Photo by Andrea Piacquadio on Pexels

HOTSTATS: Τι δείχνουν τα στοιχεία για την ουσιαστική ανάκαμψη της ξενοδοχειακής βιομηχανίας

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε παιχνίδι αναμονής ή κατ’ άλλους σε ένα παιχνίδι πόκερ εξελίσσεται η ουσιαστική ανάκαμψη της ξενοδοχειακής βιομηχανίας στον καιρό της πανδημίας. Ιδιαίτερα όσον αφορά τα έσοδα και την κερδοφορία, τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ευρώπη τα ξενοδοχεία δεν έχουν παρά να ελπίζουν, τουλάχιστον προς το παρόν, σύμφωνα με ανάλυση της HOTSTATS.

Το πρώτο εξάμηνο του 2021 για την ξενοδοχειακή βιομηχανία, σύμφωνα πάντα με την HOTSTATS, χαρακτηρίστηκε από πλασματική βελτίωση, τόσο από την πλευρά των εξόδων, όσο και των εσόδων, τα οποία εξακολουθούν να είναι μη συγκρίσιμα, σε σχέση με πριν από την πανδημία και, σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, έχουν ακόμη δρόμο για να φτάσουν ή να ξεπεράσουν τα επίπεδα εκείνα.

Δύο από τους κύριους “ένοχους” είναι η έλλειψη ζήτησης από εταιρίες και groups, η οποία αντιπροσωπεύει ένα υψηλό μέρος των συνολικών εσόδων των ξενοδοχείων, ειδικά για ξενοδοχεία που βρίσκονται σε πύλες εισόδου και συνεδριακές αγορές.

intercontinentalΣτις ΗΠΑ, το πρώτο εξάμηνο του 2021, τα προσωρινά έσοδα αντιπροσώπευαν το 80,4% των συνολικών εσόδων, έναντι του 56,8% το α’ εξάμηνο του 2019. Εν τω μεταξύ, τα έσοδα από τα δωμάτια που διέμεναν γκρουπ ανήλθαν μόλις στο 15% των συνολικών εσόδων το πρώτο εξάμηνο του 2021, έναντι 40% το την αντίστοιχη περίοδο το 2019. Η διάκριση είναι σαφής: το μείγμα εσόδων ήταν πολύ πιο “αρμονικό” το 2019 και βοήθησε να εξηγηθούν τα συνολικά έσοδα των $100 το α’ εξάμηνο του 2021 σε βάση διαθέσιμων δωματίων (RevPAR), σε σύγκριση με $ 265 το α’ εξάμηνο του 2019.

Ανάλογη είναι η εικόνα των οικονομικών της ξενοδοχειακής αγοράς και στην Ευρώπη, με τα προσωρινά έσοδα το α’ εξάμηνο 2021 να είναι σημαντικά υψηλότερα από το α’ εξάμηνο του 2019 και τα έσοδα σε επίπεδο ομίλων χαμηλότερα. Οι προσδοκίες είναι αυτή η αναλογία να παραμείνει ως έχει έως ότου κλιμακωθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα εταιρικά ταξίδια.

Το RevPAR στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2021 ήταν 37,52 ευρώ, έναντι 157,53 ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο το 2019.

Έλλειψη εργατικού δυναμικού

Καθώς η ζήτηση για τα ταξίδια επιστρέφει “χλιαρά”, οι ανησυχίες για την έλλειψη εργατικού δυναμικού για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών και τη βέλτιστη λειτουργία ξενοδοχείων και εστιατορίων έρχονται στο προσκήνιο. “Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα εστιατόρια πρέπει να κλείσουν ολόκληρα τμήματα επειδή δεν έχουν αρκετό δυναμικό για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους, με αποτέλεσμα να χάνουν έσοδα”, επισημαίνει η HOTSTATS. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι η τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου της Pyramid Hotel Group, Warren Fields, ο οποίος λέει: “Ποτέ δεν χρησιμοποίησα μια υπηρεσία στελέχωσης στο παρελθόν τόσο πολύ, όσο τους τελευταίους τέσσερις μήνες”.

Για το α’ εξάμηνο του 2021, έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου του 2019, η συνολική μισθοδοσία, σε βάση εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (PAR), αναλύθηκε ως εξής ανά περιοχή:

Ευρώπη: 19,43 €, έναντι 50,64 €
ΗΠΑ: 36,56 $, έναντι 91,84 $
Ασία: 33,84 $, έναντι 54,25 $
Μέση Ανατολή: 35,77 $, έναντι 68,56 $

Focus στα κέρδη

Η αλληλεπίδραση μεταξύ εσόδων και εξόδων είχε σημαντικό αντίκτυπο στο κέρδος των ξενοδοχείων. Αν και οι περισσότερες γραμμές δαπανών έχουν υποχωρήσει τόσο το 2020, όσο και το 2021, σε σύγκριση με το 2019, έχουν έρθει ενάντια σε μια τεράστια μείωση των συνολικών εσόδων.

Έτσι, για το α’ εξάμηνο του 2021, έναντι του α’ εξαμήνου του 2019, το ακαθάριστο λειτουργικό κέρδος ανά διαθέσιμο δωμάτιο (GOPPAR), αναλύθηκε ως εξής ανά περιοχή:

Ευρώπη: -2,55 €, έναντι 53,70 €
ΗΠΑ: 26,79 $, έναντι 98,90 $
Ασία: 17,59 $, έναντι 58,33 $
Μέση Ανατολή: 29,16 $, έναντι 67,03 $

“Λένε ότι ο καλύτερος προγνωστικός παράγοντας του μέλλοντος είναι το παρελθόν. Η ξενοδοχειακή βιομηχανία ελπίζει ότι οι επόμενοι έξι μήνες θα αντισταθμίσουν την τάση αυτή”, υπογραμμίζει με νόημα η HOTSTATS.

ksd PRIMAGEL
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *