν, σχεδόν όλοι οι τουρίστες στο νησί της Μεσογείου επισκέπτονται την Πάλμα, αλλά μόνο το 8% διανυκτερεύει εκεί.
Η Βαλέτα εναποθέτει τις ελπίδες της στην πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά και στην ποικιλία αξιοθέατων. Ο Dertour έχει πλέον προσθέσει τον προορισμό στα ταξίδια πόλεων, στο φυλλάδιό του, ενώ ο FTI προσφέρει διάφορες ιστορικές περιηγήσεις στην πόλη.
Η Πάλμα με τη στρατηγική της θέση ως προορισμός για city break διακοπές όλο τον χρόνο, σημειώνει πρόοδο σύμφωνα με τον Pedro Homar, διευθυντή του Fundación 365. Ο αριθμός των επισκεπτών στην πόλη, συμπεριλαμβανομένων των επιβατών κρουαζιέρας και των εκδρομέων, αυξήθηκε σε περίπου 5,7 εκατομμύρια το 2014. Η πρωτεύουσα της Μαγιόρκας προωθεί τα πολιτιστικά της αξιοθέατα, συμπεριλαμβανομένων διάφορα μουσείων, ενώ ως νέος πόλος έλξης προωθούνται οι κήποι στο Παλάτι Marivent, η βασιλική θερινή κατοικία και η γαστρονομία. Ο επικεφαλής του τομέα των ταξιδιών πόλης της Τui, Constanze Köhler, βλέπει ακόμα την Πάλμα ως «εναλλακτική επιλογή για τα ψώνια των Χριστουγέννων» και πιστεύει ότι ο αριθμός των επισκεπτών της πόλης μπορεί εύκολα να διπλασιαστεί.
Παρόμοιες δυνατότητες διαθέτει επίσης η Αττάλεια, συνδυάζοντας τον δυτικό τρόπο ζωής, με το όμορφο ιστορικό της κέντρο, την ποικιλία επιλογών για ψώνια, την υψηλή γαστρονομία και τις ήπιες θερμοκρασίες τον χειμώνα, λέει ο Köhler. Από την πλευρά του ο Altan Tarakci, ανώτερος διευθυντής προϊόντων του Thomas Cook για την Τουρκία και τη Βόρεια Αφρική, λέει ότι η Αττάλεια εξακολουθεί να είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστη ως προορισμός πόλης, όμως γίνεται όλο και πιο δημοφιλής ως ιδιαίτερος προορισμός.
Σε αντίθεση, η Τυνησία έχει δει τη δημοφιλία της να καταρρέει, μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Μουσείο Μπαρντό και στις δυνάμεις ασφαλείας στο κέντρο της πόλης.
Η Andrea Philippi, από το τυνησιακό γραφείο τουρισμού στη Γερμανία, υποστηρίζει ότι είχε μόλις αρχίσει να καθιερώνεται ως ένας «κρυφός» αστικός προορισμός. Εκτιμά, ωστόσο, ότι, παρά τους δύσκολους καιρούς η Τύνιδα θα εξελιχθεί σε σημαντικό προορισμό για διακοπές πόλης σε μακροπρόθεσμη βάση.

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *