money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αντιμέτωπες με αύξηση των τελών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας οι αεροπορικές εταιρίες στο Ην. Βασίλειο | Προβληματισμός για το κόστος των πτήσεων

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου έλαβε το “πράσινο φως” για να αυξήσει τα τέλη που χρεώνει στις αεροπορικές εταιρίες για τις υπηρεσίες της κατά περισσότερο από ένα τέταρτο, λίγες εβδομάδες μετά την αποτυχία του συστήματος που προκάλεσε χάος στα ταξίδια και είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση περισσότερων από 2.000 πτήσεων.

Η βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) δήλωσε ότι η απόφαση της για την τιμολόγηση θα δώσει στις Εθνικές Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας (Nats) τη δυνατότητα να αυξήσουν τα τέλη κατά περίπου 25% μεταξύ 2023 και 2027, στην πραγματικότητα αυξάνοντας τη μέση χρέωση ανά επιβάτη ανά πτήση κατά 43 πένες σε 2,08 λίρες.

Η CAA δήλωσε ότι η νέα διάρθρωση των τελών θα διασφαλίσει ότι τα τέλη θα παραμείνουν “σε γενικές γραμμές σύμφωνα με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά τέλη της Nerl”.

Τόνισε επίσης ότι η απόφαση ήταν ανεξάρτητη από την αξιολόγηση των επιδόσεων της Nats κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου των αργιών του Αυγούστου, όταν υπήρξε προσωρινή ολική κατάρρευση των υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, που επηρέασε περίπου 2.000 πτήσεις, αφήνοντας εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες σε αναμονή ή εγκλωβισμένους.

Ωστόσο, ο εμπορικός φορέας που εκπροσωπεί τις εγγεγραμμένες στο Ηνωμένο Βασίλειο αεροπορικές εταιρίες προειδοποίησε ότι οι επιβάτες θα είναι αυτοί που θα πληρώσουν τελικά τον λογαριασμό για την αύξηση των τελών.

Η CAA δήλωσε ότι η απόφασή της θα επιτρέψει στη Nats να συνεχίσει να ανακτά τα λειτουργικά της έξοδα και να χρηματοδοτεί τις νέες επενδύσεις που απαιτούνται “για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στο μέλλον”, καθώς και να ανακτήσει τα έσοδα που χάθηκαν λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που ίσχυαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.

Σύμφωνα με την CAA, η έρευνά της σχετικά με τη βλάβη του συστήματος πληροφορικής βρίσκεται σε εξέλιξη. “Θα εξετάσουμε τυχόν περαιτέρω ρυθμιστικά μέτρα, ανάλογα με την περίπτωση, μετά το αποτέλεσμα της ανεξάρτητης εξέτασης”, πρόσθεσε.

Η Nats έχει μέχρι στιγμής αποδώσει το περιστατικό σε “ένα εξαιρετικά σπάνιο σύνολο περιστάσεων” και ανέφερε σε μια αρχική έκθεση ότι προκλήθηκε από ένα μόνο στοιχείο σε ένα σχέδιο πτήσης που εισήχθη λανθασμένα στο σύστημά της από μια ανώνυμη αεροπορική εταιρεία.

Η Nats δεν επιβεβαίωσε αν θα χρησιμοποιήσει την επιπλέον χρηματοδότηση για την αναβάθμιση των συστημάτων πληροφορικής της, λέγοντας μόνο ότι μελετά την τελική απόφαση της CAA σχετικά με την τιμολόγηση.

Τα πρώτα σχόλια και αντιδράσεις

Το συνδικάτο Prospect, το οποίο εκπροσωπεί το προσωπικό της βιομηχανίας μεταφορών, δήλωσε ότι οι επενδύσεις είναι απαραίτητες για τη διατήρηση του ιστορικού ασφάλειας του εναέριου χώρου του Ηνωμένου Βασιλείου, ο οποίος είναι ένας από τους πιο επιβαρυμένους και περίπλοκους στον κόσμο.

“Η CAA είχε δίκιο να αντισταθεί στις πιέσεις των αεροπορικών εταιριών για περαιτέρω μείωση του κόστους. Αυτό θα οδηγούσε σε λιγότερες επενδύσεις, λιγότερους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και ένα λιγότερο ανθεκτικό σύστημα με περισσότερες καθυστερήσεις για τους επιβάτες”, δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Prospect, Mike Clancy.

Οι αεροπορικές εταιρίες αντέδρασαν με οργή στην ανακοίνωση, κάνοντας λόγο για “κλωτσιά στα μούτρα” των επιβατών, οι οποίοι θα πληρώσουν τελικά τον λογαριασμό με τη μορφή υψηλότερων ναύλων.

Ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Airlines UK, Tim Alderslade, καταδίκασε την αύξηση των τελών, λέγοντας ότι είναι “άλλη μια κλωτσιά στα μούτρα για τους επιβάτες που ταλαιπωρήθηκαν από προβλήματα αυτό το καλοκαίρι, συμπεριλαμβανομένης της βλάβης του συστήματος πληροφορικής της Nats τον Αύγουστο”. Είπε ότι οι επιβάτες “αναπόφευκτα θα καταλήξουν να πληρώνουν το λογαριασμό εκατομμυρίων λιρών για τις αυξήσεις”.

“Αυτό απλά δεν μπορεί να δικαιολογηθεί, ενώ παραμένει ασαφές ποια μέτρα θα ληφθούν για να διασφαλιστεί ότι οι αεροπορικές εταιρείες και οι πελάτες τους δεν θα δουν μια επανάληψη αυτής της διαταραχής”, πρόσθεσε ο κ. Alderslade.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *