©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Νομικές συμβουλές προς τα ταξιδιωτικά γραφεία για το “χάος” στις πτήσεις

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το “χάος” στα αεροδρόμια δυσκολεύει προς το παρόν το προσωπικό των ταξιδιωτικών γραφείων. Οι πτήσεις ακυρώνονται ή αναβάλλονται, γεγονός που οδηγεί σε πολλή επιπλέον δουλειά στα ταξιδιωτικά γραφεία και σε αβεβαιότητα. Συχνά απελπισμένοι πελάτες καλούν τους ταξιδιωτικούς αντιπροσώπους στο γκισέ και ζητούν βοήθεια. Τι επιτρέπεται όμως να κάνει ένας υπάλληλος ταξιδιωτικού γραφείου και πώς μπορεί να βοηθήσει καλύτερα τους πελάτες του, εξηγεί ο νομικός Roosbeh Karimi, ο οποίος ειδικεύεται στο δίκαιο των ταξιδιών και των πτήσεων.

Στο πλαίσιο της συζήτησης της Ένωσης Ταξιδιωτικών Πρακτορείων VUSR “Marija Late Night”, ο κ. Karimi, απάντησε σε ερωτήσεις κι έδωσε τις απαραίτητες συμβουλές.

Η κατάσταση αυτή τη στιγμή είναι “αρκετά σοβαρή”, με τον ίδιο να μην μπορεί να θυμηθεί κάποιο ανάλογο γεγονός στο πρόσφατο παρελθόν. “Οι παραθεριστές είναι ανήσυχοι, ιδίως όσον αφορά τα μελλοντικά ταξίδια”, δήλωσε ο Karimi, τονίζοντας ότι, αυτό πλήττει την εμπιστοσύνη στην ταξιδιωτική βιομηχανία.

Ο δικηγόρος κατέστησε σαφές ότι στην περίπτωση των οργανωμένων ταξιδιών, μόνο ο τουριστικός πράκτορας είναι υπεύθυνος για την υπηρεσία μεταφοράς. Εάν η πτήση ακυρωθεί, προκύπτει ταξιδιωτικό πρόβλημα. Ο πελάτης έχει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση -μια ξεκάθαρη υπόθεση στην πραγματικότητα.

Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι ότι οι διοργανωτές ταξιδιών είναι δύσκολο να προσεγγιστούν, με αποτέλεσμα πολλοί παραθεριστές να στρέφονται στα ταξιδιωτικό γραφείο. “Το ταξιδιωτικό πρακτορείο πρέπει να διαβιβάσει τις ταξιδιωτικές ελλείψεις στον διοργανωτή, και μάλιστα χωρίς καθυστέρηση”, είπε ο κ .Karimi.

Συμβούλευσε επίσης ότι οι πλημμέλειες θα πρέπει να υποβάλλονται στον διοργανωτή ταξιδιών μόνο εγγράφως μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Εάν ο πελάτης επικοινωνήσει μαζί του τηλεφωνικά, θα πρέπει να γίνει καταγραφή της συνομιλίας και να διαβιβαστεί στον διοργανωτή. Ωστόσο, όπως εξήγησε, το περιεχόμενο μιας τηλεφωνικής συνομιλίας δεν μπορεί να αποδειχθεί. Επίσης, απηύθυνε έκκληση να σταλεί η αλληλογραφία με CC σε ένα τρίτο πρόσωπο και προσφέρθηκε να δημιουργήσει μια διεύθυνση αλληλογραφίας για τα μέλη της VUSR.

Ο κ. Karimi δεν μπόρεσε να δώσει σαφή απάντηση στο ερώτημα τι σημαίνει “χωρίς καθυστέρηση”. Στην ερώτηση: “Τι γίνεται αν μεσολαβεί ένα Σαββατοκύριακο μεταξύ του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του πελάτη και της έναρξης των εργασιών;”, o δικηγόρος εξήγησε ότι “Χωρίς καθυστέρηση” σημαίνει “χωρίς υπαίτιο δισταγμό”. Σύμφωνα με τον ίδιο, πρέπει να οργανωθεί κανείς με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να προωθήσει το email του πελάτη, καθώς, εάν η υπόθεση έφτανε στο δικαστήριο, θα αποφασιζόταν κατά περίπτωση.

Δικαίωμα αποζημίωσης

Η Karimi έδωσε το “πράσινο φως” όσον αφορά την ευθύνη αν ο πελάτης στείλει ταυτόχρονα ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο ταξιδιωτικό γραφείο και στον τουριστικό πράκτορα. Τότε το ταξιδιωτικό γραφείο δεν ευθύνεται.

Σύμφωνα με τον δικηγόρο, οι ακυρώσεις πτήσεων λόγω έλλειψης προσωπικού δεν αποτελούν έκτακτο και αναπόφευκτο γεγονός, οπότε οι παραθεριστές μπορούν οπωσδήποτε να διεκδικήσουν αποζημίωση. “Ωστόσο, ως ταξιδιωτικός αντιπρόσωπος, δεν επιτρέπεται να παρέχετε νομικές συμβουλές”, εξήγησε ο Karimi. Πρόσθεσε ότι κατανοεί ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θέλουν να βοηθήσουν, λέγοντας: “Διατυπώστε προσεκτικά, για παράδειγμα, ότι μπορεί να υπάρχουν αξιώσεις και παραπέμψτε τους πελάτες σε υπηρεσίες καταναλωτών, διαμεσολάβησης και νομικούς”.

Ο Roosbeh Karimi ασχολήθηκε επίσης με το θέμα της αποζημίωσης για την πρόσθετη εργασία που προκύπτει από το γεγονός των καθυστερήσεων και των ακυρώσεων πτήσεων για τα ταξιδιωτικά γραφεία. “Εάν ένας διοργανωτής δεν εκπληρώσει τη δική του συμβατική υποχρέωση, δεν αποκαταστήσει το πρόβλημα και αντ’ αυτού λέει: “Επικοινωνήστε με τον ταξιδιωτικό σας πράκτορα”, δημιουργείται μια νέα σύμβαση”, σημείωσε ο νομικός.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *