Photo by Maria Orlova on Pexels

Ξενοδοχειακός “πυρετός” στην Ευρώπη | Αυξημένες κατά 18% οι ξενοδοχειακές επενδύσεις στο α’ 3μηνο του 2023

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Περί τα 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ επενδύθηκαν συνολικά στην ευρωπαϊκή, ξενοδοχειακή βιομηχανία κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023, ποσό που αντιστοιχεί σε αύξηση 18%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.

Σύμφωνα με την Cushman & Wakefield, μια παγκόσμια εταιρία συμβούλων ακινήτων, η Ισπανία θεωρείται μια από τις πιο ελκυστικές χώρες για επενδύσεις σε αυτού του είδους τα περιουσιακά στοιχεία.

Οι μεγαλύτερες αγορές επενδύσεων σε ξενοδοχεία στην Ευρώπη κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου του τρέχοντος έτους ήταν η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία, οι οποίες αντιπροσώπευαν το 52% του συνολικού όγκου των συναλλαγών.

Ο αριθμός των ευρωπαϊκών επενδύσεων ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων ευρώ σε συνολικά 154 ξενοδοχειακές μονάδες και 16.817 δωμάτια αντιπροσωπεύει αύξηση 18% σε σχέση με τα σχεδόν 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ (3,482 δισεκατομμύρια ευρώ) που επιτεύχθηκαν την ίδια περίοδο του 2022. Αυτό συμβαίνει παρά την αύξηση του κόστους χρηματοδότησης και τις αμφιβολίες σχετικά με την οικονομική και γεωπολιτική κατάσταση.

Έτσι, μετά από μια σταθερή ανάκαμψη το 2022, τα ξενοδοχειακά αποτελέσματα συνέχισαν να αυξάνονται το πρώτο τρίμηνο του 2023, υποστηριζόμενα από την ανεκπλήρωτη ζήτηση και την ανάκαμψη των εταιρικών και ομαδικών τμημάτων.

Ορισμένες σημαντικές συναλλαγές οδήγησαν σε αυτή την ισχυρή ανάπτυξη, όπως η πώληση του Westin στη γαλλική πρωτεύουσα. Επιπλέον, το Mandarin Oriental στην Αλικαρνασσό της Τουρκίας και το Le Richemond στη Γενεύη της Ελβετίας. Ωστόσο, όταν εξετάζουμε την περίοδο από τον Μάρτιο του 2022 έως τον Μάρτιο του 2023 και ομαλοποιώντας τον αντίκτυπο αυτών των σημαντικών συναλλαγών, βλέπουμε μια πιο ήπια αύξηση της τάξης του 3% σε σύγκριση με τους 12 μήνες έως τον Μάρτιο του 2022.

Σύμφωνα με την έκθεση, η Ευρώπη παρουσίασε συνολικό όγκο επενδύσεων ύψους 18,6 δισ. ευρώ τους τελευταίους 12 μήνες. Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Ισπανία ήταν οι πιο δημοφιλείς επενδυτικές αγορές. Στις τρεις αυτές χώρες αντιστοιχούσε το 52% του συνόλου των συμφωνιών, με το Ηνωμένο Βασίλειο να προηγείται με 3,7 δισ. ευρώ, τη Γαλλία με 3,3 δισ. ευρώ και την Ισπανία με 2,6 δισ. ευρώ.

“Εκτοξεύονται” οι επενδύσεις στη Μέση Ανατολή

Οι Ευρωπαίοι επενδυτές αντιπροσώπευαν το 76% των κεφαλαίων που επενδύθηκαν, αν και τα κεφάλαια από τη Μέση Ανατολή αυξήθηκαν σημαντικά, σημειώνοντας αύξηση 142% τους τελευταίους 12 μήνες.

Στις συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν τους πρώτους μήνες του έτους, τα μεγάλα ξενοδοχεία αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ήμισυ των επενδύσεων, με τα θέρετρα να αποτελούν την πιο περιζήτητη κατηγορία.

Η ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης για αναψυχή, οι μακροπρόθεσμες δυνατότητες ανάπτυξης και η περιορισμένη αύξηση της προσφοράς υποστηρίζουν τη δημοτικότητα των θερέτρων μεταξύ των επενδυτών.

Συνολικά, τα θέρετρα αντιπροσώπευαν το 22% των συνολικών επενδύσεων το πρώτο τρίμηνο και το 28% αν αναλύσουμε τα δεδομένα των τελευταίων 12 μηνών. Αυτό είναι ένα πολύ υψηλότερο ποσοστό από ό,τι το 2019, πριν από τον Covid-19, όταν αυτή η κατηγορία ξενοδοχείων αντιπροσώπευε μόνο το 13% των συνολικών επενδύσεων για το έτος.

Το θετικό κλίμα των επενδυτών για τα ξενοδοχειακά περιουσιακά στοιχεία υποστηρίζεται από την ισχυρή ανάκαμψη της ξενοδοχειακής δραστηριότητας, με το RevPAR (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) σε αυτό το πρώτο τρίμηνο να είναι 13% υψηλότερο από ό,τι το 2019 για την Ευρώπη συνολικά.

Ο λόγος για την αύξηση αυτή είναι η άνοδος των τιμών στην ήπειρο. Η ADR (μέση ημερήσια τιμή) αυξήθηκε κατά 19% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στον δείκτη RevPAR σε αυτό το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2019 καταγράφηκαν στη Λιθουανία, την Τουρκία, την Ιρλανδία, την Κροατία και τη Γαλλία, ενώ σε επίπεδο πόλεων ξεχωρίζουν οι αυξήσεις στο Παρίσι, το Βελιγράδι, την Κωνσταντινούπολη και το Βίλνιους.

Υποτονική η προσφορά ξενοδοχείων

Η αύξηση των ξενοδοχειακών προσφορών προβλέπεται να παραμείνει χαμηλή, με πρόβλεψη για λιγότερο από 2% το 2022. Αυτό οφείλεται στις δαπάνες κατασκευής και στα επιτόκια, που προκαλούν καθυστερήσεις και ακυρώσεις των αναπτυξιακών, ξενοδοχειακών σχεδίων. Ωστόσο, αξιόλογα χαρτοφυλάκια είναι διαθέσιμα προς εξαγορά, όπως το Center Parcs στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Tryp στην Ισπανία. Επιπλέον, μην ξεχνάμε πως σταθεροποιείται ο πληθωρισμός.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *