Photo by orva studio on Unsplash

Τουρισμός 2023: Τα σημάδια που (δεν;) είδαμε νωρίς

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ

Η φετινή σεζόν είναι αδιαμφισβήτητα δύσκολη για τον τουρισμό στα ελληνικά νησιά. Οι προσδοκίες των ιδιοκτητών καταλυμάτων και καταστημάτων εστίασης ή λιανικής πώλησης, σίγουρα, δεν έχουν εκπληρωθεί από τη μέχρι τώρα εικόνα, ενώ το τοπίο δεν φαίνεται να παρουσιάζει σημαντική μεταβολή τους επόμενους μήνες.

Η φετινή τουριστική χρονιά αποτελεί ένα εκπληκτικό παράδειγμα για το πόσο γρήγορα μπορεί να αλλάξει η δυναμική στο πεδίο του τουρισμού στα νησιά μας και ένα σημαντικό μάθημα για τη σημασία της μελέτης των data και της online παρουσίας μιας τουριστικής επιχείρησης καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.

Κι αυτό γιατί, η ιδιαιτερότητα της φετινής σεζόν είχε ήδη διαφανεί από τους πρώτους μήνες του χρόνου, με πολλαπλές ακυρώσεις και αλλαγές στις αναζητήσεις των ταξιδιωτών.

Τα 3 σημάδια που είδαμε νωρίς:

  1. Γνωρίζουμε ότι το ενδιαφέρον αναζήτησης για την Ελλάδα ξεκινά έντονα κατά την περίοδο των Χριστουγέννων στο πλαίσιο της προετοιμασίας ενός ταξιδιού. Ψηφιακά, το ενδιαφέρον αυτό αποτυπώνεται με επαναλαμβανόμενες αναζητήσεις και αναζητήσεις συναφείς με τον στόχο του επισκέπτη (αναζήτηση ξενοδοχείου/καταλύματος, αεροπορικών/ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, έρευνα για τον προορισμό και τις πιθανές δραστηριότητες, αναζήτηση εναλλακτικού καταλύματος κ.λπ.). Τη φετινή χρονιά η ένταση αυτών των αναζητήσεων ατόνισε πολύ γρήγορα (ήδη από τον Ιανουάριο)  σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
  2. Η ένταση εμφάνισης διαφημίσεων (ad depth), άρα και των αναζητήσεων, για τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, την πρώτη περίοδο της σεζόν και όλο το πρώτο εξάμηνο του 2023, κινήθηκε επίσης πτωτικά σε σχέση με τα δεδομένα του 2021 και του 2022. Η ένταση αναζήτησης κινήθηκε πτωτικά περίπου κατά 10%. Συγκεκριμένα, εν δυνάμει επισκέπτες από χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Πολωνία και η Ελβετία δεν αναζήτησαν τους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας με ένταση και πάθος, όπως άλλες χρονιές. Έκαναν μία αρχική έρευνα αγοράς για την χώρα μας, όμως οι αναζητήσεις τους δεν ήταν επαναληπτικές, γεγονός που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι -πιθανότατα- δεν αποτέλεσαν τελικούς επισκέπτες της Ελλάδας.
  3. Το βασικότερο «σημάδι» όμως ήταν ο όγκος των αναζητήσεων και οι κρατήσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Απρίλιο. Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, οι αναζητήσεις του Απριλίου παρουσίασαν μία έντονα πτωτική τάση, με αποτέλεσμα ο Απρίλιος να μοιάζει περισσότερο με… Σεπτέμβριο αναφορικά με το ενδιαφέρον των χρηστών για την Ελλάδα. Έτσι ο Απρίλιος -ένας, παραδοσιακά, σημαντικός μήνας σε αναζητήσεις και κρατήσεις- θύμιζε περισσότερο κλείσιμο παρά άνοιγμα της τουριστικής σεζόν.

Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων ξενοδοχείων ή καταλυμάτων που μπόρεσαν να ανιχνεύσουν εγκαίρως αυτά τα δεδομένα και την ασθενική πορεία του καλοκαιριού, πρόλαβαν να μεταβάλλουν τη στρατηγική τους και να πραγματοποιήσουν προσφορές early booking ή άλλα πακέτα, καταφέρνοντας έτσι να ενισχύσουν τις πληρότητές τους ή έστω να τις διατηρήσουν από νωρίς σε σταθερό επίπεδο.

Στον αντίποδα βρίσκονται οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων ξενοδοχείων ή καταλυμάτων που δεν είχαν προγενέστερη γνώση κι έτσι, βλέποντας -αργότερα- στην πράξη την πτωτική τάση της φετινής σεζόν, πραγματοποιούσαν προσφορές της τελευταίας στιγμής. Σε κάποιες περιπτώσεις, αυτή η ενέργεια όχι μόνο δεν επέφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα αλλά ακυρώθηκε και μέρος των υφιστάμενων κρατήσεών τους.

Τι μπορεί να γίνει τώρα;

Εάν εμπλέκεστε σε ηγετικές θέσεις στον τομέα του τουρισμού και θέλετε να προσπαθήσετε να “σώσετε το παιχνίδι” έστω και την τελευταία στιγμή, δεν έχετε παρά να προσαρμόσετε την προσφορά σας στην τάση αγοράς και να εστιάσετε τις ενέργειές σας στην online διαφήμιση “στοχεύοντας” όμως τους τουρίστες που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή στην οποία δραστηριοποιείστε.

Αποφύγετε, όσο μπορείτε, κινήσεις πανικού με μεγάλες εκπτώσεις που θα επηρεάσουν αρνητικά το brand σας. Μελετήστε από σήμερα τις φετινές σας ενέργειες και αποφάσεις και αξιοποιήστε τα data της επιχείρησής σας προς  όφελός σας ώστε να προετοιμαστείτε σωστά για το 2024.

Μελετήστε εγκαίρως τα δεδομένα της σεζόν που έρχεται και προετοιμάστε μια στρατηγική πωλήσεων που ταιριάζει στη δική σας επιχείρηση. Προετοιμάστε ένα πλάνο early booking με βάση τις ανάγκες και το budget σας και ακολουθήστε μια συνέπεια στις ενέργειές σας, η οποία όμως θα προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς και του εθνικού και διεθνούς ανταγωνισμού.

Τέλος, απευθυνθείτε σε έμπειρους συνεργάτες digital transformation και digital marketing. Εκείνοι, μελετώντας εις βάθος την επιχείρησή σας, τους στόχους σας, τον ανταγωνισμό και την τάση της τουριστικής κίνησης της περιοχής που δραστηριοποιείστε, όχι μόνο θα σας ενημερώνουν για τις τασεις της αγοράς αλλά θα βελτιώσουν σημαντικά την οnline παρουσία της επιχείρησής σας, θα την προβάλλουν στο καταλληλότερο κοινό κι εσείς θα κατακτήσετε το αποτέλεσμα που επιθυμείτε με τη χαμηλότερη διαφημιστική δαπάνη.

Αυτό ακριβώς κάνει η Brandery. Μέσα από την εμπεριστατωμένη μελέτη των data σας, που έχει ως αποτέλεσμα την κατάρτιση μιας εξατομικευμένης και ολοκληρωμένης στρατηγικής digital marketing, σας βοηθάει να πετύχετε τους στόχους σας -όποιοι κι αν είναι αυτοί. Παράλληλα, η πολυετής τους εμπειρία στον τουριστικό κλάδο και η αφοσίωσή τους στα data, τους επιτρέπει να μπορούν να προβλέψουν τις τάσεις και να σας συμβουλεύσουν σωστά για οποιοδήποτε ζήτημα.

Γι’ αυτό, μην χάνετε χρόνο! Επικοινωνήστε με τη Brandery στο email [email protected] ή στο τηλέφωνο +30 210 220 2173 και ζητήστε προσφορά για τη δική σας τουριστική επιχείρηση!

Tagged

1 σχόλιο στο “Τουρισμός 2023: Τα σημάδια που (δεν;) είδαμε νωρίς

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *