Στο παρελθόν φαίνεται να ανήκουν οι τέλεια σκηνοθετημένες ταξιδιωτικές φωτογραφίες, καθώς οι νεότεροι ταξιδιώτες κάθε άλλο παρά έλκονται από αυτές, αντίθετα επιζητούν αυθεντικές φωτογραφίες, που προκαλούν συναισθήματα, όπως αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα του φωτογραφικού πρακτορείου Getty Images.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 75% των καταναλωτών προτιμούν φωτογραφίες από προσιτά ταξίδια και όχι από ταξίδια πολυτελείας. Ενώ, έξι στους δέκα ερωτηθέντες προτιμούν ρεαλιστικές, ταξιδιωτικές φωτογραφίες, που μοιάζουν με τις φωτογραφίες που θα έβγαζαν οι ίδιοι ή οι φίλοι/οικογένειά τους.
Επίσης, το 58% των Γερμανών δεν αναζητούν εμπνευσμένες ταξιδιωτικές φωτογραφίες, αλλά προτιμούν εικόνες και βίντεο από προορισμούς με τους οποίους μπορούν να ταυτιστούν. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο για εικόνες που δείχνουν την οικογένεια, τους φίλους και τις κοινωνικές συναναστροφές τους.
Σχεδόν ένας στους τρεις ερωτηθέντες της GenZ δηλώνει ότι οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τις επαφές και τους συγγενείς τους επηρεάζουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια και τις αποφάσεις τους.
Η τροποποίηση των εικόνων και οι τεχνικές deep fake αποτελούν επίσης ζήτημα, με το 68% των Γερμανών να δηλώνουν ότι τους είναι δύσκολο να αναγνωρίσουν αν μια εικόνα είναι γνήσια.
Στο πλαίσιο αυτό, τα brand θα πρέπει να εξετάσουν πώς αυτό επηρεάζει το συναίσθημα των καταναλωτών και, πάνω απ’ όλα, την εμπιστοσύνη σε αυτά.
Όταν ρωτήθηκαν τι είδους storytelling θα τους βοηθούσε να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με τα brands, η συντριπτική πλειοψηφία του 97% των Γερμανών συμφωνούν ότι οι αυθεντικές φωτογραφίες είναι ζωτικής σημασίας, χαρακτηρίζοντας το αυθεντικό ως αληθινό.
Για τους Γερμανούς, οι συνηθισμένες ταξιδιωτικές φωτογραφίες είναι selfies, οι οποίες δημιουργούν μια πιο ανεπίσημη και φιλική σύνδεση με τον θεατή.
Οι ερωτηθέντες δήλωσαν επίσης ότι εάν ένα βίντεο τεχνητής νοημοσύνης απεικονίζει με ακρίβεια μια πραγματική σκηνή ή ένα αντικείμενο, γίνεται αντιληπτό ως αυθεντικό.
Από αυτά γίνεται αντιληπτό ότι οι εμπλεκόμενοι στην τουριστική-ταξιδιωτική βιομηχανία θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους αυτή τη μετατόπιση στις προτιμήσεις των καταναλωτών κατά την ανάπτυξη των στρατηγικών επικοινωνίας τους, προκειμένου να στοχεύσουν αποτελεσματικά στο δικό τους ή/και στο νέο κοινό.