Συνέχισαν να επενδύουν σε ενέργειες διαφήμισης και μάρκετινγκ, οι οποίες το τρίτο τρίμηνο του 2021 πλησίασαν τα 3 δισ. δολάρια, οι κορυφαίοι “παίκτες” στον κλάδο των διαδικτυακών ταξιδιών στις ΗΠΑ, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη, σε αντίθεση με τον κινεζικό “γίγαντα” Trip.com.
Η Airbnb, για παράδειγμα, συνέχισε να αποκομίζει τα οφέλη της εκστρατείας μάρκετινγκ που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2021, με αύξηση 15% στην επισκεψιμότητα. Η εταιρία, η οποία προέβαλε επίσης διαφημίσεις με στόχο τα φθινοπωρινά ταξίδια, αύξησε τις πωλήσεις και τα έξοδα μάρκετινγκ κατά 156% το τρίτο τρίμηνο του 2021, στα 291 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούμενου έτους. Ο αριθμός ήταν ελαφρώς χαμηλότερος, σε σχέση με το ποσό των 315 εκατομμυρίων δολαρίων του δεύτερου τριμήνου και, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Brian Chesky, μειώθηκε ως ποσοστό των εσόδων στα επίπεδα του 2019, τα οποία αναμένει ότι θα συνεχιστούν.
Σε αντίθεση με τις σχετικά μικρές επενδύσεις πωλήσεων και μάρκετινγκ της Airbnb, ο όμιλος Expedia αύξησε κατά 150%, σε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια τις επενδύσεις αυτές, το τρίτο τρίμηνο του 2021, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.
Η εταιρία αναμφίβολα ενισχύθηκε από την ανανεωμένη εμπιστοσύνη στην ανάκαμψη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας εκείνη την εποχή, με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Peter Kern, να λέει ότι είχε βελτιώσει τις δυνατότητες μάρκετινγκ και θα γινόταν “πολύ πιο επιθετική”.
Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι, η εταιρία έφτασε σχεδόν τα επίπεδα κερδών του 2019 στο τρίτο τρίμηνο του 2021. Συγκριτικά, οι επενδύσεις πωλήσεων και μάρκετινγκ της Expedia το δεύτερο τρίμηνο ήταν 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι επενδύσεις της Booking Holdings στο μάρκετινγκ σημείωσαν, επίσης, σημαντική ανάπτυξη το τρίτο τρίμηνο, σχεδόν διπλασιάστηκαν από έτος σε έτος, σε 1,38 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο αριθμός αυξήθηκε, επίσης, από 988 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2021 -3% υψηλότερος σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2019.
Μιλώντας σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της Booking Holdings, Glenn Fogel, δήλωσε ότι το ποσοστό των πελατών που έκαναν απευθείας κράτηση είχε αυξηθεί, σε σχέση με τα στοιχεία του 2019 και η εταιρία επωφελήθηκε επίσης από το μάρκετινγκ απόδοσης. Είπε, επίσης, ότι η εταιρία σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα σε κανάλια κοινωνικής δικτύωσης στο εξής, με την Booking Holdings “να είναι όλο και πιο σίγουρη για τις δυνατότητες αυτών των καναλιών”.
Η άλλη όψη του… νομίσματος
Ενώ οι δαπάνες πωλήσεων και μάρκετινγκ από τους “γίγαντες” της αγοράς των διαδικτυακών ταξιδιών στις ΗΠΑ αντανακλούσαν αυξημένη αισιοδοξία, τα στοιχεία από τον κινέζικο όμιλο Trip.com έδειξαν συνεχιζόμενη αβεβαιότητα.
Η εταιρία είδε τις δαπάνες πωλήσεων και μάρκετινγκ να αυξάνονται κατά 12% στα 197 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση, αλλά το ποσοστό μειώθηκε κατά 10% το δεύτερο τρίμηνο του 2021 και εξακολουθεί να είναι περίπου ένα τρίτο κάτω από το ποσοστό του 2019. Σύμφωνα με την Trip.com, θα συνεχίσει να προσαρμόζεται γρήγορα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς και “ένα πιο συνετό πρωτόκολλο δαπανών αποτελεί απάντηση στη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα”.