Turkish

Η αξία της Turkish Airlines ξεπερνά αυτή της Lufthansa

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ένα τεράστιο ράλι στις μετοχές της Turkish Airlines (THY) φέτος ώθησε την αγοραστική αξία του εθνικού αερομεταφορέα της Τουρκίας σε επίπεδα υψηλότερα από εκείνα του γερμανικού αερομεταφορέα Lufthansa.

Οι μετοχές της Turkish Airlines “εκτινάχθηκαν” κατά περισσότερο από 592% φέτος, με αποτέλεσμα η αγοραστική αξία του αερομεταφορέα να φτάνει τα 191,4 δισεκατομμύρια τουρκικές λίρες (10,26 δισεκατομμύρια δολάρια), ξεπερνώντας εκείνη της Lufthansa που ανέρχεται σε 9,28 δισεκατομμύρια ευρώ (9,73 δισεκατομμύρια δολάρια).

Η μετοχή της Turkish Airlines έφθασε τη Δευτέρα έως και τις 138,6 τ.λ., από περίπου 20 τ.λ. στις αρχές του έτους. Στις 3 μ.μ. της Τρίτης διαπραγματευόταν στις 134,2 τ.λ.. Η ισοτιμία δολαρίου/τουρκικής λίρας ήταν στο 13 στο τέλος του περασμένου έτους και στο 18,63 την Τρίτη.

Από την άλλη πλευρά, η τιμή της μετοχής της Lufthansa αυξήθηκε κατά 25,7% από την αρχή του τρέχοντος έτους.

Στόχος της Turkish Airlines είναι η μετοχή της να ανέλθει στα 10 δολάρια (περίπου 186 τ.λ.), δήλωσε ο πρόεδρός της Ahmet Bolat στους δημοσιογράφους, νωρίτερα αυτό τον μήνα.

Τα μεγέθη της THY

Με την υποστήριξη της “άνθησης” των εμπορευματικών μεταφορών, ο αερομεταφορέας κατάφερε να ξεπεράσει γρήγορα τις επιπτώσεις του Covid-19, να ενισχύσει τα κέρδη του και πλησιάζει στα επίπεδα χωρητικότητας που είχε πριν από την πανδημία.

Τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους μετέφερε περισσότερους από 60 εκατομμύρια επιβάτες, έναντι 36,2 εκατομμυρίων το 2021 και 63,1 εκατομμυρίων το 2019. Τα 6,6 εκατομμύρια επιβάτες μόνο τον Οκτώβριο ήταν αντίστοιχα με εκείνα του 2019 πριν η πανδημία αναστείλει τα ταξίδια.

Η Turkish Airlines ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 38,5 δισ. τ.λ. για την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, αύξηση περίπου 517% από περίπου 6,2 δισ. τ.λ. το 2021.

Από το τρίτο τρίμηνο του έτους, τα συνολικά έσοδά της ανήλθαν σε 6,1 δισ. δολάρια, υπερβαίνοντας αυτά του 2019 κατά 52%, ενώ τα έσοδα από το αεροπορικό φορτίο αυξήθηκαν κατά 110% σε περίπου 880 εκατ. δολάρια.

Τα καθαρά κέρδη του αερομεταφορέα ανήλθαν σε 1,5 δισ. δολάρια το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.

Η περίπτωση της Lufthansa

Αντίθετα, η ανάκαμψη της Lufthansa μετά την πανδημία δεν ήταν εύκολη, καθώς πάλευε να κρατηθεί στη ζωή.

Ενώ η πανδημία προκάλεσε μεγάλη κρίση στην παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, ο όμιλος Lufthansa, στον οποίο ανήκουν επίσης η Eurowings, η Swiss, η Brussels και η Austrian Airlines, έφτασε στα όρια της χρεοκοπίας.

Οι κυβερνήσεις της Ελβετίας, της Αυστρίας και του Βελγίου, και κυρίως η γερμανική κυβέρνηση, έσωσαν την εταιρία από τη χρεοκοπία, παρέχοντας μια “σανίδα σωτηρίας” ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ σε δημόσια χρηματοδότηση το 2020.

Λόγω της μείωσης της ζήτησης των επιβατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ήταν δύσκολο για τις αεροπορικές εταιρίες να αντλήσουν κεφάλαια μέσω αύξησης κεφαλαίου.

Με την ανάκαμψη της ζήτησης επιβατών, ο όμιλος Lufthansa συγκέντρωσε 2,14 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο του 2020 για να αποπληρώσει μέρος του δημόσιου πακέτου διάσωσης.

Από την άλλη πλευρά, ο όμιλος Lufthansa ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη για πρώτη φορά μετά την πανδημική κρίση το τρίτο τρίμηνο του 2021, καθώς η ζήτηση πτήσεων αυξήθηκε μετά την άρση των παγκόσμιων ταξιδιωτικών περιορισμών.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *