ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Καλή η ζήτηση για κοντινούς προορισμούς Οι γερμανικές οικογένειες κράτηση κοντινούς προορισμούς έντονα προς το παρόν μετά από διακυμάνσεις της ζήτησης τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με tour operators. 19 Νοεμβρίου 2015 Bild Φωτογραφία: Tourismusverband Φλαχάου Οικογένειες παραμείνει η καρδιά της επιχείρησης οργανωμένων διακοπών και ένα ζωτικής σημασίας βασική ομάδα στόχος για τουριστικούς πράκτορες. Σύμφωνα με τους ερευνητές αγορά της γούνας, ο αριθμός των διακοπών που λαμβάνονται από γερμανόφωνους οικογένειες κυμάνθηκε κατά τα τελευταία χρόνια. Το τμήμα της αγοράς μειώθηκε από 13,2 εκατομμύρια ταξίδια το 2010 σε 12,7 εκατομμύρια το 2011, αυξήθηκε επίσης σε 13,4 εκατ το επόμενο έτος, αλλά έπεσε πάλι σημαντικά σε 12,3 εκατομμύρια το 2013. Πέρυσι υπήρξε μια ανάκαμψη σε 12,7 εκατομμύρια ταξίδια. Κατά τα τελευταία δύο χρόνια, οι Γερμανοί οργανωτές περιηγήσεων έχουν «ανακαλύφθηκε» η αγορά της οικογένειας και έχουν διευρύνει τα προϊόντα τους για το τμήμα αυτό. Η τελευταία είναι Schauinsland-Reisen με ένα ειδικό φυλλάδιο, συμπεριλαμβανομένης μίας εκτεταμένης τέσσερις σελίδες για κάθε ξενοδοχείο. “Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες μας έχουν πει ότι τα παιδιά παίζουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο στη λήψη αποφάσεων σχετικά με τις διακοπές,” εξήγησε ο διευθυντής πωλήσεων Detler Schroer. Οικογένειες αντιπροσωπεύουν περίπου το 26% του συνόλου των κρατήσεων καλοκαιρινές διακοπές με ηγετική θέση στην αγορά TUI και περίπου 27% του αέρα-inclusive διακοπές για τον προϋπολογισμό μάρκα 1-2-Fly. FTI έχει “έως και 20%” οικογένεια κρατήσεις για κύρια προορισμούς όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Ελλάδα και η Αίγυπτος, αλλά “διακοπές της πτήσης με βάση το 80% αυτής της”, δήλωσε ο Sven Schikarsky, επικεφαλής των οργανωμένων διακοπών. Οικογένειες εξακολουθούν να προτιμήσετε κυρίως κοντινούς προορισμούς. «Οι οικογένειες δεν παίζουν μεγάλο ρόλο για μακρινούς προορισμούς, αν και φυσικά υπάρχουν οι ίδιες προσφορές για οικογένειες”, σχολίασε ο Rolf-Dieter Maltzahn, Διευθύνων Σύμβουλος της DER Touristik Κολωνία. TUI φαίνεται να αποτελεί εξαίρεση, με την άνοδο της οικογένειας κρατήσεις για προορισμούς όπως η Βόρεια Αμερική, την Καραϊβική και την Ταϊλάνδη. Άλμα σε αυτό το τμήμα της αγοράς είναι μεγάλων αποστάσεων ειδικός για την οικογένειά Reisen, το οποίο έχει μια αύξηση 28% στις πωλήσεις του τρέχοντος έτους. “Το χειμώνα Σρι Λάνκα έντονα κράτηση, ενώ η Κούβα, την Κόστα Ρίκα και τη Νότια Αφρική πωλούν καλά το καλοκαίρι, καθώς και το χειμώνα», δήλωσε ο διευθυντής πωλήσεων Νάντια Albrecht. Όλες οι ταξιδιωτικοί πράκτορες είναι ικανοποιημένοι με τη ζήτηση προς το παρόν. “Έχουμε μια διψήφια αύξηση για το καλοκαίρι που μόλις τελείωσε, καθώς και την τρέχουσα χειμερινή περίοδο», δήλωσε ο Alltours ξενοδοχείο διευθυντής προμηθειών Dieter Hovenbitzer. Διευθυντής προϊόντος Dertour Kathrin Holzbrecher ήταν ιδιαίτερα ικανοποιημένος με τη ζήτηση για οικογενειακά θέρετρα και διαμερίσματα διακοπών. “Η κατάσταση οι κρατήσεις για τα προϊόντα self-drive είναι πολύ καλό», σχολίασε. Οι κυριότεροι προορισμοί αυτο-drive παραμένουν Γερμανία, την Ιταλία και την Αυστρία, μαζί με τις Κάτω Χώρες, την Τσεχική Δημοκρατία και την Κροατία. Μεταξύ των προορισμών της πτήσης, οι μεγαλύτερες πωλήσεις χειμερινούς προορισμούς για σχεδόν όλους τους φορείς εκμετάλλευσης είναι η Αίγυπτος και τα Κανάρια Νησιά, ενώ η Ισπανία, η Ελλάδα και η Τουρκία να οδηγήσει τις καλοκαιρινές βαθμολογίες. Υπάρχει αφθονία της δυναμικότητας πτήσεων που διατίθενται για τις οικογένειες σε αυτούς τους προορισμούς, τουριστικούς πράκτορες επισημαίνουν. Good demand for short-haul destinations German families are booking short-haul destinations strongly at present after fluctuating demand in recent years, according to tour operators. November 19, 2015 Bild Photo: Tourismusverband Flachau Families remain the heart of the package holiday business and a vital core target group for tour operators. According to market researchers FUR, the number of holiday taken by German-speaking families has fluctuated in recent years. The market segment dropped from 13.2 million trips in 2010 to 12.7 million in 2011, rose well to 13.4 million the following year but dropped back significantly to 12.3 million in 2013. Last year there was a recovery to 12.7 million trips. Over the last couple of years, German tour operators have ‘rediscovered’ the family market and have expanded their products for this segment. The latest is Schauinsland-Reisen with a dedicated brochure, including an extensive four pages for each hotel. “Travel agents have told us that children play an increasing role in deciding on holidays,” explained sales manager Detler Schroer. Families account for about 26% of all summer holiday bookings with market leader TUI and about 27% of air-inclusive holidays for budget brand 1-2-Fly. FTI has “up to 20%” family bookings for mainstream destinations such as Spain, Italy, Greece and Egypt but “flight-based holidays account for 80% of this”, said Sven Schikarsky, head of package holidays. Families continue to book mostly short-haul destinations. “Families do not play a large role for long-haul destinations, although there are of course the same offers for families,” commented Rolf-Dieter Maltzahn, managing director at DER Touristik Cologne. TUI appears to be an exception, with rising family bookings for destinations such as North America, Caribbean and Thailand. Jumping into this niche market is long-haul specialist For Family Reisen, which has a 28% rise in sales this year. “In the winter Sri Lanka is strongly booked, while Cuba, Costa Rica and South Africa sell well in summer as well as winter,” said sales manager Nadja Albrecht. All tour operators are satisfied with demand at present. “We have a double-digit rise for the summer which just finished as well as the current winter season,” said Alltours hotel procurement director Dieter Hovenbitzer. Dertour product manager Kathrin Holzbrecher was particularly satisfied with demand for family resorts and holiday apartments. “The bookings situation for self-drive products is very good,” she commented. The main self-drive destinations remain Germany, Italy and Austria along with the Netherlands, Czech Republic and Croatia. Among flight destinations, the top-selling winter destinations for virtually all operators are Egypt and the Canary Islands, while Spain, Greece and Turkey lead the summer rankings. There is plenty of flight capacity available for families to these destinations, tour operators point out.