Αρχική > ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ > Από το 2020 και βλέπουμε για το B737 max|Προβληματισμός στην αεροπορική και τουριστική βιομηχανία
b737

Από το 2020 και βλέπουμε για το B737 max|Προβληματισμός στην αεροπορική και τουριστική βιομηχανία

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα καθηλωμένα στο έδαφος αεροσκάφη Βoeing 737 Max, δεν θα επιστρέψoυν στους στόλους των αεροπορικών εταιρειών, μέχρι τα τέλη του 2019, παρά τους ισχυρισμούς της Boeing την περασμένη εβδομάδα ότι το αεροσκάφος, βρίσκεται σε πορεία επιστροφής μέχρι τον Δεκέμβριο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Denis Muilenberg, κατέθεσε σε επιτροπή του Κογκρέσου την περασμένη εβδομάδα, παραδεχέμενος ότι “Κάναμε λάθη…”.

Η εταιρεία κατηγορήθηκε για «ασυγχώρητη» συμπεριφορά από τον πρόεδρο της επιτροπής Peter DeFazio την Τετάρτη, ενώ ο DeFazio επέμεινε ότι νέα στοιχεία έδειξαν ότι ο κατασκευαστής αεροσκαφών είχε πιέσει χρονικά την ανάπτυξη του 737 Max.

Το αεροσκάφος καθηλώθηκε στα μέσα Μαρτίου μετά από δύο συντριβές σε πέντε μήνες, οι οποίες στοίχησαν τη ζωή σε 346 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα.

Το αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου πτήσης (MCAS), το οποίο έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει την απώλεια στήριξης του αεροπλάνου, έχει “εμπλακεί” και στις δύο συντριβές, ενώ η δυσλειτουργία του επιδεινώνεται από την ανεπαρκή πληροφόρηση που παρέχεται σε πιλότους.

Έγγραφα που κυκλοφόρησαν αυτή την εβδομάδα, έδειξαν ότι η Boeing γνώριζε ότι η αποτυχία του συστήματος MCAS στο Max, θα μπορούσε να είναι «καταστροφική», εάν οι πιλότοι δεν ανταποκρίνονταν μέσα σε 10 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, η εταιρεία υποβάθμισε τη σημασία του συστήματος και φάνηκε πρόθυμη να ελαχιστοποιήσει την απαιτούμενη εκπαίδευση πιλότων.

Ο DeFazio είπε στον διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing Dennis Muilenburg: “Αυτό ήταν ανεξήγητο και ασυγχώρητο. Μια ποικιλία αποφάσεων θα μπορούσε να έχει κάνει τα αεροσκάφη αυτά ασφαλέστερα”.

Η Boeing υποστήριξε ότι οι πιλότοι δεν θα χρειαστούν πρόσθετη εκπαίδευση για να πετάξουν το Max και να καταλάβουν το σύστημα MCAS.

Η επιτροπή του Κογκρέσου δημοσιοποίησε επίσης μια καταγγελία από ανώτερο διευθυντή της Boeing, σύμφωνα με την οποία οι εργαζόμενοι στο Max είχαν «εξαντληθεί» από το ρυθμό των εργασιών στο αεροσκάφος. Σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο διευθυντής ομολόγησε: «Διστάζω να βάλω την οικογένειά μου σε αεροπλάνο της Boeing».

Η επιτροπή αναμένεται να ζητήσει την “σκλήρυνση”  της διαδικασίας πιστοποίησης των αεροσκαφών από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).

Η Boeing επέμεινε την περασμένη εβδομάδα ότι αναμένει ότι η επιστροφή του Max θα υπογραφεί από την FAA, πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους.

Ωστόσο, η Boeing δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει τον έλεγχο της ενημέρωσης λογισμικού στο σύστημα MCAS και η FAA δεν έχει ακόμη προγραμματίσει μια πτήση πιστοποίησης.

Η πιστοποίηση της FAA, μετά την δοκιμαστική πτήση αναμένεται να διαρκέσει ένα μήνα. Μόνο όταν η FAA πιστοποιήσει το Max ως αξιόπλοο, θα επιδιορθωθεί το λογισμικό MCAS και θα ξεκινήσει η επανεκπαίδευση των πιλότων. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον έξι εβδομάδες από την πιστοποίηση για να τεθεί σε λειτουργία το πρώτο από τα 385 καθηλωμένα αεροσκάφη, όπου το καθένα θα πρέπει να υποβληθεί σε μια σειρά δοκιμών.

Ακόμη, υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με το εάν οι άλλες ρυθμιστικές αρχές των αερομεταφορών θα ακολουθήσουν την έγκριση, όταν δοθεί, της FAA χωρίς να κάνουν τους δικούς της ελέγχους. Πρόσφατα, ο Οργανισμός Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) της Ευρώπης, επέκρινε την FAA.Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν το Max επιστρέψει, οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να πείσουν τους επιβάτες να πετάξουν με αυτό. Η United Airlines έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι θα δώσει στους επιβάτες την επιλογή να μην πετάξουν με το Max.

Δύο έρευνες καταναλωτών στις ΗΠΑ τον Ιούνιο έδειξαν ότι το 70% των επιβατών διστάζει να κλείσει μια πτήση με Β737 Max και μόνο το 14% θα πετάξει το αεροσκάφος μέσα σε έξι μήνες από την επιστροφή του. Μια δημοσκόπηση των διαχειριστών εταιρικών ταξιδιών πρότεινε δύο στους τρεις εταιρικούς ταξιδιώτες να αλλάξουν τα σχέδιά τους για να αποφύγουν την πτήση με Max.

Τέλος, η Boeing αντιμετωπίζει επίσης αγωγές από τις οικογένειες των θυμάτων.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *