Photo by Archie Binamira on Pexels

DRV-WTM: Η προστασία του κλίματος και η βιωσιμότητα σημείο αναφοράς για ταξιδιώτες και επαγγελματίες του τουρισμού

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η συζήτηση για την προστασία του κλίματος και τη βιωσιμότητα επηρεάζει όλο και περισσότερο την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Γερμανών, σύμφωνα με το αποτέλεσμα αντιπροσωπευτικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από το ινστιτούτο έρευνας κοινής γνώμης Forsa, για λογαριασμό της Ένωσης Γερμανών Τουριστικών Πρακτόρων (DRV).

Σύμφωνα με την έρευνα, το 62% των ερωτηθέντων είπε ότι η φιλικότητα ενός ταξιδιού προς το κλίμα είναι σημαντική ή πολύ σημαντική για αυτούς. Αυτό το ποσοστό είναι πάνω από το μέσο όρο για τους Γερμανούς ταξιδιώτες άνω των 60 ετών (70%) και εκείνων κάτω των 30 ετών (65%). Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει μια ασυμφωνία μεταξύ της εκφρασμένης επιθυμίας και της πραγματικής απόφασης κράτησης, καθώς μόλις το 23% ζήτησαν να ενημερωθούν σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους το ταξίδι μπορεί να είναι όσο το δυνατόν πιο φιλικό προς το περιβάλλον.

Για λόγους προστασίας του κλίματος, σύμφωνα με την έρευνα, το 46% εμφανίζεται διατεθειμένο να πληρώσει υψηλότερη τιμή για μια πτήση, εάν χρησιμοποιούνταν για την αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Συνολικά, περισσότερες γυναίκες από ό,τι άντρες προτίθενται να δεχτούν το υψηλότερο κόστος των βιώσιμων ταξιδιών και τους μεγαλύτερους χρόνους ταξιδιού προκειμένου να κάνουν κάτι για την προστασία του κλίματος. Ιδιαίτερα οι νεότεροι σε ηλικία, μεταξύ 18 και 29 ετών, δείχνουν ένα ιδιαίτερο επίπεδο δέσμευσης, καθώς σύμφωνα με την έρευνα της Forsa, είναι πιο πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερο τίμημα για τα ταξίδια τους ή να πραγματοποιήσουν ένα μεγαλύτερο ταξίδι.

Photo by Artem Beilaikin

Όσον αφορά το εάν αισθάνονται επαρκώς ενημερωμένοι για εναλλακτικά μέσα μεταφοράς ή προορισμούς από τον ταξιδιωτικό τους πάροχο, το 42% του συνόλου των 1.000 ερωτηθέντων, δήλωσε ότι θα ήθελε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό, ενώ το 38% είναι ικανοποιημένο με τις διαθέσιμες πληροφορίες. Ειδικά οι νέοι επιθυμούν περισσότερες πληροφορίες.

Μιλώντας σχετικά ο πρόεδρος της DRV, Norbert Fiebig, είπε: “Η προστασία του κλίματος και η βιωσιμότητα διαδραματίζουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στα ταξίδια -τα αποτελέσματα της έρευνας Forsa το δείχνουν ξεκάθαρα. Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής είναι καθήκον όλων μας -από την πολιτική, τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές. Ως ταξιδιωτική βιομηχανία, οφείλουμε να διαδραματίσουμε ενεργό και δημιουργικό ρόλο στην προστασία του κλίματος. Στόχος μας είναι να καθιερώσουμε τα επαγγελματικά ταξίδια, τον τουρισμό, την κινητικότητα και την ταξιδιωτική βιομηχανία στο σύνολό της ως μέρος της διαδικασίας επίλυσης προβλημάτων. Ο στόχος είναι η ουδέτερη κινητικότητα CO2”.

Η θέση της ταξιδιωτικής βιομηχανίας για την προστασία του κλίματος

Η ταξιδιωτική βιομηχανία συνόψισε αυτούς τους στόχους και τα μέτρα σε ένα έγγραφο, το οποίο παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της DRV, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, στην Costa Navarino, στη Μεσσηνία. Ένα βασικό σημείο διατυπώνεται σε αυτό: “Θα πρέπει να επικεντρωθούμε στην αχίλλειο πτέρνα του ταξιδιού: τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Επειδή μόνο η κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα διασφαλίζει μακροπρόθεσμα την ελευθερία των μετακινήσεων”,  όπως είπε ο πρόεδρος της DRV.

“Ως ταξιδιωτική βιομηχανία, πρέπει να δημιουργήσουμε περισσότερη διαφάνεια και να παρέχουμε ενδείξεις αποτυπώματος άνθρακα για το σύνολο των ταξιδιών, ώστε οι ταξιδιώτες να γνωρίζουν ακριβώς τι οικολογικό αποτύπωμα προκαλεί το ταξίδι τους πριν προχωρήσουν σε κράτηση. Και πρέπει να τους συμβουλεύσουμε για το πώς οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μπορούν να διατηρηθούν σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα και ποια μέσα αντιστάθμισης είναι διαθέσιμα”, είπε ο Fiebig.

Η βιωσιμότητα κορυφαία προτεραιότητα για το ένα τέταρτο των ταξιδιωτικών στελεχών

Περισσότεροι από το ένα τέταρτο των επαγγελματιών του ταξιδιού (27%) υποστηρίζουν ότι η αειφορία είναι η νούμερο ένα προτεραιότητά τους, με ένα επιπλέον 43% να λέει ότι ήταν στην πρώτη τριάδα, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνα της WTM, μεταξύ σχεδόν 700 στελεχών του κλάδου από όλο τον κόσμο, καθώς και 1.000 Βρετανών ταξιδιωτών.

Περίπου ένας στους πέντε (22%) επαγγελματίες του κλάδου δηλώνουν ότι γνωρίζουν τη σημασία της βιωσιμότητας, αλλά δεν την κατατάσσουν στην πρώτη τριάδα. Ενώ, μόλις το 7% παραδέχεται ότι αυτή τη στιγμή δεν συνιστά μέρος της επιχειρηματικής του σκέψης.

Η έρευνα, τα ευρήματα της οποίας αποκαλύπτονται καθώς οι παγκόσμιοι ηγέτες συναντώνται στη Γλασκώβη για το Cop26, την ετήσια διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή, διαπίστωσε ότι τέσσερις στους 10 Βρετανούς ταξιδιώτες ισχυρίζονται πως έχουν χρησιμοποιήσει αντιστάθμιση άνθρακα -το 8% είπε ότι το κάνει αυτό σε κάθε πτήση, το 15% πως το κάνει τις περισσότερες φορές και το 16% κάποιες φορές. Ωστόσο, το υπόλοιπο 24% απάντησε ότι δεν γνώριζε καν τι σημαίνει αντιστάθμιση άνθρακα.

Επιπλέον, το 78% απέδωσε κάποιο επίπεδο σημασίας στο περιβάλλον και τη βιωσιμότητα. Περίπου ένας στους πέντε (18%) είπε ότι τα ζητήματα αυτά είναι “εξαιρετικά σημαντικά”, σχεδόν ένας στους τέσσερις (23%) “αρκετά σημαντικά” και λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο (38%) περιγράφει αυτά τα ζητήματα ως “κάπως σημαντικά”.

Μιλώντας σχετικά, ο Simon Press, διευθυντής εκθέσεων της WTM London, δήλωσε: “Ενώ είμαστε περήφανοι για τις δεκαετείς προσπάθειες της WTM να ηγηθεί της συζήτησης γύρω από τον βιώσιμο και υπεύθυνο τουρισμό, δεν εφησυχάζουμε. Αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι έχουμε ακόμα τρόπο να εναρμονίσουμε πλήρως τη βιομηχανία με το όραμά μας για ένα βιώσιμο και υπεύθυνο τουριστικό μέλλον. Αν μη τι άλλο, πρέπει να φωνάξουμε ακόμα πιο δυνατά. Η κλιματική, έκτακτη ανάγκη δεν υποχωρεί και η ανάγκη να σταματήσει η θέρμανση του πλανήτη είναι κρίσιμη. Ωστόσο, ο ταξιδιωτικός κλάδος πρέπει, επίσης, να είναι ενεργός για την προώθηση της διαφορετικότητας, της ένταξης και των οικονομικών οφελών, εάν θέλουμε το ταξιδιωτικό κοινό, οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές αρχές να δουν τα ταξίδια και τον τουρισμό ως δύναμη για το καλό, αντί για κάτι που πρέπει να στοχεύεται και να φορολογείται”.

“Το Cop26, που λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα με τη WTM London, θα φέρει τη βιωσιμότητα στην κορυφή της ειδησεογραφικής ατζέντας και η ταξιδιωτική βιομηχανία πρέπει να μετατρέψει αυτό το ενδιαφέρον σε δράση”, πρόσθεσε.

Υπενθυμίζεται ότι, η WTM βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του βιώσιμου τουρισμού εδώ και αρκετά χρόνια και πραγματοποιεί ένα ειδικό πρόγραμμα για τον υπεύθυνο τουρισμό, σε κάθε εκδήλωση, από το 1994.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *