50 Χρόνια ITB Berlin

50 Χρόνια ITB Berlin

Πληρότητα εκθεσιακών περιπτέρων, περισσότεροι εμπορικοί επισκέπτες από ποτέ, και πωλήσεις ρεκόρ.

  • Στην φετινή  ITB στο Βερολίνο, σημειώθηκε ρεκόρ προσέλευσης με σχεδόν 120.000 εμπορικούς επισκέπτες μέσα σε πέντε μέρες.
  • Η ITB αποτελεί πλέον ένα διεθνές «success story»: εκτός από την ΙΤΒ Ασίας στη Σιγκαπούρη, θα πραγματοποιηθεί και η ITB Κίνας, στη Σαγκάη το 2017.
  • Ένας αξιόπιστος δείκτης της κατάστασης του τουριστικού κλάδου, μια απαραίτητη πλατφόρμα δικτύωσης και ανεκτίμητη για την ώθηση που παρέχει σε μία από τις πιο σημαντικές βιομηχανίες του κόσμου:

Όπως καταγράφηκε στην  50η επέτειο της, η  ITB Berlin τόνισε και πάλι τη αξία της, ως η κορυφαία εμπορική έκθεση για την παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία.
Συνοψίζοντας τις  πέντε ημέρες της εμπορική έκθεσης, που πραγματοποιήθηκε στο Εκθεσιακό Κέντρο του Βερολίνου:

Το περίπτερο της ΠΝΑΙ με όλα τα νησιά της Περιφέρειας/ ksd photo
Το περίπτερο της ΠΝΑΙ με όλα τα νησιά της Περιφέρειας/ ksd photo

Η παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία απέδειξε την αντοχή της απέναντι στην προσφυγική κρίση και τους γεωπολιτικούς κινδύνους, αποδεικνύοντας ότι παραμένει σε μια εύρωστη κατάσταση, ως μία δυναμικά αναπτυσσόμενη βιομηχανία, παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν παγκοσμίως. Στη Γερμανία, που είναι μία από τις σημαντικότερες πηγές για την διεθνή τουριστική αγορά, η αβεβαιότητα που επικράτησε τις πρώτες εβδομάδες του έτους, έχει αρχίσει ξεκάθαρα πλέον να αντικαθιστάται από μια αυξανόμενη εμπιστοσύνη. Μετά από ένα σχετικά συγκρατημένο ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν για το 2016, η επιθυμία του γερμανικού κοινού για ταξίδια αναψυχής, συνοδεύεται τώρα και από μια θετική διάθεση μεταξύ των καταναλωτών και μια σταθερή αγορά εργασίας. Επιπλέον, η μείωση του κόστους ζωής και κυρίως η απότομη πτώση στις τιμές των καυσίμων, έχουν δώσει στους καταναλωτές της Ευρωζώνης ένα  πρόσθετο οικονομικό κίνητρο, για τις πιο απολαυστικές εβδομάδες του έτους.

DETROP-BOUTIQUE-ARTOZYMA-640x371Η ITB Βερολίνου στην 50η διοργάνωσή της, είναι ισχυρότερη από ποτέ: από 9 έως 13 Μάρτιου, περίπου 10.000 εκθέτες από 187 χώρες και περιοχές, συναντήθηκαν με 120.000 εμπορικούς επισκέπτες σε 26 εκθεσιακούς χώρους, που είχαν κλειστεί μήνες νωρίτερα. Αυτά ήταν τα εκτιμώμενα αριθμητικά στοιχεία που έδωσε η εταιρεία Messe Berlin την Κυριακή, στο κλείσιμο της ITB Berlin 2016. Τα στοιχεία αυτά αποκαλύπτουν ότι η κορυφαία εμπορική έκθεση στον κόσμο, για τη διεθνή τουριστική βιομηχανία, προσέλκυσε το μεγαλύτερο αριθμό εμπορικών επισκεπτών από το 1966, όπου και ξεκίνησε. Από την αγοραστική πλευρά υπήρχε επίσης μια περαιτέρω αύξηση του αριθμού των φορέων λήψης αποφάσεων: τα δύο τρίτα των εμπορικών επισκεπτών δήλωσαν ότι πραγματοποιήθηκε άμεση εποπτεία για όλες τις αγοραστικές αποφάσεις. Οι εμπορικές συμφωνίες που συνάπτονται κατά τη διάρκεια της εμπορικής έκθεσης, αυξήθηκαν από 6,7 δις € που ήταν το περασμένο έτος, σε περίπου επτά δισεκατομμύρια φέτος.

Ο Δρ Christian Göke, Διευθύνων Σύμβουλος της Messe Berlin δήλωσε: «Ποτέ ως τώρα στα 50 της χρόνια, η ITB Berlin δεν φιλοξένησε τόσους πολλούς εμπορικούς επισκέπτες στους εκθεσιακούς τους χώρους. Μετά από αυτή την πενταήμερη εκδήλωση, οι εμπορικοί επισκέπτες και οι εκθέτες αποχαιρετούν το Βερολίνο με ένα σαφές μήνυμα: ακόμα και σε εποχές που κυριαρχεί μια αίσθηση αβεβαιότητας, οι άνθρωποι δεν είναι διατεθειμένοι να χάσουν τις διακοπές τους. Αντιθέτως, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών, η τουριστική βιομηχανία έκανε σαφές ότι μπορεί να δώσει επαρκείς απαντήσεις στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα «. Η ITB Berlin απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι αυτή εμπορική έκθεση, που αποτελεί μια παγκόσμια αγορά και μια πλατφόρμα προσωποποιημένων επαφών και συναντήσεων, παρέχει ένα «γερό θεμέλιο» για τον κλάδο, σε μία δύσκολη και ταραγμένη περίοδο, και παρότι ζούμε στην ψηφιακή εποχή, δεν έχει χάσει καθόλου από τη σημασία της για την ταξιδιωτική βιομηχανία σε όλο τον κόσμο.

Ο Δρ Christian Göke είπε επίσης: «Σήμερα, η ΙΤΒ Berlin , δεν είναι μόνο μία από τις σημαντικότερες εμπορικές εκθέσεις που λαμβάνουν χώρα στο Βερολίνο, αλλά, κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε δεκαετιών υπήρξε κι ένας σημαντικός οικονομικός παράγοντας για την πόλη μας. Αυτή η διεθνής έκθεση για την παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία αποτελεί επίσης ένα αξιοσημείωτο success story για τον εμπορικό κλάδο στη Γερμανία, και αυτό είναι κάτι για το οποίο τόσο η εταιρεία μας όσο και οι Βερολινέζοι, είμαστε πολύ περήφανοι. Από την άποψη των εκθετών και των εμπορικών επισκεπτών, καμία άλλη έκθεση  στον κόσμο δεν έχει τη διεθνή δομή που μπορεί να συγκριθεί με της ITB.  Η ΙΤΒ Βερολίνου είναι κάτι περισσότερο από μια εμπορική έκθεση. Σήμερα, εκπροσωπεί τη Γερμανία σε όλο τον κόσμο, συμβολίζοντας την φιλοξενία και λειτουργώντας ως ένα πρακτικό παράδειγμα της διεθνούς κατανόησης». Η ταξιδιωτική εμπορική έκθεση που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Βερολίνο 50 χρόνια πριν, έχει πλέον εξελιχθεί σε μια πραγματική διεθνή επιτυχία: Η ITB Asia πραγματοποιείται κάθε χρόνο στη Σιγκαπούρη από το 2008. Επιπλέον, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η Messe Berlin, από το Μάιο του 2017, η ΙΤΒ η Κίνα θα λαμβάνει χώρα ετησίως στην πυκνοκατοικημένη πόλη της Σαγκάης, σε συνεργασία με μεγάλους tour operators της χώρας και ταξιδιωτικά γραφεία.

Το μεγαλύτερο συνέδριο στον κόσμο για την διεθνή ταξιδιωτική βιομηχανία σημείωσε ρεκόρ προσέλευσης. Τις 200 εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της ΙΤΒ, παρακολούθησαν πάνω από 26.000 επισκέπτες. Έλαβε χώρα για 13η φορά και κατέλαβε οκτώ αίθουσες του εκθεσιακού χώρου. Τα κύρια θέματα του Συνεδρίου της ΙΤΒ, που χαρακτηρίζεται ως «δεξαμενή σκέψης» για τη διεθνή βιομηχανία, ήταν το «Travel 4.0» και η πλήρης ψηφιοποίηση των διαφόρων επιχειρηματικών διαδικασιών των τουριστικών επιχειρήσεων. Λόγω της εμφανούς επιθυμίας πολλών ταξιδιωτών, το θέμα των ταξιδιών πολυτελείας προσέλκυσε κι αυτό, μεγάλο ενδιαφέρον. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις σχετικά με τις ευκαιρίες και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει ο τουρισμός ως συνέπεια της εισροής μεγάλου αριθμού προσφύγων στην Ευρώπη. Με την πρώτη εμφάνιση του στην Ευρώπη, ενός ανθρωποειδούς ρομπότ από την Ιαπωνία – ντυμένο σαν μια κομψή οικοδέσποινα της εμπορική έκθεσης – οι επισκέπτες στην έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου είχαν την ευκαιρία να δουν μόνοι τους, πώς οι μηχανικοί και οι επιστήμονες βλέπουν το μέλλον μιας βιομηχανίας που βασίζεται στις υπηρεσίες. Η σημασία της ΙΤΒ του Βερολίνου, ως οικονομική και κοινωνική πλατφόρμα υπογραμμίστηκε από την παρουσία πολλών διακεκριμένων ομιλητών. Μεταξύ αυτών που παρείχαν πληροφορίες και έμπνευση για τους συμμετέχοντες του Συνεδρίου, ήταν ο Günther H. Oettinger, Επίτροπος της ΕΕ για την Ψηφιακή Οικονομία και Κοινωνία, ο Δρ Gerd Müller, Ομοσπονδιακός Υπουργός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, και ο καθηγητής Δρ. Hans-Werner Sinn, Πρόεδρος στο Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Leibniz.

Το Σάββατο και την Κυριακή οι αίθουσες ήταν ασφυκτικά γεμάτες με επισκέπτες. Σύμφωνα με μια προσωρινή εκτίμηση των διοργανωτών, περίπου 60.000 μέλη από το κοινό, εκμεταλλεύτηκαν το ευρύ φάσμα πληροφοριών που διατίθενται από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, συμπεριλαμβανομένων κι αυτών που εκπροσωπούν εξειδικευμένες αγορές. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να κάνουν κρατήσεις ταξιδίων. Μεταξύ 9 και 13 Μαρτίου η έκθεση ITB Berlin προσέλκυσε περίπου 180.000 επισκέπτες.

Taleb Rifai, Γενικός Γραμματέας, Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO):

«Με την ευκαιρία της 50ής επετείου της, η ITB συνεχίζει να αντανακλά το όραμα και την ηγετική θέση του τουριστικού τομέα. Εμείς στον  Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, είμαστε πολύ περήφανοι να έχουμε ως ισχυρό εταίρο την ITB και ευχαριστούμε όλη την ομάδα της, για τη συμβολή τους στο να καταστεί ο τουριστικός τομέας πιο ανταγωνιστικός αλλά και πιο υπεύθυνος και βιώσιμος. »

Δρ. Michael Frenzel, Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ένωσης της γερμανικής Τουριστικής Βιομηχανίας (BTW):

«Σε αυτή τη σημαντική επέτειο, η  ITB φορά έδειξε για ακόμα μια φορά πόσο σημαντικό είναι να συνεχίσουν να πραγματοποιούνται οι συναντήσεις «πρόσωπο με πρόσωπο», σε ένα όλο και πιο ψηφιοποιημένο κόσμο. Η γενική διάθεση και οι διάφορες συζητήσεις που έλαβαν χώρα στην έκθεση,  επιβεβαίωσαν ουσιαστικά την αισιόδοξη προοπτική μας για το 2016. Η τουριστική βιομηχανία, τόσο στη Γερμανία όσο και σε όλο τον κόσμο, είναι σε μια ιδανική κατάσταση, υπάρχει εύρος επιλογών μεγαλύτερο από ποτέ, η διάθεση των καταναλωτών είναι θετική, και οι Γερμανοί προτιμούν να ξοδεύουν τα χρήματά τους στα ταξίδια, όπως επιβεβαιώθηκε αυτή την εβδομάδα από την οργάνωση έρευνας καταναλωτών GfK. Με την προϋπόθεση ότι εμείς ως βιομηχανία θα μείνουμε ενωμένοι, και οι πολιτικοί θα κάνουν ότι μπορούν από την πλευρά τους για να αντιμετωπιστούν οι πραγματικές προκλήσεις που παρουσιάζονται από την εισροή των προσφύγων, το 2016 θα είναι άλλη μια καλή χρονιά για τον τουρισμό. »

Norbert Fiebig, πρόεδρος της γερμανικής Travel Association (DRV):

«Φέτος η μεγαλύτερη διεθνής εμπορική έκθεση για τον τουρισμό, ήταν το επίκεντρο του γενικού ενδιαφέροντος σε μεγαλύτερο βαθμό από ποτέ, διότι η ασφάλεια και τα ταξίδια ήταν μεταξύ των κυρίαρχων θεμάτων σε αυτή τη κορυφαία διεθνή εμπορική έκθεση. Η ITB δεν είναι μόνο μία πηγή αγοράς για τους προορισμούς, αλλά και ένα ζωτικής σημασίας κριτήριο για την αξιολόγηση του επιπέδου των κρατήσεων για την επόμενη ταξιδιωτική περίοδο. Πού ταξιδεύουν οι Γερμανοί, ποιοι είναι οι προορισμοί των καλοκαιρινών διακοπών τους; Κατά τη διάρκεια της ITB, οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα μπορούν να δοθούν με ακρίβεια βάσει των εκθέσεων για τις τελευταίες τάσεις. Είμαι στην ευχάριστη θέση να πω, ότι οι περισσότεροι προορισμοί συνεχίζουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους. Ενώ στην αρχή του έτους, οι άνθρωποι ήταν αβέβαιοι και διστακτικοί να κάνουν κράτηση σε ορισμένες χώρες, πολλοί από τους συμμετέχοντες της έκθεσης εξέφρασαν την πεποίθησή τους ότι, τους επόμενους μήνες, πολλοί πελάτες θα λαμβάνουν αποφάσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα υπέρ αυτών των προορισμών. Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, είμαι πεπεισμένος ότι αυτή η τουριστική χρονιά έχει μεγάλη δυναμική και θα επιτευχθούν πολύ θετικά αποτελέσματα. »

Haris Mohammed, Διευθύνων Σύμβουλος, Maldives Marketing and Public Relations Corporation:

«Εκ μέρους ολόκληρης της τουριστικής βιομηχανίας των Μαλδίβων, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω και να σας συγχαρώ για την υπέροχη διοργάνωση της ΙΤΒ Berlin 2016. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που ήμασταν η χώρα που σηματοδότησε την 50ή επέτειο της ITB Berlin καθώς και το «Visit Maldives Year 2016», κατά την διάρκεια του οποίου γιορτάζουμε την τουριστική βιομηχανία στην όμορφη χώρα μας.

Βλέπουμε μια πολύ επιτυχημένη εμπορική έκθεση, μέσω της οποίας είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε τις Μαλδίβες ως κορυφαίο νησιωτικό προορισμό στον κόσμο. Σας προσκαλούμε να γνωρίσετε τις υπέροχες τροπικές παραλίες μας, τον πολιτισμό και τη ζεστασιά των ανθρώπων μας, καθώς και τη μοναδική φιλοξενία μας σε μερικά από τα καλύτερα θέρετρα σε όλο τον κόσμο.

Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε την επιτυχία μας στη Γερμανία, καθώς και σε άλλες σημαντικές πηγές αγοράς, για να παρουσιάσουμε όλα αυτά που κάνουν τη χώρα μας έναν από τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς στον κόσμο. »

Έντονο ενδιαφέρον έδειξαν τα μέσα ενημέρωσης και η πολιτική

Περισσότεροι από 5.000 διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι από 80 χώρες, καθώς και περίπου 380 bloggers από 30 χώρες, έκαναν ρεπορτάζ από την έκθεση ITB Berlin. Αυτή η εμπορική έκθεση ήταν τόπος συνάντησης για πολιτικούς από τη Γερμανία και πολλές άλλες χώρες, καθώς και για πολλούς διπλωμάτες. Εκτός από τις 124 αντιπροσωπείες κρατών, παρευρέθησαν τα μέλη τεσσάρων βασιλικών οίκων, 48 υπουργοί και 87 πρέσβεις από όλο τον κόσμο.

Η επόμενη έκθεση ΙΤΒ στο Βερολίνου θα πραγματοποιηθεί από Τετάρτη έως Κυριακή, 8 με 12 Μαρτίου του 2017. Η Επίσημη χώρα «εταίρος» θα είναι η Μποτσουάνα.

ΠΗΓΗwww.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ