©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Αθήνα στις ταξιδιωτικές επιλογές των Σουηδών το 2024 | Η περίπτωση της Ρόδου | Οι 5 κορυφαίες ταξιδιωτικέ τάσεις στη σουηδική αγορά

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

H Aθήνα φαίνεται να κυριαρχεί στις επιλογές των Σουηδών για σύντομα city breaks εφέτος, μια ταξιδιωτική τάση που περιλαμβάνεται στις πέντε κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις των Σουηδών για το 2024. Ενώ, μία ακόμη τάση που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι ο προσανατολισμός στα βιώσιμα ταξίδια, με την TUI να παρουσιάζει τη Ρόδο ως πρότυπο προορισμό αειφόρου τουρισμού.

Με την “όρεξη” των Σουηδών για ταξίδια καλά να κρατεί και το νέος έτος, οι ειδικοί σε θέματα ταξιδιωτικών τάσεων της TUI μοιράζονται τις πέντε τάσεις που θα χαρακτηρίσουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των Σουηδών καταναλωτών το 2024.

Αυτές είναι:

1. Sleepcations

Ξεχάστε τα “workations”, την τάση του συνδυασμού της εξ αποστάσεως εργασίας και των ταξιδιών. Τώρα όλα αφορούν τις “sleepcations” (διακοπές για ύπνο). Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες θέλουν απόλυτη χαλάρωση, να προλάβουν να κοιμηθούν και να κάνουν όσο το δυνατόν λιγότερα πράγματα στις διακοπές. Ειδικότερα, αυτό το είδος ταξιδιού έχει ζήτηση μεταξύ εκείνων που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω. Αυτοί οι ταξιδιώτες αναζητούν ξενοδοχεία πέντε αστέρων με ανέσεις, όπως spa και χώρους για κολύμπι, σε εξωτικούς προορισμούς όπως οι Μαλδίβες, η Ζανζιβάρη και η Νοτιοανατολική Ασία.

Ανταποκρινόμενα σε αυτή την τάση, όλο και περισσότερα ξενοδοχεία προσφέρουν διαφορετικούς τύπους υπηρεσιών και προγραμμάτων ευεξίας για την προώθηση της ευεξίας και του ύπνου. Ένα παράδειγμα είναι το ξενοδοχείο Banyan Tree Samui στην Ταϊλάνδη, το οποίο έχει δημιουργήσει ένα νυχτερινό τελετουργικό για να βοηθήσει τους επισκέπτες να κοιμηθούν καλύτερα. Ένα άλλο είναι το The Mora στη Ζανζιβάρη, το οποίο ανοίγει φέτος την άνοιξη και θα προσφέρει πρωινό όλη την ημέρα, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να κοιμούνται όσο θέλουν.

2. Ταξίδια σε πόλεις

Όλο και περισσότεροι Σουηδοί θα επιλέγουν διακοπές στην πόλη το 2024, με την TUI να διαπιστώνει εδώ και καιρό αυξημένη ζήτηση για city breaks. Εκτός από την ελληνική πρωτεύουσα, η Κωνσταντινούπολη και η Βιέννη συνθέτουν την τριάδα των πόλεων που κυριαρχούν στις επιλογές των Σουηδών για σύντομες αποδράσεις σε μεγάλες πόλεις το 2024.

Σε μια έρευνα της Sifo, Kantar Media, με τη συμμετοχή περισσότερων των 1.000 Σουηδών, οι περισσότεροι δήλωσαν ότι οι ευρωπαϊκές πόλεις βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τους ονειρεμένους προορισμούς αυτόν τον χειμώνα.

“Μετά την πανδημία, πολλοί ταξιδιώτες αισθάνονται και πάλι σίγουροι για τα ταξίδια σε μεγάλες πόλεις, καθώς δεν χρειάζεται να αποφύγουμε τα πλήθη όπως πριν. Η οικονομική κατάσταση μπορεί επίσης να συμβάλει στην επιλογή ενός μικρότερου ταξιδιού, όπως ένα Σαββατοκύριακο στην πόλη, αντί για ένα μεγάλο ταξίδι”, λέει η Dian Martinez Valencia, επικεφαλής επικοινωνίας της TUI.

3. Ταξίδια FOBO (Φόβος για καλύτερες επιλογές)

Σε αυτούς τους καιρούς της οικονομικής πίεσης και της ατελείωτης πληθώρας ταξιδιωτικών επιλογών, πολλοί άνθρωποι αισθάνονται αγχωμένοι όταν κλείνουν τις διακοπές τους.

Σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής ταξιδιωτικής εταιρίας First Choice, που ανήκει στον όμιλο TUI, δύο στους πέντε παραθεριστές αισθάνονται καταβεβλημένοι από το άγχος της απόφασης όταν κάνουν κράτηση για ένα ταξίδι. Το 37% δηλώνει ότι οι πολλές επιλογές και η πληθώρα πληροφοριών τους έχουν δημιουργήσει “άγχος για την κράτηση” και την αίσθηση ότι έχουν κάνει λάθος μετά την κράτηση.

Επίσης, σύμφωνα με μια έρευνα της Sifo για λογαριασμό της TUI, επτά στους δέκα Σουηδούς λένε ότι είναι πιο σημαντικό να αισθάνονται ότι εξασφαλίζουν καλή σχέση ποιότητας-τιμής παρά χαμηλή τιμή όταν κάνουν κράτηση για τις επόμενες διακοπές τους.

4. “Σαφάρι” περιεχομένου

Μια αυξανόμενη ταξιδιωτική τάση είναι η επιλογή προορισμού και δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια του ταξιδιού με βάση τις προοπτικές του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σχεδόν οι μισοί, το 48%, των ερωτηθέντων σε μια ταξιδιωτική έρευνα διεθνούς τράπεζας δηλώνουν ότι θέλουν να ταξιδέψουν σε έναν προορισμό που μπορούν να παρουσιάσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και η πλειονότητα, έξι στους δέκα, της Gen Z και των Millennials λένε ότι έχουν επιλέξει έναν προορισμό διακοπών επειδή φαίνεται υπέροχος σε φωτογραφίες ή/και βίντεο.

Μερικοί από τους προορισμούς με τα περισσότερα hashtag στο Instagram αυτή τη στιγμή είναι το Μπαλί, οι Μαλδίβες και το Ντουμπάι.

5. Βιώσιμα ταξίδια – Συνδυάζοντας την εργασία με την ευχαρίστηση

Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες θέλουν να κάνουν βιώσιμες επιλογές όταν ταξιδεύουν. Σε μια διεθνή μελέτη, τρεις στους τέσσερις ταξιδιώτες δήλωσαν ότι θέλουν να ταξιδεύουν με πιο βιώσιμο τρόπο, αριθμός αυξημένος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ο ίδιος αριθμός δήλωσε επίσης ότι θέλει οι ταξιδιωτικές εταιρίες να προσφέρουν πιο βιώσιμες επιλογές. Πολλοί θέλουν επίσης να κάνουν συνειδητές επιλογές που στηρίζουν τις τοπικές κοινότητες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, όπως η αγορά αγαθών από τοπικούς προμηθευτές.

Ένας αυξανόμενος αριθμός τουριστικών προορισμών εργάζεται επίσης ενεργά για τη μετατροπή της τουριστικής βιομηχανίας ώστε να γίνει πιο βιώσιμη, με την TUI να κάνει ειδική αναφορά στη Ρόδο και τον στόχο της να γίνει κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2030.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *